Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)


1892 odpowiedzi w tym temacie

#1021 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 09 lipiec 2014 - 20:44

Tej samej grupy co napęd. Droższy i lżejszy, jako pojedynczy element całego napędu, nie da dużego zysku na wadze roweru, a koszt będzie dużo większy.



#1022 biker1981

biker1981
  • Użytkownik
  • 88 postów

Napisano 09 lipiec 2014 - 22:03

A jak z wytrzymałoscią? 105 vs ultegra?

#1023 Kresowiak

Kresowiak
  • Użytkownik
  • 537 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 lipiec 2014 - 07:51

Łańcuch Shimano 105 jest bardzo dobry, wytrzymuje 4000km. Oczywiście razem ze spinką SRAMA. W twoim przypadku raczej nie ma sensu tak drogi łańcuch jak Ultegra, przy niższym osprzęcie.

#1024 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 10 lipiec 2014 - 08:38

A jak z wytrzymałoscią? 105 vs ultegra?

 

Nie odczujesz różnicy , łańcuch 105 jest równie efektywny i trwały  - u mnie zużywają się bez zauważalnych różnic pomiędzy ultegrą a 105



#1025 szynder

szynder
  • Użytkownik
  • 162 postów
  • SkądGrodków

Napisano 10 lipiec 2014 - 12:27

A pomiędzy łańcuchem tiagra a 105 jest spora różnica? Czy jest sens dopłacać? Chodzi o wytrzymałość nie o wagę ;)


"...Jest! Jest! Rafał finiszuj! Pchamy, pchamy! Wygrał! Musi! Idzie! Jedzie! Wygrywa..." Tomasz Jaroński  :-D


#1026 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2014 - 13:36

Z moich obserwacji łańcuchów Shimano wynika, że najlepszą ofertę pod względem stosunku trwałości do ceny stanowią łańcuchy ze środka oferty. 

Nie miałem wprawdzie do czynienia z łańcuchami na 10 biegów, ale np. HG 40 jest tylko minimalnie lepszy od UG51, natomiast HG50 bije je na głowę. W łańcuchach na 9 biegów HG53 jako podstawowy jest już całkiem niezły. CN7701 jest trochę lepszy, ale chyba nie usprawiedliwia aż dwukrotnej różnicy w cenie.  Pewnie HG73 byłby optymalny.

 

Powiem szczerze, że w kulturze zmiany biegów ja różnic specjalnych nie dostrzegam.

 

Oczekiwanie różnic wagowych w łańcuchach Shimano w zależności od grupy jest z góry skazane na niepowodzenie - po prostu ich nie ma. CN7701 waży dokładnie tyle samo, co HG53, a HG40 tyle co HG50.

 

 



#1027 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 10 lipiec 2014 - 15:27

Witam,

albo cos zle mierze albo.... Wlasnie sprobowalem zmierzyc odleglosc suwmiarka pomiedzy 11 sworzniami (0-11) wyszlo 139,75 !!!

Nic nie przeskakuje ani nie trzeszczy. Lancuch Ultegra 6600  . Wymiana czy blad pomiaru? Jak zmierzyc?



#1028 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2014 - 16:24

Odległość między sworzniami łańcucha rowerowego to 1/2 cala (12.7 mm). Jeśli mierzysz pomiędzy jedenastoma sworzniami, to mierzysz 10 ogniw, więc powinno wyjść: 10 x 12.7 mm = 127 mm. Może zmierzyłeś jedenaście ogniw : 11 x 12.7 = 139.7 mm?

Nie jest możliwe, by na dziesięciu ogniwach było aż 12.75 mm wydłużenia. 



#1029 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 10 lipiec 2014 - 16:40

Wyszlo 127,3

zgadza sie , pierwszy pomiar byl pomiedzy 12 sworzniami.

Wynika z tego ze jest ok?



#1030 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2014 - 16:48

Jest ok. 0.3 mm na dziesięciu ogniwach to około 3 mm na całym łańcuchu, czyli spokojnie jeszcze można jeździć.

Z ciekawości zapytam, ile już kilometrów zrobiłeś na tym łańcuchu?



