Jakie Kupić Opony?
#2504
Napisano 21 lipiec 2013 - 19:57
Aktualnie posiadam Maxxis Detonator, rozmiar 23. Co chwilę mam dziurawą dętkę. Na początku był to kołnierz który się dziurawił (nie wiem czemu, wyglądał jakby był z papieru. Mam rower od kwietnia a dopiero teraz sie dziurawił ), teraz łapię gumy bez dziurawienia opony. Dwie pany są na "boku" dętki i jedna od zewnątrz koła. Dętki to aktualnie jakieś Rubeny (kupuje je po 14zł), bo w tym miesiącu już zmarnowałem 6 dętek. A teraz założyłem dwie ostatnie, i została mi jeszcze jedna którą wożę ze sobą.
Sprawdzałem oponę i jest mała dziurka w jednym miejscu. Od wewnątrz przykleiłem kawałek łatki w te miejsce (zawsze coś). Obręcze sprawdziłem i nie ma nigdzie zadziorów, oponę od wewnątrz dokładnie wyczyściłem.
Opona jest na 8,3 BAR a ja ładuje tam 8,5 +/- 0,2. Tył mi bardzo siedzi (mam 87kg wagi) i męczę się na podjazdach. Co dwa dni spuszczam trochę powietrze i pompuje (spuszczam bo jak podłącze kompresor to manometr bije wpierw do 9-10 bar a potem spada na właściwe w oponie ciśnienie, a nie chce przesadzać). Dętki co były z rowerem przy zakupie musiały być pompowane codziennie (jakieś czeskie), a potem kupiłem jedną continental (coś koło 20zł) i też pompowałem codziennie.
Dla mnie łapanie pany jest o tyle problemem że jeżdżę na rowerze do pracy i mam 15km, a nie chcę dzwonić z rana po kogoś żeby mnie zawiózł bo złapałem gumę.
Więc mam dwa pytania:
1. Co może być przyczyną tego, że łapię tak te pany.
2. Jakie zakupić oponki żeby mi tak tył nie siedział.
#2505
Napisano 22 lipiec 2013 - 16:28
#2506
Napisano 23 lipiec 2013 - 20:42
#2507
Napisano 23 lipiec 2013 - 21:05
No i opony, które podałeś różnią się od siebie bardzo znacznie. Vredesteiny są już dość odchudzane, waga 225g to już tyle co właśnie moje Durano S, opony tzw. treningowo-wyścigowe, można tak to ująć. Natomiast Durano Plus ważą 340 g, ale wg producenta i opinii użytkowników, są "pancerne", mają znakomitą ochronę przed przebiciem. Więc pasują bardzo dobrze dla Ciebie.
Krótko - bierz Schwalbe Durano Plus.
#2509
Napisano 24 lipiec 2013 - 14:44
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2510
Napisano 24 lipiec 2013 - 16:48
http://allegro.pl/ve...3410514004.html
http://allegro.pl/co...3356285924.html
http://allegro.pl/sc...3410513979.html
Opona ma dobrze nieść i przyzwoicie trzymać się drogi przebieg nie jest aż tak ważny ale 5-6 tys wystarczy .
#2511
Napisano 24 lipiec 2013 - 22:25
Krótko - jesli Ci mało zależy na wytrzymałości, to polecam Ultremo. Jeśli jednak masz na trasach trochę dziur i zdarza Ci się wyjść na trening na deszczu, wtedy Continental GP 4000S
#2512
Napisano 25 lipiec 2013 - 00:45
Do wlasciwosci Veloflexa, to jej sporo brakuje.
Jest duzo twardsza i sztywniejsza, nie czuje sie tak dobrze drogi jak przy Corsie.
Jak ma dobrze niesc, to nie znajdziesz lepszej opony niz Corsa.
I nie wypada przy tej oponie mowic o przyzwoitym trzymaniu sie drogi, jest bardzo dobre!
W sumie mialem juz to wczesniej pisac ale jak sie nadaza ku temu sposobnosc, popelnie to teraz.
