Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#401 zrycio

zrycio
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 07 sierpień 2008 - 14:53

skąd? :shock: , roweru szosowego nie pompuje się na stacjach, ciśnienie w oponach samochodowych jest zupełnie inne niż w szosówkach!, a żeby napompować rower nawet do 8 barów, wystarczy pompka serwisowa z rowerowego, bądź taka większa z lidla :mrgreen:

#402 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 07 sierpień 2008 - 14:59

wczoraj własnie dmuchałem kompresorem i za zadne skarby nie mogłem dodmuchac by był kamyk. I skonczyło sie tym ze opona dobiła i po detce. A te cisnienie to czym sie rózni ?

#403 zrycio

zrycio
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądGorzów Wlkp.

Napisano 07 sierpień 2008 - 15:07

a no różni się dużo niższym ciśnieniem auta w swoich oponach mają po ok 2 bary, bądź nieco więcej lub mniej w zależności od opony, więc kolarki takim kompresorem nie napompujesz, ja swoją maszynę pompuje wysoką 2 ręczną pompką i opony mam na kamień ok 8 bar :mrgreen:

#404 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2008 - 15:22

A te cisnienie to czym sie rózni ?


Niskie ciśnienie:
Plusy: komfort jazdy
Minusy: znikoma odporność na przebicia (zarówno przez "dobicie" jak i przez wszystko co ostre i leży na drodze); wysoki współczynnik tarcia spowodowany "dużą" powierzchnią styku opony z asfaltem

Wysokie ciśnienie:
Minusy: niższy komfort jazdy- bardziej trzęsie na nierównych nawierzchniach; niekorzystne działanie na obręcz w momencie wjechania w jakąś dziurę etc...
Plusy: duża odporność na wszelkiego rodzaju przebicia; mniejszy współczynnik tarcia spowodowany mniejszą powierzchnią styku pomiędzy oponą a nawierzchnią; lepsza "sterowność" roweru, szczególnie przy większych prędkościach na zakrętach.

Pozdro!

EDIT:
W sumie z tym komfortem to też nie taka jasna sprawa. Dla mnie większy komfort jest na 8 niż na 4 barach.
Niby mniejsze ciśnienie lepiej wybiera wszelkie nierówności w jezdni ale za to na ładnym asfalcie jest uczucie "klejenia" się opony do jezdni. Przy większym ciśnieniu takowe uczucie prawie całkowicie zanika...

Pozdro!

#405 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 sierpień 2008 - 18:42

Ja bym dyskutował w sprawie ciśniecia a komfortu. Prawda, ze miękkie opony lepiej amortyzują, ale jeśli chodzi o szose to ja czuję sprawę całościowo. Gdy w oponach/szytkach szosowych ciśnienie jest niższe niż zalecane i wynosi <=5 atm. to rower jest leniwy, źle się prowadzi. Z właściwym ciśnieniem rower prowadzi się pewnie, jak po sznurku, jest przewidywalny i niczym nie zaskoczy kolarza.
Trzeba tez pamiętać, ze opony szosowe sa często budowane z różnych mieszanek gumy - krawędź twarda, boki do skrętów miękkie. Gdy ciśnienie jest za małe to opona się odkształca i pracuje nieprawidłowo, zarówno podczas jazdy na wprost jak i na zakrętach.
Jeśli ktoś nadmucha 3 atm. na stacji to w ostrym zakręcie może nawet obręcz dotknąć asfaltu - tak mie się wydaje.

#406 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 07 sierpień 2008 - 18:48

póki co to na rondzie dotykam, ale pedałami ;) a to ze miałem mało cisnienia to wiedziałem, bo wystaczyło jechac na nogach i w przednim kole było widac odkształcenie opony.

Poza tym nurtuje mnie jedna kwestia: jak sie zaklada opony zwijane ? :D wiem ze banalne pytanie ale nigdy nawet nie miałem tego w rekach i nie mam pojecia jak to zaaplikowac na rawke. I co sadzicie o Continetalach ULTRA SPORT ?

#407 Rawa81

Rawa81
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 07 sierpień 2008 - 18:50

Witam.

Mam pytanie w sprawie opon.
Czy opona (ten sam model, tej samej firmy) drutowa od zwijanej różni się tylko (albo aż) masą ? No i ceną. ;-)
Nie ma różnicy w jakości ?

Pzdr

#408 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2008 - 18:58

Czy opona (ten sam model, tej samej firmy) drutowa od zwijanej różni się tylko (albo aż) masą ? No i ceną.
Nie ma różnicy w jakości ?

W jakości raczej a nawet napewno nie ma różnicy. Różni się jak sądzisz masą nieco a a ceną minimalnie raczej.

#409 Rawa81

Rawa81
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądRawa Mazowiecka

Napisano 07 sierpień 2008 - 19:03

To różnica w cenie to czasem do 20 PLN, więc nie tak minimalnie. ;-)
Dzięki i pzdr.

