Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#421 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 08 sierpień 2008 - 13:52

Hombre, Może chodziło o to ze na szerszych opona np. 25 nie pojedziesz aż tak szybko jak na oponkach 21mm. 8-)

#422 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 08 sierpień 2008 - 14:02

Myślałem że aerodynamika działa tak , że im węższe tym mniejszy opór :D

i np. tym wiecej powietrza trafia w nieosloniete szprychy. :-P (dowod przez .... autorytet :mrgreen: innego nie znam)

#423 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 09 sierpień 2008 - 14:46

Hombre, Może chodziło o to ze na szerszych opona np. 25 nie pojedziesz aż tak szybko jak na oponkach 21mm. 8-)


Właśnie działa to w drugą stronę.

#424 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 09 sierpień 2008 - 14:57

To o co w końcu chodzi bo nie kapuje :?:

#425 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 09 sierpień 2008 - 16:16

To o co w końcu chodzi bo nie kapuje :?:


Opony 25 mm są bardziej aero od 23, 23 bardziej od 21 etc.
Znaczenie aerodynamiki rośnie wraz ze wzrostem prędkości.
Czyli: im szybciej jedziesz tym mniejsze ma znaczenie jak twój rower się toczy, a coraz większe to jak bardzo jest aero.

Różnice w oporach toczenia między 25, 23 czy 21 są małe, bo liczy się powierzchnia przylegania do asfaltu - a ta nie różni się tak bardzo (przy prawidłowym ciśnieniu).

Za oponą 21 przemawia waga. Gdybym miał pokonać 20 km podjazd to założyłbym 18 mm oponki.

#426 stanley7782

stanley7782
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądW-wa

Napisano 18 sierpień 2008 - 15:05

Witam.

Mam stary czeski rower (eska sport). Sprzęt ma już 50 lat i postanowiłem go odrestaurować. Obecnie mam pewien problem z oponami. Koła były oznaczone jak 27"x1 i 1/4" (podobnie jak jakieś stare polskie opony które były na nich ostatnio założone). Chciałem nadać mu nieco "sportowego" charakteru kupując opony stomil takie jakie były montowane w rometach takich jak np. pasat (czyli takie typowe szosowe opony z beżowym bokiem z ubiegłej epoki). Niestety okazało się, że są za duże, a moje koła najprawdopodobniej mają rozmiar 28" (czyli 622mm). Obręcze były zwężane więc myślę, że opona 28mm wejdzie spokojnie. Szukam więc takich opon, z bieżnikiem szosowym (semi-slick z tego co wyczytałem, czyli nie takie do końca "łyse"), ale koniecznie z beżowym bokiem. To już nie będzie to co prawdziwa opona sprzed lat, ale chociaż trochę poprawi wygląd roweru. Na razie z dostępnych w Polsce znalazłem w takiej konfiguracji michelin dynamic (tj. beżowe boki, 622x28). Tylko właśnie... nie jestem pewien jak jest z tą dostępnością akurat tego koloru/rozmiaru. Znacie może jakieś inne opony? I wiecie gdzie je można dostać? Z góry dzięki za pomoc.

#427 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 18 sierpień 2008 - 21:34

27 1 1/4 cala to inaczej 630 czyli opony 622 (28 cali) nie wejdą na te koła.
Opony szosowe w romiarze 27 1 1/4 to niestety rzadkość. Z tego co pamiętam na www.cyklotur.pl można dostać jakieś contiki.

#428 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 sierpień 2008 - 00:35

Malik, rozmiar starych opon nie jest jednoznaczny. Ja pamiętam, że ojciec wspominał coś o "pomniejszanych" i "powiększanych". Kumpel (starszy wyraźnie ode mnie, co trudno sobie wyobrazić :mrgreen: ) opisał kiedyś na preclu rowerowym wszystkie ciekawostki rozmiarowe kół szosowych. Tak kol. Adampio zeznaje:

"Wywolany do tablicy postanowilem siegnac do archiwaliow czyli... "Podrecznika
przodownika turystyki Kolarskiej PTTK" z 1979 roku pod redakcja pana (ministra)
Marka Dąbrowskiego (jak ktos moze jeszcze pamieta dzialajacego onegdaj w
Wagabundusie)

