Która dokładnie Orbea Cię interesuje?
Canyon Ultimate Czy Canyon Aeroad
#21
Napisano 19 maj 2015 - 07:26
Która dokładnie Orbea Cię interesuje?
#22
Napisano 19 maj 2015 - 07:29
Tak, też alternatywnie rozważam Canyona Ultimate. Orbea na plus: gwarancja i dla mnie ładniejsza, tylko ta cena w porównaniu do Canyona...
Co do modelu, to dokładnie ta:
http://katalog.pol-s...-ipod-nano.html
Katalogowo prawie 4000 zł droższa od porównywalnego Canyona Ultimate CF SL 9.0 i do tego na gorszych kołach ![]()
#24
Napisano 19 maj 2015 - 07:56
Niestety nie miałem okazji zobaczyć na żywo(jeszcze)
ale Canyon wygląda jakoś tak "kwadratowo" w porównaniu do Orbei ![]()
No i nie jeździ tego tak dużo jak Treków,Giantów czy Speców, co też ma dla mnie jakieś tam znaczenie.
Geometria w "moim" rozmiarze (51) bardzo podobna do Speca Tarmaca (52), czyli mocno sportowa, bardzo niska główka.
Kwestia gustu, ale dla mnie wizualnie ten model który wkleiłem jak na razie wygrywa z "szaro-czarnym" i mdłym Canyonem, który wcześniej bardzo mi się podobał...dopuki nie zobaczyłem Orbei...hehe ![]()
To prawda, Canyon zbiera świetne opinie w testach i wśród użytkowników. Opinia jednego użytkownika tego forum, który niedawno kupił Ultimate też do mnie przemawia.
#25
Napisano 19 maj 2015 - 08:29
#26
Napisano 19 maj 2015 - 08:45
Parę gram więcej jakoś przeżyję, rama Canyona jak dla mnie jest lekka
Najważniejsza jest geometria(wygoda), interesuje mnie też sztywność i pochłanianie drgań. Zawodowcem nie jestem i jazda na takim rowerze to ma być przyjemność, a nie męczarnia z nastawieniem na wynik. Sportową geometrię akurat lubię. Niska główka to nie jest takie oczywiste w obecnych czasach. Popatrz na TCRa Gianta, wysoka główka i dłuuuga rura górna. Taką mają swoją,odmienną koncepcję rowera "wyścigowego".
Mi akurat to nie odpowiada.
#28
Napisano 19 maj 2015 - 09:43
Nie wiem jakie są inne rowery tego typu, bo nie interesują mnie rowery aero, ale patrząc na geo Canyona Ultimate i Aeroad w rozmiarze S, czyli "moim" wszystko da się wyrównać różnica 1cm mostka i 1 cm podkładką. Nie patrzę na kąty, bo one do pozycji i związanej z tym wygody nie mają nic. Własności jezdne to już co innego
Aeroad ma mniejsza bazę kół i ostrzejszy kąt główki, więc pewnie będzie bardziej zwrotny, może nawet nerwowy w prowadzeniu na zakrętach. To ewidentnie rower do pokonywania długich prostych.
#29
Gosc_Alaska_*
Napisano 29 listopad 2015 - 21:43
Stoje przed podobnym dylematem, z tym ze waham sie miedzy Endurace a Ultimate.
Jeżdżę raczej dłuższe trasy niz krótsze i bardziej w formie brevetów niż wyścigów, więc teoretycznie Endurace, ale z drugiej strony przy bardziej pochylonej pozycji mniej energii włożę w samą jazdę, więc niby Ultimate... jak żyć?
#32
Napisano 30 listopad 2015 - 10:15
- piotrkol lubi to
#34
Napisano 30 listopad 2015 - 15:16
#35
Gosc_Alaska_*
Napisano 30 listopad 2015 - 15:19
@Michal1906 - Czyli jeszcze nie kupiłeś Ultimate'a? Jak kupisz i się przejedziesz to proszę o info - jestem bardzo ciekawy jak wygląda różnica między nim a Endurace'em.
@sum - Jak oceniasz różnicę między Aeroad a Roubaix'em? Aeroad dużo mniej komfortowy? Dużo szybszy?
Jakbyś miał do zrobienia 1000 km w cztery dni, to bez wahania brałbyś Roubaix'a, czy może mimo wszystko Aeroad?
#36
Napisano 30 listopad 2015 - 15:30
Jakbyś miał do zrobienia 1000 km w cztery dni, to bez wahania brałbyś Roubaix'a, czy może mimo wszystko Aeroad?
Ale chyba decydujące znaczenie ma, czy te 1000 km to w tempie "turystyczno-krajoznawczym", czy wyścigowo, nie uważasz?
Dla mnie odpowiedź jest prosta: "wycieczkowo"-Roubaix, "ścigancko"-Aeroad
- sum lubi to
#38
Napisano 30 listopad 2015 - 16:30
Nieważne, wyścig i wycieczka mogą mieć nawet 50 czy 100 km i być raz w tygodniu, ale to rowery o tak różnym zastosowaniu, że biorąc z zamkniętymi oczami losowy egzemplarz z tych dwóch, od razu wiadomo czy to "ten" czy używany "niezgodnie z przeznaczeniem" ![]()
#39
Gosc_Alaska_*
Napisano 30 listopad 2015 - 17:16
To ze jeden jest do ścigania, a drugi do wycieczek to wiadomix. Bardziej interesuje mnie jak jest z ich mniej dominującą cechą czyli w Aeroad - komfort, a Endurance - szybkość i który z tych rowerów byś wybrał na ultramaraton.
#40
Napisano 30 listopad 2015 - 17:33
Ja bym wziął oba.


