Jakie Kupić Opony?
#727
Napisano 28 czerwiec 2009 - 15:13
Być może nie odpowiadająm tylko odrazu wysyłają nową oponę. W sumie tak mają napisane na swojej stronie.
Mniejsza z Ultremo. Dziś w końcu udało mi się potestować trochę Vittorie.
Model OPEN CORSA EVO CX 290TPI. Model z 2008. Obecny ma 320TPI. Wartości nieco kosmiczne jak na gęstość oplotu.
Teraz małe porównanie Ultremo i Open Corsa. Po 1 Ultremo jest lżejsze i to dużo lżejsze, ale to jedyna zaleta Ultremo. Opory toczenia Vittori są wyczuwalnie mniejsze. Ale to nie wszystko. Największą zaletą tych opon jest redukcja drgań. Czuje się niesamowitą wręcz w porównaniu z Ultremo jedwabistość jazdy. Jakoś tak mi się z jedwabiem skojarzyło.
Także Panie i Panowie super waga to nie wszytko. W bezpośednim porównaniu Vittoria Open Corsa Evo CX zdeklasowała jak dla mnie Ultremo o lata świetlne. Niwelują nierówności drogi te opony wręcz fenomenlanie.
To była w sumie 1 jazda. Niby 1 jaskółka wiosny nie czyni, ale jest dobrze nawet bardzo dobrze i coś mi mówi, że tak pozostanie ;-)
#728
Napisano 28 czerwiec 2009 - 16:57
- są bardziej podatne na mini naciecia na biezniku
- szybciej bieznik sie zużywa
- wg mnie 5000km to góra dla tych opon, potem ze wzgledu na zuzycie bieznika , bardzo narażone na przebicia jednak warstwy antyprzebiciowej ...
Są jednak świetne ... nawet ich odgłos, szum jest super ;-)
#730
Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:10
Ale znów do Vittorii mozna było "legalnie" zapodac 10atm, a w Conti niby 8.5 tylko ... ;-)
IMO - komfort jazdy podobny ... i tak zależy ile dopompujesz ...
#733
Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:24
no nie ... :-)
pojecia nie ma - pierwszy raz słysze że obręcze mają jakieś zalecenia co do cisnienia ...
BTW - 7.9 ?! maaaaało .... ja właściwie ponizej 8.5atm nie jeżdże ... standardowo pompuje 9.5atm
To mało słuchasz :-P na forum wiele razy był poruszany ten temat :-P ... ale to tak samo jak z maksymalnym ciśnieniem w oponie... wszystko powinno mieć jakiś współczynnik bezpieczeństwa. Tak więc nie powinno być problemu jeśli nie masz jakichś superlekkich obręczy. A tak BTW może inżynier projektujący Ultremo jako współczynnik bezpieczeństwa wytrzymałości oplotu podał 1 i stąd te problemy :mrgreen:
#734
Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:40
Może faktycznie przy jakis superlekkich kołach to wazne, ale ... ja podchodze do wszystkich takich "super sprzetów" z dystansem ... opony owszem , spodenki owszem, siodełko owszem, ale koła IMO zbyt drogie, a więc i mocno odchudzone to nie dla mnie, bo jestem cięzki, nie oszczędzam się i sprzętu w jeżdzie, a drogi mamy jakie mamy - więc wole zepsuc koła za np 700zł niz np za 2000 i więcej ... ;-)
Dzisiaj np pierwszy raz założyłem nowe zrobione koła ważące sumarycznie ok 1700gr za poniżej 700zł ...
#736
Napisano 28 czerwiec 2009 - 20:58
- są bardziej podatne na mini naciecia na biezniku
- szybciej bieznik sie zużywa
- wg mnie 5000km to góra dla tych opon, potem ze wzgledu na zuzycie bieznika , bardzo narażone na przebicia jednak warstwy antyprzebiciowej ...
Są jednak świetne ... nawet ich odgłos, szum jest super ;-)
Na wieczności mi nie zależy. Oby wytrwały do końca sezonu.
A firmie Schwalbe podziękuję.
#737
Napisano 29 czerwiec 2009 - 07:46
#739
Napisano 30 czerwiec 2009 - 07:27
Zostałem zmuszony prosić o poradę przez dwa kapcie na tyle (Maxxis Detonator zwijany czarny o przebiegu 8-9 tyś km - dokładnie nie mogę powiedzieć, bo dwa sezony jeździłem bez licznika).
Moje pytanie:
Czy ktoś przetestował i może coś powiedzieć o nowościach zaprezentowanych w tym roku przez dwie zacne firmy:
1. Continental GRAND PRIX 22-622 czarna zwijana (lub rozm. 24-622) waga 220/230g: 99 PLN/szt.
2. Schwalbe DURANO Perfor. Race Guard 23-622 zwijana 235g; 109 PLN/szt.
Wiadomo, że Continental GP4000 (4000S) znany i uznany za dobry. Czy ten ma szanse mu dorównać? Ma 3x180 tpi (180 tpi to bardzo dużo - może wreszcie nie sumują warstw). Tylko zastanawiają mnie te nowe rozmiary, nie mogli zostawić 23-622, nie byłoby wątpliwości.
Schwalbe wygląda na normalną, treningową oponkę, a nie cieniowane jak Ultremo R.