Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4601 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 lipiec 2021 - 04:11

Veloflex Tubeless  6 bar to przy jeździe czuć prawie jak ''flak'', dziwne to opony .

Wszystko zależy jeszcze jak miękka opona. Ja szytki 22mm pompuję, jedną na 7 bar, a drugą na 8. 25mm to w moim przypadku 0,5bara różnicy dla danego modelu. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#4602 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 30 lipiec 2021 - 06:01

Ja tam wolę nabić więcej i mieć spokój. Już raz na ścieżce rowerowej zaliczyłem snejka przy najeździe na niski krawężnik. Teraz z przodu biję 7,0 a z tyłu 7,5 bar przy 25mm i już się to nie powtórzyło. 



#4603 EmPe

EmPe
  • Użytkownik
  • 1030 postów

Napisano 30 lipiec 2021 - 06:45

Ja tam wolę nabić więcej i mieć spokój. Już raz na ścieżce rowerowej zaliczyłem snejka przy najeździe na niski krawężnik. 

Ale on pisał o TLR 😉



#4604 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 03 wrzesień 2021 - 20:20

Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji. 



#4605 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 820 postów
  • SkądSobótka

Napisano 03 wrzesień 2021 - 21:00

Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji.

One u mnie wytrzymały ponad 10tys, w dodatku bez kapcia, dla mnie super opony.
  • Tomo lubi to

#4606 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 03 wrzesień 2021 - 21:05

tufo comtura duo, ew. trio



#4607 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2898 postów

Napisano 04 wrzesień 2021 - 08:08

Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji. 

P Zero Velo:

 

https://www.centrumr...o-velo-pd17579/



#4608 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 04 wrzesień 2021 - 18:23

P Zero Velo to odpowiednik GP 4000/5000, a nie 4 Season. P Zero Velo 4s będzie odpowiednikiem.

 

4 Season moim zdaniem są warte swojej ceny. Bardzo dobra odporność na przebicie. Bardzo dobra przyczepność, w tym na mokrym i w zimnie (stąd nazwa). Kosztem oczywiście oporów toczenia, które są wyższe niż w oponach wyścigowych. Zauważyłem u siebie, że lubią łapać małe kamyczki, które się przyklejają do opony. Raczej jest to niegroźne ze względu na wkładkę antyprzebiciową. Ciężko mi powiedzieć czy na innych oponach też by tak było.


  • Tomo i artho lubią to

#4609 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2898 postów

Napisano 04 wrzesień 2021 - 18:47

Racja dzięki Sirkozi, jakoś w pośpiechu przeczytałem GP 4000 (nie 4S). Oczywiście P Zero Velo 4S, acz te ciut drożej raczej.

 

Natomiast całkiem dobrze sprawdzają się u mnie też Bontragery R2 Hard-case Lite:

https://www.trekbike...colorCode=black

 

jest też droższy odpowiednik lżejszy:

https://www.trekbike...lack_reflective

 

bądź zupełnie all weather AW3:

https://www.trekbike...colorCode=black

 

Szczerze mówiąc po nieprzyjemnościach z R1-ką i przejściu do Continentala teraz z R2-ek jestem bardzo zadowolony. Od listopada kapcia brak.


  • Tomo lubi to

#4610 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1986 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 wrzesień 2021 - 20:30

Znajdę coś lepszego od Conti Gp 4 Season w budżecie do 200 zł/szt. jako oponę treningową? Zależy mi, aby te 5000 km wytrzymała bez jakiś nadzwyczajnych sytuacji. 

 

Conti Ultra Sport. Używałem II - kilka kompletów, teraz jest model III. Te II były tak dobre, że po przejściu na GP5000 nie zauważyłem żadnej różnicy na plus. Trzymane w dłoni Ultra Sport są odrobinkę cięższe, ale na kołach tego w ogóle nie czuć. 



#4611 Chertan

Chertan
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 05 wrzesień 2021 - 09:56

Aktualnie używam tej conti w wersji III, przejechała pewnie z 1500, jedzie gładko i pewnie, wytrzymałość fajna, nawet zdarza się na krótki szuter wjechać i nie ma śladu. No i cena zdecydowanie niższa. Na jednym z forów polecał człowiek Vittoria Corsa Control, ale tu cena już dużo większa.

