Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)
#422
Posted 12 April 2010 - 22:15
Łańcuch czyszczę na rowerze szmatą i benzyną, ale nie zdarza się to zbyt często bo staram się nie jeździć tym rowerem w złą pogodę. Jutro w jakimś rowerowym poproszę o przymiar może użyczą ale i tak już ten osprzęt trzeba zajechać na amen
#428
Posted 07 June 2010 - 20:57
Pozdrawiam
#429
Posted 07 June 2010 - 22:24
No nie do końca. Czytałem, że co 1000 km (na szosie i z przyzwoitym łańcuchem to może i te 3k) należy zmieniać łańcuch z pierwszego na drugi, potem po danym przebiegu z drugiego na trzeci - i to pierwsza kolejka użycia nowych łańcuchów. Po zrobionych tych zadanych kilometrów na trzecim drugą kolejkę ułożyć inaczej - dać najkrótszy z trzech łańcuchów. Po tym niezmiennie wyznaczonym przebiegu znów założyć najkrótszy z całej trójki itd. aż wszystkie wydłużą się o 1 mm na 10 ogniwach.Przejedziesz 3 tys, wymieniasz łańcuch zostawiasz sobie, dajesz nowy
Długość fajnie jest porównać na wbitym równolegle do ziemi długim szpikulcu (np cienki gwóźdź z uciętym łbem) - i czyściutkie łańcuchy naciągając z drugiej strony włożonym w ogniwa gwoździem porównujemy. Od razu widać, który jest najmocniej napięty, a jednocześnie najkrótszy. Przy łańcuchach o różniej liczbie ogniw jest to już troszeczkę utrudnione niż napisałem.
Użycie wielorazowych spinek jest tutaj wskazane, bo rozkuwać co 1-3k? Po primo ultimo o ile wiem sworznia po rozkuciu już nie założysz. Zresztą już nawet i na jeździe z jednym łańcuchem nie wyobrażam sobie czyszczenia łańcucha na rowerze - szejkowanie najlepsze, no i rozkuwać musiałbym w takim razie co 300 km. :-P
#430
Posted 07 June 2010 - 23:20
Na allegro c9 są łańcuchy tylko grupy record i zastanawiam się czy warto brać taki dobry łańcuch do już lekko zużytej niskiej grupy campy?
Mozesz dać C9 Record. To bardzo dobry łańcuch. A jak bardzo zużyta? Koronki kasety wyostrzone z nadlewkami materiału? Jeśli tak to wymiana całego napędu bo faktycznie szkoda łańcucha.
Ale można startować z pilnikiem i podpiłować ząbki koronki jeśli odrobinę tylko podjechana jest, należy spiłować te nadlewki i wyostrzenia. Ja tak jedną zębatkę uratowałem ostatnio (na jakiś czas), bo właśnie też miałem nowy łańcuch (C10 VE) i za nic nie chciał się ułożyć.
Ja jeśli byłbym w takiej sytuacji jak fifin to bym założył HG-53 (taniocha), jakby się zajechał łańcuch to już z czystym sercem bym cały napęd wymienił na Campę.
Po primo ultimo o ile wiem sworznia po rozkuciu już nie założysz
Ano nie. Wykuty sworzeń gdy się go obejrzy widać że ma z boku ten kołnierz zerwany.
Spinki górą.
#432
Posted 08 June 2010 - 07:01
Ciekaw jestem jak się sprawują wippermann'owskie łańcuchy, testował może ktoś?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#433
Posted 08 June 2010 - 07:23
Ja w zeszłym roku zrobiłem na nim (Wippermann connex 904) 6,5 tyś. i nadawł się do wymiany wraz z tylnymi zębatkami ( kupiłem potem campę c9 i za nic nie chciał współpracować)Ciekaw jestem jak się sprawują wippermann'owskie łańcuchy, testował może ktoś?
#435
Posted 08 June 2010 - 09:12
Tak też zrobię. Szkoda mi łańcucha z grupy record, jak i tak po sezonie chce wymienić cały rower, a i tak nie zajade jakiegokolwiek łańcucha bo nie robie takich przebiegówJa jeśli byłbym w takiej sytuacji jak fifin to bym założył HG-53 (taniocha), jakby się zajechał łańcuch to już z czystym sercem bym cały napęd wymienił na Campę.
#436
Posted 08 June 2010 - 16:44
No właśnie. Zużyta kaseta i nowy łańcuch to teoretycznie dość kiepskie połączenie. Jedynie jakiś % sworzni na kasecie jest mocno obciążony, gdy jednocześnie reszta jest luźna. Im kaseta w lepszym stanie tym więcej sworzni z zazębionych na niej ogniwach są dobrze obciążone.A jak bardzo zużyta? Koronki kasety wyostrzone z nadlewkami materiału? Jeśli tak to wymiana całego napędu bo faktycznie szkoda łańcucha.
#438
Posted 08 June 2010 - 19:31
Problem w tym, że spinki Sram'a do 10 są również jednorazowe. Dziewiątki i niżej wielorazowe, czarna dziesiątka jednorazowa. Coś mieli zmienić, ale póki co chyba niestety nie wprowadzili zmian. Pozostają spinki np. Wippermann Connex, które mają ciekawą budowę, lepiej się je (ręcznie) rozpina niż spinki sram'owskie, ale bez obawy, że się rozepną w czasie pracy.
Ciekaw jestem jak się sprawują wippermann'owskie łańcuchy, testował może ktoś?
Ja posiadam 904'kę i chwalę (908'ki lepsze bo mniej rdzewieją!). Spinki Wippermanna są wg mnie jednymi z najlepszych. Ale niestety moja 904'ka się już kończy :-(. Z tym że kończy się po o wiele dłuższej współpracy niż HG-93.
#439
Posted 08 June 2010 - 20:39
Nie próbowałem bo nie ma młańcucha potrzebnego z opisu, ale nijak nie widze żeby nie mozna było rozpiąć jak jest przesuwna
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo