Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#2801 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 21 October 2014 - 16:22

Jakie opory? Szersze opony mają mniejsze opory toczenia, natomiast gorszą aerodynamikę.

Warto zauważyć, że większość pro peletonu jeździ obecnie na 25, a nie 23 (mówię o np. TdF, nie Flandrii).

 

Skoro pisze o tym sam Lennard Zinn to coś musi być na rzeczy ;)

 

http://velonews.comp...l-faster_209888

http://velonews.comp...brethren_209268

 



#2802 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Posted 21 October 2014 - 16:36

Większa masa=większe opory podczas przyspieszania



#2803 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 21 October 2014 - 16:38

No to ok ;) Aczkolwiek i tak myślę, że 25 może być rozsądnym kompromisem między komfortem a wagą. A jakie opony polecasz?

#2804 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Posted 21 October 2014 - 16:40

Waga->Duro
Z przodu już kilka tysi trzyma się Panaracer Stradius Sport w rozmiarze 23, na przyczepność w jakichkolwiek warunkach nie mogę narzekać, zużycie bardzo małe. Nie polecam modelu Catalyst Sport, guma podatna na uszkodzenia :/



#2805 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 October 2014 - 19:41

Większa masa=większe opory podczas przyspieszania

życzę powodzenia w odczuwaniu 30 g różnicy.
  • danek likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2806 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 22 October 2014 - 10:57

Skonczmy przepychanki o szerokosc, skupmy sie na konkretnych modelach opon, jakie mozecie mi polecic (rozmiar wstepnie 25).



#2807 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 22 October 2014 - 23:55

No to zostałeś naszym testerem od szosowych opon Rubeny  :)

 

Chyba będą się wolno ścierać sądząc po tym, że po 250 km jest jeszcze wyraźna technologiczna nadlewka gumy na środku, nawet na tylnym kole. 

Przyczepność wzbudza zaufanie, ale komfort i opór toczenia już bez rewelacji. Wciąż mam odczucie, że nie są zbyt szybkie. 

Na razie tyle. 

Aha, brak kapci, ale po takim przebiegu to chyba norma.



#2808 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 23 October 2014 - 08:06

A ja mam ciutke inne pytanie i rozkimne :D

Na oponce mam napisane "mount only hooked rims" - czyli tej opony co mam nie założe na inna obrecz z gladszymi rantami.

Generalnie chodzi mi o to co moge zalozyc zamiast tych opon, wszystkie podejda czy jest cos na czym konkretnie muszę sie skupic przy kupnie?? jakies krotkie wytlumaczenie moge prosic :D ?


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#2809 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 October 2014 - 08:09

Spokojnie założysz na wszystkie typowe obręcze. Wyjątkiem są bardzo stare (i bardzo nowe, np. Speca) obręcze z całkowicie wygładzoną krawędzią, gdzie tego "haczyka" trzymającego rant opony nie ma.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2810 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 23 October 2014 - 08:33

Czyli patrzac analogicznie kazda inna opone tez pownienem zalozyc na te obrecze :D i o to mi chodzilo :D wole dopytac :D


ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#2811 0xddr

0xddr
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 28 October 2014 - 00:18

Cześć!

 

Szukam opon do mojej miejskiej szosy. Przejrzałem ostatnie kilkadziesiąt stron tego tematu i zastanawiam się na Conti Grand Prix 4 Season albo 4000S. Co wybrać? Może coś innego?

 

Jak mówiłem opony do jazdy po mieście, po gównianym asfalcie, dużo na mokrym. Ważę pod 100 kg. Zależy mi przede wszystkim na dobrej oporności na przebicia i niezłej przyczepności, zwłaszcza na mokrym.  



