Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#381 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 29 lipiec 2008 - 16:47

Śmiało możesz nawet założyć oponki 622-25 (700-25). W amatorskim jeździectwie szosowym nie ma co przesadzać z wąskimi oponami. Większy komfort i większa przyjemność czerpana z samej jazdy. ;-)

#382 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 29 lipiec 2008 - 18:38

Co do samych opon. Odkąd na nich jeżdżę złapałem jedną gumę ( przez dobicie obręczy) , ani razu nie straciłem przyczepności na zakręcie. Jak dla mnie jedyną wadą jest to , że wierzchnia warstwa opony łatwo ulega przecięciu;/

#383 Killvalius

Killvalius
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądRybnik

Napisano 02 sierpień 2008 - 21:45

Witam wszystkich.

Nie wiem czy taka sprawa (problem) pojawił już się na forum, będzie to również OT, ale cóż.
A mianowicie chodzi mi o to czy do opon muszą (powinny) być dobrane dętki. Moja ciekawość powstała po przeczytaniu jednej z aukcji allegro.pl, dotyczącej opon, że zalecana jest dana dętka. :shock:

Co Wy o tym myślicie?!

Pozdrawiam Killvalius

#384 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 sierpień 2008 - 22:17

opona jest michelin to producent zaleca do niej swoją dętkę a sklep to wklepał bo zapewne ma na stanie, ja bym się tym nie sugerował, jedynie rozmiarem

#385 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2008 - 22:23

A mianowicie chodzi mi o to czy do opon muszą (powinny) być dobrane dętki. Moja ciekawość powstała po przeczytaniu jednej z aukcji allegro.pl, dotyczącej opon, że zalecana jest dana dętka.

Wiadomo ,że musi być dętka dobrana do danej opony bo od małego fiata nie pasuje . :mrgreen:
Jednak w tym przypadku sklep internetowy stosuje taki chwyt marketingowy budzący u niektórych wątpliwości czy czasem nie zamówić i kupić oponki od razu z dętką. I o to sprzedawcy tylko chodzi.
Ps. Dobrze ,że nie pisze ,że do tego zestawu musi być specjalnie dobrany rower za jedyne 3999 zł. :mrgreen:

#386 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2008 - 22:30

he i powietrze turbo miche zdalo by sie :mrgreen:

#387 Killvalius

Killvalius
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądRybnik

Napisano 03 sierpień 2008 - 08:49

Wiadomo ,że musi być dętka dobrana do danej opony bo od małego fiata nie pasuje.

Polacy dużo rzeczy zdziałali, więc może i dętke od malucha by wpakowali... :lol:

Dzięki Wam Panowie :)

Pozdrawiam Killvalius

#388 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 03 sierpień 2008 - 10:11

A ja chciałem poruszyc temat szytek. Jak wyglada ich wytrzymałosc na wentylu?
Czy pojawia sie w nich taki sam problem jak w detkach gdzie albo sie guma rozklei od wetyla lub peką gdzies w okolicach wetyla?? Bo juz mam dosyc masy popsutych detek ktore musze wyrzucac przez takie cos :roll:

#389 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 sierpień 2008 - 10:48

kuman7, w szytce wentyl siedzi bardzo solidnie, bo przechodzi przez warstwę sztywnego materiału. Zresztą ja nie miałem problemu nawet z dętkami - żeby wentyl się oddzielał od gumy. W ostrym mam już trzeci sezon zwykłe podłe dętki Rubeny i - w odróżnieniu od opon R. - nie mam z nimi żadnego problemu.

Killvalius, standardowa dętka szosowa jest dedykowana pod rozmiary opon 18-25 mm. Spokojnie obsługują także 28 mm.

