Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2161 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 sierpień 2012 - 20:16

Myślę, że te mogą się sprawdzić w takim użytkowaniu:
http://allegro.pl/sc...2537292781.html

albo w tańszej wersji z drutem (nieco szersze i z odblaskowym paskiem):
http://allegro.pl/op...2526919719.html

Opory toczenia na asfalcie naprawdę małe (swego czasu był to jeden z najszybszych bieżników wśród tego typu opon).

Kupiłem niedawno te drutówki (ok. 500 g), ale na piachu jeszcze ich nie sprawdzałem.
Pewnie bez rewelacji, ale jak ktoś wcześniej napisał, na piach to generalnie wąskie przełajowe kiepsko się nadają, niezależnie od bieżnika.

Podaję dla zainteresowanych wymiary drutówek 1.5 cala na szosowej obręczy Rigida Chrina:
balon - 36 mm
bieżnik - 39 mm

#2162 Gosc_fazi25_*

Gosc_fazi25_*
  • Gość

Napisano 13 sierpień 2012 - 09:28

conti 4000s posiadam od paru miesiecy , przejezdzone na nich niewiele - okolice 4k i co zauwazylem to oplot po bokach opony w niektorych miejscach odchodzi, ostatnio znalazlem tez sznurek miedzy kaseta, a tylna piasta po ostatnich ogledzinach stwierdzam, ze to byl ten oplot - kawalek odpadl pewnie...

Sugerowalem sie dobrymi opiniami przed zakupem ale teraz czuje ze pewnie do 10k to nie szans zeby dojechaly bo to sie pewnie bedzie poglebialo mial ktos taki przypadek? Na razie nie wyglada to jakos tragicznie.

Jeszce pytanie jedno do Was - dopompywuje kola srednio 2 razy w tygodniu bo cisnienie spada o 10-30psi jak stoi czy to mzoe byc powodem w/w ?

#2163 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 13 sierpień 2012 - 09:56

^ Masz jakieś super lekkie dętki? Mogą nie trzymać dobrze ciśnienia.

Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#2164 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 sierpień 2012 - 11:44

spadek ciśnienia to rzecz absolutnie normalna, ja wyrównuje przed każdą jazdą.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2165 Gosc_fazi25_*

Gosc_fazi25_*
  • Gość

Napisano 13 sierpień 2012 - 15:37

Zalezy to od detek jedne dluzej inne krocej trzymaja ale w kazdych spada z moich obserwacji. Myslalem jedynie, ze za czesto dobijam i przez to ten oplot ale Spike mowi, ze nie wiec pewnie trafilem na "egzemplarz" :)
Poprzednio mialem opony Deda Rs czy jakos tak to po 4500km na przedniej w jednym miejscu opona wylazla na bok i tez smietnik cos nie mam szczescia do opon chyba...
Pozostaje jezadzic az 4000s wyzionie ducha.

#2166 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 sierpień 2012 - 16:44

Używał ktoś może oponek Hutchinson Atom Comp?? Jakieś opinie o nich są może??


#2167 zarethul

zarethul
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 sierpień 2012 - 17:31

Zachciało mi się sprofanować moją szosę. Chciałbym kupić jakieś opony, na których będzie się dało pojezdzić po lesie, piasku, gruntowych drogach itp itd. Oczywiście zdaję sobię sprawę, że komfort nie może być tak dobry jak na klasycznym MTB, po prostu poszukuje czegoś na czym nie zginę przy pierwszej jeździe (czego nie moge powiedzieć o moich slickach).

Dana o obręczy: Rigida Chrina, napis na obręczy 13x622 C
Opony które mam obecnie: 700-23c

Moje pytanie: Jaka maksymalna szerokośc opony wytrzymają moje obręcze? Gdzieś czytałem, że moge próbować nawet 28x622 ?
Jakie opony spełniające w/w wymagania polecacie?

#2168 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 13 sierpień 2012 - 18:16

dla obręczy 13c opony 18-25mm
zobacz tutaj:
http://www.schwalbet...tire_dimensions

#2169 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 sierpień 2012 - 19:26

Fazi25, jak możesz to wrzuć zdjęcie tej opony, możliwe, że "oplot" który odchodzi to tylko nitki od fartucha wzmacniającego. Jeżeli tak, nie ma się czym przejmować, trzeba jeździć dalej i co najwyżej odrywać co jakiś czas wystające niteczki ;-)

#2170 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 13 sierpień 2012 - 21:31

conti 4000s posiadam od paru miesiecy , przejezdzone na nich niewiele - okolice 4k (ciach)
Sugerowalem sie dobrymi opiniami przed zakupem ale teraz czuje ze pewnie do 10k to nie szans zeby dojechaly bo to sie pewnie bedzie poglebialo mial ktos taki przypadek? Na razie nie wyglada to jakos tragicznie.

