Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1461 Emil0076

Emil0076
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 15 luty 2011 - 20:42

No to już kompletnie nie wiem :) Ostateczna runda:
Vittoria Rubino vs Vittoria Zafiro Pro (i jeszcze teraz doszły) vs Maxxis Detonator

#1462 nagast

nagast
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • Skąddolnyslask

Napisano 15 luty 2011 - 20:51

Ja miałem Detonatory i Rubiny. Jak dla mnie podobne opony.
Tył schodzi w sezon w obu przypadkach :) Przód się będzie trzymał dłużej.

Co do przebijania, to bez jakiś różnic.

Ja bym brał tańsze i tyle.

#1463 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 15 luty 2011 - 22:08

Tył schodzi w sezon w obu przypadkach :)

Sezon to znaczy? Ile km, jakie ciśnienie i ile ważysz? Pytam, bo sam myślę nad lepszymi oponami - konkretnie na razie mam na oku Schwalbe Blizzard, gdyż mam blisko sklep z nimi, a są bodaj tylko o 10 zł/szt. droższe od Lugano, które zawsze brałem. Tylko cholera wie ile pożyją. Dobrze mi się jeździ na tanich, lecz odporność gumy na ścieranie poraża nędzą. By chociaż ponad 6 000 km wytrzymały na 7 atm i 68 kg wagi...

#1464 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 16 luty 2011 - 01:04

http://www.synkros.p...ia-Roma-22.html

to starszy model, przejeździłem na 1 parze takich ok. 14 tys km, przód był jeszcze w miarę. W tym czasie 2 kapcie przez dobicia i 3 od szkła na tyle, jak już niewiele gumy zostało- to był znak do wymiany.
Fajna tania oponka (choć dziwie się, że jest jeszcze dostępna, chyba nie jest juz od dawna produkowana)
Ew Zaffiro Pro (zwijana ,lżejsza), ale tak odporna nie będzie.

#1465 neuropathic

neuropathic
  • Użytkownik
  • 135 postów
  • SkądLubin - dolny ślask

Napisano 16 luty 2011 - 04:44

A co myślicie o tej oponie nie będie aby a bardo "toporna"? http://allegro.pl/no...1450782665.html

#1466 roni

roni
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądGostyń

Napisano 16 luty 2011 - 08:40

proszę o opinie o schwalbe ultremo R1 i ZX,
model R był podobno nieudany, ale R1 podobno poprawiono

#1467 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 luty 2011 - 12:08

R1 też jest wycofana, na ten rok są inne modele, podobnie nie ma już Blizzardów.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1468 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 luty 2011 - 12:18

Tu masz opinie o R.1:
http://translate.goo...95_2489crx.aspx

Ja osobiście kupiłem te oponki ale tylko na wyścigi i ewentualnie góry. Do katowania na treningach to się nie opłaca :)

#1469 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 16 luty 2011 - 12:26

Ja kupiłem na ten sezon R1 do ogólnego użytku, wyścigów raczej nie jeżdżę. Na razie przebieg 80 km wiec wiele powiedzieć nie mogę, może tylko tyle ze pomimo jazdy po pozimowym syfie nie zauważyłem na razie (odpukac) żadnego nacięcia, dziurki itp na gumach.

#1470 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 luty 2011 - 18:34

Mam pytanie : Czy macie jakieś opinie o oponach Maxxis Courchevel?

Na tych oponach jeździ CCC, co o nich sądzicie?

http://www.maxxis.co...Courchevel.aspx

#1471 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 19 luty 2011 - 08:50

Chciałem zakupić opony Schwalbe Blizzardy zwijane, ale nie wiem, czy będą pasować do obręczy. Mam koła Ultegra 6600, a na stronie Sh jest napisane "Współdziałanie z oponami drutówkami ". Jak to jest? ;-)

#1472 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 luty 2011 - 10:01

a bo piszą tak ogólnie, są do drutowych i zwijanych, nie są do szytek.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1473 uszi91

uszi91
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądGliwice

Napisano 24 luty 2011 - 20:30

A Michelin Pro3 Light ? co o nich powiecie ?

#1474 nobilitas

nobilitas
  • Użytkownik
  • 113 postów
  • SkądŁobez

Napisano 25 luty 2011 - 10:33

W tym roku przesiadam się na szytki bo ktoś mnie namówił, a strasznie sobie je chwalił. Kiedy czytałem różne posty dot. zakładania szytek na koła, był jeden punkt, żeby napompować i przeczekać 12h następnie brać się za klejenie i znowu odczekanie odpowiedniej ilości czasu aż klej zaschnie. Czytałem też o różnych uszczelniaczach mających na celu zmniejszenie prawdopodobieństwa przebicia takiej szytki. Są w sklepach specjalne szytki antyprzebiciowe.
Co zrobić kiedy jednak taka szytka pomimo przeróżnych zabezpieczeń ulegnie przebiciu? Widziałem, na supermaratonach, że niektórzy zabierają dodatkową szytkę ze sobą umieszczając ją pod siodełko. Przynajmniej wydawało mi się że to szytka. Może się mylę, bo może ktoś na wszelki wypadek zabrał dodatkową gumę?
Czy jest jakaś metoda aby w razie czego wymienić uszkodzoną szytkę w warunkach polowych?

