Pytanie odnośnie dołożenia spinki do używanego łańcucha. Czy jezeli spinka nie była od nowosci z łancuchem jest jakas granica kiedy juz nie mozna jej dolozyc, bo nie chce mi sie zakuwac wolalbym dolozyc spinke ale nie wiem czy nie bedzie za pozno jak nie da rady to doloze do kolejnego
Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)
#1441
Posted 14 August 2016 - 21:45
#1443
Posted 15 August 2016 - 07:21
Spokojnie możesz dołożyć spinkę. Znajomemu rozkuł się łańcuch na jednym ogniwku (ale nie do końca). Tak, że ocierał o przednią przerzutkę. Wyrzucił zużyte ogniwko i wstawił w to miejsce spinkę. Wszystko gra, a łańcuch miał przejechane około 3 000km.
Inny przykład. Jedna spinka Connexa powinna przeżyć kilka łańcuchów.
#1445
Posted 15 August 2016 - 18:56
No to fajnie jutro lece po spinke zawsze lepiej zapytac choc to w sumie taka pierdola, ale kazdy z nas woli jak naped chodzi gladko i cicho
#1447
Posted 15 August 2016 - 20:51
Mimo wszystko IMHO X10.93 to bardzo przyzwoity łańcuch.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1449
Posted 16 August 2016 - 07:23
No i co z tego? A mi zatarło się nietykane ogniwo w Campie, ale nadal twierdzę że to dobry łańcuch. Jak znajdziesz 10 przypadków na 100 łańcuchów, to wtedy wal śmiało na forum, a natychmiast wywalę wszystkie te KMC.Tutaj zdjęcie mojego łańcucha KMC X10.93 po ok. 500km....tak pękniętego ogniwa jeszcze nie widziałem
123.jpg
#1451
Posted 13 September 2016 - 08:24
Witajcie.
Jakby coś miało komuś rozjaśnić to moje doświadczenie z łańcuchem KMC x11L współpracujący w całości na napędzie 105 po 4500 KM poszedł w odstawkę ... dodam tylko że od kwietnia jeżdżę na swojej pierwszej szosie:) i właśnie zakupiłem za 99zl identyczny , nie miałem żadnych problemów z nim , co 500-1000KM czyszczenie , smarowanie , nie zrywał się , nie spadał , użytkowany w 100% asfalt około 500 km w deszczu łącznie... porównując z nowym ślady użytkowania znikome ale przeszedł granicę rozciągnięcia ) pozdrawiam
#1453
Posted 17 September 2016 - 09:12
Btw czy lancuch sachs 7 biegow przyjmie 8 Rz.kasete? Mam naped.2x7 i Klamkomanetki sory do montażu niedługo. Jest sens dawac kasete 8 czy 7 będzie mialo identyczny rozstaw? Pozdrawiam
- kaloo likes this
#1454
Posted 22 September 2016 - 18:10
Kolega ma naped tiagra 9 spd, przejechane ok 14tys na 1 łańcuchu, kaseta przyjmie nowy czy całkiem bez szans? Czy dojechać i kupic nowy set?? A może jakieś tanie miekkie łańcuchy ma szansę przyjąć? Pozdrawiam
Btw czy lancuch sachs 7 biegow przyjmie 8 Rz.kasete? Mam naped.2x7 i Klamkomanetki sory do montażu niedługo. Jest sens dawac kasete 8 czy 7 będzie mialo identyczny rozstaw? Pozdrawiam
Szanse że ta kaseta przyjmie nowy łańcuch bez problemu są nikłe. Możecie spróbować ale obstawiam że będzie przeskakiwać na najczęściej używanych zębatkach. Kiedyś bawiłem się w piłowanie kaset czyli poprawiałem "doliny" zębatek pilnikiem i nawet to dawało radę, tyle że kaseta przełożenia były takie powiedziałbym ostre wręcz chrobotliwe. Próbowałem też dociągać łańcuchy jeżdżąc twardo ale to było bez sensu i było irytujące bo łańcuch przeskakiwał.
Forumowi specjaliści zalecają kupować kasetę i trzy łańcuchy do niej i jeździć naprzemiennie po ok 1000-2000 km żeby zużywały się równomiernie.
Co do tej siódemki to łańcuchy i kasety miały identyczne rozstawy. Tu pozostaje upewnić się czy masz bębenek w piaście na 7 czy 8 bo 7 jak dobrze pamiętam są krótsze.
#1457
Posted 11 October 2016 - 16:42
Jeżeli krótki wózek to wychodzi poza zakres 50/34 na 11-28 i może być problem.
Na długim najlepiej organoleptycznie w konfiguracji 50-32
Na krótkim i w zakresie jest łatwiej bo wystarczy że ramie przerzutki jest prostopadle do ziemi w konfiguracji blat ocha.
Sworzeń koniecznie jak już musisz wydłużać.
Tylko w przypadku jak część będzie zużyta a część nowa to trudno mi powiedzieć jak to będzie działać.
#1458
Posted 11 October 2016 - 16:45
#1459
Posted 12 October 2016 - 06:45
Jest to średni wózek dlatego zdecydowałem się na wymianę na większą kasetę, po prostu 105 na średnim wózku to obsługuje. Zatem jeśli organoleptycznie to prośba o wskazówki przy przełożeniu 50/32. Bo o wytycznych że ma być prostopadle do ziemi przy blacie i najmniejszej z tyłu to wiem. Tu najmniejsza jest bez zmian, tylko największa się zmieniła na kasecie.
Długość łańcucha dobiera się metodą (duża-duża)+2 - tzn, wrzucasz przekos na największych koronkach przód/tył i dodajesz dwa ogniwa. W przypadku rowerów z zawieszeniem dodatkowo kompresujesz w pełni zawieszenie.
#1460
Posted 12 October 2016 - 08:02
Długość łańcucha dobiera się metodą (duża-duża)+2 - tzn, wrzucasz przekos na największych koronkach przód/tył i dodajesz dwa ogniwa. W przypadku rowerów z zawieszeniem dodatkowo kompresujesz w pełni zawieszenie.
Z pominięciem tylnej przerzutki. Czyli największa koronka i duży blat bez przekładania przez wózek przerzutki.
Można też liczyć matematycznie, ale podany sposób przez @uzurpatora jest wystarczający.