Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#601 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 05 kwiecień 2009 - 22:56

- odporność na przebicia (patrz filmik na stronie Schwalbe)
- waga (tutaj dużo można zyskać)
- 20zł tańsze na komplecie chociaż w tej cenie to nie ma znaczenia.
- wygląd (subiektywnie)

#602 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2009 - 07:44

Z całym szacunkiem - ale od kiedy to filmik nagrany przez producenta można z pełnym zaufaniem traktować jako dowód takiej czy innej zalety wyrobu?
Co innego zgodne, notorycznie powtarzające się opinie wielu użytkowników - to się zgodzę.

#603 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 06 kwiecień 2009 - 08:19

- waga (tutaj dużo można zyskać)


to może być zysk wyłącznie iluzoryczny. jeśli dorzucisz jeszcze do tego wylajtowaną dętkę, to ryzyko przebicia będzie duże(zwłaszcza na naszych drogach). ja wyszedłem z założenia, że wolę kupić cięższą oponę pro3 (202g na przód i 209g na tył) i do tego dać lekkie dętki (Przód-52g Tył-63g).

Tak samo zrobiłem w MTB. Pancerne Schwalbe NN i RR, do tego dętki supersonic po 93g.

Zysk? Przy wadze ULTREMO R 190g masz:
- przód 12g
- tył 30g

Przy mojej masie 42 g na dwa koła to nie tragedia. Dla kogoś lżejszego wyjdzie około 30g. Dużo?

#604 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2009 - 08:47

Fifi, Shwalbe Ultremo są oponami obarczonymi poważnymi błędami konstrukcyjnymi.

#605 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 06 kwiecień 2009 - 08:53

Szytki Ultremo też są wadliwe?

#606 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 kwiecień 2009 - 13:12

Fifi, Shwalbe Ultremo są oponami obarczonymi poważnymi błędami konstrukcyjnymi.


Potwierdzają to testy, czy to tylko legendy?

#607 Grzek

Grzek
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądLublin

Napisano 16 kwiecień 2009 - 14:37

Czy kolorowe paski na oponach np na Pro 3 Race związane są w jakiś sposób z właściwościami opony, czy to tylko względy estetyczna i można sobie dobrać do koloru ramy?
Ostatnio oglądając wyścig Paris-Roubaix spora grupa kolarzy posiadała opony z zielonym paskiem, albo bieżnik był cały zielony. Może do tego typu wyścigu odpowiednie opony występują tylko w takim kolorze.

#608 andrej

andrej
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 kwiecień 2009 - 16:04

Firma Vittoria robi sławne szytki Pave specjalnie na Paris Roubaix. Są rzekomo tak dobre, że większość prosów jeździ na nich podczas Paris Roubaix i innych klasyków z kocimi łbami. Nawet uciekają się do zmian nalepek na oponach żeby wyszło że od sponsora są ;)

Te szytki są szersze i mocniejsze od innych, co podczas takich wyścigów się opłaca, nawet kosztem masy.

#609 Mike93_KMI

Mike93_KMI
  • Użytkownik
  • 143 postów
  • SkądWioska

Napisano 16 kwiecień 2009 - 16:11

Witam a co sądzicie o tych oponach ? http://allegro.pl/it..._lugano_09.html cena nie jest wygórowana a jak jest z jakością ?

#610 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 16 kwiecień 2009 - 18:42

Mike93_KMI, Oplot kiepski TPI=37 chyba lepsze Maxxis detonator zwijane tylko czarne 60TPI bo kolorowe mają 27TPI :roll:

#611 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 16 kwiecień 2009 - 19:34

z w miare tańszych opon dobre są Speedium Michelina ...

#612 Gosc_blaze_*

Gosc_blaze_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2009 - 10:41

Witam

Chcę wymienić oponę w starym rowerze szosowym. Rozmiar podany na obręczy to 27x1 1/4 a w mm 630x18.

Nie mogę znaleźć odpowiedniej opony do takich obręczy. Może ktoś jeszcze jeździ na takich i zechce jakieś polecić i napisać gdzie można takie kupić?

