Jakie Kupić Opony?
#383
Posted 02 August 2008 - 21:45
Nie wiem czy taka sprawa (problem) pojawił już się na forum, będzie to również OT, ale cóż.
A mianowicie chodzi mi o to czy do opon muszą (powinny) być dobrane dętki. Moja ciekawość powstała po przeczytaniu jednej z aukcji allegro.pl, dotyczącej opon, że zalecana jest dana dętka. :shock:
Co Wy o tym myślicie?!
Pozdrawiam Killvalius
#385 Gosc_Anonymous_*
Posted 02 August 2008 - 22:23
Wiadomo ,że musi być dętka dobrana do danej opony bo od małego fiata nie pasuje . :mrgreen:A mianowicie chodzi mi o to czy do opon muszą (powinny) być dobrane dętki. Moja ciekawość powstała po przeczytaniu jednej z aukcji allegro.pl, dotyczącej opon, że zalecana jest dana dętka.
Jednak w tym przypadku sklep internetowy stosuje taki chwyt marketingowy budzący u niektórych wątpliwości czy czasem nie zamówić i kupić oponki od razu z dętką. I o to sprzedawcy tylko chodzi.
Ps. Dobrze ,że nie pisze ,że do tego zestawu musi być specjalnie dobrany rower za jedyne 3999 zł. :mrgreen:
#388
Posted 03 August 2008 - 10:11
Czy pojawia sie w nich taki sam problem jak w detkach gdzie albo sie guma rozklei od wetyla lub peką gdzies w okolicach wetyla?? Bo juz mam dosyc masy popsutych detek ktore musze wyrzucac przez takie cos :roll:
#389
Posted 03 August 2008 - 10:48
Killvalius, standardowa dętka szosowa jest dedykowana pod rozmiary opon 18-25 mm. Spokojnie obsługują także 28 mm.
#390
Posted 03 August 2008 - 16:29
A ja chciałem poruszyc temat szytek. Jak wyglada ich wytrzymałosc na wentylu?
Czy pojawia sie w nich taki sam problem jak w detkach gdzie albo sie guma rozklei od wetyla lub peką gdzies w okolicach wetyla?? Bo juz mam dosyc masy popsutych detek ktore musze wyrzucac przez takie cos :roll:
Wentyl sam z siebie się nie rozwala. Zarówno w dętkach, a już tym bardziej w szytkach.
Jeśli wentyl zostaje rozwalony to oznacza, że nieumiejętnie operujesz pompką, masz źle zabezpieczoną obręcz, pompujesz zbyt małe ciśnienie w opony(podczas hamowania opona wraz z dętka przesuwają się po obwodzie.. czego w szosie w życiu nie doświadczyłem).
O wytrzymałość wentyla w szytce nie masz się co martwić.
#391 Gosc_Anonymous_*
Posted 03 August 2008 - 16:47
Święte słowa MALIK ! ;-)Wentyl sam z siebie się nie rozwala. Zarówno w dętkach, a już tym bardziej w szytkach.
Jeśli wentyl zostaje rozwalony to oznacza, że nieumiejętnie operujesz pompką, masz źle zabezpieczoną obręcz, pompujesz zbyt małe ciśnienie w opony(podczas hamowania opona wraz z dętka przesuwają się po obwodzie.. czego w szosie w życiu nie doświadczyłem).
U siebie stosuję gumowe podkładki pod wentyl bo zdarzało mi się ,że z czasem podczas pompowania felga nacinała dętkę w miejscu styku z felgą.
#392
Posted 04 August 2008 - 19:09
Priorytetem dla mnie jest wytrzymałość opony i jej przyczepność, mniej istotna jest waga.
- MAXXIS DETONATOR: 60 TPI, zwijana, 215g, cena: 69 pln/szt.
- MAXXIS DETONATOR: 27 TPI, drutowana, 290g, cena: 41 pln/szt.
- VITTORIA ZAFFIRO PRO: 60 TPI, zwijana, 240g, cena: 69 pln/szt.
Z gory dzieki za pomoc.
#397
Posted 04 August 2008 - 20:36
#399
Posted 04 August 2008 - 20:42
Jeśli są dobrze założone to nie mają prawa zlecieć z obręczy.
Pewnie ktoś gdzieś tam usłyszał o takim pojedyńczym przypadku i szerzy teraz jakieś bzdety.
dzięki Malik, jeszcze się waham ale chyba się zdecyduję na tokenyT50 właśnie na szytkach,
jutro jadę do radomia obejrzeć te kółka, mają w rodexie