Jump to content


Photo

Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)


1892 replies to this topic

#321 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 April 2009 - 07:32

http://allegro.pl/it...o_xtrabike.html
http://allegro.pl/it...o_xtrabike.html

#322 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 17 April 2009 - 08:56

9rz-sram (ok.9 zł)
10rz-accent (6 zł)

#323 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 17 April 2009 - 20:06

Ja mam, tzn, sie skończyły , ale bedą ( można zamówić ) spinki KMC pod 9 biegów,( zasada zapięcia taka sama jak Accenta ) pakowane po 2 szt - cena była 12 zł za komplet ( jak nie podyższą ceny to zostanie tak jak jest ).

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#324 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Posted 17 April 2009 - 20:25

Spinki są dobre dla mięczaków. Prawdziwi twardziele używają tylko skuwacza niczym kowal swojego młota.
Zapinki pamiętam ze swojego singielspeeda jak to się teraz nazywa, ale i wtedy nie obywało się bez młotka i kawałka gwoździa jak sobie chciałem odpowiednio skrócić łańcuch.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich ślimaków ;-)

#325 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 17 April 2009 - 20:35

Ta znalazł się twardziel hehe :-D , ciekaw jestem czy na maraton byś też zabrał młotek i kowadło, najlepiej po 10 kg każda sztuka :mrgreen: najlepiej dookoła Tatr, albo w góry.

Czasem tu wesoło jest.( bez obrazy oczywiscie )

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#326 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 17 April 2009 - 21:17

no cóż jestem mięczak - przyznaje się ...
Ale lubie raz dwa trzy i juz łańcuch ściągnięty , umyć dobrze , wyczyścić, raz dwa trzy i juz założony ...
W wipermannie nie miałem żaaadnych problemów ze spinka , no i mam nadzieje ze i w campie nie będę miał ...

#327 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 17 April 2009 - 21:48

Ja jestem twardziel i skuwacza używam. Ale piny po spięciu zawsze trochę dostają....


#328 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 28 April 2009 - 19:58

no i ku .... zmieniłem łańcuch na nowy Veloce C10 i spinka KNC (campagnolo C10 only 5.9mm) nie nadaje sie do tego łańcucha ... sprawdzalem suwmiarką szer łańcucha - 6mm
Co jest ? Sa dwa rodzaje łańcuchów Campy 10s ? 5.9mm i 6.0mm ?!

#329 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 April 2009 - 21:11

Tak, są łańcuchy 10s UN [ultra narrow] 5,9mm oraz 10s zwykłe, nie pamiętam wymiaru ale są szersze.

#330 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 28 April 2009 - 22:30

no własnie ... ultra narrow ... teraz tez to wiem - szkoda tylko ze jakos nie jest to zaznaczone wyraźnie na opakowaniu. Np "ultra narrow only"

#331 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 29 April 2009 - 05:36

no i ku .... zmieniłem łańcuch na nowy Veloce C10 i spinka KNC (campagnolo C10 only 5.9mm) nie nadaje sie do tego łańcucha ... sprawdzalem suwmiarką szer łańcucha - 6mm
Co jest ? Sa dwa rodzaje łańcuchów Campy 10s ? 5.9mm i 6.0mm ?!


Emer.. olej spinkę i skuj go.
Spinka jest tylko niepotrzebnym ogniwem w łańcuchu... na dodatek najsłabszym.
Szosa to nie góral gdzie co tydzień trzeba dobrze czyścić łańcuch.

#332 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 29 April 2009 - 10:07

co zrobiłem , bo co mi zostało ..... tylko nie mam tego oryginalnego pina - musialem tym z łańcucha , a to tez osłabia ...
Lubie jednak spinke, mam to po wipermanie ... 5sek i brałem sobie łańcuch do pracy i na spokojnie dokłaaadne mycie ...

#333 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądKOLBERG

Posted 29 April 2009 - 10:39

CZYM WY te łańcuchy smarujecie ,że musicie je rozpinać.....ja rozpinałem łańcuch jak zmieniałem RAME.........
NIE pamietam kiedy rozpinałem łańcuch do mycia ................w ogóle NIE MAM TAKIEJ POTRZEBY..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A ŁAŃCUCH CZYSTY BEZ SYFÓW.....
JAREK. :lol: :-P :lol:

#334 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 29 April 2009 - 10:44

olej rolhof ... jeden z droższych i najlepszych ... ;-)
np:
http://www.allegro.p...hloff_50ml.html

#335 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 29 April 2009 - 11:17

olej rolhof ... jeden z droższych i najlepszych ... ;-)
np:
http://www.allegro.p...hloff_50ml.html


Też go używam i jeszcze nigdy nie miałem potrzeby zdjęcia łańcucha w celu "dokładnego" umycia ;-)

Co do pinów to też mam ten problem. Jak na razie zakładam nowe łańcuchy więc jeszcze jest ok, ale jak będę wracał do tych używanych no to robi się nieciekawie.
Zmolestuję wertykala może będą mieli te piny.

#336 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 29 April 2009 - 11:34

ależ maaają .... zdaje sie ze coś 45zł :mrgreen:

A co do mycia - nie mówie że mam zabłocony, jakis brud, ale wystarczy po kropelce na ogniwko, przejedziesz 100km i juz nie jest czyściutki, ten bezbarwny transparentny film oleju na łańcuchu robi sie czarny ... zęby na zębatkach czarne ... nieładnie to wygląda ...

#337 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 29 April 2009 - 12:01

emer, jak chcesz mieć czysty łańcuch to używaj parafinowego, np. white lightning. leje się jak woda, jest przeznaczony na suche warunki. ma gorsze smarowanie niż rolhoff, którego sam również używam. napęd z nim brudzi się szybciej, bo gęsty olej łapie kurz i pył jak lep. smarowanie za to ma genialne.

wydaje się, że nie ma tu złotego środka. ostatnio doszedłem do wniosku, że wolę "brudniejszy", ale lepiej nasmarowany napęd.

#338 Gosc_MusicMan_*

Gosc_MusicMan_*
  • Gość

Posted 29 April 2009 - 12:44

Też używam rolhofa. Jak dla mnie jest gęsty, ale w ogóle nie łapie mi brudu. Jak widzę, że ogniwa zaczynają się świecić nakładam 3-4 małe krople. Może nieco za późno i częściej smarować?

Ja używam spinki conexa.

#339 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 29 April 2009 - 12:58

ależ maaają .... zdaje sie ze coś 45zł :mrgreen:

Nie mają, ale mogą sprowadzić ;-)
Cena hurtowa jednej "spinki" 47 zł.
:shock: :mrgreen:

Eeeeeeeeeehheheheehheheeee.. bez komentarza ;-)

Emer, wniosek jeden... za dużo dajesz tego oleju ;-)
Ja smaruje mniej więcej raz w tygodniu (powiedzmy jest to ok 300-400 km) i po każdym treningu czyszczę łańcuch z tego brudnego nalotu suchą szmatą.

#340 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 April 2009 - 12:58

Ja używam i Rohloffa i Finish Line - ten drugi do Kellysa, którego używam do jazdy codziennej. Rohloff do czasówki i generalnie sprawuje się bardzo dobrze, nie łapie brudu tak szybko, smaruje jak trzeba... i przy tym jest ekonomiczny, przynajmniej takie mam wrażenie. Dobra końcówka powoduje, że olej dociera dokładnie tam, gdzie trzeba więc mimo ładnych kilku poważnych smarowań buteleczka ciągle nie jest pusta...



Reply to this topic