Chyba cos nie zrozumiałeś ... 4000S to bardzo dobre opony, ale nie dlatego ze maja wytrzymac 10000km (może mogę, ale w opłakanym stanie), ale dlatego bo lekkie, bo dobrze trzymaja się asfaltu, bo sa odporne na przebicia. Ale nie ma tak (niestety), że taka opona która świetnie trzyma się drogi (przyczepna), jest lekka i jest odporna na przebicia - nie zużywa sie szybciej ... U mnie 4000s po około 3000km (a może szybciej) idzie do kół treningowych - mikronacięć dużo jest już, jest kanciata (starta część bieżnika od czoła).
Opony świetne trzymające się asfaltu, lekkie, nie wytrzymuja 10oookm i daaalej zachowują swe początkowe walory ...
Jeżeli chcesz opony na 10oookm - to nie ta półka, taka opona będzie tańsza, ciężka i nie będzie tak dobrze trzymać się drogi (czyli szybko ... ścierać bieżnik).

#2171 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 13 sierpień 2012 - 21:43

Jeżeli chcesz opony na 10oookm - to nie ta półka, taka opona będzie tańsza, ciężka i nie będzie tak dobrze trzymać się drogi (czyli szybko ... ścierać bieżnik).

A np. Krylion Carbon?

#2172 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 13 sierpień 2012 - 21:45

nie wiem czy akurat 10oookm, ale to wytrzymała opona, wytrzymała na przebicie, ale ... IMO dość śliska :->

#2173 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 13 sierpień 2012 - 22:56

Zachciało mi się sprofanować moją szosę. Chciałbym kupić jakieś opony, na których będzie się dało pojezdzić po lesie, piasku, gruntowych drogach itp itd. Oczywiście zdaję sobię sprawę, że komfort nie może być tak dobry jak na klasycznym MTB, po prostu poszukuje czegoś na czym nie zginę przy pierwszej jeździe (czego nie moge powiedzieć o moich slickach).

Dana o obręczy: Rigida Chrina, napis na obręczy 13x622 C
Opony które mam obecnie: 700-23c

Moje pytanie: Jaka maksymalna szerokośc opony wytrzymają moje obręcze? Gdzieś czytałem, że moge próbować nawet 28x622 ?
Jakie opony spełniające w/w wymagania polecacie?

Mam na tych obręczach aktualnie założone opony 40x622 (Schwalbe Fast Fred) i nie ma żadnego problemu. Wprawdzie na szerokiej obręczy opona trochę lepiej się układa, ale samej obręczy jest wszystko jedno, a Chrina to mocna obręcz i w terenie da radę.
Pytanie tylko jakie opony zmieszczą się w ramie i widelcu. W starszych stalowych 35 mm zwykle jeszcze się mieści.
Terenowy bieżnik zaczyna się od opon przełajowych (30 mm, zwykle drogie), do 35 mm można już wybierać.
Kilka propozycji:
http://allegro.pl/sc...2507128123.html
http://e-bmx.pl/opis...30tpi-zima.html
http://allegro.pl/no...2506366598.html
http://allegro.pl/no...2497701312.html

#2174 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 sierpień 2012 - 06:32

są Kendy 700 x 28 z bieżnikiem , oponka ma małą objętoąć jak na taki rozmiar i mieściła sie w ramie , nie pamiętam nazwy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2175 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 sierpień 2012 - 06:56

Kwest K193, taka jak ta: http://allegro.pl/op...2557031804.html

Wg. strony Sheldona Browna 28mm to teoretycznie największa szerokość jaką możemy bezpiecznie użyć na obręczy szosowej: http://sheldonbrown....ire-sizing.html (zielono-czerwona tabelka).