#2812 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 29 October 2014 - 00:28

Ja stronę wcześniej zadałem nieco podobne pytanie (u mnie chodziło o opony na asfalt do przełaja), obecnie zastanawiam się między wspomnianymi przez Ciebie Conti a Vittoria Rubino Pro Tech. Decathlon ma dobrą promocję i komplet można mieć za 176 zł z darmową wysyłką, wychodzi ok. dwa razy taniej niż Conti ;)

Co sądzicie o tych oponach? http://www.decathlon....html#avantages



#2813 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,560 posts
  • Skądpolska

Posted 29 October 2014 - 12:17

Nie wiem czy te Vittoria Rubino Pro są takie super. Mam teraz w swoim rowerze zwijane Vittoria Rubino Pro III , wyczytałem tutaj w którymś wątku , że niezłe. Być może tak jest bo wydaje się że na ''normalnej'' drodze niosą fajnie ( porównanie mam tylko do Schwalbe Lugano).
Ale jak jest mokro,, nawet leciutko i nachylenie np. 10%-15% to nie da rady stanąć na pedała - koło boksuje, pozostaje jazda na siedząco.
To nie były żadne slicki. Do tego wymiana dętki w tej oponie - dość uciążliwa.

#2814 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 posts

Posted 29 October 2014 - 13:10

Cytaty ze strony producenta:

1. Vittoria Rubino Pro (Twoja)

 

Popular, durable and attractive treaded sports tire with 150 TPI nylon casing and effective PRB protection , also in wider sizes and many colors.

  •  High-mileage tire proved on events like RAAM
  •  Ideal all-rounder for racing and intensive training

2. Vittoria Rubino Pro Tech (wspomniana przeze mnie

 

The Pro Tech version comes with an extra dense-woven sidewall protection layer for your safety, and wet-grip tread compound

  • Poor weather condition tire, with reinforced sidewalls
  • Choose for challenging conditions and surfaces

 

Wedlug tego powinna lepiej spisywac sie na mokrym od Twoich opon. Oczywiscie to tylko teoria, choc recenzje w internecie ma dosc pozytywne. Na dunskiej stronie zachwalali trakcje w trudnych warunkach, a ze Dania deszczowa jest, to chyba jest ok ;)



#2815 0xddr

0xddr
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 29 October 2014 - 22:38

@Prz

Miałem dwie opony Vittorii i nie byłem z nich zadowolony. Strasznie szybko mi się starły.

 

Jak z tymi Conti, która lepsza?



#2816 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 11 November 2014 - 17:32

mam pytanko,czy zużyta wypłaszczona opona ma wpływ na opory toczenia?

#2817 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 15 November 2014 - 19:50

Może ktoś powiedzieć coś o różnicach pomiędzy Conti Ultra Sport i Ultra Race?

Śmigam na Conti Ultra Sport ale drutówkach i szukam czegoś zwijanego do 100zł za sztukę.


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2818 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 posts
  • SkądKoszalin

Posted 16 November 2014 - 00:45

Bierz śmiało ultra race'y. Miałem tak jak ty w jednym rowerku drut ultra sport w drugim  zwijane ultra race, roznica w masie (zwykle drut ciezszy) i w TPI na korzysc "rejsow" czuc , ze jest bardziej komfortowa . Ultra race jak dla mnie była lepsza, guma nie byla taka "plastikowa". jezeli mialbym wybierac bralbym REJSY cena i jakosc na korzysc,uwierz że lekko nie mialy :D potem wsiadlem na 4000s i tak juz zostalem ( trzy komplety) :D

Pamietaj, ze to moje subiektywne zdanie :D


  • piotrkol likes this

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#2819 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 16 November 2014 - 01:04

Czyli tak jak myślałem. Race'y będą sporo lepsze od drutowych Sportów, a gp4000s bez porównania do race'ów. Pomęczę się jutro i zdecyduje. te gp4000s kuszą mnie strasznie...
Dzięki za odpowiedź :)


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#2820 Nosek

Nosek
  • Użytkownik
  • 151 posts
  • SkądDębica

Posted 16 November 2014 - 10:56

GP4000S polecam super trzymają w zakrętach (oczywiście bez mokrej jezdni i piasku)





Reply to this topic