Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#721 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 25 czerwiec 2009 - 18:30

To taki wskażnik zużycia , jak tych dziurek juz nie będziesz widział - opona do wymiany.

#722 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 25 czerwiec 2009 - 18:34

Dzieki bardzo bo już byłem zaniepokojony że jakaś usterka

#723 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2009 - 18:42

wszystkie opony contiego 4000 i 4000s maja taki wskaznik.

#724 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 25 czerwiec 2009 - 19:16

tez mam takie - wskaźnik zuzycia bieznika ... nie przejmuj sie :-)

#725 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 25 czerwiec 2009 - 20:33

Z tymi dziurkami to już drugi przestraszony, już ktoś o to pytał :lol:

#726 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 25 czerwiec 2009 - 21:21

ja - kiedys :mrgreen:

#727 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 czerwiec 2009 - 15:13

W dalszym ciągu czekam na odpowiedź od Schwalbe w związku z reklamacją Ultremo R.
Być może nie odpowiadająm tylko odrazu wysyłają nową oponę. W sumie tak mają napisane na swojej stronie.

Mniejsza z Ultremo. Dziś w końcu udało mi się potestować trochę Vittorie.
Model OPEN CORSA EVO CX 290TPI. Model z 2008. Obecny ma 320TPI. Wartości nieco kosmiczne jak na gęstość oplotu.

Teraz małe porównanie Ultremo i Open Corsa. Po 1 Ultremo jest lżejsze i to dużo lżejsze, ale to jedyna zaleta Ultremo. Opory toczenia Vittori są wyczuwalnie mniejsze. Ale to nie wszystko. Największą zaletą tych opon jest redukcja drgań. Czuje się niesamowitą wręcz w porównaniu z Ultremo jedwabistość jazdy. Jakoś tak mi się z jedwabiem skojarzyło.
Także Panie i Panowie super waga to nie wszytko. W bezpośednim porównaniu Vittoria Open Corsa Evo CX zdeklasowała jak dla mnie Ultremo o lata świetlne. Niwelują nierówności drogi te opony wręcz fenomenlanie.

To była w sumie 1 jazda. Niby 1 jaskółka wiosny nie czyni, ale jest dobrze nawet bardzo dobrze i coś mi mówi, że tak pozostanie ;-)

#728 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 28 czerwiec 2009 - 16:57

jeździłem w tamtym roku na CORSA EVO CX - oprócz tego co mówisz, ma jednak i troszke wady , np w porównaniu obecnych moich Conti 4000S czarne:

- są bardziej podatne na mini naciecia na biezniku
- szybciej bieznik sie zużywa
- wg mnie 5000km to góra dla tych opon, potem ze wzgledu na zuzycie bieznika , bardzo narażone na przebicia jednak warstwy antyprzebiciowej ...

Są jednak świetne ... nawet ich odgłos, szum jest super ;-)

#729 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:06

emer, czyli co bys wybral. conti 4000s czy corsa evo cx? bardziej zalezy mi na komforcie jazdy :-P ze swoich conti 4000 jestem bardzo zadowolony, ale chyba czas sprobowac czegos innego :lol:

#730 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:10

mimo wszystko bardziej mi podeszły 4000S - zaznaczam S czarne .... nie wiem jak normalne 4000 , bo podobno "S" są lepsze i lepszy kompozyt gumy uzyty ...
Ale znów do Vittorii mozna było "legalnie" zapodac 10atm, a w Conti niby 8.5 tylko ... ;-)

IMO - komfort jazdy podobny ... i tak zależy ile dopompujesz ...

#731 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:13

Ale znów do Vittorii mozna było "legalnie" zapodac 10atm, a w Conti niby 8.5 tylko ... ;-)

a jakie masz koła? w instrukcji do moich fulcrumów 7 jest napisane, że max 7.9 bara :)

#732 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:17

no nie ... :-)
pojecia nie ma - pierwszy raz słysze że obręcze mają jakieś zalecenia co do cisnienia ...
BTW - 7.9 ?! maaaaało .... ja właściwie ponizej 8.5atm nie jeżdże ... standardowo pompuje 9.5atm

#733 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:24

no nie ... :-)
pojecia nie ma - pierwszy raz słysze że obręcze mają jakieś zalecenia co do cisnienia ...
BTW - 7.9 ?! maaaaało .... ja właściwie ponizej 8.5atm nie jeżdże ... standardowo pompuje 9.5atm


