spinka 10 czarna działa identycznie jak 9 czy 8 , moze jest błąd w opisie ? , tzn ta spinka współpracuje tylko z dwoma modelami łańcucha sramowskiego, rozpina siei spina jak normalna.
Nie próbowałem bo nie ma młańcucha potrzebnego z opisu, ale nijak nie widze żeby nie mozna było rozpiąć jak jest przesuwna
Niestety Spike, zgodnie z instrukcją serwisową: Opening: Once the Power Lock is installed it can only be removed by means of a Chain tool. Caution:Power Lock is for one-time use only! Always use a new Power Lock when fitting a new chain. Failure to shorten the chain properly or to lock it exactly into place may cause damage to the chain and eventually total chain failure, material damage or the rider to fall off his bicycle resulting in injury. Worn sprockets should also be replaced when a new chain is fitted. Use only Power Lock to close 10 speed chains (no Pin)!
rozpięcie spinki jest możliwe tylko rozkuwaczem...
Tutaj jest instrukcja serwisowa łańcuchów Sram'a (w pdfie).
A co do łańcuchów, właśnie zastanawiam się nad wyborem łańcucha w cenie ok. stówki. Myślę o Wippermann CONNEX w wersji 10s0 (bez powłok), 10sG (pokryty mosiądzem) lub Dura-Ace CN-7801 (ceny podobne), ewentualnie niklowany 10s8 (ciut droższy), sram raczej odpada 1070 jest droższy, a nie sądzę żeby był lepszy (u mnie napęd korba/kaseta ultegra). Łańcuchy co prawda zawsze dobrze smaruję, no i na mokro to raczej narażony jest bardziej łańcuch w moich rowerach terenowych (wiadomo, błoto itp.), szosówka raczej w mokrych warunkach eksploatowana nie jest, tak więc teoretycznie mógłby być łańcuch bez dodatkowych powłok, ale jakoś wolałbym zabezpieczenie antykorozyjne... No i dobrze by było, żeby był w miarę wytrzymały... Praca zmianowa - docelowo 3 łańcuchy, wymiana co kilkaset km. Na który się zdecydować? Czy może poprzestać na ultegrze?