Okazuje sie ze obrecze 27 i 28 wystepowaly rownolegle:

a) 28 x 1,75 obwod 1955 mm czyli nasze obecne "622"
B) 28 x 1,5 - obwod obreczy 1994 mm,
c) 27 x 1,25 - stary typ (juz wtedy!) obwod 1955 (czyli tez obecne 28 - 622)
d) 27 x 1,25 nowy (wtedy!) typ (nazywany RIM 1978) obwod 1978 mm czyli "630"
e) 27 x 1 i 3/8 - obrecz pod szytki (pierwsza komorowa ;) obwod 1967 mm"

Wg mojej analizy, zgadza się to z danymi odnośnie starych rozmiarów, bo przeliczając obwód na średnicę osadzenia opony (ISO) otrzymujemy:
- obwód 1955 mm -> 622 mm (ISO), 700C (francuskie) - to aktualne 28'' i stare 27'' pomniejszane (przykład a) i c))
- obwód 1978 mm -> 630 mm (ISO) czyli - 27'' powiększane/wysokie (przykład d))
- 1994 mm -> 635 mm (ISO) - stary rozmiar 28', oznaczane też z francuska 700B - wg opisu Sheldona Browna: "English, Dutch, Chinese, Indian Rod-brake roadsters, (Also marked F10, F25, 700 B) - te nas nie dotyczą (przykład B)).
- 1967 mm (ISO) -> to obręcze pod szytki, kiedys oznaczane jako 27'', potem i obecnie jako 28''. Tu średnica po przeliczeniu wychodzi 626 mm, ale ciężko powiedzieć dokładnie gdzie jest mierzona, gdyz w odróżnieniu od obręczy pod opony, w szytkowej nie ma wyraźnego rantu pod stopkę (bo szytka nie ma stopki).

Generalnie chodzi nam o dwa rozmiary starszych obręczy pod opony opisywanych jako 27''. Niskie/pomniejszane - przyjmuja obecne opony 28'', wysokie/powiększane - to 27''. I to by się zgadzało. Trzeba do tego dojść, które się posiada. Jeśli ktoś zatem ma niskie, nie ma problemu. Wysokie 27'' sa trudne do dostania, a już z pewnością przyzwoitej klasy opony tego rozmiaru to nie jest rzecz powszechna. Kiedyś szukałem 27'' i znalazłem:

Dębica
Tajfun - 25-630 - typowa cossówka
K971 - 25-630
Rim - 32-630

Conti Sport1000 - 28-630
Conti Top Touring 2000 - 32-630
Conti Ultra Gator Skin - 32-630

Ultra Sport - 28-630, 32-630

Panaracer Pasela

Kenda K35 - 27x1 1/4
Kenda K103 - 27x1 1/4
Kenda K198 - 27x1 3/8
Kenda K161 Kross Cyclo - 27x1 1/4

Co z tego dostępne jest teraz na rynku - nie wiem, bom ze dwa lata temu rozeznanie robił.

Mam nadzieję, że pomogłem zasnąć :-P

#429 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 19 sierpień 2008 - 07:26

Konik, Dębica już opon do rowerów nie robi :cry:

#430 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 sierpień 2008 - 08:40

Konik, Dębica już opon do rowerów nie robi :cry:


Oczywiście, ale wciąż je można trafić w sklepach.

#431 stanley7782

stanley7782
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądW-wa

Napisano 19 sierpień 2008 - 22:12

Generalnie chodzi nam o dwa rozmiary starszych obręczy pod opony opisywanych jako 27''. Niskie/pomniejszane - przyjmuja obecne opony 28'', wysokie/powiększane - to 27''. I to by się zgadzało. Trzeba do tego dojść, które się posiada. Jeśli ktoś zatem ma niskie, nie ma problemu. Wysokie 27'' sa trudne do dostania, a już z pewnością przyzwoitej klasy opony tego rozmiaru to nie jest rzecz powszechna.


Czyli z tego wynika, że potrzebuję opony 28" (tak jak myślałem). Te "nowe" 27" (630 mm) jak już pisałem są za duże. Tak więc ponawiam pytanie: jakie opony z beżowym bokiem, bieżnikiem semi-slick, szerokości raczej nie mniejszej niż 28 są/były dostępne w Polsce?

