U mnie mniej więcej się zgadza. Drogi mam bardzo słabe i przy wadze 80kg jeżdżę na 5 barach z przodu i z tyłu. Opony w rozmiarze 28mm.
Jakie Kupić Opony?
#3483
Posted 11 February 2017 - 20:18
ciekawe czyli przy 60 kg na 25mm powinienem jeździć na nicałych 7,5 bara
I to Cię dziwi? To idealne ciśnienie.
a z kalkulatora jeszcze lepsze jaja bo 5 bar
Na pewno podałeś wagę roweru z rowerzystą i całością wyposażenia? Same 2 pełne bidony to ponad kilogram, buty i ciuchy to kolejnych kilka.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3485 Gosc_wojtek10611_*
Posted 11 February 2017 - 20:26
I to Cię dziwi? To idealne ciśnienie.
Na pewno podałeś wagę roweru z rowerzystą i całością wyposażenia? Same 2 pełne bidony to ponad kilogram, buty i ciuchy to kolejnych kilka.
Tak, 60 kg moja waga, 8kg rower i 2kg reszta wood velodrome wychodzi 5,7 przód i 7 tył. Tak ma niby być ?
#3486
Posted 11 February 2017 - 20:41
Na oponach 25c jak najbardziej, choć faktycznie na welodromie mogłoby być więcej. Ale na polskich drogach nie ma sensu nabijać więcej. Choć mimo wszystko niezbyt wierzę, że całego wyposażenia (gdzie telefon, pompka, licznik, jakieś jedzenie na trening? To wszystko waży) wyszło Tobie 2 kg.
BTW 5,7 a 5 to jednak spora różnica, jakieś 15% I to na przednim kole, na tylnym masz przecież 7.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3489
Posted 11 February 2017 - 21:01
#3490
Posted 02 March 2017 - 20:34
Cześć! Proszę bardzo o poradę.
Kupiłem opony Duro Hypersonic 23C bo przeczytałem w kilku postach z tego wątku ze ich realna szerokość dochodzi spokojnie do prawie 24,5-24,7mm (podobnie jak Slickster i Stinger).
Dzisiaj przyszły, założyłem, mierze i.. 22,8mm..
Obręcz to Mavic Open Pro
No co jest grane że tak mało? :-(
Jestem świeży w szosówkach.
#3493
Posted 03 March 2017 - 08:54
Napompuj do maksymalnego dopuszczalnego ciśnienia i pojeździj trochę, to może się "rozbędą" ;-).
Obręcz ma 14,5mm szer wewnętrznej.
marvelo - nie bardzo wierzę w aż tak duże rozbicie opony, może dobije do tych pełnych 23mm, no ale nie do 24,5mm. Testować/używać chyba nie ma co, spróbuje je zwrócić lub sprzedać, więc muszą zostać nowe.
Chyba ze ktoś ma jakiś pomysł co to za "przypadek" :/
#3495
Posted 03 March 2017 - 10:35
blumarine to przez szerokość obręczy. 14,5mm to nie dużo. Mam porównanie tych samych gum (Michelin Pro 3 Race 23mm) i na wąskich obręczach miały jakieś 21mm szerokości, na szerszych obręczach ze stożkiem realna szerokość opony to 24,8mm.
I to jest konkret odpowiedź Nie sądziłem że mogą występować aż tak duże różnice na obręczach i oponach na tychże obręczach.. Lekki szok.
Mavic Open Pro 14,5 to myślałem ze standardowa szerokość jak na szose, ale całe życie byłem w MTB, więc o szosie mam nikłą wiedzę.
#3496 Gosc_marvelo_*
Posted 03 March 2017 - 12:43
Open Pro to wcale nie taka wąska obręcz, zwłaszcza w porównaniu do innych lekkich obręczy sprzed paru lat, które miały 13-13.5 mm wewnętrznej szerokości. Mam Open Pro w szosówce z tyłu i moim zdaniem opony na nie założone robią się dosyć pękate, na pewno są szersze niż na Alexrims R390 (taką mam z przodu http://blogimg.goo.n...816f6a367db.jpg) o nawet 1 mm.
A te opony napompowałeś już do roboczego ciśnienia? Może spróbuj jeszcze spuścić powietrze, pociągnąć za oponę do góry na całym obwodzie, aby stopka dobrze osiadła w zagięciu rantu obręczy i napompuj jeszcze raz. Powinno trochę pomóc.