To mało słuchasz :-P na forum wiele razy był poruszany ten temat :-P :lol: ... ale to tak samo jak z maksymalnym ciśnieniem w oponie... wszystko powinno mieć jakiś współczynnik bezpieczeństwa. Tak więc nie powinno być problemu jeśli nie masz jakichś superlekkich obręczy. A tak BTW może inżynier projektujący Ultremo jako współczynnik bezpieczeństwa wytrzymałości oplotu podał 1 i stąd te problemy :mrgreen:


#734 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 28 czerwiec 2009 - 17:40

no cóż ... nie czytam niestety forum od a-z i wszyyyystko ...
Może faktycznie przy jakis superlekkich kołach to wazne, ale ... ja podchodze do wszystkich takich "super sprzetów" z dystansem ... opony owszem , spodenki owszem, siodełko owszem, ale koła IMO zbyt drogie, a więc i mocno odchudzone to nie dla mnie, bo jestem cięzki, nie oszczędzam się i sprzętu w jeżdzie, a drogi mamy jakie mamy - więc wole zepsuc koła za np 700zł niz np za 2000 i więcej ... ;-)

Dzisiaj np pierwszy raz założyłem nowe zrobione koła ważące sumarycznie ok 1700gr za poniżej 700zł ...

#735 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 czerwiec 2009 - 19:49

Z oplotem to jest tak, że jak czytałem, różne firmy różnie liczą i nawet jeśli faktyczny jest taki sam to z opisu może wynikać nawet 100% różnica. pozdr

#736 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 czerwiec 2009 - 20:58

- są bardziej podatne na mini naciecia na biezniku
- szybciej bieznik sie zużywa
- wg mnie 5000km to góra dla tych opon, potem ze wzgledu na zuzycie bieznika , bardzo narażone na przebicia jednak warstwy antyprzebiciowej ...

Są jednak świetne ... nawet ich odgłos, szum jest super ;-)


Na wieczności mi nie zależy. Oby wytrwały do końca sezonu.

A firmie Schwalbe podziękuję.

#737 eye_lip

eye_lip
  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Skąd\\//\\//|P|R|

Napisano 29 czerwiec 2009 - 07:46

Koledzy, mam takie lamerskie pytanie.. po raz pierwszy mam rower z szytkami, a idą one do wywalenia gdyż są mocno zużyte - czy nie będzie problemu, jeśli kupię sobie nowe np. tufo i będę chciał je wymienić na inne, zanim się zużyją tzn. czy po prostu nie będzie problemu z odklejeniem ich tak aby później nadawały się do dalszego przyklejenia. BTW jakiego kleju używacie - dedykowanych np. vittoria, czy są jakieś tańsze zamienniki?

#738 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 29 czerwiec 2009 - 19:08

Dostałem @ od Schwalbe.
Bardzo przepraszają, żałują itd.
Nową oponę wusyłają UPS-em za free.
Mam nadzieję, że z miesiąc to nie potrwa :-/

#739 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 30 czerwiec 2009 - 07:27

Witam - właśnie dołączyłem do forum.
Zostałem zmuszony prosić o poradę przez dwa kapcie na tyle (Maxxis Detonator zwijany czarny o przebiegu 8-9 tyś km - dokładnie nie mogę powiedzieć, bo dwa sezony jeździłem bez licznika).
Moje pytanie:
Czy ktoś przetestował i może coś powiedzieć o nowościach zaprezentowanych w tym roku przez dwie zacne firmy:
1. Continental GRAND PRIX 22-622 czarna zwijana (lub rozm. 24-622) waga 220/230g: 99 PLN/szt.
2. Schwalbe DURANO Perfor. Race Guard 23-622 zwijana 235g; 109 PLN/szt.

Wiadomo, że Continental GP4000 (4000S) znany i uznany za dobry. Czy ten ma szanse mu dorównać? Ma 3x180 tpi (180 tpi to bardzo dużo - może wreszcie nie sumują warstw). Tylko zastanawiają mnie te nowe rozmiary, nie mogli zostawić 23-622, nie byłoby wątpliwości.
Schwalbe wygląda na normalną, treningową oponkę, a nie cieniowane jak Ultremo R.

#740 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 30 czerwiec 2009 - 08:09

robo, naprawdę taką różnicę robi Ci 22 czy 23? Heh, kurde nie przesadzajmy... przecież nawet tego nie odczujesz!



Dodaj odpowiedź