Skocz do zawartości


Zdjęcie

Canyon Ultimate Czy Canyon Aeroad


42 odpowiedzi w tym temacie

#21 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 19 maj 2015 - 07:26

Niestety nie zapisywałem, ale znalazłem kilka testów w sieci. Bez problemów znajdziesz je w sieci. Orbea daje wieczystą gwarancje, co też mnie do nich przekonuje. Na żywo Orca wymiata! Nawet bardziej do mnie gada niż Canyon. Niestety Orbea się też bardzo ceni - za wersje na Dura Ace trzeba już dać furmanke pieniędzy :( Canyon tutaj ma przewage, jest tańszy.

Która dokładnie Orbea Cię interesuje?

#22 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 maj 2015 - 07:29

Tak, też alternatywnie rozważam Canyona Ultimate. Orbea na plus: gwarancja i dla mnie ładniejsza, tylko ta cena w porównaniu do Canyona...

Co do modelu, to dokładnie ta:

http://katalog.pol-s...-ipod-nano.html

Katalogowo prawie 4000 zł droższa od porównywalnego Canyona Ultimate CF SL 9.0 i do tego na gorszych kołach :(



#23 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 19 maj 2015 - 07:39

No właśnie, mamy identyczny tok myślenia. Sam się zastanawiam czy warto tyle dokładać, skoro na testach Canyon wypada zawsze bezbłędnie. Niemniej jednak Orbea kusi swoją urodą :) To naprawde piękne rowery.

#24 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 maj 2015 - 07:56

Niestety nie miałem okazji zobaczyć na żywo(jeszcze) ;) ale Canyon wygląda jakoś tak "kwadratowo" w porównaniu do Orbei ;)

No i nie jeździ tego tak dużo jak Treków,Giantów czy Speców, co też ma dla mnie jakieś tam znaczenie.

Geometria w "moim" rozmiarze (51) bardzo podobna do Speca Tarmaca (52), czyli mocno sportowa, bardzo niska główka.

Kwestia gustu, ale dla mnie wizualnie ten model który wkleiłem jak na razie wygrywa z "szaro-czarnym" i mdłym Canyonem, który wcześniej bardzo mi się podobał...dopuki nie zobaczyłem Orbei...hehe :)

To prawda, Canyon zbiera świetne opinie w testach i wśród użytkowników. Opinia jednego użytkownika tego forum, który niedawno kupił Ultimate też do mnie przemawia.



#25 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 19 maj 2015 - 08:29

Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie niż na zdjęciach :) Co do geo to wszystkie tego typu rowery mają już niziutkie główki i ja osobiście jestem bardzo ciekawy jazdy z tak niskim przodem (nigdy nie jeździłem na takiej geo). Zjazdy na takim rowerze, to musi być wyzwanie :) Co do jeszcze porównania, to z tego co pamiętam Orbea jest też ciut cięższa od Canyona.

#26 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 maj 2015 - 08:45

Parę gram więcej jakoś przeżyję, rama Canyona jak dla mnie jest lekka ;) Najważniejsza jest geometria(wygoda), interesuje mnie też sztywność i pochłanianie drgań. Zawodowcem nie jestem i jazda na takim rowerze to ma być przyjemność, a nie męczarnia z nastawieniem na wynik. Sportową geometrię akurat lubię. Niska główka to nie jest takie oczywiste w obecnych czasach. Popatrz na TCRa Gianta, wysoka główka i dłuuuga rura górna. Taką mają swoją,odmienną koncepcję rowera "wyścigowego".

Mi akurat to nie odpowiada.



#27 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 19 maj 2015 - 09:24

Racja z tym Giantem. Jeszcze mam takie pytanko - prawda to że geo Canyona Aeroad jest bardziej przyjazna od innych rowerów tego typu ? Gdzieś w jakimś teście czytałem, że jak na rower Aero jest on stosunkowo dość przyjazny i wygodny.

#28 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 19 maj 2015 - 09:43

Nie wiem jakie są inne rowery tego typu, bo nie interesują mnie rowery aero, ale patrząc na geo Canyona Ultimate i Aeroad w rozmiarze S, czyli "moim" wszystko da się wyrównać różnica 1cm mostka i 1 cm podkładką. Nie patrzę na kąty, bo one do pozycji i związanej z tym wygody nie mają nic. Własności jezdne to już co innego ;) Aeroad ma mniejsza bazę kół i ostrzejszy kąt główki, więc pewnie będzie bardziej zwrotny, może nawet nerwowy w prowadzeniu na zakrętach. To ewidentnie rower do pokonywania długich prostych.



