Emer - problem kapci to w większosci przypadków szczęscie a nie jakość opon jak zauwazyłem we własnej praktyce. Mówię oczywiście o oponach chociaż średniej klasy. pozdr
Uzupełnię tylko że w najtańszych oponach chroni głównie warstwa gumy, i przy po jej starciu "gumy" nagle zaczynają się zbyt często.( 2500 km nic a potem 5 gum prawie jedna po drugiej, opona CST, otwory punktowe, szkiełkowe) Opony wyższej klasy (oplot ) mimo starcia gumy są trwalsze i mniej podatne na przebicia w centrum bieżnika. Oczywiście nawet nową oponę można przebić z braku szczęścia. Albo przeciąć z boku. ( conti gp 3000 jedna kilka tysięcy, kupiona używana, kwadratowa , bez przebić choć już sznurki wychodzą po bokach a bieżnik ponacinany głęboko, jazda po szutrach i nawet w maratonie mtb (na Mazurach) ani jednej gumy, druga przebieg z 500 km i cięcie kamykiem z boku dziura na 5 mm)