Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jak Zapobiegać Częstemu Przebiciu Opon


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 13:44

Witajcie, niedawno nabyłem rower szosowy firmy Trek. Po przesiadce z roweru górskiego, po szosie się  dosłownie płynie. :D Na rowerze zrobiłem dopiero ok 150 km, ale już miałem dwa kapcie. Czy taka jest norma i trzeba się po prostu przyzwyczaić? Jeżdżę praktycznie tylko po asfalcie. Na rowerze górskim w tamtym roku zrobiłem jakieś 1500 km i jeśli miałem może jedno przebicie - to maks, a jeździłem po lasach, korzeniach, kamieniach. Więc troszkę to mnie zirytowało. Tutaj rodzi się moje pytanie - czy macie jakieś sprawdzone sposoby, aby przebicia dętki ograniczyć do minimum? Czy po prostu brać po pięć łatek w trasę i niczym się nie przejmować?

 



#2 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 13:48

Jakie ciśnienie utrzymujesz w  oponach ?  Mierzysz czy pompujesz na oko?



#3 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1143 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 13:56

Te kapcie to z jakiego powodu?
Przebicie tym co leżało na asfalcie? Snejki?

Trzepak 

"MAMIL"


#4 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:00

Opony z gęstszym oplotem są odporniejsze na przebicia, ale nawet ta nie mająca minimum ciśnienia szybko się podda.


CykloOpole !!! :)


#5 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:04

Mam pompkę z manometrem i miałem napompowane do ok 6 barów (więcej nie dałem rady:D)- minimalna tak jak zaznaczono na oponie to 5 i pół. Przebicia związane z tym co na asfalcie.



#6 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:05

No to miałeś pecha i tyle.

 



#7 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:09

Dodam jeszcze, że rower kupiłem używany i opony są już trochę wyeksploatowane. Prawdopodobnie to może mieć duży wpływ?


  • dejo lubi to

#8 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:22

kup opony continental 4 sezon
tu kapcia złapać to wyczyn 😉

a ew. na wyścigi dodatkowo 4000s2

#9 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:35

Dodam jeszcze, że rower kupiłem używany i opony są już trochę wyeksploatowane. Prawdopodobnie to może mieć duży wpływ?

 To może mieć ogromny wpływ i raczej ma szczegółnie jak są juz płaskie w miejscu styku z asfaltem.


CykloOpole !!! :)


#10 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 14:47

Dodam zdjęcie poglądowe: https://lh3.googleus...00/DSC_0210.JPG

Opona to Bontrager 700x23



#11 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 kwiecień 2015 - 15:20

 Przebicia związane z tym co na asfalcie.

Czyli co, bo dalej nie rozumiem?

 

Przy 6 barów to nic dziwnego, to bardzo mało. Jeszcze zależy od tego ile ważysz? Ale ja łapałem snejka przy ok 6,5 bara, a ważę 60kg. Więc dobij i tyle.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#12 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 24 kwiecień 2015 - 15:26

@up To odnosiło się do tego postu:

Te kapcie to z jakiego powodu?
Przebicie tym co leżało na asfalcie? Snejki?

Też więcej niż 60 nie ważę.

Pewnie zacznę od wymiany opon na nowe.



#13 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 24 kwiecień 2015 - 20:14

Jeśli masz opony w rozmiarze 700x23C, to 6 barów było zdecydowanie za mało, nawet dla lekkiego zawodnika, ale głównym powodem, oczywiście wg mnie, to zużycie opon. Jak zaczynasz łapać kapcie jeden po drugim (bo pojedynczy kapeć to po prostu pech) bez wyraźnej przyczyny (np przeoczonego przy zmianie, czy łataniu dętki, a tkwiącego w oponie kawałka szkła, kolca, drucika itp.), to znak, że trzeba wymienić opony. 

 

Odporniejsze na przebicia, a przy okazji lżejsze, lepiej toczące się i bardziej komfortowe, ale zarazem droższe, są te z wyższym TPI - im wyższy tym lepiej. Możesz też zainwestować w opony z wkładką, lub innym systemem antyprzebiciowym. Właściwie na każdym poziomie cenowym i jakościowym są wersje opon właśnie odporniejszych na przebicia. Takie opony są deczko cięższe i trochę droższe od "normalnych" wersji danego modelu opony, ale jak niezawodność jest twoim priorytetem, to chyba warto.

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#14 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 25 kwiecień 2015 - 10:41

Dokładnie. Jak masz dobre opony poprawnie napompowane to w zasadzie tylko dziury mogą spowodować uszkodzenie dętki - mi się zdarzył rok temu snejk przy 8 barach, dziura była mega duża i głęboka. Od jakiegoś czasu też unikam brudnych miejsc na drodze jak pobocza, jadąc tam gdzie koła aut rozjezdżają na boki wszelki piach, kamienie i inne badziewia, bo od tego na oponie potem roi się od zacięć aż po wkladkę lub oplot i potem w nie wpada pełno piachu i brudów. Przy naprawdę ograniczonych funduszach to z doświadczenia powiem, że Schwalbe Lugano są niezłe, czytając forum można też wywnioskować czasem też polecanie opon Continental Ultra Sport. A zresztą masz obszerny temat o oponach to w razie co zapraszam do lektury. :)

#15 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 25 kwiecień 2015 - 12:17

A z tych trzech, które byście polecili?

http://www.decathlon...id_8171679.html

http://www.decathlon...id_8343074.html

http://www.decathlon...id_8176246.html

Jestem totalnym amatorem, więc myślę, że na początek któraś z tych wystarczy?

W decathlonie jest darmowa przesyłka, więc dlatego bym chciał coś stamtąd.



#16 czester_

czester_
  • Użytkownik
  • 428 postów
  • SkądWarszawa / Wola

Napisano 25 kwiecień 2015 - 12:45

Bierz http://www.decathlon...id_8052174.html

 

Trochę droższe ale jak kupisz parę wychodzi ~130zł. Bardzo polecana oponka. Jak zobaczyłem ceny to sam kupiłem.



#17 tomeeek07

tomeeek07
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 25 kwiecień 2015 - 13:10

A warto wziąć jeszcze takie taśmy antyprzebiciowe?

http://www.decathlon...id_8299220.html

W tytule napisane, że szosowe a w opisie, że do MTB 26' więc nie wiem czy pasowałyby do moich kół, oraz czy są coś warte?



#18 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 25 kwiecień 2015 - 13:12

te pro 3 race sa za lekkie i delikatne

wez zafirro/dynamic



#19 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 25 kwiecień 2015 - 15:13

Bierz http://www.decathlon...id_8052174.html

Trochę droższe ale jak kupisz parę wychodzi ~130zł. Bardzo polecana oponka. Jak zobaczyłem ceny to sam kupiłem.



Dzisiaj pierwsze 200 km na tych oponach. Zastrzeżeń brak. Zobaczymy w dłuższym terminie.

Oryginalne Gianta wytrzymały trochę ponad 6500 km kiedy to zauważyłem spore przetarcie na tyle.



#20 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 25 kwiecień 2015 - 19:05

Ja jeździłem  2 lata temu na wyjechanych do nitek ultra sportach i kapcia nie złapałem. Od dwóch lat mam gp4000s i też nie złapałem. Najlepiej jest zapobiegać przez wymianę opasek na obręcz na jakieś dobre, które przy wysokim ciśnieniu nie będą się zniekształcały i oczywiście przed założeniem opon wcieram dość dużą ilość talku we wnętrzu opony przez co dętka się nie przyklei do opony. Takie działania gwarantują klucz do sukcesu niemalże na każdych oponach :)





Dodaj odpowiedź