Veloflex Tubeless 6 bar to przy jeździe czuć prawie jak ''flak'', dziwne to opony .
Wszystko zależy jeszcze jak miękka opona. Ja szytki 22mm pompuję, jedną na 7 bar, a drugą na 8. 25mm to w moim przypadku 0,5bara różnicy dla danego modelu.
Napisano 30 lipiec 2021 - 04:11
Veloflex Tubeless 6 bar to przy jeździe czuć prawie jak ''flak'', dziwne to opony .
Wszystko zależy jeszcze jak miękka opona. Ja szytki 22mm pompuję, jedną na 7 bar, a drugą na 8. 25mm to w moim przypadku 0,5bara różnicy dla danego modelu.
Napisano 03 wrzesień 2021 - 21:00
One u mnie wytrzymały ponad 10tys, w dodatku bez kapcia, dla mnie super opony.Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji.
Napisano 04 wrzesień 2021 - 08:08
Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji.
P Zero Velo:
https://www.centrumr...o-velo-pd17579/
Napisano 04 wrzesień 2021 - 18:23
P Zero Velo to odpowiednik GP 4000/5000, a nie 4 Season. P Zero Velo 4s będzie odpowiednikiem.
4 Season moim zdaniem są warte swojej ceny. Bardzo dobra odporność na przebicie. Bardzo dobra przyczepność, w tym na mokrym i w zimnie (stąd nazwa). Kosztem oczywiście oporów toczenia, które są wyższe niż w oponach wyścigowych. Zauważyłem u siebie, że lubią łapać małe kamyczki, które się przyklejają do opony. Raczej jest to niegroźne ze względu na wkładkę antyprzebiciową. Ciężko mi powiedzieć czy na innych oponach też by tak było.
Napisano 04 wrzesień 2021 - 18:47
Racja dzięki Sirkozi, jakoś w pośpiechu przeczytałem GP 4000 (nie 4S). Oczywiście P Zero Velo 4S, acz te ciut drożej raczej.
Natomiast całkiem dobrze sprawdzają się u mnie też Bontragery R2 Hard-case Lite:
https://www.trekbike...colorCode=black
jest też droższy odpowiednik lżejszy:
https://www.trekbike...lack_reflective
bądź zupełnie all weather AW3:
https://www.trekbike...colorCode=black
Szczerze mówiąc po nieprzyjemnościach z R1-ką i przejściu do Continentala teraz z R2-ek jestem bardzo zadowolony. Od listopada kapcia brak.
Napisano 04 wrzesień 2021 - 20:30
Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji.
Conti Ultra Sport. Używałem II - kilka kompletów, teraz jest model III. Te II były tak dobre, że po przejściu na GP5000 nie zauważyłem żadnej różnicy na plus. Trzymane w dłoni Ultra Sport są odrobinkę cięższe, ale na kołach tego w ogóle nie czuć.
Napisano 05 wrzesień 2021 - 09:56
Napisano 05 wrzesień 2021 - 15:44
I Mikroosa masz
https://rowerplus.pl...8-cali.html?s=1
Edit: nie popatrzyłem, że chodzi o Ultra Sport III i jakoś z góry założyłem, że o GP5000 chodziło.
"MAMIL"
Napisano 05 wrzesień 2021 - 20:41
P Zero Velo to odpowiednik GP 4000/5000, a nie 4 Season. P Zero Velo 4s będzie odpowiednikiem.
4 Season moim zdaniem są warte swojej ceny. Bardzo dobra odporność na przebicie. Bardzo dobra przyczepność, w tym na mokrym i w zimnie (stąd nazwa). Kosztem oczywiście oporów toczenia, które są wyższe niż w oponach wyścigowych. Zauważyłem u siebie, że lubią łapać małe kamyczki, które się przyklejają do opony. Raczej jest to niegroźne ze względu na wkładkę antyprzebiciową. Ciężko mi powiedzieć czy na innych oponach też by tak było.
To jeszcze tylko pytanko czy się nie skusić na ten drugi odpowiednik, czyli właśnie GP5000 lub P Zero.
Napisano 05 wrzesień 2021 - 21:16
Oj, z takim wnioskiem to bym się stanowczo nie rozpędzał, że GP nie daje różnicy względem US. Moim zdaniem jest wyraźna - zarówno w szybkości, jak i przyczepności.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 06 wrzesień 2021 - 09:44
Oj, z takim wnioskiem to bym się stanowczo nie rozpędzał, że GP nie daje różnicy względem US. Moim zdaniem jest wyraźna - zarówno w szybkości, jak i przyczepności.
Może ta przyczepność, choć w Ultra Sportach wykładałem się w winklach równie mocno i nigdy mi tej przyczepności nie zabrakło, nie złapałem uślizgu, dlatego trudno stwierdzić. Srogiego szlifa zaliczyłem jeszcze wcześniej na GP4000 na wilgotnym asfalcie. Natomiast co do oporów toczenia - IMO jedna wielka miejska legenda i placebo - ja nie odczułem żadnej korzyści, a jak pisałem na tym forum już kilka razy, przeskoczyłem z Ultra Sport II z dętką Race Light (czyli średnia półka conti) na wypaśny zestaw od Conti czyli GP5000 z dętką supersonic, co w założeniu miało spowodować ogromne zyski w redukcji oporu toczenia. Wyszedłem na rower pełen nadziei, a tu kapiszon. Różnicy nie czułem w zasadzie żadnej, na wyścigach też cudownie szybszy się nie stałem. Może gdybym miał dwa zestawy kół do porównania na tej samej szosie, w tych samych warunkach, przy tym samym wietrze, to dałoby się jakąś delikatną różnicę stwierdzić.
Napisano 06 wrzesień 2021 - 10:10