Choć dziwne to dla mnie aby obręcz miała szerokość opony - np opona 23 i obręcz 23 po zewnetrznej
Nie dziwne, to kwestia aerodynamiki i oporów powietrza - najlepiej właśnie kiedy powietrze opływa oponę i "przechodzi" na obręcz z jak najmniejszymi zaburzeniami. Choć był to fakt mocno eksponowany jeszcze kilka lat temu, obecnie - przy modzie na coraz szersze opony kwestia ich oporów aerodynamicznych jest coraz bardziej pomijana przez producentów
CST cito, 170 tpi,185 gram,ok 90 zł ktoś coś? na papierze wygląda to ciekawie
Generalnie są różne dane co do oplotu, jedne sklepy podają 120 inne 170tpi,także producent ma rozbieżne dane, na polskim cst piszą 120 a na zagranicznym http://www.csttires..../race/cito.html
CST cito, 170 tpi,185 gram,ok 90 zł ktoś coś? na papierze wygląda to ciekawie
Generalnie są różne dane co do oplotu, jedne sklepy podają 120 inne 170tpi,także producent ma rozbieżne dane, na polskim cst piszą 120 a na zagranicznym http://www.csttires..../race/cito.html
Ciekawe jaka grubość opony na czole bieżnika. Może być to nawet i 2,4mm, czyli cienko. Wysokie TPI pomaga, ale tak niska masa nie bierze się z niczego Fajnie jakby ktoś to sprawdził.
No właśnie, dlatego jak mają taką wagę i są z jeszcze wkładką to podejrzewam ze gumy jest tam bardzo mało. Ale nie ma co sie domyslać, trzeba kogoś kto to zmierzy
Przede wszystkim chciałbym się przywitać, gdyż jest to mój pierwszy post na forum.
Przymierzam się do kupna nowych opon i zastanawiam się nad CONTINENTAL GRAND PRIX ATTACK FORCE III. Obecnie jeżdzę na GP SII 25mm i jestem zadowolony. Chętnie jednak poznam Wasze zdanie na temat takiej zmiany (czy róznica będzie w ogóle odczuwalna). Opony śmigają na kólkach SRAM S60.
Ja bym zaufał producentowi z tym TPI. 170 to wartość podawana bezpośrednio przez producenta w materiałach reklamowych, widnieje też czasem na opakowaniu (http://www.bevilacqu...cito-170tpi.jpg).
Polskiemu dystrybutorowi pewnie pomieszało się TPI z PSI ;-) .
Waga wersji 25 to jednak około 200 g.
Gumy na bieżniku faktycznie mało (więc przebiegi pewnie niewielkie), ale kevlarowy pas powinien dobrze chronić przed przebiciem. Obawiam się tylko trochę zwiększonych oporów toczenia, bo kevlarowe wzmocnienia zwykle pogarszają nieco ten parametr.
Ta widniejąca na stronie producenta ma wzmocnienie Kevlar Net, a nie EPS (włókna poliamidowe) jak te sprzedawane u nas.
W tym polskim teście na Velonews ( http://velonews.pl/p...cito-sprawdzona) była mowa o napisie Triple, czyli potrójnej mieszance gumy. W tym najnowszym modelu jest Dual.
PS.no więc właśnie je nabyłem i zrobiłem już nawet krótki wypad 193 gramy. Pisze na niej triple clivo czy jakoś tak ale nigdzie nie ma że 170 tpi. Jakiś napis do tego protection 4 level, a max ciśnienie to 8bar a nie 9,ehhh , cst
witam! wpadlem w pulapke Michelina:) obrecz mam 17c fulcrum racing quattro lg zalozylem oponke 25 michelin pro4 i rzeczywista szer. wychodzi 27,3 - o ile w tyle mi to nie przeszkadza to przod jest na min przeswicie jesli chodzi o czolo opony w widelcu (jakies smiecie jak zbierze z asflatu to się czysci na widelcu) - pytanko może ktoś ma zalozone micheliny pro4 w rozmiarze 23 i jaka maja rzeczywista szer? ewentualnie jacy producenci trzymają bardziej wymiary niż Michelin. no i czy oponka 23 na 17c / 23zewn może być montowana? dzięki z gory za info
Miałem tak samo z pierwszą wersją. Obe opony reklamowałem w Decathlonie i ze zwrotem nie było problemu. Od tamtego czasu zakupiłem 6 sztuk, zarówno w rozmiarze 25 i 28 mm, ale już wersji V2 i takich problemów nie miałem. Jestem z nich bardzo zadowolony.
pozwolę sobie powtórzyć pytanie. Czy ktoś miał okazję jeździć na CONTINENTAL GRAND PRIX ATTACK FORCE III? Zastanawiam się nad zakupem, a ciężko trafić opinie.
Witam, czy do obręczy Concept 622x13c wejdą opony w rozmiarze 700x25c. Obenie posiadam Schwalbe Lugano 700x23c. Kupić mam zamiar opony Schawlbe Durano. Tylko zastanawiam sie czy zwijane czy z drutem.
Podzielę się doświadczeniem na sam koniec sezonu zeszłorocznego zmieniłem opony na Conti GrandPrix TT, 25mm. I jakkolwiek żadnej gumy nie złapałem, fajne leciutkie dobrze się toczą, to jeżdżąc nieraz po nawierzchniach innych niż asfalt po ok 300km dokonały żywota - rozerwania na boku, dętka bąblem wyskakuje.
Postanowiłem nie przebierać już tylko wziąłem GrandPrix 4000SII 28mm (260g sztuka). Dziś przyjechały, założyłem, napompowałem (ok 80psi). 2mm szerszy przekrój (27.5mm vs 29.5mm). Wrażenia? nosz kurde jakbym na innym rowerze jechał niby na kołach ciężej w sumie o 100g, ale zupełnie tego nie czuć, bez spadku prędkości. Mało tego, jakby lżej się toczy?.. szok. Ale najważniejsze to komfort - poezja! Jaka amortyzacja, jakie tłumienie, no bajlando klasa wyżej.
Nie wrócę już do mniejszego rozmiaru, jak ktoś jeszcze nie jest przekonany do 27-28mm to gorąco polecam spróbować zwłaszcza tym co jeżdżą bardziej turystycznie/rekreacyjnie/jakieś ustawki po pracy niż w zawodach.