Skocz do zawartości


Zdjęcie

Aluminiowe Kółka / Alu-Carbon - Co Zamiast Carbonowych Stożków?

clinchers

37 odpowiedzi w tym temacie

#1 bajkerone

bajkerone
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądPolska

Napisano 23 maj 2015 - 12:31

Hi,

 

Jako, że pozbyłem się moich carbonowych stożków (oponka), przymierzam się do zakupu nowych kółek.

Nie ścigam się w Giro, więc aero-niuanse mnie nie bolą :), aczkolwiek chciałbym w miarę lekkie kółka (~1400), a mając na względzie, że jestem przyzwyczajony do opon (i nie chce szytek) to pomyślałem o aluminiowych kołach, względnie alu-carbon.

 

Jeżdżę dużo po płaskim, ale od czasu do czasu wybieram się dalej na jakieś podjazdówki. Nie jestem typem co trzyma hample do końca, żeby smażyć jajecznicę na obręczach, ale mimo wszystko połączenie opona-carbon mnie trochę zniechęca.

 

Nie zdarzyło mi się co prawda przegrzać jeszcze carbonu, ale chciałbym tego hipotetycznie uniknąć, stąd mógłby ktoś podrzucić swoje opinie? nt.

 

1.Campagnolo Neutron Ultra (alu)

2.Campagnolo Shamal Ultra (alu)

3. DT Swiss RR 21 Dicut (alu)

4. ZIPP 404 (alu-carbon)

 

Dylemat powstał u mnie dość konkretny - przychylałbym się do Shamala, ale zaplot G3 mnie trochę odstrasza?

 

Co byście polecili (lub coś innego)?

 

pozdro

 



#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 23 maj 2015 - 15:23

Nr 4 nie jest produkowany od kilku lat. Obecnie model 60.

#3 bajkerone

bajkerone
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądPolska

Napisano 23 maj 2015 - 16:05

wiem, 60tka albo stare 404 - nie chce już FC..



#4 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2015 - 16:28

Ja właśnie sprzedałem również swoje stożki Mavic Cosmic SLS, pozostaje przy DT Swiss Dicut 21, te koła nie są produkowane ale są dostępne w sprzedaży, na alledrogo komplet można kupić za 1500zł, gdzie np. Mavic Ksyrium Elite S to cena około 2300zł, (od Niemca - polski distro ma "cosmic price"+muchy w nosie).

 

Brałeś pod uwagę np. Fulcrum Racing 3? Cenowo ok, wagowo przyzwoicie, jakościowo potwierdzone że można po polskich drogach jeździć stosunkowo szybko ;)



#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 23 maj 2015 - 16:57

do autora: co jest nie tak w carbonowych kolach pod opone jak umiesz zjezdzac? co Ci przeszkadza i chcialbys miec lepszego w innych kolach? podaj swoja wage, moc, priorytety, styl jazdy, jakosc drog

dlaczego jezdzac w wiekszosci po plaskim nie lubisz obecnych kol? dziwny napisales temat... 

 



#6 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 23 maj 2015 - 17:26

wiktor24

 

Może po prostu autor posta się nie ściga? Wiem, teraz to dziwnie brzmi ..... "masz szosę i się nie ścigasz?", tak jest wiele osób które mają mega fajne szosy, mało tego mają niezłe warunki do ścigania i ... wolą sobie jeździć po prostu. Do takich "pojazdówek" stożki nie są super pomysłem, wiem to sam z autopsji, i tak np. w górach stożki to przekleństwo - pod górę idą jak grube smoki, zjazd z kolei jest szalony jak ucieczka schizofrenika z zakładu zamkniętego. W Polsce "drogi płaskie" oznaczają z kolei najczęściej powierzchnie księżyca, ze wskazaniem na plac budowy, więc sztywność stożków powoduje że odechciewa się jazdy asfaltem bo jadąc polem jest wygodniej i równiej niejednokrotnie.

 

Mieszkam we Wrocławiu, mam możliwość jazdy po płaskim, po hopkach, i nawet jakiś niewielki kawałek ode mnie są regularne góry - dla osób nie ścigających się stożki to nie najlepszy pomysł. Natomiast nie neguję stożków, to genialne koła, pięknie idą w peletonie, cudownie trzymają prędkość itd. 

 

A więc wygoda, uniwersalizm, lekkość itp itd. powoduje inny wybór niż stożki :)

 


  • bajkerone, mikroos i Senninho lubią to

#7 bajkerone

bajkerone
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądPolska

Napisano 23 maj 2015 - 23:10

@adazz  masz rację - jak już pisałem, nie jeżdżę w pro tourze - ledwie ogórki okoliczne, wypady w dalsze tereny (bez spiny) i generalnie dla własnej przyjemności (taki "mini Szymon" :D), więc chcę coś z top ale alu.. mógłbyś coś więcej o tych DT Swissach RR 21 napisać ? zastanawiałem się nad nimi też

 

@wiktor24 Waga piórkowa 67 kg, więc tu nie leży problem - nie neguję stożków jako takich, ale na tę chwilę po głębokich przemyśleniach ich nie potrzebuję, więc nie ma dla mnie obecnie zastosowania full carbon jako taki. Chciałbym mieć koła lekkie i sztywne, niekoniecznie aero max, bo jak już pisałem nie pocisnę w TDP..

