Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1421 user1215

user1215
  • Użytkownik
  • 143 postów
  • Skąd3miasto

Napisano 07 styczeń 2011 - 15:40

Czyli, jak zwiekszych ciśnienie do maksimum, to będzie się lżej jechało


Niekoniecznie tak jest. Gdy mocno napompujemy oponkę, a sami mało ważymy to mogą się pojawić straty energii od "podskakiwania" na wybojach, które przy niższym ciśnieniu zostały by połknięte.

#1422 kalkhoff

kalkhoff
  • Użytkownik
  • 91 postów
  • SkądKutno

Napisano 08 styczeń 2011 - 14:30

Przy moich niespełna 70kg im większe ciśnienie, tym łatwiej nabieram prędkości na równej szosie. Jak jest sucho, zawsze jeden ruch tłokiem mniej niż na 10 bar i jedziemy.

#1423 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 08 styczeń 2011 - 18:07

mogą się pojawić straty energii od "podskakiwania" na wybojach

ale OPORY TYCZENIA są mniejsze :-D

przy niższym ciśnieniu zostały by połknięte.

zwiększając znacznie opory toczenia.

#1424 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 styczeń 2011 - 18:34

Macie jakieś opinie o Schwalbe Ultremo R1, są już dużo lepsze od problemowych poprzedniczek ? I dla mnie najważniejsze, jak opony tego typu trzymają na zakrętach na zjazdach ?
pzdr

#1425 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 15 styczeń 2011 - 19:42

I dla mnie najważniejsze, jak opony tego typu trzymają na zakrętach na zjazdach ?
pzdr


Powiem tak na różnych oponach zdarzało mi się jeździć po górach i powiem tak, przy odpowiedniej dozie rozsądku przy czystej drodze praktycznie każde opony trzymają podobnie. Różnica jest przy jeździe po płaskim ewentualnie w deszczu. Wiec tym bym się raczej nie sugerował. chyba że ktoś ma inne wrażenia chętnie posłucham.

#1426 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 styczeń 2011 - 20:03

Do tej pory jeździłem na Conti 4000S ale teraz będę miał koła dedykowane tylko na wyścigi i myślałem o jakiś lepszych slickach jak np. właśnie Schwalbe Ultremo R1, a że chcę się głównie ścigać po górach jestem ciekaw jak będą się trzymać takie opony na zjazdach. Nie chcę sobie "strzelić w kolano" ;)

#1427 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 15 styczeń 2011 - 20:08

Kolego a nie lepiej na wyścigi zakładać szytki ?

#1428 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 styczeń 2011 - 20:18

Wiadomo, że lepiej, ale nie jak się ma koła na opony prawda ? ;)

#1429 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 15 styczeń 2011 - 20:44

Nom ma się rozumieć ;-) Kolego a dętek jakich używasz jeśli mogę spytać :?:

#1430 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 styczeń 2011 - 20:59

Continental Race, w żadne Light się nie bawię :)

#1431 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 styczeń 2011 - 19:08

Witam. Planuję kupić nowe opony i zastanawiam się nad wyborem:
http://allegro.pl/op...1413304094.html
http://allegro.pl/mi...1410740637.html
http://allegro.pl/op...1413288272.html

#1432 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 25 styczeń 2011 - 20:37

Ze swojej strony mogę powiedzieć, że na treningi najlepiej spisują się ( według mnie ) Detonatory. Mam pewną parę, która ciągnie już 3 sezon oraz też taką, która zrobiła 17000 km i nic się nie dzieje. Na palcach jednej ręki mogę policzyć złapane kapcie za ich kadencji.

#1433 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 styczeń 2011 - 20:54

Detonatory na treningi są w porządku, jednak na wyścigi zakładaj jakieś lepsze :)

#1434 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 25 styczeń 2011 - 21:06

Conti ultra sportów raczej nie polecam. U mnie szybko łapały małe kamyczki etc. i w porównaniu z innymi były dość delikatne. Najlepsza opona na jakiej jeździłem to Michelin Krylion Carbon, ale niestety, inna pułka cenowa. Obecnie, nie licząc zimy trenuje na czymś takim http://allegro.pl/op...1410144051.html może są ciężkie, ale w miarę wytrzymałe no i na tyle tanie że mozna kupować w hurtowych ilościach.

#1435 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 styczeń 2011 - 21:08

Tyle, że małe ciśnienie wchodzi.

#1436 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 styczeń 2011 - 22:07

Piotr92 z tej trójcy co podałeś, najbardziej wszechstronne wydają się być Lithiony.


#1437 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 styczeń 2011 - 08:11

Dziękuję za rady, jeszcze poszukam innych i może znajdę coś lepszego.

#1438 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 03 luty 2011 - 21:10

Virenque, a jak te continentale się sprawują ??? bo zmieniam laczki na ten sezon i myślałem właśnie o nich.

u2250y2014v3.gif


#1439 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 luty 2011 - 21:14

Woody chodzi Ci o Continentale 4000s ?
Generalnie bardzo jestem z nich zadowolony, ładnie trzymają na zjazdach w górach i ogólnie fajnie się toczą. Do tego trzeba przyznać, że dzięki domieszce chili nie ścierają się tak szybko. Nie przebiłem ani razu.
W tym roku zamówiłem Schwalbe Ultremo R.1, ale to tylko na wyścigi i żeby mi kolorystycznie pasowały ;)
Ale na treningach wciąż będą Continental 4000s.

pzdr

#1440 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 03 luty 2011 - 21:16

No o to mi chodziło czyli na pewno je kupie. Tylko z dostępnością ich chyba słabo bo znaleźć nie mogłem

u2250y2014v3.gif




Dodaj odpowiedź