Skocz do zawartości


Zdjęcie

Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)


1689 odpowiedzi w tym temacie

#1681 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 189 postów

Napisano 28 marzec 2020 - 07:45

Morgan Blue Race Oil. Napęd nie musi wyglądać jak nowy. Ma działać perfekcyjnie nie tylko w słoneczne niedzielne popołudnie. 300-500 km w zależności od warunków trzyma.

Wysłane z mojego HTC U Ultra przy użyciu Tapatalka

Trochę mi zajęło dogadanie się z nim, ale w końcu się polubiliśmy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

#1682 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3252 postów

Napisano 28 marzec 2020 - 10:24

Ci więc daje flat top, poza wyglądem? Sram jakoś argumentuje to rozwiązanie?


Daje konieczność kupna dedykowanych komponentów z górnej półki :) Tym bardziej że kompatybilność jest w zakresie 2 grup tylko.
Sądzę że rozwiązanie pojawi się też jako alternatywa w niższych grupach co obniży koszt wymiany części ekspolatacyjnych lecz na to poczekamy jeszcze chwilę.

#1683 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6846 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 marzec 2020 - 10:30

SRAM po prostu stopniowo buduje swój ekosystem.

 

Kiedyś, żeby zapewnić sobie jakąkolwiek penetrację rynku, musieli trzymać się standardów wyznaczonych przez Shimano. Była przecież szansa, że zamiast łańcucha Shimano kupisz SRAM-a i przyzwyczaisz się do marki, więc przy zakupie następnego roweru SRAM nie będzie egzotyką i kupisz go jako sprawdzony sprzęt.

 

Dziś SRAM poczuł się na tyle mocny, że próbuje wyznaczać własne standardy i wymuszać kompletowanie sprzętu tej samej marki lub przynajmniej jego licencjonowanie - najpierw XDrive, teraz to (choć zaskakuje mnie, że zaczęli od szosy, a nie od MTB, gdzie wydają się mieć mocniejszą pozycję). Zobaczymy, co z tego dalej wyjdzie: faktyczna przeciwwaga dla Shimano czy zabawka dla ekscentryków.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1684 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 28 marzec 2020 - 12:39

Ich zdaniem zwiększa odporność, ale na zerwanie ogniwa, a nie na zużycie.

 

W praktyce może ma to nawet jakiś sens. Skoro podziałka łańcucha się nie zmieniła i nadal jest to pół cala, za to rolki są większe, być może na łańcuch działają inne siły. A może po prostu taki łańcuch jest łatwiejszy w obróbce, bo można pominąć jeden etap szlifowania i frezowania odśrodkowej strony łańcucha. Ja nie mam wystarczającej wiedzy

 

 

Łańcuch AXS ma większe rolki? Przestrzeń między rolkami jest więc mniejsza? Piny są o większej średnicy też, czy na taki sam pin jest grubsza rolka?



#1685 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6846 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 marzec 2020 - 12:46

Tak, rolki są większe. Średnicy pinu niestety nie znam.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1686 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 08:58

Ma ktoś może łańcuch axs flat top i byłby w stanie porównać piny względem zwykłego? W opisach na stronie srama niestety próżno szukać takiej informacji.



#1687 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6846 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 marzec 2020 - 13:45

Pytanie ze zdrowej dociekliwości: jaką to Twoim zdaniem robi różnicę?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1688 TMadone

TMadone
  • Użytkownik
  • 72 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 15:31

Żadnej, pytam ze zdrowej dociekliwości ;)


  • mikroos lubi to

#1689 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 297 postów
  • SkądWrocław

Napisano 30 marzec 2020 - 18:26

To ja się wyłamię i Morgan Blue Race Oil. Jest całkiem ok. Czyszczę łańcuch po każdej jeździe i smaruję co ok. 150-200 km i fajnie pracuje. 

 

 

Morgan Blue Race jest mokrym, dosc gestym smarem. Dla kogos dla kogo kultura pracy napedu jest priorytetem, to ten smar bedzie bardzo dobrym wyborem. Rowniez jak ktos szuka dlugodystansowego smaru, rowniez tu jest bardzo dobry. Pod tymi wzgledami, duzo lepszy od Squirta.
@ Bzyk 150-200km? Ten smar spokojnie wystarcza na drugie tyle.
Minus, to ze trzeba dosc regularnie korzystac ze szmaty i w bliskim kontakcie brudzi, no ale to oczywiste przy tego typu smarach.

 

Też smaruję tym Morganem.

Jestem zadowolony. Co do wystarczalnościu - może 300 km wytrzyma, lecz pytanie co przez to rozumiemy. Jednak po przejechaniu choćby 100 km, przeciągnięciu szmatą i ponownym nasmarowaniu napęd pracuje ciszej, co oznacza chyba, że na takim dystansie mimo wszystko też się w pewnym stopniu wyeksploatowuje. Ja i tak smaruję częściej, bo nie lubię brudnego łańcucha. A z przecieraniem w parze idzie smarowanie. 



#1690 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 975 postów

Napisano 30 marzec 2020 - 18:33

No to ja przecieram po każdej jeździe i nie smaruję. Szmatą wycierasz tylko brud i smar z zewnątrz, a nie z pomiędzy sworzni itd., gdzie faktycznie spełnia swoje zadanie.



Dodaj odpowiedź