Co do sezonowania opon(bardziej szytek) mówią ze to mit, ale u mnie to po prostu działa,więc nie zamierzam z tego rezygnować :mrgreen:
Jak ktos w mity wierzy, to najbardziej te opony warto sezonowac. Sa wykonane w ten sam sposo jak ich szytki. Naturalna guma i klejenie. No wlasnie niby to sezonowanie pozwala "ulezec" sie gumie a i klej nabiera jakiejs tam magii :-D
Piersze corsy zalozylem prosto z pudelka. Mam przejechane na nich ok 2kkm. Jest pare naciec, nic niepokojacego ale moze jezdze na nieco lepszych nawierzchniach....?
Jeden zestaw tych opon wisi od poczatku tego roku i czeka na nastepny sezon. Napisze cos w temacie w nastepnym roku ;-)
Pierwsze Corsy Veloflexa ujezdzalem prosto z pudelka. Obecne wisialy sobie 16 miesiecy....
Po pierwszym tysiacu km, zero sladow. Mam tu na mysli mikro naciecia, ktore pojawialy sie dosc szybko w oponach "z pudelka". A i stan bieznika po tym przebiegu jest lepszy, niemalze nienaruszony. Do tego zero awerii.
Jak ktos chce sprobowac tych opon, to warto zaopatrywac sie w nie juz teraz, tak zeby byly gotowe na przyszly sezon.
Nie wiem czy to zbieg okolicznosci ale po lezakowaniu tych opon, widze roznice.
Niestety nie bede mogl sprawdzic, przynajmniej w tym roku, ile takie wylezakowane opony pociagnal, bo dzisiaj mialem zdrowe rdolniecie w wana......
#2515
Napisano 25 lipiec 2013 - 11:31
Nie będę tu robił śmietnika, napiszę coś w temacie z moim Cervelo.
#2517
Napisano 30 lipiec 2013 - 18:40
#2519
Napisano 30 lipiec 2013 - 23:46
A jak ktos sie nie sciga, to oznacza, ze musi sie tluc na drutowkach i wezach ogrodowych?
Jak juz pisalem, jesli chodzi o to jak opona niesie, miekkosc, opory toczenia, jest to jedna z najlepszych opon, jesli nie nr 1.
Ale dla kogos innego, dlugowiecznosc, a moze nieprzebijalnosc sa wazniejsze. W takiej sytuacji zmienia sie nieco perspektywa, tego co jest najlepsze.
Moze mialem niefarta ale z Vittorii, zarowno szytka (CX evo), jak i zestaw opon (Corsy) polegly u mnie dosyc szybko.chris jak oceniasz trwałość tych Veloflexów, mniej więcej ile kaemów jesteś w stanie na nich przejechać? Faktycznie właściwości opon prosto z pudełka są gorsze?
Od wielu lat również używam Corsy ale od Vittorii i chciałbym spróbować czegoś innego
Jedyne, co moge stwierdzic, to to, ze te same opony, z jakimi mialem do czynienia, te zakladane prosto z pudelka i te z dluzszym okresem lezakowania, po takim samym przebiegu, wygladaja nieco odmiennie.
Te lezakowane, z tylu miala ok 1.2k km. Zero jakichkolwiek, nawet mikro naciec, pelna siateczka bieznika.
Zdziwil bym sie gdybym na tyle nie wyciagnal na tej oponie 4k km. Niestety moja, po ostatnim dzwonie nadaje sie do kosza.
Z tym, ze ja waze 90kg i opona taka bedzie zuzywac sie szybciej, niz pod zawodnikiem 60kg.
Nie ma sie co dziwic, to jest bardzo miekka, naturalna guma.Zauważyłem też, że przy nawet lekkim blokowaniu koła opona ta zużywa się dużo szybciej
Polecam detki Vredesteina.Pod względem odczuć z jazdy komplet Veloflex Corsa + dętka lateksowa Michelina to dla mnie naradzie top.