Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2141 Marcines

Marcines
  • Użytkownik
  • 168 postów
  • SkądPruszków

Napisano 30 lipiec 2012 - 14:10

Jak na mokre to ultrasporty już możesz usunąć z tej grupy

#2142 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 30 lipiec 2012 - 20:18

Ja bym polecił Duro Stinger. Nie wiem jak z wytrzymałością, bo przejechałem na nich niecały 1000 km, ale na mokrym(na suchym zresztą też) trzymają znakomicie. Bez problemu wchodziłem w zakręty w deszczu przy prędkości powyżej 60 km/h.

#2143 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 lipiec 2012 - 22:19

BUBUs, 60 km na zakrętach , nie przesadzasz czasem ??? w deszczu ?, super, chce to zobaczyć, a przejechałeś jak widać 761 km to do 1000 jeszcze sporo jest.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2144 m81wwski

m81wwski
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 31 lipiec 2012 - 08:23

Chodzi mi o opony na których nie będę się bał wracać w deszczu czasami, bo często się czyta, że "te opony nie nadają się na deszcz" itp.
Schwalbe Lugano mają bieżnik w rąbki na samym środku opony więc ciekawe jak by się trzymały.

#2145 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Skąd:)

Napisano 31 lipiec 2012 - 08:27

Schwalbe Lugano mają bieżnik w rąbki na samym środku opony więc ciekawe jak by się trzymały.

... trzymają i to bardzo dobrze

#2146 Fuks

Fuks
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKraków Bronowice

Napisano 31 lipiec 2012 - 09:40

tak z ciekawości zapytam, czy sa jakies przeciwskazania do uzywania dwoch roznych opon z przodu i z tylu? w mtb to czesto stosowana praktyka, a jak to wyglada na szosie?

(bo mam do wymiany jedną opone, wiec nie wiem czy musze kupic dwie nowe, czy tylko jedną, ale nie chce kupic takiej samej ;) )

#2147 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 31 lipiec 2012 - 09:58

Nie, nie ma przeciwwskazań. Często daje się mocniejszą oponę na tył, lub instnieją też typowe zestawy kierunkowe. Przykład: Conti GP Force & Attack. Moja rada: lepszą oponę (lub mniej zużytą) dajemy zawsze na przód. Dlaczego? Bo to ona odpowiada za skrętność roweru, trzymanie w zakrętach i ogólne poczucie trakcji. Awaria tylnej jest nieco mniej niebezpieczna (nie tracimy tak bardzo kontroli nad rowerem), jedynie zarzuca nam tyłem.
pozdrawiam

#2148 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Skąd:)

Napisano 31 lipiec 2012 - 10:00

tak z ciekawości zapytam, czy sa jakies przeciwskazania do uzywania dwoch roznych opon z przodu i z tylu? w mtb to czesto stosowana praktyka, a jak to wyglada na szosie?

(bo mam do wymiany jedną opone, wiec nie wiem czy musze kupic dwie nowe, czy tylko jedną, ale nie chce kupic takiej samej ;) )

... w dobie kryzysu, tak czasami robiłem
tyle tylko że, lepsza na tył

oczywiście to "różnych opon' rozumiem że , się tyczy
opon o tych samych parametrach .... ?

jarek ;-)

#2149 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 postów
  • SkądKoźle/Opolskie

Napisano 31 lipiec 2012 - 10:50

Ja się już kiedyś pytałem właśnie w tym temacie o oponkę która dobrze trzyma na suchym i na mokrym. I wynika z tego że conti 4000s lub czarna 4000 jest po prostu świetna na mokrym jak i na suchym ;-) nie dość że długo wytrzymuje (przy normalnej jeździe ponad 10k powinna spokojnie dać rade) Były jeszcze odpowiedzi że Continental Grand Prix 4-Season <-- Opona jeszcze lepsza na deszcz i ogólnie trudne warunki. No i taka typowa deszczówka: Schwalbe ultremo Aqua
Ja tam zaufałem większości i wybrałem conti 4000s


Co do SCHWALBE LUGANO nie wiem czy zauważyliście ale boki ma inne niż środek ;-) Mam taką aktualnie wsadzą na przód i tył bo szkoda mi ich wyrzucić i trzeba je zajechać :lol: na suchym, prawda trzymają (sprawdzałem na rodzie gdzie praktycznie zszedłem do końca bieżnika i trzymała ) lecz gdy ostatnio jechałem w deszczu nie miałem odwagi jej sprawdzić na rondzie :-/

PS.
Co do tej continental grand prix 4 season to pobliski kolaż ma taką w swoim rumaku i nabij już na niej ponad 12k km ! :-P i dalej jeździ xD lecz w tym sezonie skończy chyba swój żywot :-|

#2150 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 lipiec 2012 - 11:28

na deszcz są opony na deszcz a na suche są na suche, inna mieszanka gumy itd .
Panowie, opony wytrzymują, tak 10 k 50 k ...................... a może po prostu czasem śpuście powietrze z nich i zobaczcie jakie są płąskie na środku, taka opona już sie nadaje wyłącznie na ..trenażer , trening do wytyrania , bo taka , która coś trzyma ma profil owalny ( okrągły) i nie czuć spłaszczenia pod paluchami .
Zazwyczaj to występuje po ok 2-3 tysiaków.

to co widze czasem w rowerach klientów to porażka, ale co tam, nie widać oplotu więc dawaj do przodu, da sie te 10 k zrobić

Poza tym trzymanie na mokrym dużo zależy od ciśnienia, podawał już ktoś na forum, że powinno sie zmienijszyć ciśnienie w takich warunkach o 1 atm , aby opona miała lepszy kontakt z podłożem.

