Jump to content


Photo

Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)


1892 replies to this topic

#161 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 11 September 2007 - 08:00

Najprosciej zapamietac, że 1 pełne ogniwo (czyli elementarna częśc łańcucha klasycznego) ma pomiędzy sworzniami nominalnie 1'' (25,4 mm).

#162 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 September 2007 - 09:05

Odnośnie Campy: wielkie podziękowania dla Malika za podesłanie łańcucha C9. Tu na miejscu mógłbym jeszcze dłuuuuuugo czekać.
Wieczorem, po robocie spokojnie wymienię :)

#163 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 posts
  • SkądKoszalin

Posted 11 September 2007 - 09:12

Dzięki horny, będę musiał powymieniać trochę osprzętu. W kasecie do wymiany kwalifikują się 3 zębatki (18, 17 i 16) aczkolwiek nie widać tego na poniższych zdjęciach:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Natomiast korba przedstawia się następująco:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Nie jestem pewien czy te zużycie kwalifikuje dużą zębatkę już do wymiany, zawsze to jakiś zaoszczędzony pieniądz.
Jeszcze jedno, łańcuch o dł. 132.6mm na 11 ogniwach też warto wymieniać jeśli wymienię zębatki w kasecie i ew. w korbie?

#164 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 11 September 2007 - 10:46

jak na moje oko duży blat jest już mocno podjechany i radziłbym go wymienić.ja przy podobnym zużyciu w swoim rowerze wymieniłem na nowy

pozdro

#165 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 11 September 2007 - 11:42

Von Munchhausen: prosze cie bardzo ;-)


dracorp: uooj te zebatki dosc mocno wyjechane. nowy lancuch nie ma szans sie przyjac.

#166 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 posts
  • SkądKoszalin

Posted 11 September 2007 - 12:23

Nie byłem pewien :), następnym razem zrobię zdjęcie nowej części żeby mieć jakieś porównanie. Dziwi mnie, że duża tarcza w korbie tak się zużyła. Jeździłem głównie na przełożeniu 52/18-16 z tendencją do 52/18.

ps.Dlaczego tarcze kaset mają taki dziwny profil? Nigdy im się tak dokładnie nie przyglądałem, po prostu je czyściłem. Dopiero teraz zwróciłem baczniejszą uwagę na ich kształ, różne wygięcie, nacięcia itp.

#167 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 11 September 2007 - 13:18

ps.Dlaczego tarcze kaset mają taki dziwny profil? Nigdy im się tak dokładnie nie przyglądałem, po prostu je czyściłem. Dopiero teraz zwróciłem baczniejszą uwagę na ich kształ, różne wygięcie, nacięcia itp.


dzieki tym różnym "wgniecenią" i "nacięcią" zmienia sie o wiele lepiej przełorzenia pod obciążeniem, następuje bardziej płynna zmiana biegów ;-)

#168 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 September 2007 - 17:06

Wymieniłem w końcu łańcuch po przejechaniu dokładnie 2079km. Musiałem go nieco skrócić gdyż fabryczny okazał się trochę za długi. Problemem jest za to co innego - okazało się że pierwsza koronka kasety, 13 - zębowa od czasu do czasu przeskakuje. Fakt, sporo na niej jeżdżę i to neikiedy przy niezłym ciśnieniu. Mimo wszystko jednak - jestem zaskoczony i zastanawiam się nad przebudową kasety tj. wymianą 3 biegów o najniższej liczbie ząbków na koronki produkcji Marchisio - możliwie twarde. Jak sądzicie, czy to sensowne rozwiązanie ? Na twardych przełożeniach jeżdżę zdecydowanie najwięcej więc...
I dodatkowa uwaga: kaseta to 13-14-15... 23ząbki. Chciałbym przebudować na 11 ( lub 12 ) - 12-14-15... 23.Ma to sens ? Nie grozi problemami ?

#169 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 September 2007 - 17:14

Jak masz power w nogach to możesz sobie zestopniować kasetę jak uważasz :lol:
Ja śmigam na blacie 50 i na koronce 17 i trochę rzadziej na 15. Inne biegi używam rzadko.