Znalazłem opony na taki rozmiar, ale były to 630x32 a mnie interesują 630x23 jeśli takie w ogóle istnieją.

#613 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 27 kwiecień 2009 - 23:04

Opon 630 x23 jeszcze nie widziałem, a tych 630 x32 też już za dużo nie ma, czasem na allegro się trafią albo w sklepach stacjonarnych z jakąś jedną albo dwie sztuki znajdziesz...
Pozdro!

#614 Gosc_blaze_*

Gosc_blaze_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2009 - 05:59

Mam jeszcze pytanie. Będę musiał pewnie wymienić koła i nie wiem czy będą pasować do mojej ramy.

Znalazłem informacje, że koła 27" to w przybliżeniu 63 cm a koła 28"62,2 cm. To prawdziwe informacje? (Nie jestem pewien czemu mimo większej wielkości koła w calach rozmiar w cm jest mniejszy?)

Kół o większych obręczach raczej nie wcisnę, bo nie będę mógł przesunąć wyżej klocków hamulcowych, ale jeśli 28 cali jest rozmiarem koła mniejszym niż 27 cali to myślę, że wejdą.

pzdro

#615 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 kwiecień 2009 - 06:05

Zgadza się.

27 1 1/4 jest większe od 28.

#616 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 28 kwiecień 2009 - 07:37

Witam a co sądzicie o tych oponach ? http://allegro.pl/it..._lugano_09.html cena nie jest wygórowana a jak jest z jakością ?


Ja kupiłem po 36zł/szt. :-P

Niby niskie TPI, ale oponka póki co fajnie pracuje, żadnych guzów, a dziur już troche zaliczyła ;)

#617 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 kwiecień 2009 - 09:40

Witam

Chcę wymienić oponę w starym rowerze szosowym. Rozmiar podany na obręczy to 27x1 1/4 a w mm 630x18.

Nie mogę znaleźć odpowiedniej opony do takich obręczy. Może ktoś jeszcze jeździ na takich i zechce jakieś polecić i napisać gdzie można takie kupić?

Znalazłem opony na taki rozmiar, ale były to 630x32 a mnie interesują 630x23 jeśli takie w ogóle istnieją.


Takie coś znalazłem najwęższe...

http://www.cyklotur....07&PZTA=8&HNT=T


#618 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 01 maj 2009 - 09:56

takie krótkie podsumowanie 800km na GP 4000S - ogólnie superlatywy ...
Zero problemów z przebiciami - a jeżdże dość ostro, zaliczone 250km w Trzebnicy, często przeskakuje dziury i jakieś przeszkody, a jak nie przeskocze, a nie omine, to i jakies twarde dobicie, a mam over 80kg ... czyli wytrzymuje moje jej nie oszczędzanie ;-)
Niemniej z powodu moich kg i stylu jazdy , pompuje nieco powyzej zaleceń , zawsze mam 9 - 9.5 atm (wg zaleceń chyba max 8.5).
Co ciekawe, nie zauważyłem - ZERO - mikronacięć na bieżniku ...
Na zakrętach dobre trzymanie boczne, miły szum dla ucha (choć poprzednie Vittoria EVO CX lepiej "brzmiało" ;-) )
W mokrych warunkach nie miałem okazji jeździć ...
Ogólnie czuje sie pewnie na nich, a miałem nieco wątpliwości - znajomi mieli przygody z nimi (przebicia) .... ale to chyba po prostu były tylko wyjatkowe przypadki.

#619 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 01 maj 2009 - 10:36

Emer - problem kapci to w większosci przypadków szczęscie a nie jakość opon jak zauwazyłem we własnej praktyce. Mówię oczywiście o oponach chociaż średniej klasy. pozdr

#620 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2009 - 21:46

Emer - problem kapci to w większosci przypadków szczęscie a nie jakość opon jak zauwazyłem we własnej praktyce. Mówię oczywiście o oponach chociaż średniej klasy. pozdr

też mi się tak wydaje,
ja np przeciąłem pro2race po jakiś 1500km a ostatnio Pticaa rozciął 4000s tyle, że nie na środku bieżnika a z boku na ok. 1cm



Dodaj odpowiedź