 

Początkowo myślałem o Ksyriumach SLR (w MTB jeżdżę na Mavicach SLR'ach), ale opinie na zagranicznych forach widziałem niepochlebne więc dałem na wstrzymanie.



#8 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 23 maj 2015 - 23:16

a nie myślałeś np. o złożeniu czegoś? Za rozsądne pieniądze na pewno wyjdzie coś lekkiego i wytrzymałego.
Np. na kilinach, piasty novatec/bitex w zależności od budżetu, szprychy też dostosowujesz do swoich potrzeb, czy wolisz aero, czy i jak cieniowane.



#9 bajkerone

bajkerone
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądPolska

Napisano 23 maj 2015 - 23:52

Wątpie, żebym złożył coś klasy Shamali nie mówiąc już o Zippach.



#10 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 24 maj 2015 - 06:10

Jeśli chcesz mało awaryjne koła alu, to raczej tylko składane. Unikać zaplotu typu G3 czy nietypowych szprych jak w Ksyriumach. Gdzieś tu na forum czytałem o wiotkości kół Ksyrium SLR na polskich dziurach nawet przy niskiej masie użytkownika.

Składając na topowych piastach np. DT240s, dobrych felgach np. H Plus Son albo DT RR i przy tradycyjnych szprychach, komplet wyjdzie ok.2000 zł i ok.1500g. Masz bezproblemowy serwis w razie awarii.

 

Do gotowych DT Swiss Dicut 21 możesz też od razu dokupić zestaw naprawczy, czyli kilka zapasowych szprych za niewielkie pieniądze.

Z Campagnolo niewiele cięższe, a połowę tańsze niż Shamale czy Neutron masz chwalone Zondy.



#11 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 24 maj 2015 - 07:56

beskidbike

 

Jesteś już drugą osobą która wprost mówi że koła DT Swiss Dicut 21 należy kupować "w pakiecie ze szprychami zapasowymi", jest tak źle że na byle dziurze pęka szprycha? Czy po prostu po zaliczeniu solidnej dziury popękały?

 

Temat gotowych kół był na forum wałkowany wielokrotnie, i pomijając już konkretne opinie dla poszczególnych modeli i firm - koła gotowe są dla leniwych osób które niepotrzebują aż tak mocno customowych części ;) Koła gotowe nie są aż takie "złe", szczególnie te ze średniej półki cenowej, a więc te o których była tu mowa,

- FSA Vision Trimax30, używałem i polecam, bardzo mocne, delikatny stożek 30mm, waga 1550gram, świetne toczenie, prosta konstrukcja,

- Mavic Ksyrium Elite, miałem i używałem, koła bardzo fajne, IMHO są mocne, na dziurach nie stało się nigdy nic złego, po złapaniu gumy jechałem z przebitą oponą i nic im nie było, centra trzymała itd. przekombinowana konstrukcja, dobra waga,

- DT Swiss Dicut 21, mam, używałem do trenażera tylko, w tym sezonie je przetestuję *(nie ścigam się, więc moja rama Xeliusa została sprzedana-koniec z karbonem, czekam na stal od Rychtarskiego), jak się okażę że rzeczywiście szprychy są wykonane z "paluszków słonych", to zamienię je na...

- Fulcrum Racing 3, mają bardzo dobre opinie, waga 1525,

- w opcji na przyszłość Zipp 30, tak z ciekawości ...waga spora 1625 gram, 

 

Żeby była jasność, stać mnie na koła karbonowe, i szytki, ale nie chce mi się o nie martwić np. na dziurawym zjeździe że coś tam się stanie, albo zjeżdżając z hopki 1500 mnpm że przegrzeję obręcze czy coś ... (moja waga to aż 69kg) Bawię się kolarstwem, kiedy mam ochotę to robię ciężki trening, kiedy nie to jadę rundę i popijam piwko ;) Tych najbardziej topowych kół nie polecam że względu na ich delikatność, średnia półka jest ok IMO, jak się rozkraczą to kupuję nowy set i po sprawie :idea:

 

 

 

 

 

 

 



#12 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 24 maj 2015 - 08:44

Nie, nic się nie stało, ale skoro jest opcja to czemu za parę złotych nie kupić "na zapas" i mieć spokój psychiczny :)

Również jeżdżę tylko dla przyjemności, ale moja jazda to 80% góry, ze względu na miejsce zamieszkania, do tego ważę prawie 80 kg.

Dlatego stożków, tym bardziej carbonowych, nie rozważam w ogóle.

Dobre koła składane są zupełnie wystarczające, stosunkowo niedrogie, bezproblemowy serwis.

