Jakie Kupić Opony?
#403
Posted 07 August 2008 - 15:07
#404 Gosc_Qba_*
Posted 07 August 2008 - 15:22
A te cisnienie to czym sie rózni ?
Niskie ciśnienie:
Plusy: komfort jazdy
Minusy: znikoma odporność na przebicia (zarówno przez "dobicie" jak i przez wszystko co ostre i leży na drodze); wysoki współczynnik tarcia spowodowany "dużą" powierzchnią styku opony z asfaltem
Wysokie ciśnienie:
Minusy: niższy komfort jazdy- bardziej trzęsie na nierównych nawierzchniach; niekorzystne działanie na obręcz w momencie wjechania w jakąś dziurę etc...
Plusy: duża odporność na wszelkiego rodzaju przebicia; mniejszy współczynnik tarcia spowodowany mniejszą powierzchnią styku pomiędzy oponą a nawierzchnią; lepsza "sterowność" roweru, szczególnie przy większych prędkościach na zakrętach.
Pozdro!
EDIT:
W sumie z tym komfortem to też nie taka jasna sprawa. Dla mnie większy komfort jest na 8 niż na 4 barach.
Niby mniejsze ciśnienie lepiej wybiera wszelkie nierówności w jezdni ale za to na ładnym asfalcie jest uczucie "klejenia" się opony do jezdni. Przy większym ciśnieniu takowe uczucie prawie całkowicie zanika...
Pozdro!
#405
Posted 07 August 2008 - 18:42
Trzeba tez pamiętać, ze opony szosowe sa często budowane z różnych mieszanek gumy - krawędź twarda, boki do skrętów miękkie. Gdy ciśnienie jest za małe to opona się odkształca i pracuje nieprawidłowo, zarówno podczas jazdy na wprost jak i na zakrętach.
Jeśli ktoś nadmucha 3 atm. na stacji to w ostrym zakręcie może nawet obręcz dotknąć asfaltu - tak mie się wydaje.
#406
Posted 07 August 2008 - 18:48
Poza tym nurtuje mnie jedna kwestia: jak sie zaklada opony zwijane ? wiem ze banalne pytanie ale nigdy nawet nie miałem tego w rekach i nie mam pojecia jak to zaaplikowac na rawke. I co sadzicie o Continetalach ULTRA SPORT ?
#408 Gosc_Anonymous_*
Posted 07 August 2008 - 18:58
W jakości raczej a nawet napewno nie ma różnicy. Różni się jak sądzisz masą nieco a a ceną minimalnie raczej.Czy opona (ten sam model, tej samej firmy) drutowa od zwijanej różni się tylko (albo aż) masą ? No i ceną.
Nie ma różnicy w jakości ?
#410
Posted 07 August 2008 - 19:08
W jakości raczej a nawet napewno nie ma różnicy. Różni się jak sądzisz masą nieco a a ceną minimalnie raczej.Czy opona (ten sam model, tej samej firmy) drutowa od zwijanej różni się tylko (albo aż) masą ? No i ceną.
Nie ma różnicy w jakości ?
Opony zwijane lepiej się toczą.
#412
Posted 07 August 2008 - 19:23
#414
Posted 07 August 2008 - 19:54
Mógłbyś to uzasadnić dlaczego ?Opony zwijane lepiej się toczą.
Opona zwijana to nie tylko brak drutu, ale również inna mieszanka gumy, większy oplot (tpi), co wszystko sprawia, że laczek lepiej niesie.
Co do komfortu jazdy przy niższym ciśnieniu. Dla mnie to żaden komfort jak rower sie muli.
W szosie musi być napakowane tyle atmosfer ile trzeba. Jeśli komuś przeszkadza trzepanie na dziurach no to niech sobie kupi trekkinga serii komfort z amortyzotorem z przodu i pod siodłem. ;-) Wtedy to będzie komfortowa jazda.
#419
Posted 08 August 2008 - 10:14
hmm obecnie pocinam na 23C, co sądzice o mniejszym rozmiarze ? Czy warto zejsc na tak cieńkie opony ? jak sie maja stosunki do komfortu, oporów toczenia i bezpieczenstwa ?
Komfort będzie zdecydowanie niższy. Opory toczenia zmaleją jednak pogorszy się aerodynamika - ma to znaczenie przy prędkościach przelotowych - mówi się że od około 25 km/h siły które wywierają opory toczenia są już w zdecydowanej mniejszości do sił wywieranych przez opory powietrza. Co do bezpieczeństwa - im węższa opona tym ma mniejszą przyczepność i tym mniej toleruje teren nie-asfaltowy. Mam znakomite porównanie, bo szosę mam na 23 mm oponach (zwijane Vittorie Zafiro), a w ostrym kole mam 25 mm Michelin Dynamic/23 mm Kenda Kontender (obie drut) - zdecydowanie przy szerszej przedniej oponie po wjeździe w głęboki żwir/piach jedzie się pewien i rower jest bardziej przewidywalny - tyle że to nie są normalne warunki drogowe. Oczywiście im węższa opona tym jest lżejsza - dlatego myślę że być może warto byłoby jakieś 21 mm założyć do jazdy po górach...