Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełajowo Accent Cx One


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
109 odpowiedzi w tym temacie

#1 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 27 kwiecień 2015 - 14:04

Witam oto mój nowy nabytek, śmiało można go określić jako budżetowy, kupiłem go trochę taniej w zaprzyjaźnionym sklepie. Padło na Accenta, gdyż przesiadam się z OK i jeszcze sam nie wiem czego poszukuję, a że ważę 105kg poszedłem w przełaj. Później się zobaczy jak to się rozwinie.

 

 

Specyfikacja

Rama: aluminium 6061 T66 700C rozmiar M
Widelec: CYCLO CROSS ALLOY
Stery: NECO H148M
Korba: SHIMANO SORA FC-3550 46X34T 175MM
Oś supportu: SHIMANO SORA BSA HOLLOWTECH 2
Przerzutka przednia: SHIMANO CYCLOCROSS FD-CX70-B-T 34.9mm
Przerzutka tylna: SHIMANO SORA RD-3500-SS 9-SPEED
Manetki: SHIMANO SORA ST-3500
Kaseta: SHIMANO TIAGRA CS-HG50-9 12-27T
Łańcuch: KMC X9
Piasty: przód: SHIMANO FH-RM70 tył: HB-RM70 32H
Hamulce: SHIMANO V-BRAKE BR-R353-L X-TYPE
Dźwignie hamulców: SHIMANO SORA ST-3500
Obręcze: MACH1 ROAD RUNNER
Szprychy: czarne, stal nierdzewna
Opony: CONTINENTAL CYCLOCROSS RACE 700x35C
Kierownica: PROMAX HB-3039 ALLOY, 400mm, 31.8mm
Chwyty kierownicy: VELO VLT 011SG - owijka
Wspornik kierownicy: PROMAX DA-32 ALLOY 6061, 31.8mm
Wspornik siodełka: PROMAX SP-728 ALLOY 31.6.x350mm
Obejma podsiodłowa: ZOOM 34,9 mm
Siodełko: SELLE ITALIA X1
 
Parę foto z pierwszego wypadu
 
Rower przyjemny, pierwsze co poleci na pewno do wymianu to hamulce i koła .

 

 
 

 

 



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 27 kwiecień 2015 - 14:25

Dlaczego do wymiany? Hamulce są ok, jak coś mozesz dobrać lepsze niż oryginalne klocki, a lżejsze (domyślam się) koła to bezsens przy takiej wadze. Ja bym się skupił na jeździe ew. dal szersze oponki ale to zależy od terenu

miłej jazdy :)



#3 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 27 kwiecień 2015 - 14:31

Koła chcę na maszynach, te i tak długo nie pociągną, waga jest nieistotna, nowe będą już składane pod tarcze.



#4 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 28 kwiecień 2015 - 12:36

Wymieniłem klocki na Jagwire, jadę potestować i zobaczymy czy siła hamowania się  poprawi.



#5 panpatryk

panpatryk
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 28 kwiecień 2015 - 23:00

Zależy czego oczekujesz. Ale canti to nie są hamulce, które zatrzymują rower w miejscu. Raczej pozwalają precyzyjnie modulować zwalnianie;)



#6 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 kwiecień 2015 - 23:30

To taka sama legenda jak to że tarcze są super.
  • wiktor24 lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#7 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 03:29

Sam już teraz nie wiem. Może podpiwiecie w co inwestowac do amatorskiej jazdy, żeby to hamowalo. Conti,mini, czy tarcze, bo te co sa to wiadomo że budżetowe i w miare zużyca do wymiany.

#8 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 29 kwiecień 2015 - 06:56

Najdroższym rozwiązaniem będzie wymiana na tarcze bo musisz zmienić koła, ja u siebie w CX ONE mam canti i przywykłem do "słabszego" hamowania. Jeśli zdecydujesz się na mechaniczne tarczówki to koszt będzie spory w porównaniu do innych hamulców.

#9 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 29 kwiecień 2015 - 07:20

Chyba też postawie na conti, bo mini-v wczoraj strasznie bloto zbierały, a tarczowki w moim przypadku to chyba zbędny bajer. Co myslicie o tektro cr720, wystarcza do amatorskej jazdy?