Ale "gotowce" ze średniej półki też wcale nie gorsze do takiego użytku, byle nie zbyt przekombinowana konstrukcja, dlatego postawiłbym na DT Swiss Dicut 21 z wyprzedaży. W razie czego zostają super piasty o wartości tych kół, do budowy czegoś nowego ;)

No i do tego koniecznie dobre opony.



#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 maj 2015 - 09:07

Moim zdaniem beskidbike dobrze podpowiada. W codziennym użytkowaniu najbardziej liczy się bezproblemowy serwis kół. Wymienione DT wpisują się w te zagadnienie doskonale, tak samo jak jakieś składaki. Co nam z tego, że kupimy za 3kzł koła dobre koła, skoro w przypadku awarii, za obręcz trzeba będzie dać 1/3 ceny gotowych, a i problem z zakupem owej będzie niemały? I nie ważne, że ta awaria może się przytrafić raz na X czasu, ważne że prędzej czy później się przytrafi i wtedy trzeba sobie jakoś z problemem poradzić w miarę szybko, tanio i bezstresowo.



#14 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 maj 2015 - 09:39

Dokładnie tak. Jak w składnym kole pójdzie Ci szprycha, to możesz awaryjnie założyć jakąkolwiek dobrej długości, koszt 1zł. Jak Ci pójdzie szprycha w jakimś Mavicu, to będziesz musiał za nią zapłacić duuuużo więcej i nie dostaniesz jej w pierwszym lepszym rowerowym.
Nie wiem co jest takiego świetnego w np. Shamalach, ale kosztują strasznie dużo, a mając budżet prawie 4k chyba złożyłbym 1 komplet na niskim alu, drugi na średnim stożku carbon. ;)



#15 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 24 maj 2015 - 10:08

@adazz, temat może nie ten, ale też kusi mnie dobra stalowa rama np. od Rychtarskiego. 

O ile dokładnie wiem jaką chciałbym mieć geometrię tej ramy, to zupełnie nie znam się na stali i nie wiem jakie rurki miałbym wybrać. Jest gdzieś jakiś przewodnik lub poradnik co wybrać? Spirit, HSS, MAX? Które lepsze? Co do jakiej jazdy?

Może być na priv, żeby tu nie śmiecić ;)



#16 bajkerone

bajkerone
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • SkądPolska

Napisano 24 maj 2015 - 11:55

Panowie, dokładnie taki punkt widzenia mnie interesuje - dobre, lekkie kółka, bez czekania pół roku na ściągnięcie szprych do serwisu.

 

@beskidbike - mógłbyś rozwinąć wątek zaplotu G3 - chodziło ci o serwis czy o jego trwałość (czy o oba) - również uważam, że im bardziej wymyślny zaplot tym gorzej dla serwisu, ale te shamale mają b.dobre opinie..

 

Czyli generalnie widzę szala przechyla się na te DT Swissy RR 21.. :) Coś czytałem przy tym, że podobno z tych szprych złazi farba.

 

a kontynuując wątek skadaków - co myślicie o http://www.wiggle.co...-sl42-road-rim/??

Jest sens pakować się w takie alusy ? Równie dobrze mógłbym wziąć Mavic CC SLS/Stare Premium . Waga podobna, alu-carbon itd..

 

Kogo byscie ew. polecili do złożenia sensownych, lekkich kół?

 



#17 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 24 maj 2015 - 13:11

Przy zaplocie G3 chodziło tylko i wyłącznie o serwis, dostępność szprych, obręczy i ewentualne wysyłki żeby to naprawić.

Dotyczy to wszystkich nietypowych rozwiązań, Mavic itp. Nie zrobisz tego "u Józka za rogiem" ;)

Absolutnie nie kwestionuję trwałości, bo akurat w tym aspekcie to chwalone rozwiązanie. Ale wiesz jak to jest...chwila nieuwagi...

Z "zaplataczy" ja polecę Daveo z tego forum lub sąsiedniego forumrowerowe.org



#18 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 24 maj 2015 - 13:20

masz jeszcze opcję "gotowców" od składacza, czyli ofertę Spike'a z naszego forum - http://www.velotech....klepna5.pl/ Niemiałem z jego kołami bezpośredniego doświadczenia ale ma szeroką paletę w zależności od ceny i wagi, składa na sprawdzonych częściach, więc może to rozważ?



#19 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 maj 2015 - 13:30

Kogo byscie ew. polecili do złożenia sensownych, lekkich kół?


Dandy Horse z forum.
Ma szeroki wybór obręczy i piast. Składał moje Archetype'y na których jeżdzę bez problemów od roku.

#20 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 24 maj 2015 - 16:07

@beskidbike

 

Chyba na forum będzie trzeba założyć wątek o ramach stalowych, nadmienię współczesnych ramach stalowych - nie retro.

 

ps. ja zamówiłem ramę na columbus spirit ;)

 

 





Dodaj odpowiedź