#432 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 sierpień 2008 - 22:45

stanley7782,
Michelin Dynamic
http://www.harfa-har...p5?id=460&pos=3
niedroga, solidna i komfortowa guma do turystyki i wożenia się; mam w OK i jestem bardzo mile rozczarowany. Guma pierwsza klasa, oplot, mimo że rzadki, bardzo mocny. Moje mają już 4-5 tys. km po mieście i prawie jak nowe.
Conti Ultra Gator Skin, Ultra Sport - chyba tez są z jasno brązowym bokiem - przyzwoite gumy.
Kendy widziałem też jakieś, CST - ale IMO to kiepskie opony są.

Mój osobisty typ "turystycznej" gumy to Panaracer Pasela, ale Velo nie ma rozmiarów poniżej 32 mm.

#433 boberek

boberek
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Skądpomiechówek

Napisano 20 sierpień 2008 - 10:40

ja kupiłem Continental Ultra Sport Zwijana
waga około 220 gram
rozmiar 700/23

i uwazam ze za 65 zł jak za zwijana opone
to jest super cena bardzo ciche i lekkie i czepne asfaltu :)

#434 Markuz

Markuz
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 30 sierpień 2008 - 20:37

Czy ktokolwiek z was miał może do czynienia z tymi oponami ewentualnie
może mi poradzić czy warto je kupić.
Narazie jeszcze jeżdze niewiele bo 100-150km na tydzień na Treku 1200 mam tylko 65 kg przy 183 cm.Moje orginalne opony Bontrager Select dogorywają i ogólnie spisują się średniawo .
Szukam czegoś w cenie do 50-80 zł za sztukę co nie będzie się ciąć w trasie o przyzwoitych parametrach.Nie szukam oponek zawodniczych.
Przeszukałem conieco już na forum ale ciężko się określić.
Póki co to znalazłem takie coś
http://cgi.ebay.com/...1742.m153.l1262
myślę do 150zł uda mi się zmieścić.
Byłbym wdzięczny za jakieś porady...

#435 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 30 sierpień 2008 - 20:43

Markuz, Witam kolarza z mojego miasta!!! :-D . Co do opone w tej cenie to raczej nie warto kupować na ebay.com ponieważ mogą dowalić ci cło i jeszcze cena przesyłki. W tej cenie lepiej kupić co na allegro lub w sklpie stacjonarnym. Sam używam Maxiss Detonator zwijana 55zł/szt. na allegro.

Ps. Jest już dużo tematów o oponkach. 8-)

#436 studius

studius
  • Użytkownik
  • 47 postów
  • Skądokolice Szczecina

Napisano 01 wrzesień 2008 - 19:01

Ja również używam Detonatora za 60 zł (cały czarny a nie kolor, który jest gorszy).
Jak na razie nie mam uwag (500 km).

#437 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 01 wrzesień 2008 - 19:52

cały czarny a nie kolor, który jest gorszy

A pod jakim wzgledem jest gorszy: wizualnym, jakosciowym czy nosnym ze tak sie zapytam??

#438 Adasio

Adasio
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądŚrem

Napisano 01 wrzesień 2008 - 20:17

cały czarny a nie kolor, który jest gorszy

A pod jakim wzgledem jest gorszy: wizualnym, jakosciowym czy nosnym ze tak sie zapytam??


o właśnie, bo sam się zastanawiałem nad kupnem opon z kolorkiem i ta wypowiedź studiusa mnie zaciekawiła.. rozwiniesz myśl? ;-)

#439 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 01 wrzesień 2008 - 20:24

Adasio, Ja na moich Detonatorach mam najechane 2500km i narazie spoko. Tylna oponka bardziej starta a przednia mniej ale to normalka. Ogólnie przebiłem 3 dętki i dodam że zawsze tył ale to może pech :-/

#440 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 01 wrzesień 2008 - 20:24

Kolorowe mają niższe tpi, gorzej niosą i więcej ważą.
Dziwnie to trochę zrobili, ale jedyne detonatory o tpi 60 to tylko i wyłącznie czarna wersja.
60tpi, 215g, 69zl (detal).



Dodaj odpowiedź