Jakie Kupić Opony?
#1463
Napisano 15 luty 2011 - 22:08
Sezon to znaczy? Ile km, jakie ciśnienie i ile ważysz? Pytam, bo sam myślę nad lepszymi oponami - konkretnie na razie mam na oku Schwalbe Blizzard, gdyż mam blisko sklep z nimi, a są bodaj tylko o 10 zł/szt. droższe od Lugano, które zawsze brałem. Tylko cholera wie ile pożyją. Dobrze mi się jeździ na tanich, lecz odporność gumy na ścieranie poraża nędzą. By chociaż ponad 6 000 km wytrzymały na 7 atm i 68 kg wagi...Tył schodzi w sezon w obu przypadkach
#1464
Napisano 16 luty 2011 - 01:04
to starszy model, przejeździłem na 1 parze takich ok. 14 tys km, przód był jeszcze w miarę. W tym czasie 2 kapcie przez dobicia i 3 od szkła na tyle, jak już niewiele gumy zostało- to był znak do wymiany.
Fajna tania oponka (choć dziwie się, że jest jeszcze dostępna, chyba nie jest juz od dawna produkowana)
Ew Zaffiro Pro (zwijana ,lżejsza), ale tak odporna nie będzie.
#1465
Napisano 16 luty 2011 - 04:44
#1467
Napisano 16 luty 2011 - 12:08
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1468
Napisano 16 luty 2011 - 12:18
http://translate.goo...95_2489crx.aspx
Ja osobiście kupiłem te oponki ale tylko na wyścigi i ewentualnie góry. Do katowania na treningach to się nie opłaca
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne
#1469
Napisano 16 luty 2011 - 12:26
#1470
Napisano 16 luty 2011 - 18:34
Na tych oponach jeździ CCC, co o nich sądzicie?
http://www.maxxis.co...Courchevel.aspx
#1472
Napisano 19 luty 2011 - 10:01
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1474
Napisano 25 luty 2011 - 10:33
Co zrobić kiedy jednak taka szytka pomimo przeróżnych zabezpieczeń ulegnie przebiciu? Widziałem, na supermaratonach, że niektórzy zabierają dodatkową szytkę ze sobą umieszczając ją pod siodełko. Przynajmniej wydawało mi się że to szytka. Może się mylę, bo może ktoś na wszelki wypadek zabrał dodatkową gumę?
Czy jest jakaś metoda aby w razie czego wymienić uszkodzoną szytkę w warunkach polowych?
#1476
Napisano 25 luty 2011 - 13:41
Chodzi mi mianowicie o wybór dętek. Mają współpracować z oponami Michelin Pro 3 Race, pod kolarzykiem do 85kg wagi. Główne przeznaczenie to wyścigi. Zależy mi w miare możliwości na jak najniższej masie. Myślałem o Continental Race Supersonic. Z drugiej strony nie chciałbym kupić jakiś 'gumek', które nagle bez jakiegoś wyraźnego powodu będą się przebijać/przecierać itp. (zysk 30-40gram na koło jest nic nie warty jeśli co wyścig będzie się łapać 'kapcie').
Atrakcyjnie wyglądają dętki Kenda Ultra Lite, poniżej 70gram za 15zł to niezła oferta.
A może warto do kół wyścigowych zainwestować w dętki lateksowe?
Co polecacie?
#1477
Napisano 25 luty 2011 - 16:17
#1478
Napisano 28 luty 2011 - 15:51
Zdecydowany byłem na zakup Pro3, ale znalazłem trochę negatywnych opini na ich temat - że niby łatwo o przebicie, rozcięcie, że boczne ścianki są słabe, a do tego wszystkiego szybko się zużywają. Jeździłem na Pro Race (jedynki), Pro2 Race i jakoś bardziej odpowiadały mi 'dwójki'.
Czy są tu osoby, które jeździły na 'trójkach' oraz wcześniejszych modelach i mają rzeczywiste porównanie? Będę bardzo wdzięczny za tego typu porównania.
Kupiłbym Pro2 gdyby wagę miały identyczną co Pro3. Jednak są 20'kilka gram cięższe. O ile dotychczas wagę miałem w d**** i jeździłem na kołach ważących ponad 3200gram (komplet z gumami, kasetą i zaciskami), tak teraz składam coś w rozsądnej wadze i te 20'kilka gram na obwodzie ma znaczenie.
Ponawiam pytanie o dętki - jakie polecacie w wersji Light? Może warto kupić lateksowe?
#1479
Napisano 28 luty 2011 - 16:23
Michelin Pro2 Race czy Pro3 Race?
I jedne i drugie mają swoje zalety.
Pro2 miały więcej gumy, ale nie miały opaski vectranowej, która ma chronić przed przebiciami.
Pro3 ma wkładkę z vectranu, ale ma mniej gumy.
Jeździłem na jednych i drugich i większych różnic nie zauważyłem.
Na pro3 może minimalnie lepiej się przyśpiesza ze względu na niższą wagę.
Zaletami pro2 i pro3 jest nośność oraz przyczepność na suchym asfalcie.
Co do zużywania się i przebijalności.
Pro2 zapewne służyłyby nieco dłużej od 3ek ze względu na większą ilość gumy.
Na pro2 złapałem kilka laczków na przełomie ok 7-8 tyś km (zmieniając opony p<->t).
W okolicach 6-7tyś tych laczków było co raz więcej. Opona była już dosyć mocno podjechana.
Na pro3 do tej pory jeszcze kichy nie odnotowałem. (przebieg ok 1000km).
Na allegro pro3 można znaleźć za niecałe 120zł, a to wręcz śmieszna cena jak za takie laczki. Jak coś się stanie zawsze można kupić nową ;-)
Ja bym postawił na pro3.
(btw. cena HURTOWA NETTO tych opon w firmie harfa harryson to 116,xx zł.)