Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4661 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 05 czerwiec 2022 - 17:12

Sprawdź jeszcze TUFO Comtura 4tr. W czeskim sklepie jest tańsza niż u nas.
https://www.mtbiker.shop/
  • 4gotten lubi to

#4662 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 czerwiec 2022 - 19:40

Pirelli P Zero Road, płaciłem ok 180zł za sztukę i jestem bardzo zadowolony. Kilku znajomych też chwali.
  • artho lubi to

#4663 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 czerwiec 2022 - 22:45

Manfred, ja już dawno zauważyłem że to zupełnie nie zależy od znaczników

bardziej zależy od stanu samej gumy (pęknięcia, porozciagana guma od wymiany dętek i mocowania się ze zdejmowaniem/zakładaniem na obręcz - tak, to jest też możliwe i miałem to 2 razy)



#4664 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 czerwiec 2022 - 03:11

Guma na oponie z całą pewnością nie rozciąga się podczas wymiany dętek. Jej rozciągliwość jest ograniczona przez oplot, który nie rozciąga się praktycznie w ogóle.


  • MARECKY lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4665 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 06 czerwiec 2022 - 06:08

Guma na oponie z całą pewnością nie rozciąga się podczas wymiany dętek. Jej rozciągliwość jest ograniczona przez oplot, który nie rozciąga się praktycznie w ogóle.

Powiedz to inżynierom firmy Continental. Po kilku strzałach w bezdętkach guma się rozciągnęła właśnie przez ograniczający go oplot, który może i się nie rozciąga wcale ale miejscami pęka/puszcza jak zwał tak zwał. Opona po kilku takich zabiegach pomimo niewielkiego przebiegu do kosza. Zarówno przednia jak i tylna. A w MTB opony się zmienia dość często w zależności od warunków na trasie. Przy Szwalbe, Hutchinsonach czy Maxissach takie przygody mi się nie zdarzyły a w Conti Mountain King, Race King w wersji wzmacnianej i słychać o takich przygodach i samemu doświadczyłem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#4666 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 czerwiec 2022 - 19:33

ja tak po wymianie 5 dętek w ciągu kilku dni załatwiłem dogorywający komplet 4000S2, który powinien jeszcze pojeździć ze 2tys km

guma po kilku takich operacjach (a to były nowe koła, gdzie każdorazowo mocowałem się ze ściągnięciem opony i jej założeniem dobre pół godziny, a palce czuły to kolejne kilka dni) miała takie bicia i tak nierównomiernie się toczyła, że musiałem zmienić



#4667 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 czerwiec 2022 - 03:28

guma się rozciągnęła właśnie przez ograniczający go oplot
 

I tu właśnie ustrzeliłeś prawdziwą przyczynę: rozciągnął się oplot, a nie guma. Gdyby oplot był dobrej jakości, guma by nie ucierpiała. Niestety opony TLR Continental to tragedia pod względem jakości, co Twój przypadek tylko potwierdza.

 

Lepsze wieści są takie, że wg mnie to się stuprocentowo kwalifikuje do reklamacji.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4668 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 czerwiec 2022 - 07:59

Jak rozumiem, w powyższych postach mowa o stopce opony i sznurowym oplocie w jej wnętrzu? 

 

Mikroos, czy to zdanie o jakości dotyczy zwykłej wersji TLR czy też 5000 S TR? Ta druga pod względem budowy stopki musiała chyba spełniać wyższe standardy umożliwiające montaż na obręczach bezhaczykowych. 



#4669 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 czerwiec 2022 - 08:03

O 5000 S TR do tej pory nie słyszeliśmy takich rzeczy. Choć z drugiej strony ich podaż była tak mała, że ciężko mówić o dużej próbie.

 

Natomiast opony TLR MTB Continentala były najczęściej reklamowanymi oponami w historii naszej firmy. Bez żalu wycofaliśmy je z oferty i odradzamy każdemu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4670 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 czerwiec 2022 - 08:09

Ehhh na tę podaż sam narzekam okropnie.

 

Kupiłem w zastępstwie Schwalbe Pro One TLE, też dobre opony umożliwiające montaż na hookless, choć według wielu opinii nieco mniej odporne na przebicia. 



