...... Co lepsze?..... , trwalsze, ..... i:)
Campagnolo ? :-D
Napisano 12 sierpień 2013 - 21:51
Napisano 12 sierpień 2013 - 22:03
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 15 sierpień 2013 - 20:33
Stosował ktoś ten prostszy przyrząd do mierzenia łańcucha ??
http://www.parktool....ndicator-CC-3-2
Jest coś godnego polecenia do 50 PLN ?
Napisano 30 sierpień 2013 - 20:20
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
Napisano 30 sierpień 2013 - 20:43
Napisano 31 sierpień 2013 - 08:56
Im wcześniej wymieniasz, tym lepiej. Ja wymieniam zawsze przy 0,75% i dzięki temu moje kasety żyją niemal wiecznie.Przepraszam za podstawowe pytanie: czy (pomiar przy użyciu prostego przyrządu do mierzenia zużycia łańcucha za 15 zł) przy wskazaniu zużycia 0,75% wyrzucamy łańcuch, czy mierzymy zużycie częściej i jeździmy do osiągnięcia wartości 1%?
W każdej przerzutce kształt może być nieco inny - drobne elementy wykończenia mogą się różnić. Najważniejsze, żeby kółka tworzyły jedną linię z koronką kasety i żeby wózek nie miał luzu.Oraz: czy "te dwie blaszki", pomiędzy którymi znajdują się kółka tylnej przerzutki (konkretnie RD-6700) powinny być proste i równoległe do siebie? Właśnie myłem rower i zwątpiłem...
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 31 sierpień 2013 - 20:27
Im wcześniej wymieniasz, tym lepiej. Ja wymieniam zawsze przy 0,75% i dzięki temu moje kasety żyją niemal wiecznie.
Chyba najważniejsze jak dużo ,w jaki sposób ( sportowo,amatorsko,turystycznie) i na jakiej klasy sprzęcie się jeździ, bo niekoniecznie zawsze ekonomicznie się to( zmienianie łańcucha) kalkuluje choć może jest to zalecane. Może być tak że kaseta kosztuje podobnie jak łańcuch wtedy jaki sens zmieniać ?
( U mnie w starej kolarzówce łańcuch i kaseta wytrzymały bez żadnego zmieniania łańcucha 6 lat i dalej nic nie strzelało a w górskich to 2 rowery mają ponad 10 lat trochę km nabiły ale też wszystko jest OK w sensie nic nie strzela ,biegi wchodzą płynnie choć łańcuch może i naciągnięty - nie sprawdzałem)
Napisano 01 wrzesień 2013 - 08:19
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 01 wrzesień 2013 - 15:04
Mi już pyknęło ok 7500km na łańcuchu 105 i przymiar 0.75 wchodzi tylko wtedy gdy w tych mierzących ogniwach jest spinka bo inaczej jeszcze nie wchodzi. Sam nie wiem czy wymieniać czy jeszcze trochę poczekać. Z jednej strony chciałbym wymienić bo po zmianie kasety z compacta na classic mam o 1-2 ogniwa za krótki łańcuch i głośno chodzi na blacie bo przerzutka jest mocno napięta.
Napisano 01 wrzesień 2013 - 17:30
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 03 wrzesień 2013 - 12:49
Dzięki, łańcuch wymieniony na inny, na razie niewykazujący zużycia 0,75%.
Przy okazji, informacja: Sram PC-1071 osiągnął zużycie 0,75% już przy ok. 3.500 km! A jeżdżę lajtowo, raczej dbam o czystość sprzętu.
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
Napisano 15 wrzesień 2013 - 00:37
Przy okazji - wczoraj czyściłem łańcuch Dura Ace 7701 (9b) i okazało się, że po przebiegu 3500 km w szosówce jest wyciągnięty o niecałe pół ogniwa (na 105 ogniwach). Do zużycia 1 % jeszcze daleko.
P.S. Smarowany Rohloffem co 800-1000 km.