#1475 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 25 luty 2011 - 10:37

Fajny patent:
1. Obcinasz bidon do 3/4 pierwotnej wysokości,
2. Pakujesz do niego klej i szytkę,
3. W razie przebicia szytki zdejmujesz ją, podklejasz obręcz i zakładasz nową - do celu powinieneś dojechać.

#1476 TomeK.

TomeK.
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 25 luty 2011 - 13:41

Wiem, że nie do końca jest to właściwy temat, ale wydaje mi się, że jest bardziej popularny i prędzej ktoś odpowie.

Chodzi mi mianowicie o wybór dętek. Mają współpracować z oponami Michelin Pro 3 Race, pod kolarzykiem do 85kg wagi. Główne przeznaczenie to wyścigi. Zależy mi w miare możliwości na jak najniższej masie. Myślałem o Continental Race Supersonic. Z drugiej strony nie chciałbym kupić jakiś 'gumek', które nagle bez jakiegoś wyraźnego powodu będą się przebijać/przecierać itp. (zysk 30-40gram na koło jest nic nie warty jeśli co wyścig będzie się łapać 'kapcie').
Atrakcyjnie wyglądają dętki Kenda Ultra Lite, poniżej 70gram za 15zł to niezła oferta.

A może warto do kół wyścigowych zainwestować w dętki lateksowe?

Co polecacie?

#1477 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 25 luty 2011 - 16:17

Witam. W zeszłym sezonie jeździłem na Michelinach Pro Race. Tylne wytrzymały po 5 tyś. km a przednia całe 10 tyś. W tym sezonie chciałbym coś bardziej trwałego i zastanawiam się nad Continental Pro race lub gp4000 lub gp4000s. Co byście polecili. Które z wyżej wymienionych są bardziej trwałe ?

#1478 TomeK.

TomeK.
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 28 luty 2011 - 15:51

Michelin Pro2 Race czy Pro3 Race?

Zdecydowany byłem na zakup Pro3, ale znalazłem trochę negatywnych opini na ich temat - że niby łatwo o przebicie, rozcięcie, że boczne ścianki są słabe, a do tego wszystkiego szybko się zużywają. Jeździłem na Pro Race (jedynki), Pro2 Race i jakoś bardziej odpowiadały mi 'dwójki'.
Czy są tu osoby, które jeździły na 'trójkach' oraz wcześniejszych modelach i mają rzeczywiste porównanie? Będę bardzo wdzięczny za tego typu porównania.

Kupiłbym Pro2 gdyby wagę miały identyczną co Pro3. Jednak są 20'kilka gram cięższe. O ile dotychczas wagę miałem w d**** i jeździłem na kołach ważących ponad 3200gram (komplet z gumami, kasetą i zaciskami), tak teraz składam coś w rozsądnej wadze i te 20'kilka gram na obwodzie ma znaczenie.

Ponawiam pytanie o dętki - jakie polecacie w wersji Light? Może warto kupić lateksowe?

#1479 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 28 luty 2011 - 16:23

Michelin Pro2 Race czy Pro3 Race?


I jedne i drugie mają swoje zalety.
Pro2 miały więcej gumy, ale nie miały opaski vectranowej, która ma chronić przed przebiciami.
Pro3 ma wkładkę z vectranu, ale ma mniej gumy.

Jeździłem na jednych i drugich i większych różnic nie zauważyłem.
Na pro3 może minimalnie lepiej się przyśpiesza ze względu na niższą wagę.
Zaletami pro2 i pro3 jest nośność oraz przyczepność na suchym asfalcie.

Co do zużywania się i przebijalności.
Pro2 zapewne służyłyby nieco dłużej od 3ek ze względu na większą ilość gumy.
Na pro2 złapałem kilka laczków na przełomie ok 7-8 tyś km (zmieniając opony p<->t).
W okolicach 6-7tyś tych laczków było co raz więcej. Opona była już dosyć mocno podjechana.

Na pro3 do tej pory jeszcze kichy nie odnotowałem. (przebieg ok 1000km).

Na allegro pro3 można znaleźć za niecałe 120zł, a to wręcz śmieszna cena jak za takie laczki. Jak coś się stanie zawsze można kupić nową ;-)

Ja bym postawił na pro3.

(btw. cena HURTOWA NETTO tych opon w firmie harfa harryson to 116,xx zł.)

#1480 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 28 luty 2011 - 16:36

karolcioo, Conti GP4000S ma wszystkie technologie tego producenta: Vectran, Black Chili, 110tpi i napis Made in Germany, co działa uspokajająco.
W GP4000 nie ma Black Chili.
Jak masz wybór to bierz GP4000S - jest tylko wersja czarna.



Dodaj odpowiedź