Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#2481 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 postów
  • SkądZ żyta

Napisano 29 maj 2013 - 06:22

Większość pompek stacjonarnych jest uniwersalna do wszystkich typów wentyli. Masz głowicę z dwiema dziurkami. Jedna dla Presty, druga dla Schradera i Dunlopa. To taki standard.
Tutaj masz temat polecanych pompek http://www.forumszos...t=17810&start=0
Ja ze swojej strony polecam SKS Airworx 10.0. Świetna pompka, spełnia wszystkie oczekiwania jakie można mieć wobec pompki, no może oprócz tego, że sama nie pompuje i w kolorze pomarańczowym na dodatek ładnie wygląda :->

#2482 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 maj 2013 - 09:03

maaati, mi to wygląda na szytke.

#2483 maaati

maaati
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądOstrołęka

Napisano 29 maj 2013 - 10:40

GrzegorzP, nie no, normalnie ściągnąłem oponę i wyciągnąłem dętkę, więc chyba szytka to to nie jest :)
http://www.arkus.skl...-pro-p-752.html

Taką pompkę mogę kupić na miejscu? Nada się/nie przepłacę?

#2484 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 29 maj 2013 - 10:42

GrzegorzP>

Przeczytaj wyzej, skoro zalatał dętke w tej Romie, nie wspomianajac nic o szyciu, to chyba nie moze byc szytka ;-)
p.s. ja mialem takie same, tyle ze czarne (opony oczywiscie)




No wlasnie, spoznilem sie z wpisem,

#2485 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 maj 2013 - 21:43

maaati, jeśli kiedykolwiek będziesz kupował opony to nie takie Kendy. Co prawda ich nie używałem, ale pomimo jako takiej odporności na przebicia jazda nią po mokrym to ślizgawka. To już nieraz czytałem i słyszałem. Od siebie polecam nadal Continental Grand Prix, nawet używane czasem na Allegro czy tutaj na forum można dostać za niskie pieniądze. U siebie mam drutowe wersje - na przód bardzo stary model, a tył z dopiskiem S - bardzo dobre oponki.
Co do łapania gum to tak naprawdę loteria. Zakładając dobre ciśnienie w oponach to różnie się z tym zdarza. Swoje opony już miałem zmieniać, ale po dzisiejszych akcjach i w ogóle wszystkich w tym sezonie to po co mimo tego, że stare.

#2486 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 maj 2013 - 08:10

GP ?? 4000 ? 4000S właśnie przed chwilą wróciłem z jazdy porannej, złapał mnie deszcz, miałem założone na prżód GP 4 Seaseon, a na tył 4000 , standardowo na sucho napompowane do 8-8,5 atm, i ??? deszczyk zaczął padać, a tylne koło jak " sanki na śniegu " , trzeba było stanąć i jak zwykle spuszczać powietrze do ok 7 atm żeby jakaś trakcja była , taka samo miałem z 4000 s na pocżatku roku, zmieniłem na Verdesteina bo w kółko na ulicach mokro było i poczucie bezpieczeństwa wzrosło .

ot taka refleksja z dzisiejszej jazdy ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2487 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 30 maj 2013 - 19:59

Hmmm to dziwne co piszesz o 4000s, bo po Radkowie, który odbył się w deszczu przy zjeździe z Karłowa do Radkowa byłem zdziwiony(mile zaskoczony), że tak dobrze trzymają się na mokrym, a wolno raczej nie jechałem i pare hamowań było, przed serpntynką i przed kilkoma dziurami. Wg, mnie istotnym czynnikiem jest rodzaj asfaltu również. nie można skreślać od razu tych opon.Ciśnienie doładowane 8atm.

#2488 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 maj 2013 - 20:13

raczej nie pisze bajek i mam na tyle praktyki że opony czuje od razu , ale oczywiscie moż to być rodzaj asfaltu , ale nigdy na nich nie czułem sie pewnie , przy Detonatorach było tak samo. Na sucho bardzio ładnie .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2489 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 30 maj 2013 - 21:08

SPIKE, bzdura i tyle w temacie. Jarna Klasika w 2011 przejechałem w deszczu (ulewnym, burze i inne anomalie, kto był ten doskonale pamięta) na GP4000S i nie było żadnych tańców na mokrym. Też byłem bardzo !!! mile zaskoczony jak te oponki trzymają się mokrej nawierzchni. Pompowane zawsze 8 atm.