#4612 Kolunio

Kolunio
  • Użytkownik
  • 336 postów

Napisano 05 wrzesień 2021 - 15:23

A czy te conti występują może w rozmiarze 32 w wersji zwijanej? Bo tak przeglądając wszędzie drut…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#4613 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1112 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 wrzesień 2021 - 15:44

I Mikroosa masz

https://rowerplus.pl...8-cali.html?s=1

 

Edit: nie popatrzyłem, że chodzi o Ultra Sport III i jakoś z góry założyłem, że o GP5000 chodziło.


Trzepak 

"MAMIL"


#4614 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1986 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 wrzesień 2021 - 19:37

Wygląda na to, że 32 występuje tylko w drucie. Foldable do 28



#4615 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 05 wrzesień 2021 - 20:41

P Zero Velo to odpowiednik GP 4000/5000, a nie 4 Season. P Zero Velo 4s będzie odpowiednikiem.

 

4 Season moim zdaniem są warte swojej ceny. Bardzo dobra odporność na przebicie. Bardzo dobra przyczepność, w tym na mokrym i w zimnie (stąd nazwa). Kosztem oczywiście oporów toczenia, które są wyższe niż w oponach wyścigowych. Zauważyłem u siebie, że lubią łapać małe kamyczki, które się przyklejają do opony. Raczej jest to niegroźne ze względu na wkładkę antyprzebiciową. Ciężko mi powiedzieć czy na innych oponach też by tak było.

 

To jeszcze tylko pytanko czy się nie skusić na ten drugi odpowiednik, czyli właśnie GP5000 lub P Zero.  



#4616 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1986 postów
  • SkądWrocław

Napisano 05 wrzesień 2021 - 20:54

Jeżeli liczysz na jakąkolwiek pozytywną i odczuwalną różnicę w użytkowaniu to chyba się rozczarujesz, przynajmniej GP5000. Większy koszt i chyba niższa trwałość. A pytałeś o opony treningowe. 



#4617 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 wrzesień 2021 - 21:16

Oj, z takim wnioskiem to bym się stanowczo nie rozpędzał, że GP nie daje różnicy względem US. Moim zdaniem jest wyraźna - zarówno w szybkości, jak i przyczepności.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4618 Tomo

Tomo
  • Użytkownik
  • 316 postów

Napisano 05 wrzesień 2021 - 21:37

No właśnie o tą przyczepność bardziej chodzi, bo jeden szlif i różnica w cenie znika  :P Jak same opory toczenia to gra niewarta świeczki na treningowych. 



#4619 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1986 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 wrzesień 2021 - 09:44

Oj, z takim wnioskiem to bym się stanowczo nie rozpędzał, że GP nie daje różnicy względem US. Moim zdaniem jest wyraźna - zarówno w szybkości, jak i przyczepności.

 

Może ta przyczepność, choć w Ultra Sportach wykładałem się w winklach równie mocno i nigdy mi tej przyczepności nie zabrakło, nie złapałem uślizgu, dlatego trudno stwierdzić. Srogiego szlifa zaliczyłem jeszcze wcześniej na GP4000 na wilgotnym asfalcie. Natomiast co do oporów toczenia - IMO jedna wielka miejska legenda i placebo - ja nie odczułem żadnej korzyści, a jak pisałem na tym forum już kilka razy, przeskoczyłem z Ultra Sport II z dętką Race Light (czyli średnia półka conti) na wypaśny zestaw od Conti czyli GP5000 z dętką supersonic, co w założeniu miało spowodować ogromne zyski w redukcji oporu toczenia. Wyszedłem na rower pełen nadziei, a tu kapiszon. Różnicy nie czułem w zasadzie żadnej, na wyścigach też cudownie szybszy się nie stałem. Może gdybym miał dwa zestawy kół do porównania na tej samej szosie, w tych samych warunkach, przy tym samym wietrze, to dałoby się jakąś delikatną różnicę stwierdzić. 


  • cauchy lubi to

#4620 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1037 postów
  • SkądStargard

Napisano 06 wrzesień 2021 - 10:10

Z GP 5000 nie odczuje się raczej żadnych korzyści, bo jest to opona z "topornym" TPI. Warto sprawdzić odczucia przy użyciu opon, które mają TPI na poziomie 300 i więcej.
  • marb lubi to



Dodaj odpowiedź