Tak samo zależność trzymania - rodzaj asfaltu a tego, rodzaji i modeli nie brakuje na naszych drogach.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2151 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 31 lipiec 2012 - 18:28

SPIKE, wiadomo 60km/h na lekkich łukach, nie na ostrych zakrętach.
Tak czy inaczej, trzymały doskonale. W porównaniu do Rubino, to dwa światy.

Co do 761km - to jest button z BS z tamtego roku, nie zaktualizowałem go na rok 2012 ;-)

#2152 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 31 lipiec 2012 - 19:20

może troche OT, ale jeżeli chodzi o opony na powiedzmy treningi, na koła te "gorsze", nie te które używam na wyścigi, to ja praktykuję tak - zawsze kupuję jakieś z górnej półki (ostatnio 4000S), które jako nówki wkładam na te wyścigowe koła, a gdy już są lekko przytarte, czy np pojawiają się mikronacięcia i gdy nie mam zaufania już do nich na 100%, to trafiają na te własnie koła "treningowe" ... gdzie nawet jak kapcia złapię, to traktuję go też jako ... trening ;-)

#2153 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 02 sierpień 2012 - 11:19

tak czytam to wszystko i mam mętlik w głowie mam potrzebę wymiany opon obecnie maxxis detonator i pytanko czy wymiana na lugano , ultrasport lub podobnej klasy polepszy coś w jeżdzie czy zostać przy detonatorach ? pytanie drugie kupować zwijane czy pozostać przy drutówkach moja waga 85kg jeżdzę sportowo- rekreacyjnie , tak myślę max do 100 za oponę ?

#2154 rybka

rybka
  • Użytkownik
  • 90 postów

Napisano 03 sierpień 2012 - 12:11

Witam!

A co sądzicie o takiej oponie:

http://www.dobrerowe...32c-p-8577.html

potrzebna jest mi opona nie za wąska (do roweru trekingowego) na której mógłbym jeździć po szosie, ścieżki rowerowe, szutrowe itp. Zależy mi też żeby miała małe opory toczenia na asfalcie.

pozdrawiam

Bogdan

#2155 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 04 sierpień 2012 - 23:07

Continental Ultrasport zwijane będziesz miał lżejsze od drutówki o jakieś 60 gram na oponie.

Nie wiem jak tam te Detonatory, nie jezdziłem na nich. Ultrasporty wytrzymałe, zero gumy, słabiej trzymają na mokrym. Do treningu jedne z najlepszych. Mają dobrą gumę - używane na trenażerze nie ,,pylą'' w porównaniu np. do Michelin czy CST w tej cenie.

#2156 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 05 sierpień 2012 - 16:36

siema
szukałem w temacie, ale nie mogłem znaleźć opinii o Hutchinson atom comp.

Proszę o opinie i info do ilu bar-psi można jej pompować. Na stronie producenta i w necie nie znalazłem takiej informacji.
dzięki

#2157 arkadiuszxx

arkadiuszxx
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądBochnia

Napisano 05 sierpień 2012 - 20:29

Piszę na oponie bodajże, że do 8barów.

Ty piszesz na oponie ?? czy samo sie napisało , ktoś napisał, może choć troche zasad pisowni przeczytaj przed napisaniem posta

a może "Jest napisane " !!!
co ??

#2158 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 06 sierpień 2012 - 00:33

Na oponie jest napisane max. 8,7 bar, przed chwilą sprawdzałem.

Mam ją na przednim kole od paru dni (kupiona w Decathlonie z kolegą na spółkę w dwupaku - wyszły po 80zł/szt.). Waga 199 g (700x23). Trochę wąska w porównaniu do Michelina Lithion 2 o tym samym rozmiarze (rzeczywista szerokość 22,5 mm, a Lithion 25,5 mm), wyraźnie wyczuwalne wzmocnienie pod bieżnikiem. Podczas toczenia wydaje trochę mniej "pusty" dźwięk niż Michelin Pro2Race, którą miałem wcześniej z przodu, ale toczy się ładnie. Opinie ma raczej dobre, ale sam nie mogę jeszcze wiele powiedzieć. http://velonews.comp...er-tires_118587

#2159 arkadiuszxx

arkadiuszxx
  • Użytkownik
  • 194 postów
  • SkądBochnia

Napisano 06 sierpień 2012 - 17:42

Ja kupiłem dwupak w Decathlonie jeszcze taniej, ale także jeszcze niewiele przejeździłem i nie wystawię żadnej oceny.

P.S Spike, nigdy nie popełniasz błędów ortograficznych? Ja idę dopiero do I klasy liceum, więc mam jeszcze czas na bycie takim orłem jak Ty.

#2160 justas

justas
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków-Bronowice

Napisano 10 sierpień 2012 - 16:01

rybka, W katalogu speca z 2008 jest ta opona, tylko że liczyli sobie za nią wtedy 55zł. Na dodatek opis jest od opony model "Houffalize", która jest do przełaju , a to tutaj to jest zwykła trekingowa opona.



Dodaj odpowiedź