#2490 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 30 maj 2013 - 21:35

Przyczyną różnego zachowania tych samych opon, może być różna waga kolarza. pozdr

#2491 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 czerwiec 2013 - 11:21

Tyle że SPIKE na żadnym kole chyba nie ma Continental Grand Prix 4000S... Napisał o Grand Prix 4 season i "zwykłych" 4000, ale może to jego typowe niechlujstwo. Opon Grand Prix jest całkiem sporo do wyboru -> http://www.conti-onl...race/racetyres/
Poza tym każdy przecież wie, że najlepsze są opony DURO :mrgreen:

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#2492 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 czerwiec 2013 - 20:02

pisałem wcześniej już kiedyś o 4000s także , a Conti używam w szosce takiej do tyrania po mieście i okolicach takiej najgorszej , a opon miałem i mam sporo różnych firm , nawet zdarzyła sie Zippa , ale żaden zachwyt, ani czaad , nawet ją wipiłkowali jak obręcze :mrgreen: ?

a nie pisałem ze Duro są najlepsze akurat teraz, polecałem bo są dobre za cena /jakość /waga .

Wskazałem np Vredesteina np. Volante jako opone o wiele lepszą pod względem trzymania w mokrych wraunkach zwłaszcza na przodzie, z Krakowa też ktoś chwalił sobie tą firme.

2 lata temu polecałem Bontragera Race Lite bo to były dobre opony, zmienili produkcje, modele i ceny i już stał sie mało atrakcyjny.

A-cha, jakby co to Vredesteina nie sprzedaje bo za drogi, Bontragera także, Conti za to tak , jak najbardziej jak i Schwalbe .

Poza tym każdy chwali co lubi i co mu pasuje .

Miłego roztkliwiania sie na czym to Spike jeździ , ale jeździ :-P

P.S.
czyli jak ktoś pisze dobrze nazwe opony to oznacza niechlujstwo ?? a może Radello trzeba nuczyć sie czytać i samemu nie być niechlujem .

http://www.google.pl...9QEwAA&dur=1750

http://www.google.pl...83&tx=106&ty=54

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2493 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 czerwiec 2013 - 23:20

Chodziło mi wyłącznie o zwrócenie uwagi, że GP4000 i GP4000S to nie ta sama opona. Wszelakie "zachwyty" wielu osób z forum (w tym i moje) dotyczą właśnie konkretnie modelu z "S" w nazwie. Opona ta ma (jeśli wierzyć producentowi) inną mieszankę gumy niż pozostałe modele Conti, dokładniej domieszkę "Black Chill" nadającą oponie dodatkową miękkość (pewnie trochę kosztem trwałości).

Co do niechlujności: SPIKE, fajnie, że masz wiedzę i chcesz się nią dzielić z innymi, naprawdę wielkie dzięki! Tylko czasami jak jakiś skrót myślowy zastosujesz, albo nie chce Ci się akurat wszystkich przecinków stawiać, to trudno komuś nie tak bardzo oblatanemu jak Ty się połapać, o co chodzi ;-)

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#2494 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 04 czerwiec 2013 - 00:05

Male sprostowanie, miekkosc opony to glownie oplot, a tu w 4000 i 4000s jest ten sam.
Black Chili, mieszanka gumy dajaca wieksza przyczepnosc.
I jeszcze jedno, czarna gp4000 to jest to samo co gp4000s.
Kolorowe gp4000, ze wzgledow technologicznych, nie posiadaja domieszki BC.

#2495 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 04 czerwiec 2013 - 02:21

Ze strony Continentala:

For BlackChili we refine newly developed synthetic rubbers with natural rubber with the proven high-performance tread compound. We use these rubbers with special nanometric carbon soot particles, which are optimized in shape and surface properties for best uses for the intended tyre.


Można powiedzieć, że mieszanka ta bazuje na cząsteczkach pospolitej sadzy (jakkolwiek technicznie można by ją określać), i to czyni ją tak wyjątkową oraz nadaje gumie czarny kolor.

