Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1481 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 luty 2011 - 16:56

... a to jest jakaś specjalna wersja , czy tak dla picu wcisniete jest to s ? , czy w ogóle coś pomyliłem ?

Dołączona grafika

#1482 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 28 luty 2011 - 18:23

Jeśli chodzi o oponki Michelin PRO 3 Race w zeszłym sezonie używałem je i moja opinia o nich już była na forum link . Chyba że miałem pecha ale nie wydaje mi się bo zakupiłem wtedy jeszcze jedną i tak jak poprzednia wytrzymała z tyłu ok 5 tyś i wyglądała tak samo.

#1483 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 28 luty 2011 - 23:02

... a to jest jakaś specjalna wersja , czy tak dla picu wcisniete jest to s ? , czy w ogóle coś pomyliłem ?

siku, skąd wziąłeś to zdjęcie, bo coś mi świta, że jak interesowałem się oponami przed zakupem, to gdzieś takie GP4000s widziałem, ale jak przeglądałem konkretne oferty w naszych sklepach i na Allegro, to już widziałem "normalne" , tzn. całe czarne.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1484 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 luty 2011 - 23:34

to jest fotka z kolekcji ktm'a na 2011 rok

sam mam 4000s w kolorze pomarańczowym

Dołączona grafika

własnie dlatego pytam , bo czytając wasze opinie zaczałem się zastanawiać co za ustrojstwo mam 8-)

#1485 TomeK.

TomeK.
  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Skądpodkarpacie

Napisano 01 marzec 2011 - 09:09

Malik - dzięki wielkie za odpowiedź. Właściwości jezdne dwójek i trójek tak jak napisałeś są zbliżone, odporność na przebicia pewnie też (więcej gumy kontra wkładka - o tym nie wiedziałem), więc stawiam tak jak Ty na te nowsze - niższa waga kosztem kilometrów.

karolcioo - dzięki za link. Niby przeglądałem temat, ale na to nie trafiłem (ciężko ogarnąć tyle stron). Ja na treningach tych gum będę używał raczej rzadko, więc na sezon powinny wystarczyć. Też zamieniam przód z tyłem, przy czym pierwszą zmianę wykonuję, gdy jeszcze tylna opona wygląda naprawdę dobrze - już nawet lekkie spłaszczenie przedniej opony sprawia, że mam obawy przed ostrzejszym wejściem w zakręt (nie twierdze, że przyczepność jest zmniejszona, po prostu tak to na mnie działa). Na treningach nie ma to większego znaczenia, ale na wyścigach już tak.

Myślałem też o Schwalbe Ultremo, ale ponoć lubią wyskakiwać 'gule'. Podejrzewam, że pewnie wiele osób u których takie 'gule' wyskakiwały, stosowały ciśnienia bliskie max dopuszczalnego (jeśli dobrze kojarze 10 BAR). Tutaj jest coś dla osób lubiących wysokie ciśnienia:
kliknij

Niestety tekst nie jest po polsku. Odpowiedzi udziela były mechanik RadioShack, więc raczej wie co mówi. Słabo znam angielski, ale myślę, że sens dwóch istotnych fragmentów dobrze zrozumiałem:

1. Na suche warunki stosują ciśnienie 8 BAR (116 PSI), ewentualnie mniej dla lżejszych zawodników, albo gdy jest mokro.
2. Poruszana na tym forum kwestia oporów toczenia - czy lepsza jest oponka, czy szytka:
"Jeśli opory toczenia są twoim podstawowy kryterium, wybierz opony. Stawiają mniejszy opór niż szytki."

#1486 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 01 marzec 2011 - 09:52

karolcioo, Conti GP4000S ma wszystkie technologie tego producenta: Vectran, Black Chili, 110tpi i napis Made in Germany, co działa uspokajająco.
W GP4000 nie ma Black Chili.
Jak masz wybór to bierz GP4000S - jest tylko wersja czarna.


Błąd. Zwykłe GP4000 też mają black chilli, tylko, że jedynie w czarnej wersji kolorystycznej.

#1487 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 01 marzec 2011 - 14:21

No dobra, to w końcu które gumy będą lepsze, conti 4000 czy michelin pro race (2,3?) Bo też niedługo się będę przymierzał jak mi jakaś kasa wpadnie... Ma ktoś porównanie?

#1488 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 01 marzec 2011 - 14:53

Moje doświadczenia z oponami Schwalbe Ultremo:
Evo - wytrzymała 7 tyś km na tylnym kole, zero przebić.
Evo - 5,5 tyś km na przednim kole, nadal założona, zero przebić.
R.1 - 2,5 tyś km na tylnym kole, nadal założona, zero przebić.

Na razie powodów do narzekania brak, a w dodatku R.1 kupiłem na alledrogo za 80 zł (nówka oczywiście) więc generalnie pełnia szczęścia. Podobno tylko seria R (bez 1-nki) była wadliwa.

#1489 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 01 marzec 2011 - 16:56

bierz czarne conti 4000, znacznie bardziej niezawodne od pro race 2/3.

#1490 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 01 marzec 2011 - 23:17

Zwykłe GP4000 też mają black chilli, tylko, że jedynie w czarnej wersji kolorystycznej.