#170 dracorp

dracorp
  • Użytkownik
  • 313 posts
  • SkądKoszalin

Posted 18 September 2007 - 08:06

Von Munchhausen chciałem też coś takiego zrobić tylko w drugą stronę, w stronę miększych przełożeń. Jednak zdecydowałem się na kupno całej kasety. Jakby nie patrzeć szosa umożliwia dowolną manipulację. Jedyne co mnie zastanawiało jak takie przełożenia się sprawdzą w drodze...

#171 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 18 September 2007 - 17:12

No własnie mnie to też zastanawia. mam mocną tendencję do stosowania twardych przełożeń - dla mnie tak jest wygodniej, zresztą o wyścigach ( przynajmniej obecnie ) nie myślę i wolałbym jeździć tak, jak lubię. Po prostu zastanawiam się czy takie przeskoki jak np. 11-13-15 nie będą niekorzystnie wpływać na przerzutkę. A poza tym, nie bardzo stać mnie w tej chwili na całkiem nową i odpowiednio twardą, odpowiednio dobraną kasetę. Poza tym - poza 13 pozostałe biegi działają idealnie...a kupowanie nowej troszeczkę lepszej 105 wydaje mi się średnio sensownym rozwiązaniem.

Pozdrawiam !

#172 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 18 September 2007 - 20:41

na przerzutke to źle nie wpłynie ale przerwa co dwa żeby przy tak małych koronkach to jest dużo mi np brakuje 16 i 18 (..15-17-19..)


#173 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 18 September 2007 - 22:14

11-13-15 itd takie cos stosuje sie w goralach. w szosie tego typu zestawienia sa wrecz niedopuszczalne.
nigdzie tak jak w szosie wazne jest utrzymanie odpowiedniego rytmu pedalowania. majac kasete z koronkami co dwa zeby nie jestes w stanie efektywnie krecic girami. raz jest ci za twardo, a raz za miekko.

Von Munchhausen: jaka masz korbe, ze jest ci potrzebna 11ka? 50ke masz?
wedlug mnie 52(3) - 12 to w zupelnosci wystarczajace przelozenie, ktore stosuje sie sporadycznie (podczas finiszow, w trakcie ucieczek kiedy staje sie w korby, zjazdow).
jesli juz tak bardzo zalezy Ci na twardszym przelozeniu to chociaz zapodaj sobie kasete 11-21, zeby to jakos normalnie bylo skonfigurowane.

#174 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 19 September 2007 - 10:45

Von Munchhausen:

W ramach zmartwień o przerzutkę prezentuję to:
http://img.photobuck.../impossible.jpg

Ale jak już tu zauważono - na skokach co 2 na małych koronkach się paskudnie jeździ. Przy przejściu z 15 na 13 tak Ci spadnie kadencja, że możesz tej 13 nie rozkręcić odpowiednio.

Ja tam zresztą miłośnikiem corn-knobów jestem :P

#175 Von Munchhausen

Von Munchhausen
  • Użytkownik
  • 273 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 September 2007 - 21:50

Ok... :) Dzięki panowie. Podejrzewam, że problem lepszej kasety pewnie i tak zostanie odłożony do zimy/wiosny, teraz i tak mam pilniejsze wydatki :)

#176 Gosc_Adamicki_*

Gosc_Adamicki_*
  • Gość

Posted 22 September 2007 - 17:23

A czy mój blat jeszcze się nadaje, żeby go zostawić do nowego napędu (środkową już dokupiłem na zmianę)? Patrząc na Wasze wpisy o poprzednich zębatkach zgaduję, że nie. ;-)
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#177 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Posted 22 September 2007 - 18:05

Cóż, na pewno nie jest to nówka ale zęby nie wyglądają jeszcze na całkiem zużyte/ zjechane, chociaż na zdjęciach to nigdy nie dojrzy tak dokładnie jak na żywo... No i przydała by sie mała kąpiel, hehe. Pozdro!

#178 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 22 September 2007 - 18:55

ja bym zaryzykował i zostawiał duży blat, ale średni to bym jednak zmienił.... ;-)

#179 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 22 September 2007 - 19:00

srednia zajechana, plyta moze da sobie rade z nowym lancuchem. na pewno bedzie trzeba ja nieco szlifnac zeby lancuch sie na niej nie podwijal.

#180 Gosc_Adamicki_*

Gosc_Adamicki_*
  • Gość

Posted 22 September 2007 - 20:28

Dzięki. Średnią oczywiście wymienię. A w takim razie blat, jeśli ewentualnie byłyby problemy.



Reply to this topic