Łańcuch osiągnął przebieg 4600 km i można powiedzieć, że wyciągnięty jest o równe pół ogniwa. Na jednym smarowaniu (znów Rohloff) przejechał te 1100 km i nawet jeszcze bardzo nie hałasował (ale w deszczu praktycznie nie jeździłem). Założyłem HG53 (już wcześniej używany przez 2200 km) - jest tylko o około 2 mm krótszy. Już widać, że CN-7701 zużywa się wolniej. Oczywiście jako smar znów Rohloff, za co łańcuch odwdzięczył się tym przyjemnym cichutkim mlaskaniem.
Ostatnio dałem się skusić na Brunox Top Kett (butelka, nie spray) i posmarowałem nim prawie nowy (150 km) napęd w góralu. Zgrzytu przez pierwsze kilkanaście kilometrów po smarowaniu (pomimo, że dałem mu dużo czasu na odparowanie, bo rzadki) nie dało się przesłuchać.
Nie dajcie się nabierać na rzadkie smary, że niby lepiej wnikają itd. To po prostu sposób na wyciągnięcie kasy z kieszeni klienta. To trochę tak jak z margaryną light (o mniejszej zawartości tłuszczu, ale za to większej zawartości wody). Woda zawsze będzie tańsza od tłuszczu, a rozpuszczalnik od smaru. Albo te serki-deserki piankowe (spulchniane azotem) czy czekolady bąbelkowe. Albo napoje light. Domyślam się, że słodzik w przeliczeniu na litr wychodzi producenta taniej, niż cukier. Ja tam wolę zwykłą colę z cukrem. Przecież cukier krzepi, a aspartam, acesulfam K i te inne świństwa? ;-)
Napisano 15 wrzesień 2013 - 08:23
ja uzywam rzadkiego brunoxa turbo-spray ix50 (niby do prac pod wysokim obciazeniem) - juz 3 rok i nie zamienilbym go na nic. pewno ze na blotne mtb uzyje czegos innego, ale w kazdych innych warunkach to sprawdza sie znakomicie - smaruje coprawda po kazdej jezdzie, ale czasem mi sie juz nie chce i przelece np 300km bez smarowania - nie ma problemu.
ps: ja uzywam lancucha 105, nie powiem jak dlugo wytrzymuje, ale na oko jakies 3/4 sezonu, czyli u mnie na szosie pewno okolo 6000-7000 i wymieniam zanim osiagnie pelne 0,75% naciagniecia.
Napisano 23 wrzesień 2013 - 15:14
Hej, mam pytanie, może ktoś bardziej obeznany ode mnie mogłby podpowiedzieć, czy ta kaseta jest już do wymiany czy może jeszcze trochę życia w sobie ma? Takie samo pytanie dot. korby.
http://imageshack.us...es/31/cxi7.jpg/
http://imageshack.us...s/845/7wff.jpg/
http://imageshack.us...es/19/jor9.jpg/
Napisano 23 wrzesień 2013 - 15:32
Hej, mam pytanie, może ktoś bardziej obeznany ode mnie mogłby podpowiedzieć, czy ta kaseta jest już do wymiany czy może jeszcze trochę życia w sobie ma? Takie samo pytanie dot. korby.
http://imageshack.us...es/31/cxi7.jpg/
Moim zdaniem sporo życia przed nimi. Prawie jak nówki
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Napisano 06 listopad 2013 - 11:37
Zamarzył mi się łańcuch DURA ACE. I nie wiem, który z nich kupić. Chodzi o ilość ogniw. Obecnie mam CN-5600 HG. I tylko 106 ogniw. Przebieg: 1,5 tys km
Rower nowy. Rama 52. Cały napęd sh 105 (korba 50x35, kaseta 12-27). Tylna przerzutka na krótkim wózku.
Czy tych ogniw w moim łańcuchu nie powinno być więcej?
Z tego co się orientowałem to łańcuchy DURA ACE - np. CN-7901 mają najmniej 114 ogniw. Chcę oczywiście tylko łańcuch ze spinką.
Jakieś podpowiedzi?
Napisano 06 listopad 2013 - 11:46
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?