Masz rację - dodatek black chilli uniemożliwia farbowanie.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1491 radeczek13

radeczek13
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 02 marzec 2011 - 10:45

Witam! podłącze się do tematu, dotyczącego zakupu oponek chce kupić conti grand prix force+attack dedykowany komplecik! czy lepiej kupić 2 szt. conti grand prix 4000S ?! Mile widziane sugestie praktyków, co do żywotności, przyczepności oraz komfortu..:)

#1492 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 marzec 2011 - 12:17

Hehe, moja wypowiedź chyba rozpocznie setną stronę w tym temacie :mrgreen:

Co do opon, to właśnie jeszcze mnie te ultremo kręci, a skoro mówicie że takie odporne są to może warto właśnie je brać. I chyba nawet są lżejsze, więc czemu nie. Skoro pro race są delikatne to odpadają - zresztą sam mam obecnie jedynki i mogę to potwierdzić - choć głównie przez ostre hamowanie tylnim mi się zciachały, no ale lepiej zjechac opone niż zatrzymać sie na tirze ;)

A ma ktoś porównanie conti 4000s i ultremo?

Ps. heh zgadłem z ta setką - bingo ;))

#1493 BorysCh1

BorysCh1
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądLuboń

Napisano 02 marzec 2011 - 14:41

Witam
Używam opon Schwalbe Ultremo od paru lat. I tak rocznikowo:
- 2008r Ultremo - szybkie, mało odporne na przebicia i mikronacięcia
- 2009r Ultremo R - porażka, raz wyszedł bąbel wielkości piłki do golfa ;-)
- 2010r Ultremo R1 - najlepsze z trójki, dosyć odporne na przebicia
- aktualnie kupiłem Ultremo ZX - pierwsze wrażenia z jazdy OK. Standardowo super się toczą.

Dodam, że waże ok. 90kg i preferuję ciśnienie min 9atm. Oponki wytrzymywały maks 2000km.

Co do Conti 4000s też ich używam. Bardzo trwałe i solidne. Po 2500km wyglądają prawie jak nowe. Zero przebić! Tylko maksymalne ciśnienie jak dla mnie trochę za małe. Myślę, że dla lekkich kolarzy będą dobrym wyborem.

Pozdro

#1494 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Skąd3city

Napisano 02 marzec 2011 - 14:58

Borys, ile ważysz i jakie ciśnienie w 4000s max tam jest? 8.5 dla 23 z tego co pamietam?

#1495 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 02 marzec 2011 - 17:45

marceln, tak jest - 8,5 bara dla 23.

Bardzo dobre opony. Po 9kkm mają niewielkie spłaszczenie na środku opony i zużycie jest stosunkowo niewielkie, a tras płaskich stosunkowo mało było. Moja waga wahała się między 81-89, więc też trochę musiały utrzymać ;> Z przodu dawałem 7,5, a z tyłu 8-8,2.
Teraz mam początki testów opon od Spike`a - cięższe od Conti GP4000S. Jak się trochę cieplej zrobi, to zobaczymy jak trzymają w zakrętach, bo na razie trochę strach szaleć, jak po wsiach śnieg i lód jeszcze całkiem nie stopniał.

#1496 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 02 marzec 2011 - 21:39

A więc podsumowując obie bardzo dobre - ultremo r1 i conti, za to pro race za delikatne na co dzień, czy tak?

To w końcu którą mam wybrać?? Bo na tym mega ciśnieniu mi nie zależy. 8,5 jest akurat.

A czy conti dzięki temu bieżnikowi z boku nie mają przypadkiem lepszej przyczepności na zakrętach?

#1497 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 02 marzec 2011 - 23:12

siku, już wiem gdzie te pomarańczowe GP 4000s widziałem
https://picasaweb.go...446434985813522
no, na targach je widziałem :mrgreen: .

#1498 Gosc_senjiro_*

Gosc_senjiro_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2011 - 00:10

A tak w nawiązaniu do tego sniegu i lodu to macie jakieś doświadczenia z oponkami, które w takich warunkach się sprawdzają? Złożyłem sobie rowerek miejsko-zimowy na ramie szosowej i zastanawiam się nad wyborem oponek szosowo-miejskich, które w razie czego pozwolą mi nawet przejechać po ubitym śniegu. Jakieś propozycję? Szerokość nie ma znaczenia, byle by je upchać do starej, aluminiowej ramki szosowej - czyli mysle ze max do 32.

#1499 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • Skądkrakow

Napisano 03 marzec 2011 - 07:56

siku, już wiem gdzie te pomarańczowe GP 4000s widziałem
https://picasaweb.go...446434985813522
no, na targach je widziałem :mrgreen: .


hehehe , czyli ja wracam do punktu wyjścia :) , ciekawe skąd KTM wytrzasnał te 4000s w różnych kolorach :) .. może to jakieś chińskie podróbki :roll:

#1500 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 marzec 2011 - 08:57

A więc podsumowując obie bardzo dobre - ultremo r1 i conti, za to pro race za delikatne na co dzień, czy tak?

To w końcu którą mam wybrać?? Bo na tym mega ciśnieniu mi nie zależy. 8,5 jest akurat.

A czy conti dzięki temu bieżnikowi z boku nie mają przypadkiem lepszej przyczepności na zakrętach?


Widze ze bardzo spinasz przed zakupem obojetnie jakiego modelu , wertuj temat gdzies po srodku wyjdzie ci , co masz mniej wiecej kupic

1.Conti 4000S
2.Schwalbe
3.Pro race

Wybierz cos z tego bedziesz zadowolony ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg




Dodaj odpowiedź