#10 MaRcIn30

MaRcIn30
  • Użytkownik
  • 440 postów
  • SkądPomorskie

Napisano 29 kwiecień 2015 - 07:35

Zastanawiałem się na nimi jak składałem rower, ale pojawiły się problemy z dostępnością. Zdaje mi się, że SPIKE ma zamontowany ten model u siebie w przełaju i jest z nich zadowolony

#11 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 02 maj 2015 - 17:32

Po kilku jazdach próbnych, w tym wczorajszej w deszczu jednak będą tarcze. Próbowałem walczyć z tymi mini V, podmieniłem klocki i nadal słabo.Padło na Hayes CX-5, do tego piasty novateca, oraz jakiś compact 440, bo zestawowa kiera jest za wąska. Przy okazji uszczelnię wszystkie linki. Rower wyniesie więcej niż planowałem, ale przesiadałem się z innego typu rowery i nie do końca wiedziałem czego potrzebuję.

 



#12 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 06 maj 2015 - 17:16

Dziś miałem chwile i przeplotłem koła na maszynowe novateci, nieporównywalnie lepsza praca niż piasty kulkowe.



#13 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 07 maj 2015 - 20:41

Kolejne modernizacje, wpadły inne mini v  http://velo.pl/czesc.../accent/lite-cx te w rowerze są o 10mm dłuższe więc ich siła hamowania jest o wiele słabsza, wpadła również kierownica PRO compact 440 mm. Accent miał  400mm co po dłuższej jeździe wpływało na ból nadgarstków. Wleciały również kółeczka Tacx  ,po wczorajszej wyprawie w deszcz dość mocno się dziś odezwały więc je zmieniłem.



#14 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 maj 2015 - 22:23

Sam nie wiem co powiedzieć, mam u siebie te canti tektro 720 i nie miałem z nimi żadnych problemów. Nie wiem czy to kwestia, że je dobrze ustawiłem, czy może nie mam za wielkich wymagań co do hamulców.
Coś dużo wymieniasz jak na sam początek. Proponowałbym najpierw zajeździć to, co masz zanim zaczniesz ładować w to kasę. Bo tu kółeczka, tu uszczelnianie linek...To nie dura ace, żeby takie rzeczy miały sens. Mam normalne linki w normalnych pancerzach, rower mam już dwie zimy i wszystko działa, jedynie napęd prosi o wymianę, ale póki co mam inne inwestycje na głowie i inne rowery do jazdy.



#15 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 08 maj 2015 - 03:28

Tam nie bylo canti tektro 720, tylko jakieś Shimano ktore nie dzialaly z klamkomanetkami.

#16 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 maj 2015 - 12:23

wiem wiem, ale przez chwilę wyraziłeś zainteresowanie nimi, więc Ci mówię. Na pewno taniej będzie zmienić na dobre canti niż na tarczówki. Ew. wymiana klocków do nich też będzie tańsza niż zmiana klocków i tarcz.



#17 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 08 maj 2015 - 12:38

Narazie dalem accenty cx,juz przy samym montażu i regulacji dało sie odczuć lepsze działanie. Dziś z wieczora nawine tylko owijke na nową kierownicę i jutro potestujemy.

#18 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2015 - 14:18

. Ew. wymiana klocków do nich też będzie tańsza niż zmiana klocków i tarcz.

 

Z klockami to nie wiem, trzeba by policzyć ile wymian klocków canti przypada na jedną wymianę klocków w tarczówkach i policzyć cenę, ale z wymianą tarcz to pojechałeś... Dopóki tarczy nie skrzywisz to można ją uznać za wieczną.



#19 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 08 maj 2015 - 14:56

Zakup mini V byl 5 x tanszy niż tarczówek, dobre canti też swoje kosztują, koszty utrzymania są porównywalne. Narazie zmienilem to co musiałem, czyli trochę lepsze hample-80zł , kiera-100zł i piasty 180zł i 32zł szprychy na tył bo przód pasował, kółeczka Tacx 60zł Jak sie spodoba przelaj a narazie jest super to złoże coś pod siebie.

#20 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 08 maj 2015 - 15:51

Z klockami to nie wiem, trzeba by policzyć ile wymian klocków canti przypada na jedną wymianę klocków w tarczówkach i policzyć cenę, ale z wymianą tarcz to pojechałeś... Dopóki tarczy nie skrzywisz to można ją uznać za wieczną.

Wielokrotnie słyszałem o zdzieraniu do samej blachy klocków w tarczówkach na jednym błotnym maratonie, natomiast dobre klocki do canti wytrzymują więcej niż wszystkie inne razem wzięte.

W mtb wciąż mam canti i nie zamierzam ich ruszać. 

Żółte Fibraxy kupowałem w Bajkszopie po 5 zł za parę a mają bardzo grubą warstwę ścieralną. Obecnie mają low profile, ale też za grosze:

http://www.bajkszop....ne-p-1263.html 

 

A wieczne to może być tylko życie.