Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)
#941
Posted 15 March 2014 - 08:13
Chyba nigdy nie pojmę zalet tej metody.
- mapmen likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#943
Posted 15 March 2014 - 11:52
W BB numer 1-2 tegorocznym jest test <długodystansowy?> łańcuchów 10 rzędowych z górnej półki. Łańcuchy KMC i FSA po chyba 1365 km nadawały się do wyrzucenia. To kompromitacja i dziwię się, że redakcja tego nie skomentowała. Mój łańcuch Tiagra po ponad 3 tys mierzony przymiarem jeszcze się nadaje do jazdy, chociaż to już końcówka. Ale i tak bije na głowę te markowe niby wytwory. pozdr
#945
Posted 15 March 2014 - 13:05
Bez informacji o warunkach, w których przeprowadzono test, sama liczba kilometrów nic nie wnosi.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#947
Posted 15 March 2014 - 13:23
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#949
Posted 15 March 2014 - 13:45
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#952
Posted 15 March 2014 - 18:24
Polecam teraz kupić łańcuchy 3 - będą sobie swobodnie na zmianę np. co 2-3 tyś km wtedy się nie rozciągną za bardzo... http://szosa.org/top...chy-ultegra105/
pozdro!
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#953
Posted 15 March 2014 - 18:35
Ja na mtb na trzech łańcuchach mam już 21 tys km przejechane i napęd jeszcze działa.
Łańcuchy nigdy nie widziały szejkowana, tylko przetarcie szmatą i Rohloff - szkoda mi czasu zabawy z łańcuchem w czyszczenie - z drugiej strony to ile by mi pochodził więcej napęd, gdybym szejkował/moczył itd z 10% więcej ??
S...
#954
Posted 15 March 2014 - 18:38
Na MTB ! A co dopiero szosa gdzie nie ma takich zabrudzeń i syfu co w lesie.
Dlatego też polecam moje łańcuchy, stan igła, czyszczone na bieżąco i praktycznie nowe!
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#955 Gosc_marvelo_*
Posted 15 March 2014 - 18:40
Za dużo kombinowania jak na mój gust. Korzystając z miarki i po prostu wymieniając łańcuch na czas, spokojnie można zużyć 4 łańcuchy na jednej kasecie. Prostsze, wygodniejsze i bez potrzeby wymiany łancucha co kilka tygodni.
Chyba nigdy nie pojmę zalet tej metody.
Istotą jazdy na dwa lub trzy łańcuchy jest wydłużenie czasu użytkowania łańcucha ponad ten krytyczny wymiar, który uznaje się za graniczny przy metodzie nowych łańcuchów (nawet nie wiem ile to jest - 0.75%?, 1%?).
Chociaż miarka powie "śmietnik", taki łańcuch przecież wciąż nadaje się do napędzania roweru i to jeszcze przez długi czas, oczywiście jeśli będzie rotowany z innym łańcuchem (lub łańcuchami). Będzie całkiem dobrze zmieniał biegi i przenosił siłę napędową. Z technicznego punktu widzenia dopiero skrajne wytarcie sworzni i blaszek łańcucha może zagrażać jego pęknięciem (mam na myśli właśnie pęknięcie, a nie roznitowanie na sworzniu). W skrajnie zużytych łańcuchach potrafią też pękać rolki i wtedy dalsza jazda jest już trudna, choć w sytuacji awaryjnej jeszcze możliwa.
Ten sposób (dwa, trzy łańcuchy) jest najbardziej opłacalny, gdy mamy niezbyt drogą kasetę, a dosyć drogie łańcuchy i liczymy się z nieco większym zużyciem przednich zębatek lub bierzemy pod uwagę późniejszy zakup całej korby (np. w góralu mam korbę za 60 zł, więc jaki sens ją oszczędzać i marnować pieniądze na nowe łańcuchy za każdym razem).
Jeśli za łańcuch zapłaciłem 50 zł (HG53), to oczekuję od niego w szosówce przynajmniej przebiegu 5000 km, a na CN7701 (100 zł) zamierzam zrobić około 10000 km .
Ale każdy niech sobie sam skalkuluje, co się bardziej opłaca.
#956
Posted 15 March 2014 - 18:41
Moje mtb rzadko widzi błoto.
Fakt, faktem precyzji w zmianie biegów już nie ma takiej, jak na początku, ale nic nie przeskakuje.
Po każdym takim cyku rower dostaje o klasę wyższy napęd. ;p
W nagrodę.
Na szosie też mam 3 łańcuchy tylko przebieg dużo mniejszy.
M...
#957
Posted 15 March 2014 - 19:15
W jaki sposób 3 łańcuchy wydłużają się (a nie rozciągają!) wolniej? Tego nikt nigdy nie potrafił wyjaśnić. Przecież kupujesz trzy łańcuchy (mrozisz w ten sposób 3x tyle pieniędzy!), z których każdy zużywa się SZYBCIEJ, a nie wolniej, bo pracuje ze zużytą kasetą!Polecam teraz kupić łańcuchy 3 - będą sobie swobodnie na zmianę np. co 2-3 tyś km wtedy się nie rozciągną za bardzo...
I to jest właśnie esencja problemu z tą metodą - zmiana biegów jest gorsza, kultura pracy napędu jest gorsza, a kaseta po przeżyciu 2-3 łańcuchów trafia na śmietnik, generując dużo większe koszty, o szybszym zużywaniu się tarcz przy korbach nie wspomnę.Istotą jazdy na dwa lub trzy łańcuchy jest wydłużenie czasu użytkowania łańcucha ponad ten krytyczny wymiar, który uznaje się za graniczny przy metodzie nowych łańcuchów (nawet nie wiem ile to jest - 0.75%?, 1%?).
Szczerze powiem też, że baaardzo chciałbym zobaczyć pracę CN-7701 po 10 000 km, bo łańcuch zużyty w ten sposób momentalnie zajedzie kasetę - i nikt nie przekona mnie, że przy mocniejszym depnięciu tak skatowany łańcuch nie będzie przeskakiwał przynajmniej na niektórych koronkach (koronki zużywają się przecież nierównomiernie, a przeskakiwanie na świeżych koronkach zaczyna się krótko po przekroczeniu przez łańcuch 1% wydłużenia - więc nikt nie przekona mnie, że tak zajechany napęd pracuje poprawnie).
Dziwnym trafem jeżdżąc "na jeden łańcuch" i sumiennie kontrolując jego stan przejechałem na obecnej na kasecie ok. 10 000 km - i to bez najmniejszych śladów zużycia na koronkach, bo zwyczajnie nie mają się od czego zużyć, kiedy pracują cały czas na świeżym łańcuchu. Przy tym napęd cały czas pracuje perfekcyjnie, więc mimo wszystko mam wrażenie, że to ja oszczędzam.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#958
Posted 15 March 2014 - 19:34
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#959
Posted 15 March 2014 - 19:35
Krisowy blog sportowy:
Strava: https://www.strava.c...thletes/3746277
Endomondo: https://www.endomond...profile/1796231
#960
Posted 15 March 2014 - 19:47
Jeżeli chodzi o wymianę: tak, zawsze po zużyciu łańcucha wymieniam go na nowy.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?