#410 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 07 sierpień 2008 - 19:08

Czy opona (ten sam model, tej samej firmy) drutowa od zwijanej różni się tylko (albo aż) masą ? No i ceną.
Nie ma różnicy w jakości ?

W jakości raczej a nawet napewno nie ma różnicy. Różni się jak sądzisz masą nieco a a ceną minimalnie raczej.


Opony zwijane lepiej się toczą.

#411 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2008 - 19:14

Opony zwijane lepiej się toczą.

Mógłbyś to uzasadnić dlaczego ?

#412 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 07 sierpień 2008 - 19:23

Deadhorse, Z oponkami zwijanymi podczas zakładania jest mały problemik jak się nie ma jakieś drugiej osoby co by trzymała. Ja osobiście przytrzymuje nogami. Czasami lubi spadać. Ale jak się już wyczai o co naprawdę biega i przechytrzy oponkę to się udaje :-D . Jeśli chodzi o stacje benzynowe to jedz na jakąś inną bo ostatanio widziałałem na jakieś inne albo też Orlen nawet do 9 było i więcej. Zależy od stacji i tyle. Ale serio to radze kupić jakąś pomkę choćby Autor Air Turbo za 73zł i nabijesz na 10atm spokojnie. Bo na 5atm to się oponka strasznie "klei" asfaltu.

#413 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 07 sierpień 2008 - 19:34

Deadhorse , opony zwijane zakłada się tak samo jak drutowane, i wcale nie trzeba mieć kogoś do pomocy. JA bym brał co innego , znajomy miał i ciągle kapcie łapał. i nie pompuj czasem 10 atm , chyba że kupisz takie opony ale zazwyczaj są w okolicach do 8.

#414 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 sierpień 2008 - 19:54

Opony zwijane lepiej się toczą.

Mógłbyś to uzasadnić dlaczego ?


Opona zwijana to nie tylko brak drutu, ale również inna mieszanka gumy, większy oplot (tpi), co wszystko sprawia, że laczek lepiej niesie.


Co do komfortu jazdy przy niższym ciśnieniu. Dla mnie to żaden komfort jak rower sie muli.
W szosie musi być napakowane tyle atmosfer ile trzeba. Jeśli komuś przeszkadza trzepanie na dziurach no to niech sobie kupi trekkinga serii komfort z amortyzotorem z przodu i pod siodłem. ;-) Wtedy to będzie komfortowa jazda.

#415 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 07 sierpień 2008 - 20:42

What is this???? http://www.koral.bie...ki/id_6324.html

#416 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 07 sierpień 2008 - 20:44

To jest oponka.
Czyli szytka, którą można założyć na zwykłą obręcz bez żadnego kleju itp itd.
Od wew strony szytki jest specjalny garb który klinuje się na obręczy.

#417 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 postów
  • Skądzupelnie blisko

Napisano 07 sierpień 2008 - 20:52

tufo reklamuje to rozwiazanie jako bezpieczniejsze niz tradycyjne szytki, pozwalajace kontynuowac delikatna jazde (do domu) po przebiciu i teoretycznie pozwalajace na przezycie w razie wystrzalu ogumienia.

#418 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 08 sierpień 2008 - 09:34

hmm obecnie pocinam na 23C, co sądzice o mniejszym rozmiarze ? Czy warto zejsc na tak cieńkie opony ? jak sie maja stosunki do komfortu, oporów toczenia i bezpieczenstwa ?

#419 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 08 sierpień 2008 - 10:14

hmm obecnie pocinam na 23C, co sądzice o mniejszym rozmiarze ? Czy warto zejsc na tak cieńkie opony ? jak sie maja stosunki do komfortu, oporów toczenia i bezpieczenstwa ?


Komfort będzie zdecydowanie niższy. Opory toczenia zmaleją jednak pogorszy się aerodynamika - ma to znaczenie przy prędkościach przelotowych - mówi się że od około 25 km/h siły które wywierają opory toczenia są już w zdecydowanej mniejszości do sił wywieranych przez opory powietrza. Co do bezpieczeństwa - im węższa opona tym ma mniejszą przyczepność i tym mniej toleruje teren nie-asfaltowy. Mam znakomite porównanie, bo szosę mam na 23 mm oponach (zwijane Vittorie Zafiro), a w ostrym kole mam 25 mm Michelin Dynamic/23 mm Kenda Kontender (obie drut) - zdecydowanie przy szerszej przedniej oponie po wjeździe w głęboki żwir/piach jedzie się pewien i rower jest bardziej przewidywalny - tyle że to nie są normalne warunki drogowe. Oczywiście im węższa opona tym jest lżejsza - dlatego myślę że być może warto byłoby jakieś 21 mm założyć do jazdy po górach...

#420 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 postów
  • SkądPolice

Napisano 08 sierpień 2008 - 13:15

Myślałem że aerodynamika działa tak , że im węższe tym mniejszy opór :D A ponoć opór toczenia jest mniejszy przy szerszych oponach :shock: według artykułu z bikeboarda.



Dodaj odpowiedź