#29 Gosc_Alaska_*

Gosc_Alaska_*
  • Gość

Napisano 29 listopad 2015 - 21:43

Michal1906 na ktory rower się ostatecznie zdecydowales i jak on sie na do Endurace?
Stoje przed podobnym dylematem, z tym ze waham sie miedzy Endurace a Ultimate.
Jeżdżę raczej dłuższe trasy niz krótsze i bardziej w formie brevetów niż wyścigów, więc teoretycznie Endurace, ale z drugiej strony przy bardziej pochylonej pozycji mniej energii włożę w samą jazdę, więc niby Ultimate... jak żyć? ;)

#30 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 29 listopad 2015 - 22:09

To może ja odpowiem żeby skrócić, Michał kupił endurance, użyj szukajki to znajdziesz więcej postów.



#31 Gosc_Alaska_*

Gosc_Alaska_*
  • Gość

Napisano 29 listopad 2015 - 22:11

Tylko ze wątek zaczął sie od tego ze Michal chciał sie przesiąść z Endurace na Ultimate/Aeroad.

#32 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 10:15

Temat jest jak najbardziej aktualny. Endurace zostaje jako treningówka a dojdzie rower troche bardziej że się tak wyraże wyścigowy :) Aeroad raczej odpada. Biore pod uwagę Ultimate ULTIMATE CF SLX 9.0 SL vs. ULTIMATE CF SLX 9.0 czyli Red22 vs Dura Ace. Pozdrawiam.
  • piotrkol lubi to

#33 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 30 listopad 2015 - 11:46

czemu mając endurance odrzuciłeś aeroad ?

mam dokładnie taką samą sytuacje - miałem roubaix i dokupiłem aeroad właśnie dlatego żeby nie robić półśrodków

no chyba ze ścigać się chcesz głównie po górach to rozumiem

#34 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 30 listopad 2015 - 15:16

No właśnie tak bywa, że częściej jeżdże w górzystym terenie niż na płaskim. Dlatego Ultimate będzie lepszym rozwiązaniem. Nie wykluczam natomiast jeszcze któregoś z Focusów Izalco Max. Tutaj jednak drażnią mnie linki na wierzchu (choć co poniektórzy tutaj uważają to za zalete).

#35 Gosc_Alaska_*

Gosc_Alaska_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2015 - 15:19

@Michal1906 - Czyli jeszcze nie kupiłeś Ultimate'a? Jak kupisz i się przejedziesz to proszę o info - jestem bardzo ciekawy jak wygląda różnica między nim a Endurace'em. 

 

@sum - Jak oceniasz różnicę między Aeroad a Roubaix'em? Aeroad dużo mniej komfortowy? Dużo szybszy? 

Jakbyś miał do zrobienia 1000 km w cztery dni, to bez wahania brałbyś Roubaix'a, czy może mimo wszystko Aeroad?



#36 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 listopad 2015 - 15:30

 

Jakbyś miał do zrobienia 1000 km w cztery dni, to bez wahania brałbyś Roubaix'a, czy może mimo wszystko Aeroad?

Ale chyba decydujące znaczenie ma, czy te 1000 km to w tempie "turystyczno-krajoznawczym", czy wyścigowo, nie uważasz?

Dla mnie odpowiedź jest prosta: "wycieczkowo"-Roubaix, "ścigancko"-Aeroad :) 


  • sum lubi to

#37 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 30 listopad 2015 - 16:03

dokładnie 😃

ale nie planuje wyścigów na 250 km
a tym bardziej 4 dni po rząd

#38 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 listopad 2015 - 16:30

Nieważne, wyścig i wycieczka mogą mieć nawet 50 czy 100 km i być raz w tygodniu, ale to rowery o tak różnym zastosowaniu, że biorąc z zamkniętymi oczami losowy egzemplarz z tych dwóch, od razu wiadomo czy to "ten" czy używany "niezgodnie z przeznaczeniem" ;)



#39 Gosc_Alaska_*

Gosc_Alaska_*
  • Gość

Napisano 30 listopad 2015 - 17:16

1000 km w tempie jak na typowym ultramaratonie: ani wyscig, ani krajoznawczo.

To ze jeden jest do ścigania, a drugi do wycieczek to wiadomix. Bardziej interesuje mnie jak jest z ich mniej dominującą cechą czyli w Aeroad - komfort, a Endurance - szybkość i który z tych rowerów byś wybrał na ultramaraton.

#40 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 30 listopad 2015 - 17:33

Ja bym wziął oba.





Dodaj odpowiedź