Jakie Kupić Opony?
#1482
Napisano 28 luty 2011 - 18:23
#1483
Napisano 28 luty 2011 - 23:02
siku, skąd wziąłeś to zdjęcie, bo coś mi świta, że jak interesowałem się oponami przed zakupem, to gdzieś takie GP4000s widziałem, ale jak przeglądałem konkretne oferty w naszych sklepach i na Allegro, to już widziałem "normalne" , tzn. całe czarne.... a to jest jakaś specjalna wersja , czy tak dla picu wcisniete jest to s ? , czy w ogóle coś pomyliłem ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#1485
Napisano 01 marzec 2011 - 09:09
karolcioo - dzięki za link. Niby przeglądałem temat, ale na to nie trafiłem (ciężko ogarnąć tyle stron). Ja na treningach tych gum będę używał raczej rzadko, więc na sezon powinny wystarczyć. Też zamieniam przód z tyłem, przy czym pierwszą zmianę wykonuję, gdy jeszcze tylna opona wygląda naprawdę dobrze - już nawet lekkie spłaszczenie przedniej opony sprawia, że mam obawy przed ostrzejszym wejściem w zakręt (nie twierdze, że przyczepność jest zmniejszona, po prostu tak to na mnie działa). Na treningach nie ma to większego znaczenia, ale na wyścigach już tak.
Myślałem też o Schwalbe Ultremo, ale ponoć lubią wyskakiwać 'gule'. Podejrzewam, że pewnie wiele osób u których takie 'gule' wyskakiwały, stosowały ciśnienia bliskie max dopuszczalnego (jeśli dobrze kojarze 10 BAR). Tutaj jest coś dla osób lubiących wysokie ciśnienia:
kliknij
Niestety tekst nie jest po polsku. Odpowiedzi udziela były mechanik RadioShack, więc raczej wie co mówi. Słabo znam angielski, ale myślę, że sens dwóch istotnych fragmentów dobrze zrozumiałem:
1. Na suche warunki stosują ciśnienie 8 BAR (116 PSI), ewentualnie mniej dla lżejszych zawodników, albo gdy jest mokro.
2. Poruszana na tym forum kwestia oporów toczenia - czy lepsza jest oponka, czy szytka:
"Jeśli opory toczenia są twoim podstawowy kryterium, wybierz opony. Stawiają mniejszy opór niż szytki."
#1486
Napisano 01 marzec 2011 - 09:52
karolcioo, Conti GP4000S ma wszystkie technologie tego producenta: Vectran, Black Chili, 110tpi i napis Made in Germany, co działa uspokajająco.
W GP4000 nie ma Black Chili.
Jak masz wybór to bierz GP4000S - jest tylko wersja czarna.
Błąd. Zwykłe GP4000 też mają black chilli, tylko, że jedynie w czarnej wersji kolorystycznej.
#1488
Napisano 01 marzec 2011 - 14:53
Evo - wytrzymała 7 tyś km na tylnym kole, zero przebić.
Evo - 5,5 tyś km na przednim kole, nadal założona, zero przebić.
R.1 - 2,5 tyś km na tylnym kole, nadal założona, zero przebić.
Na razie powodów do narzekania brak, a w dodatku R.1 kupiłem na alledrogo za 80 zł (nówka oczywiście) więc generalnie pełnia szczęścia. Podobno tylko seria R (bez 1-nki) była wadliwa.
#1492
Napisano 02 marzec 2011 - 12:17
Co do opon, to właśnie jeszcze mnie te ultremo kręci, a skoro mówicie że takie odporne są to może warto właśnie je brać. I chyba nawet są lżejsze, więc czemu nie. Skoro pro race są delikatne to odpadają - zresztą sam mam obecnie jedynki i mogę to potwierdzić - choć głównie przez ostre hamowanie tylnim mi się zciachały, no ale lepiej zjechac opone niż zatrzymać sie na tirze
A ma ktoś porównanie conti 4000s i ultremo?
Ps. heh zgadłem z ta setką - bingo )
#1493
Napisano 02 marzec 2011 - 14:41
Używam opon Schwalbe Ultremo od paru lat. I tak rocznikowo:
- 2008r Ultremo - szybkie, mało odporne na przebicia i mikronacięcia
- 2009r Ultremo R - porażka, raz wyszedł bąbel wielkości piłki do golfa ;-)
- 2010r Ultremo R1 - najlepsze z trójki, dosyć odporne na przebicia
- aktualnie kupiłem Ultremo ZX - pierwsze wrażenia z jazdy OK. Standardowo super się toczą.
Dodam, że waże ok. 90kg i preferuję ciśnienie min 9atm. Oponki wytrzymywały maks 2000km.
Co do Conti 4000s też ich używam. Bardzo trwałe i solidne. Po 2500km wyglądają prawie jak nowe. Zero przebić! Tylko maksymalne ciśnienie jak dla mnie trochę za małe. Myślę, że dla lekkich kolarzy będą dobrym wyborem.
Pozdro
#1495
Napisano 02 marzec 2011 - 17:45
Bardzo dobre opony. Po 9kkm mają niewielkie spłaszczenie na środku opony i zużycie jest stosunkowo niewielkie, a tras płaskich stosunkowo mało było. Moja waga wahała się między 81-89, więc też trochę musiały utrzymać ;> Z przodu dawałem 7,5, a z tyłu 8-8,2.
Teraz mam początki testów opon od Spike`a - cięższe od Conti GP4000S. Jak się trochę cieplej zrobi, to zobaczymy jak trzymają w zakrętach, bo na razie trochę strach szaleć, jak po wsiach śnieg i lód jeszcze całkiem nie stopniał.
#1496
Napisano 02 marzec 2011 - 21:39
To w końcu którą mam wybrać?? Bo na tym mega ciśnieniu mi nie zależy. 8,5 jest akurat.
A czy conti dzięki temu bieżnikowi z boku nie mają przypadkiem lepszej przyczepności na zakrętach?
#1497
Napisano 02 marzec 2011 - 23:12
https://picasaweb.go...446434985813522
no, na targach je widziałem :mrgreen: .
#1498 Gosc_senjiro_*
Napisano 03 marzec 2011 - 00:10
#1499
Napisano 03 marzec 2011 - 07:56
siku, już wiem gdzie te pomarańczowe GP 4000s widziałem
https://picasaweb.go...446434985813522
no, na targach je widziałem :mrgreen: .
hehehe , czyli ja wracam do punktu wyjścia , ciekawe skąd KTM wytrzasnał te 4000s w różnych kolorach .. może to jakieś chińskie podróbki :roll:
#1500
Napisano 03 marzec 2011 - 08:57
A więc podsumowując obie bardzo dobre - ultremo r1 i conti, za to pro race za delikatne na co dzień, czy tak?
To w końcu którą mam wybrać?? Bo na tym mega ciśnieniu mi nie zależy. 8,5 jest akurat.
A czy conti dzięki temu bieżnikowi z boku nie mają przypadkiem lepszej przyczepności na zakrętach?
Widze ze bardzo spinasz przed zakupem obojetnie jakiego modelu , wertuj temat gdzies po srodku wyjdzie ci , co masz mniej wiecej kupic
1.Conti 4000S
2.Schwalbe
3.Pro race
Wybierz cos z tego bedziesz zadowolony ;-)