Na mtbr jest bardzo obszerny wątek o oponach Race King i wielokrotnie jest tam podkreślane, że wersja z Black Chili (Supersonic) jest zdecydowanie lepsza, zwłaszcza na mokrym, niż pozostałe, gdzie użyto standardowej mieszanki.
http://forums.mtbr.c...2-a-416473.html

#2496 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 czerwiec 2013 - 18:12

Jeździec ok. 100kg, potrzebna opona na treningi, zwijana, bardzo wolno ścieralna (to najważniejsze), uniwersalna, może być czysty slik. Shwalbe ma model Durano o fajnej wadze i najwyższym współczynniku ścieralności (6*). Jakie macie doświadczenia z tym modelem, spełni moje oczekiwania?

#2497 Gosc_sofasurfer_*

Gosc_sofasurfer_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2013 - 13:12

witam. mam dylemat dotyczący zakupu nowych opon. proszę o podpowiedz: schwalbe durano s za ok 110 zł /szt (te mogę mieć od ręki) czy inne? jazda amatorska, żadnego ścigania. ważne żeby były w miarę wytrzymałe i odporne na przebicie. oczywiście im szybsze tym lepsze. a tak na marginesie kiedy wypada zmienić opony?

#2498 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 30 czerwiec 2013 - 13:13

witam. mam dylemat dotyczący zakupu nowych opon. proszę o podpowiedz: schwalbe durano s za ok 110 zł /szt (te mogę mieć od ręki) czy inne? jazda amatorska, żadnego ścigania. ważne żeby były w miarę wytrzymałe i odporne na przebicie.
oczywiście im szybsze tym lepsze.

Durano i odporność na przebicie? Słabo to widzę (a w jamniku miałem Durano.. ale zachciało mi się Conti GrandPrix). Wytrzymałość też nie najwyższa (chociaż na stronie jest "6"): bieżnik dość szybko zanika, a snejki łapie bez pardonu, chociaż kord ciągle jest cały.
Kupuj coś z wkładką antyprzebiciową, są znacznie cięższe, ale zauważalnie bardziej odporne. Właśnie patrzę na Durano+ i chyba jest to typ dla Ciebie.

a tak na marginesie kiedy wypada zmienić opony?

Wypada to co 3 lata ;) Ale konieczność to zdecydowanie częściej widać szybciej :(

#2499 Beymont

Beymont
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 06 lipiec 2013 - 23:04

Witam. Prawdopodobnie posty takie jak ten pojawiały się już, za co przepraszam.
Chciałbym kupić opony do szosówki, nie drogie. Najważniejszą rzeczą dla mnie jest wytrzymałość opony (drugorzędna cecha to przyczepność - lubie szybko zjeżdżać :P), ponieważ jeżdżę po drogach, gdzie asfalt nie zawsze jest idealny i czasami znajduje się dużo kamyczków. Mam do Was kilka pytać, mianowicie:
1. Czym się różni opona drutowana od zwijanej?
2. Co to jest TPI? (w aukcjach widziałem np. TPI 27, 84, 120)

Obecnie posiadam opony Maxxis Detonator (nie wiem czy drutowane czy zwijane). Mają mnóstwo przecięć, prawdopodobnie spowodowanych zbyt małym ciśnieniem. Jeździ się na nich bardzo dobrze.
Zastanawiam się właśnie czy nie kupić Detonatorów lub sięgnąć po coś innego Duro Stinger, Hypersonic?

Z góry dzięki.
Pozdrawiam.

#2500 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 postów
  • Skądłódź

Napisano 07 lipiec 2013 - 09:03

Drutowana ma drut i jak opone postawisz to bd miała kształt koła a zwijana zamiast drutu ma grubą nić kevlarową ( dlatego czasem mówi sie kevlary) i mozesz ją złożyć jak dętke, generalnie kevlary lepiej sie wykładają na obręczach, łatwiej sie zakłada, no i mniej ważą. TPI to grubość oplotu a dokładniej gęstość, mierzona w ilości nitek na cal kwadratowy ( Theard Per Inch). Im większy wskaźnik TPI tym trudniej oone przebić itd.



Dodaj odpowiedź