#1031 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 10 lipiec 2014 - 17:02

Ja sam ok.500 ale kupilem rower uzywany wiec nie wiadomo :-)



#1032 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 11 lipiec 2014 - 09:35

wydaje mi sie to niemozliwe albo masz pary w nogach tyle co torowiec,ja tez mam veloce i jakies 15tys km zrobione i jeszcze mi pomiar na 1 nie wpada.Testowo wlozylem do tej kasety nowy lancuch i jeszcze przyjmuje wiec dalej katuje moje veloce

Jeździsz tylko delikatnie na trenażerze? Jaki bym łańcuch nie założył (czy to Dura Ace, czy Veloce) więcej jak 5 tys. do ustawowego zużycia nie pociągną. 



#1033 Gosc_amrek1_*

Gosc_amrek1_*
  • Gość

Napisano 12 lipiec 2014 - 22:38

Witam,

 

Jeżdżę na trzyrzędowej tiagrze - czy taki łańcuch będzie dobry ?
http://www.bikestacj...1-116ogniw.html

 

Pytam bo fabrycznie mam założony łańcuch CN-5600 ,116 ogniw.

Szukam na internecie i wszędzie odpowiadają żę brak towaru. Czy shimano zastąpiło ten model  ?



#1034 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 13 lipiec 2014 - 06:39

CN-5600, to 10-cio rzędowy łańcuch z grupy 105. Jeśli nie ma go w sprzedaży, możesz założyć inny, Shimano, SRAM, byle był pod napęd 10s. Np. ten, z grupy Tiagra  http://allegro.pl/Sh...&ars_rule_id=91



#1035 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8614 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 lipiec 2014 - 08:06

@amrek1 - do korb 3-rzędowych faktycznie Shimano sugeruje łańcuchy ze starszych rodzin. Nie testowałem tego osobiście, ale podobno faktycznie pracują lepiej.

W zasadzie możesz założyć dowolny łańcuch 10-rzędowy, tak jak sugeruje @Ultek. Możesz też (co ja osobiście bym sugerował) założyć starszy łańcuch Ultegra CN-6600, który ciągle jest dostępny, jest w pełni kompatybilny z korbami 3-rzędowymi i nie powinno być problemów z jego sprowadzeniem.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1036 Gosc_amrek1_*

Gosc_amrek1_*
  • Gość

Napisano 13 lipiec 2014 - 15:09

ok, dzięki za pomoc. Założe CN-6600.

 

 



#1037 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 26 lipiec 2014 - 09:12

Cześć. Od nowości swoim rowerem zrobiłem nieco ponad 2500km. Jedno ogniwo się rozkleiło i trzeba było naklepać :) Łańcuch teraz działa, ale i tak chyba powinienem kupić nowy.
W związku z tym mam pytania.
1. Wielu z was jeździ na zmianę na dwóch łańcuchach. Czy w moim przypadku ma to sens, czy trzeba było myśleć o tym od razu ? Raczej nie chciałbym kupować teraz nowej kasety.
2. Aktualnie mam łańcuch cn 5701 - czy powinienem kupić taki sam ? Czy może CN 4601 też wystarczy ?

#1038 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 26 lipiec 2014 - 14:57

W każdym przypadku - drogi, czy tani napęd, wymiana łańcucha ma sens. Naciągnięty, inaczej pracuje na koronkach i szlifuje je pod własny profil. Jeśli założysz nowy, nie będzie już pasował do zdeformowanych zębów i może przeskakiwać. Wówczas trzeba wyrzucić i kasetę, i korbę. Jeśli w porę zapniesz świeżą kietę, gdy zębatki są jeszcze dobre, przedłużysz żywotność napędu, bo powracasz niejako do stanu początkowego. 2,5 tys. km, to najwyższy czas na podmianę, a nawet deczko przeciągnięty. Nie wiem jak twarda jest grupa 105, przekonasz się, jak będzie pracował nowy. Jestem zwolennikiem używania jednego typu łańcuchów, ze względu na ich jednakową twardość. Takie będą w równym stopniu się degradować, a co za tym idzie, w takim samym tempie, frezować zęby.



#1039 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 26 lipiec 2014 - 18:57

Czyli, jak rozumiem zmieniac czesto lancuchy po 35 euro zeby oszcfzedzic kasete za 40 euro.... well, to ja jak sie oba zniszcza kupie nowe -" przyjma sie " na 100% :) 

 

Ma to sens jak masz kasete Dura Ace, Red ale naczej ? nie widze $  uzasadnienia. Chyba ze cos pomijam, a nie wiem ?


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#1040 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 26 lipiec 2014 - 19:01

W przełaju wymieniam co sezon kasetę i łańcuch. Całość 380 PLN. Spokój na całe następny sezon.





Dodaj odpowiedź