Łańcuchy - Dyskusja Ogólna (Wybór, Wymiana, Modele, Itp.)
Started By
horny
, 24 Nov 2006 20:18
1892 replies to this topic
#163
Posted 11 September 2007 - 09:12
Dzięki horny, będę musiał powymieniać trochę osprzętu. W kasecie do wymiany kwalifikują się 3 zębatki (18, 17 i 16) aczkolwiek nie widać tego na poniższych zdjęciach:
Natomiast korba przedstawia się następująco:
Nie jestem pewien czy te zużycie kwalifikuje dużą zębatkę już do wymiany, zawsze to jakiś zaoszczędzony pieniądz.
Jeszcze jedno, łańcuch o dł. 132.6mm na 11 ogniwach też warto wymieniać jeśli wymienię zębatki w kasecie i ew. w korbie?
Natomiast korba przedstawia się następująco:
Nie jestem pewien czy te zużycie kwalifikuje dużą zębatkę już do wymiany, zawsze to jakiś zaoszczędzony pieniądz.
Jeszcze jedno, łańcuch o dł. 132.6mm na 11 ogniwach też warto wymieniać jeśli wymienię zębatki w kasecie i ew. w korbie?
#166
Posted 11 September 2007 - 12:23
Nie byłem pewien , następnym razem zrobię zdjęcie nowej części żeby mieć jakieś porównanie. Dziwi mnie, że duża tarcza w korbie tak się zużyła. Jeździłem głównie na przełożeniu 52/18-16 z tendencją do 52/18.
ps.Dlaczego tarcze kaset mają taki dziwny profil? Nigdy im się tak dokładnie nie przyglądałem, po prostu je czyściłem. Dopiero teraz zwróciłem baczniejszą uwagę na ich kształ, różne wygięcie, nacięcia itp.
ps.Dlaczego tarcze kaset mają taki dziwny profil? Nigdy im się tak dokładnie nie przyglądałem, po prostu je czyściłem. Dopiero teraz zwróciłem baczniejszą uwagę na ich kształ, różne wygięcie, nacięcia itp.
#167 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 11 September 2007 - 13:18
ps.Dlaczego tarcze kaset mają taki dziwny profil? Nigdy im się tak dokładnie nie przyglądałem, po prostu je czyściłem. Dopiero teraz zwróciłem baczniejszą uwagę na ich kształ, różne wygięcie, nacięcia itp.
dzieki tym różnym "wgniecenią" i "nacięcią" zmienia sie o wiele lepiej przełorzenia pod obciążeniem, następuje bardziej płynna zmiana biegów ;-)
#168
Posted 17 September 2007 - 17:06
Wymieniłem w końcu łańcuch po przejechaniu dokładnie 2079km. Musiałem go nieco skrócić gdyż fabryczny okazał się trochę za długi. Problemem jest za to co innego - okazało się że pierwsza koronka kasety, 13 - zębowa od czasu do czasu przeskakuje. Fakt, sporo na niej jeżdżę i to neikiedy przy niezłym ciśnieniu. Mimo wszystko jednak - jestem zaskoczony i zastanawiam się nad przebudową kasety tj. wymianą 3 biegów o najniższej liczbie ząbków na koronki produkcji Marchisio - możliwie twarde. Jak sądzicie, czy to sensowne rozwiązanie ? Na twardych przełożeniach jeżdżę zdecydowanie najwięcej więc...
I dodatkowa uwaga: kaseta to 13-14-15... 23ząbki. Chciałbym przebudować na 11 ( lub 12 ) - 12-14-15... 23.Ma to sens ? Nie grozi problemami ?
I dodatkowa uwaga: kaseta to 13-14-15... 23ząbki. Chciałbym przebudować na 11 ( lub 12 ) - 12-14-15... 23.Ma to sens ? Nie grozi problemami ?
#170
Posted 18 September 2007 - 08:06
Von Munchhausen chciałem też coś takiego zrobić tylko w drugą stronę, w stronę miększych przełożeń. Jednak zdecydowałem się na kupno całej kasety. Jakby nie patrzeć szosa umożliwia dowolną manipulację. Jedyne co mnie zastanawiało jak takie przełożenia się sprawdzą w drodze...
#171
Posted 18 September 2007 - 17:12
No własnie mnie to też zastanawia. mam mocną tendencję do stosowania twardych przełożeń - dla mnie tak jest wygodniej, zresztą o wyścigach ( przynajmniej obecnie ) nie myślę i wolałbym jeździć tak, jak lubię. Po prostu zastanawiam się czy takie przeskoki jak np. 11-13-15 nie będą niekorzystnie wpływać na przerzutkę. A poza tym, nie bardzo stać mnie w tej chwili na całkiem nową i odpowiednio twardą, odpowiednio dobraną kasetę. Poza tym - poza 13 pozostałe biegi działają idealnie...a kupowanie nowej troszeczkę lepszej 105 wydaje mi się średnio sensownym rozwiązaniem.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
#173
Posted 18 September 2007 - 22:14
11-13-15 itd takie cos stosuje sie w goralach. w szosie tego typu zestawienia sa wrecz niedopuszczalne.
nigdzie tak jak w szosie wazne jest utrzymanie odpowiedniego rytmu pedalowania. majac kasete z koronkami co dwa zeby nie jestes w stanie efektywnie krecic girami. raz jest ci za twardo, a raz za miekko.
Von Munchhausen: jaka masz korbe, ze jest ci potrzebna 11ka? 50ke masz?
wedlug mnie 52(3) - 12 to w zupelnosci wystarczajace przelozenie, ktore stosuje sie sporadycznie (podczas finiszow, w trakcie ucieczek kiedy staje sie w korby, zjazdow).
jesli juz tak bardzo zalezy Ci na twardszym przelozeniu to chociaz zapodaj sobie kasete 11-21, zeby to jakos normalnie bylo skonfigurowane.
nigdzie tak jak w szosie wazne jest utrzymanie odpowiedniego rytmu pedalowania. majac kasete z koronkami co dwa zeby nie jestes w stanie efektywnie krecic girami. raz jest ci za twardo, a raz za miekko.
Von Munchhausen: jaka masz korbe, ze jest ci potrzebna 11ka? 50ke masz?
wedlug mnie 52(3) - 12 to w zupelnosci wystarczajace przelozenie, ktore stosuje sie sporadycznie (podczas finiszow, w trakcie ucieczek kiedy staje sie w korby, zjazdow).
jesli juz tak bardzo zalezy Ci na twardszym przelozeniu to chociaz zapodaj sobie kasete 11-21, zeby to jakos normalnie bylo skonfigurowane.
#174
Posted 19 September 2007 - 10:45
Von Munchhausen:
W ramach zmartwień o przerzutkę prezentuję to:
http://img.photobuck.../impossible.jpg
Ale jak już tu zauważono - na skokach co 2 na małych koronkach się paskudnie jeździ. Przy przejściu z 15 na 13 tak Ci spadnie kadencja, że możesz tej 13 nie rozkręcić odpowiednio.
Ja tam zresztą miłośnikiem corn-knobów jestem
W ramach zmartwień o przerzutkę prezentuję to:
http://img.photobuck.../impossible.jpg
Ale jak już tu zauważono - na skokach co 2 na małych koronkach się paskudnie jeździ. Przy przejściu z 15 na 13 tak Ci spadnie kadencja, że możesz tej 13 nie rozkręcić odpowiednio.
Ja tam zresztą miłośnikiem corn-knobów jestem