Naprawdę, na Open Pro większość opon jakie miałem miało około 1-2 mm więcej szerokości niż deklarowane przez producentów (a miałem Michelin Lithion (1 i 2), Pro2 Race, Vittoria Rubino Slick, Rubena Phoenix). Wszystkie w nominale 23 mm, a każda po krótkim rozbiciu miała na Open Pro 24-25.5 mm szerokości (aktualnie Rubino Slick, przed chwilą zmierzone 25 mm).
#3497
Posted 03 March 2017 - 12:49
Open Pro to wcale nie taka wąska obręcz, zwłaszcza w porównaniu do innych lekkich obręczy sprzed paru lat, które miały 13-13.5 mm wewnętrznej szerokości. Mam Open Pro w szosówce z tyłu i moim zdaniem opony na nie założone robią się dosyć pękate, na pewno są szersze niż na Alexrims R390 (taką mam z przodu http://blogimg.goo.n...816f6a367db.jpg) o nawet 1 mm.
A te opony napompowałeś już do roboczego ciśnienia? Może spróbuj jeszcze spuścić powietrze, pociągnąć za oponę do góry na całym obwodzie, aby stopka dobrze osiadła w zagięciu rantu obręczy i napompuj jeszcze raz. Powinno trochę pomóc.
Naprawdę, na Open Pro większość opon jakie miałem miało około 1-2 mm więcej szerokości niż deklarowane przez producentów (a miałem Michelin Lithion (1 i 2), Pro2 Race, Vittoria Rubino Slick, Rubena Phoenix). Wszystkie w nominale 23 mm, a każda po krótkim rozbiciu miała na Open Pro 24-25-5 mm szerokości (aktualnie Rubino Slick, przed chwilą zmierzone 25 mm).
Ale czad, teraz to juz całkiem zgłupiałem
Raz napompowałem do ok 6 bar.
Tyle że juz po ptokach, odesłałem Hypersonic 23, a zamówiłem Stinger 25. A teraz mnie nastraszyłeś że po rozbiciu to mogą mi się do ramy nie zmieścić.
#3499
Posted 03 March 2017 - 17:49
Jak na dzisiejsze standardy szerokość obręczy 14,5 mm to bardzo skromnie.
Dzieki Dari. Ja się nie znam na szosowych obreczach. Choć dziwne to dla mnie aby obręcz miała szerokość opony - np opona 23 i obręcz 23 po zewnetrznej (skoro Mavic Open Pro ma 14,5 wewnetrznej i 20 zewnętrznej i jest przez to wąski). No ale..
#3500
Posted 04 March 2017 - 16:55
blumarine to przez szerokość obręczy. 14,5mm to nie dużo. Mam porównanie tych samych gum (Michelin Pro 3 Race 23mm) i na wąskich obręczach miały jakieś 21mm szerokości, na szerszych obręczach ze stożkiem realna szerokość opony to 24,8mm.
Jakie to były te "wąskie obręcze"?
A u mnie Pro3 Race 23mm na obręczach 15mm miały dokładnie 23mm.
Na marginesie - mierzyć trzeba po spełnieniu określonych warunków:
http://engineerstalk...ight-rim-width/
"
2.2 Tyre Width
As we just mentioned, the width (section) of a tyre is directly linked to the rim on which it is mounted. It is also linked to the amount of air pressure.
To neutralise those variables, a norm defines how a tyre section should be measured. This norm called ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) has defined all the safety and performance parameters that a tyre and rim should respect to be compatible with one another. Although the name says “European”, this organisation’s work is the reference for all international and national norms in the bike industry (ISO, CEN and their national declination).
To measure a tyre section, ETRTO has defined:
- The rim width on which each tyre section must be measured
- The pressure at which it must be measured, taking into account that the casing of a brand new tyre will stretch within the first 24 hours of inflation, so the measurement should be done after those 24 hours
For example, a tyre said to be a section of 23mm should be measured on a rim of 15mm internal width at 6 bars (87 PSI) after 24 hours.
A tyre said to be a section of 28mm should be measured on a rim of 17mm internal width at 6 bars (87 PSI) after 24 hours.
Only the casing of the tyre should be measured. If the tyre has side knobs or an extra rubber layer down on its shoulder, this should not be taken into account."