#390 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 03 sierpień 2008 - 16:29

A ja chciałem poruszyc temat szytek. Jak wyglada ich wytrzymałosc na wentylu?
Czy pojawia sie w nich taki sam problem jak w detkach gdzie albo sie guma rozklei od wetyla lub peką gdzies w okolicach wetyla?? Bo juz mam dosyc masy popsutych detek ktore musze wyrzucac przez takie cos :roll:


Wentyl sam z siebie się nie rozwala. Zarówno w dętkach, a już tym bardziej w szytkach.
Jeśli wentyl zostaje rozwalony to oznacza, że nieumiejętnie operujesz pompką, masz źle zabezpieczoną obręcz, pompujesz zbyt małe ciśnienie w opony(podczas hamowania opona wraz z dętka przesuwają się po obwodzie.. czego w szosie w życiu nie doświadczyłem).

O wytrzymałość wentyla w szytce nie masz się co martwić.

#391 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 03 sierpień 2008 - 16:47

Wentyl sam z siebie się nie rozwala. Zarówno w dętkach, a już tym bardziej w szytkach.
Jeśli wentyl zostaje rozwalony to oznacza, że nieumiejętnie operujesz pompką, masz źle zabezpieczoną obręcz, pompujesz zbyt małe ciśnienie w opony(podczas hamowania opona wraz z dętka przesuwają się po obwodzie.. czego w szosie w życiu nie doświadczyłem).

Święte słowa MALIK ! ;-)
U siebie stosuję gumowe podkładki pod wentyl bo zdarzało mi się ,że z czasem podczas pompowania felga nacinała dętkę w miejscu styku z felgą.

#392 maciejg

maciejg
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpień 2008 - 19:09

Ktore z nizej wymienionych opon beda lepsze na jazde treningową.
Priorytetem dla mnie jest wytrzymałość opony i jej przyczepność, mniej istotna jest waga.

- MAXXIS DETONATOR: 60 TPI, zwijana, 215g, cena: 69 pln/szt.

- MAXXIS DETONATOR: 27 TPI, drutowana, 290g, cena: 41 pln/szt.

- VITTORIA ZAFFIRO PRO: 60 TPI, zwijana, 240g, cena: 69 pln/szt.

Z gory dzieki za pomoc.

#393 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 04 sierpień 2008 - 19:16

uzywalem zaffiro pro przez dluzszy czas i nie mam zadnych powodow do narzekania

#394 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 04 sierpień 2008 - 19:45

Co do Detonator zwijanych to cena na allegro to ok 56zł wzwyż.

#395 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 04 sierpień 2008 - 20:13

Zwijana detonatora albo zaffiro.

#396 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 04 sierpień 2008 - 20:26

Przy takiej różnicy ceny tj. kilka złotych to raczej nie odczujesz dużej róznicy więc kup co uważasz.

#397 pierro

pierro
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądswiętoktrzyskie

Napisano 04 sierpień 2008 - 20:36

a jak się sprawa ma jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy na szytkach,spotkałem się z paroma opiniami że czasami się odklejają zwłaszcza w obręczach karbonowych i przy wysokich temper.Czy to jest w ogóle możliwe? Jeśli tak to szytki z tego jedynego względu odpadają

#398 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 04 sierpień 2008 - 20:39

Jeśli są dobrze założone to nie mają prawa zlecieć z obręczy.
Pewnie ktoś gdzieś tam usłyszał o takim pojedyńczym przypadku i szerzy teraz jakieś bzdety.

#399 pierro

pierro
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądswiętoktrzyskie

Napisano 04 sierpień 2008 - 20:42

Jeśli są dobrze założone to nie mają prawa zlecieć z obręczy.
Pewnie ktoś gdzieś tam usłyszał o takim pojedyńczym przypadku i szerzy teraz jakieś bzdety.



dzięki Malik, jeszcze się waham ale chyba się zdecyduję na tokenyT50 właśnie na szytkach,
jutro jadę do radomia obejrzeć te kółka, mają w rodexie

#400 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 07 sierpień 2008 - 14:43

skąd wziąć ciśnienie 5-6 bar ? skoro kompresor na orlenie daje max 3 ? :D



Dodaj odpowiedź