#2176 Gosc_fazi25_*

Gosc_fazi25_*
  • Gość

Napisano 14 sierpień 2012 - 14:45

Fazi25, jak możesz to wrzuć zdjęcie tej opony, możliwe, że "oplot" który odchodzi to tylko nitki od fartucha wzmacniającego. Jeżeli tak, nie ma się czym przejmować, trzeba jeździć dalej i co najwyżej odrywać co jakiś czas wystające niteczki ;-)


No to wlasnie takie niteczki , jedna taka dluzsza wpadla mi za kasete z tylnego kola.

#2177 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 15 sierpień 2012 - 01:57

Zamiast Kendy Kwest na teren lepsza Kwick, tu są już jakieś klocki po bokach.
http://allegro.pl/op...2562016089.html

#2178 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 sierpień 2012 - 08:25

Wg. strony Sheldona Browna 28mm to teoretycznie największa szerokość jaką możemy bezpiecznie użyć na obręczy szosowej: http://sheldonbrown....ire-sizing.html (zielono-czerwona tabelka).

Mi weszły ma Module E 37-622. Wyglądało to jak obecnie praktykowane w MTB dawanie wąskich obręczy i bardzo szerokich opon. Nawet to napisano pod tabelą:

Note: This chart may err a bit on the side of caution. Many cyclists exceed the recommended widths with no problem.

Niestety, okazało się, że opony trochę ocierały o ramę i widelec, ale jakoś udało mi sie to przeboleć na wyjeździe w Kaszuby.Te łączne 30 km z hakiem udało się przejechać. Rama to Raleigh Quasar - bardzo nietypowa, bo przy dolnej półce trójkąta nie ma zagięć w rurach (co przyczynia się do dużych ograniczeń w oponach), poprzeczka z hamulcem za to jest już dostatecznie wysoko, natomiast przedni widelec jest typowo szosowy (czyli mało miejsca, bardzo). Z kolei do ZZR Jaguara takie opony weszły na próbe bez problemu. Ważna też tu jest szerokość obręczy - im węższa tym balon jest większy. Pisano już nieraz o tym.

zarethul, jak chcesz to Ci za 40 zł mogę sprzedać obie Schwalbe CX Comp 700x35c, jeśli wejdą w ramę. Chętnie się pozbęde tych opon, bo nie mam po prostu gdzie ich założyć, a mogą się komuś przydać. Stan obu jest dobry, szczególnie tylna, bo prawie nowa. Mogę wysłać zdjęcia na PW, jeśli będziesz zainteresowany. Lecz przedtem najlepiej daj fotki jak wyglądają prześwity w ramie.

#2179 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 sierpień 2012 - 08:48

h/k, w mtb praktykuje sie akurat szersze obręcze niż wcześniej i szersze opony Tubelss Ready System, aby opona była bardziej płaska , co za tym idzie większa przyczepność , komfort.
Przykład ?? opona Maxxis Ikon 2.2 tubeless stosować sie powinno do obręczy od 21 mm wzwyż .
Niby trend wśród wyznawców miekkiej opony ma dawać wiekszą przyczepność w trudniejszym terenie, ale opory występują znowu na asfalcie i tak w kólko.
Reasumujac dajemy takie opony jakie mamy obręcze i aby mieścić sie w widełkach rozmiarówki.

Ale ...... wymiary opon podawane przez różnych producentów czasem sie niestety zdrowo różnią

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2180 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 sierpień 2012 - 14:25

W niedawno kupionej starej szosie mam oponki panaracer tecnova ii 700x20c i continental grand prix 700x20c na obreczach mavic ma40. Po napompowaniu do 8,5 bar pojawily sie bable wiec czas na zmiane. Chcialbym cos fajnego, lekkiego o niskich oporach, bo w koncu od tego jest rower szosowy :) Ale z drugiej strony jezdze tym rowerem mniej wiecej 50x50 po ulicy w miescie i rekreacyjnie poza miastem. No i jak spadnie deszcz to musze jakos wrocic do domu. Co wybrac zeby jezdzic z przyjemnoscia i bezpiecznie a jednoczesnie nie lapac dziur i nie krzywic obreczy co kilkadziesiat km? Dodam ze nie zalezy mi na zywotnosci. Wystarczy 3 tys km bo wiecej i tak nie zrobie do konca przyszlego sezonu. Co wybrac? Co najlepiej nada sie z listy ponizej?
http://allegro.pl/op...2546171413.html
http://allegro.pl/op...2531434367.html
http://allegro.pl/op...2522950650.html
http://allegro.pl/zw...2552116071.html
http://allegro.pl/op...2506174188.html



Dodaj odpowiedź