Skocz do zawartości


Koła Do Szosy Scott

koła szosa scott

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_bialy_wilk_*

Gosc_bialy_wilk_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2015 - 10:37

Witam

Kupiłem w tym roku kolarkę Scott speedster 20

http://www.scott.pl/...r-speedster-20/

 

Ponoć najsłabszą rzeczą w tym rowerze były koła. Jest to moja pierwsza szosa więc nie jestem ekspertem. Byłem już dwa razy w serwisie na centrowaniu kół. Ponoć na początku u nowych  rowerów to normalne, choć sprzedawca zachęcał mnie na komplet kół za jakieś 2000zł.

Robię rocznie jakieś 5000km, nie startuje w wyścigach ale kupiłem te rower pod dobre średnie prędkości. Jeżdzę na mazowszu czyli niby płakso ale górek na trasie nigdy nie unikam. Waże 100kg.

 

Pytanie jest następujące czy powinienem w najbliższym czasie wymienić na nowe koła czy spokojnie na tych pojeżdzę na Polskich drogach? Jest to mój pierwszy sezon na szosie, nie chcę trzymać się rad Gości z salonów - bo może chcą mnie naciąć na dobrą kasę.

 

Jesli jednak trzeba w najbliższej przyszłosci wymienić to co byście polecili. Moje paramtery i styl jazdy znacie. Osprzęt jest na 105.

 

Będę wdzięczny za poradę i cenne wskazówki.

 

Pozdrawiam



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 13 maj 2015 - 11:49

Raczej chcą naciac... ja bym poprosil przy centrowaniu o zaklejenie nypli preparatem (klejem) Loctite, zapobiegnie to ich luzowaniu

jak nic nie da to po prostu kola maja za malo szprych- za slabe na 100kg



#3 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 13 maj 2015 - 20:04

Wydaje mi się,że nie ma co narazie wymieniać.

Zajeździj je i tyle. Pomyśl o wymianie opon na 25 mm. Te kendy są cienkie- mało odporne na przebicia. Załóż szersze opony,będą lepiej amortyzowały nierówności bardziej chroniąc obręcze. Jak te kółka zajeździsz,to wtedy pomyśl o wymianie na inne z większą ilością szprych.

100 kg. to sporo na szosie i może się okazać,że faktycznie potrzebujesz mocniejszych kół.



#4 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 13 maj 2015 - 21:22

2 razy centrowane. Zapewne już nie lubisz tych kół :D. Moim zdaniem, po co masz się męczyć z tymi kołami. Sprzedaj je póki są proste, niech cieszy się nimi ktoś lżejszy.

 

Samemu sie zgłosić do kogoś, kto kto ma wiedzę i fach w reku, aby poskładać odpowiednie dla Ciebie sprzęt. Nic tak nie psuje szosowania, jak brak zaufania do swojej maszyny. 



#5 Gosc_bialy_wilk_*

Gosc_bialy_wilk_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2015 - 06:39

Co najciekawsze głównie centruje mi się przednie koło. tylne jest wporządku. Raz muszę przyznać jeździłem po dość trudnym terenie i centra była po takim wypadzie potrzebna. Pytanie czy to jak mówił sprzedawca na początku tak jest czy problem jest szerszy.

 

Z samego roweru jestem bardzo zadowolony, szosówka to jest to czego mi brakowało. Z faktu swojej wagi straciłem parę dobrych lat bo uważałem ,ze to nie dlamnie.

Co do opon nie mam żadnych zastrzeżeń odpukać ale narazie żadnych przebić. Co również świadczy, że nie katuje roweru ( prócz wspomnianej jednej przejażdzki). Może jednym słowem salon nacina mnie bo sie nie znam. Raz tylko odczuwałem w jeździe to podjechałem ale jak mówiłem to przednie koło po tej wyprawie.



#6 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 maj 2015 - 07:45

Nacina i nie nacina. Te ciągłe centrowanie koła mi się nie podoba, tym bardziej przedniego, które jest mniej obciążone. Pytanie jak oni to robią, że ciągle trzeba poprawiać? Następnym razem proponuję zmienić serwisanta.

 

A czy zmienić koła na nowe? To zależy od ciebie, ale do takiej jazdy koła za 2 tyś. to dość sporo, za 1000/1200zł w zupełności ci wystarczą. Są też różne szkoły pod taką wagę, ja ważąc też 100kg złożyłem u fachowca (28/32 szprychy). Druga szkoła mówi, że np. Fulcramy i Campa wytrzymują taką wagę (mi Vento padały). Poczytaj i sam zdecyduj.



#7 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 14 maj 2015 - 07:46

sam naucz sie centrowac, to nic trudnego jesli jest male bicie boczne, klucz to 10zl, przy nastepnym serwisie popros o mocniejsze napiecie szprych i klej do nypli- powinno zalatwic sprawe :)



#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2015 - 10:32

tam prawdopodobnie jest oemowa obrecz dt  nie są złe ale też i nie najlepsze .

 

Na taka wage to przydało by sie min 24/28 h  mozna to zrobić na płaskich nawet szprychach  koszt takich kół mieścio sie w okolicy 1200 zł

 

firmowe ??? ksyrium sl najnowsze powinny dac rade 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 24 wrzesień 2015 - 11:26

Mam na sprzedaż używane koła shimano wh-6700, gdybyś był zainteresowany, odezwij się na PW



#10 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 07 grudzień 2015 - 11:29

Obręcz jest od alexrims. Ten sam rower, waga 85 z 93 na początku sezonu. Też dwa razy centrowałem - tylne koło, raz na przeglądzie, raz po szlifie. Miałem podobny dylemat odnośnie zmiany kół, ale najpierw zmienie opony na conti 25c.

Co prawda w małopolskim jest więcej górek, ale nie wiem czy przy zejściu powiedzmy 0,5kg na kołach odczuję różnicę większą niż solidna praca nad zbudowniem formy przez zimę.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koła, szosa, scott