#4671 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2022 - 08:19

Nie wiem jak te nowe na Addixie, ale cały zeszły sezon szosowo jeździłem na starszych Schwalbe Pro One i jedna z opon poległa tylko raz: duży gwóźdź, wtedy mleko mnie też nie uratowało. Poza tym bardzo dobrze się na nich jeździło, subiektywnie bardziej komfortowe niż GP4000 i GP5000



#4672 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1983 postów
  • SkądWrocław

Napisano 07 czerwiec 2022 - 08:30

Ja na Pro One TLE zrobiłem kilka tysięcy kilometrów. Obecnie mam ją na przednim kole, a na tylnym Cadexa Race, bo Schwalbe uległa uszkodzeniu na czymś dużym i ostrym. Poza tym użytkowo naprawdę bardzo dobre opony.

 

Tydzień temu złapałem jakieś maleńkie przebicie na przedniej schwalbe. Mleko to załatało. Chwilę popryskało, ale po może 15 sekundach zalepiło. Pojechałem na ustawkę i trzyma ciśnienie bez problemu, choć po powrocie dla eksperymentu wbiłem trochę więcej - ok. 6,5 bara i mleko znów zaczęło pryskać. Spuściłem do 5,5, czyli mojego standardowego ciśnienia i jest spokój. 

 

BTW. Pro One TLE też już zaczynają być bardzo trudno dostępne. Zapasy w sklepach kurczą się i mniemam, że za tydzień - dwa będą już całkowicie nieuchwytne. Sam kupiłem ostatnią sztukę na centrumrowerowe.pl 



#4673 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8625 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 czerwiec 2022 - 09:29

Mam wrażenie, że nowe One (zarówno Pro, jak i zwykłe) bardzo cierpią z powodu reputacji opon Ultremo oraz pierwszych wersji One'a.

 

Nowe roczniki są naprawdę w porządku, ale i tak mamy duuuży problem, żeby kogokolwiek do nich przekonać. Coś czuję, że Schwalbe latami będzie pracowało na odbudowanie swojej pozycji w tym segmencie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4674 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2022 - 09:33

Sprawy nie ułatwia ten Addix - w niektórych oponach naprawdę zanotowano przez niego zjazd na niemal każdej płaszczyźnie 



#4675 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 postów
  • SkądPodhale

Napisano 11 czerwiec 2022 - 02:30

Posiadam dwie opony szosowe Continental GP5000. Tylna wyraźnie do wymiany się nadaje zjechana brak znacznika. Przednia posiada jeszcze widoczny minimalnie znacznik. Opony mają przejechane ok 8tys. Czy lepiej wymienić obie na Continental sport III Czy może tylko z tyłu wymienić na nową GP5000 a przód jeszcze zostawić. Co radzicie?
Pytam bo czytam że niektóre Continental Ultra Sport III 700x28 PF zwijane mają problem z jakością czytaj bicie. A GP5000 miałem już cztery bez zastrzeżeń. Inna sprawa że kupiłem te sport a sklep dopiero je zamawia i będą za 10dni jak w ogóle będą

Facebuk i  YT  Strava


#4676 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 czerwiec 2022 - 06:11

Przednią możesz założyć na tył, a nową na przód. Przyczepność przodu jest ważniejsza niż tyłu, jak przód ci odjedzie w zakręcie to gleba murowana, jak tył to jest szansa się wybronić.

#4677 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 postów
  • SkądPodhale

Napisano 11 czerwiec 2022 - 06:14

Ok postanowione ide w GP5000.

Facebuk i  YT  Strava


#4678 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 11 czerwiec 2022 - 06:24

Mam wrażenie, że nowe One (zarówno Pro, jak i zwykłe) bardzo cierpią z powodu reputacji opon Ultremo oraz pierwszych wersji One'a.

Który model ONE jest najwyższą propozycją dla opon z dętką? SCHWALBE PRO ONE?



#4679 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2022 - 06:45

Pro One Tube Type

Bo normalnie Pro One to też TL


  • mikroos lubi to

#4680 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 postów

Napisano 15 czerwiec 2022 - 12:52

Kończą mi się obecne 4 Season - jest jakaś sensowna alternatywa dla nich (coś pod Endurance, w rozmiarze 28c i w miarę dużej żywotnosci - obecnym stuknęło właśnie 10 tysięcy km). Jeździłem kiedyś na Michelin Pro4 Endurance, ale to jednak nie to.





Dodaj odpowiedź