Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#1541 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 17 marzec 2011 - 23:20

Kupujcie opony do istniejących warunków a nie odwrotnie

To raczej słabe kryterium wyboru opony, nigdy nie ma tak że cały trening jest na dobrej lub złej nawierzchni (chyba że ktoś miał szczęście urodzić się w zachodniej Europie). Przynajmniej u mnie jakość dróg jest mocno kontrastowa, i nie da się przejechać kilkudziesięciu kilometrów po jednolitym asfalcie.

Przerabiałem już atrakcyjnie cenowo opony różnych marek i ryzyko kolejnego zmieniania dętki w ulewnym deszczu chcę zminimalizować maksymalnie. Dlatego jeżdżę na ultremo mimo iż z wyczynowym kolarstwem nie mam nic wspólnego, a przez to że schwalbe popsuło sobie trochę opinie jednym modelem, to można takie nowe ultremo wy haczyć na alledrogo poniżej 100 zł.

Oczywiście masz rację że eksploatowanie opony do granic możliwości jest delikatnie mówiąc niewskazane, ale zawsze należy podchodzić do tej sprawy indywidualnie, turysta na pewno nie odczuje tego że opona zrobiła się już płaska.

#1542 mariann

mariann
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Skądkrk

Napisano 18 marzec 2011 - 07:09

20 tyś, taaaaaa

ok, ale patrzycie jak wyglada Wasza opona tylna po tysiacu, dwóch trzech ?? jak górna powierzchnia sie spłaszcza - ściera i opona traci swoje właściwosci ??? zę przekładanie tyłu na przód i odwrotnie nic nie daje bo jeszce gorzej jak płaską mamy z przodu ???

Opony powinny jeździć sezon i do kosza .

Opony z wyższej i najwyższej pólki wymagają najlepszych asfaltów i wydawanie sporej kasy na opony gdzie macie w okolicach swoich asfalty kiepskie jest tak bezsensu jak sanki w lecie.

Kupujcie opony do istniejących warunków a nie odwrotnie - a potem posty w stylu aaa opona kipeska bo gume łapie - to ku sobie z wkładką i po kłopocie a nie lajtową.

Oplot 60 Tpi jest dla większości użytkowników aż nadto, powyżej 120 Tpi to jak mamy ładne asfalty.

Tak samo dętki - kupno dętek po 50 zł przy tym jak mamy opony pod 60 zł też sensu nie ma , lepiej dołożyć do opon a dętki kupić po 15-20 zł.




SPIKE a mozesz rozwinąć myśl z tym oplotem o co chodzi że 120 będzie aż nadto???? bo nie rozumiem

#1543 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 18 marzec 2011 - 17:45

SPIKE chciał tylko przekazać tym zaszyfrowanym stwierdzeniem ( :mrgreen: ) to co każdy rozsądny wie - kupujcie sobie oponki jakie uważacie, ale często nie ma co wkładać wyczesanych wyścigowych oponek jak jeździ się amatorsko po naszych często dziurawych drogach. Kup co Ci będzie pasowało - wtedy będziesz zadowolony, a i tak nie poczujesz większej różnicy ;-)

#1544 mariann

mariann
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • Skądkrk

Napisano 18 marzec 2011 - 19:04

To akurat zrozumiałem. :-)
Tylko nie rozumiem tego że akurat na te dziurawe drogi mam kupować opony z małą ilością TPI która przecież odpowiada też a przynajmniej tak zrozumiałem czytając fora mtb za odporność na przebicia

#1545 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 18 marzec 2011 - 19:19

Większy oplot to teoretycznie lepsza odporność bo gęściej włókien ale praktycznie to mniej gumy na oponie (waga!) -> teoretycznie częstsze kapcie i praktycznie szybsze zużywanie :-D Ale oplot to oplot liczy się kompromis , im więcęj tym bardziej Pro!
Ale to wszystko to takie teoretyzowanie, na dużym TPI lepiej się jeździ i tyle 8-)

#1546 morbiass

morbiass
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądLubartów

Napisano 19 marzec 2011 - 18:38

Panowie i Panie mam prośbę, a mianowicie: jeśli ktos z Was jezdzi na conti ultra sport kolor zolty to prosze o foto jak ona prezentuje sie wraz z calym rowerem. Planuje ja kupic ale boje sie ze zespsuje kolorystyke mojego roweru.

#1547 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 19 marzec 2011 - 18:47

http://www.flickr.co...ong/3786459364/

#1548 marpol

marpol
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 20 marzec 2011 - 00:46

Pytanie mam o rozmiar opony, otóż fabrycznie w moim Giancie Defy 2 zastosowano opony KENDA Kriterium 700x25C, z racji że zbliża się nowy sezon, a jeden mam już za sobą jestem zmuszony do zakupu opon. czy pozostać przy 25 mm czy przejść na 23 mm, pytam, bo jestem posiadaczem wagi 93 kilogramów. Patrząc na różne oferty dostrzegam, że w rozmiarze 23 mm opon jest zdecydowanie więcej w ofercie, a może to zbyt laickie moje wyszukiwanie. Proszę o poradę, czy przy takiej wadze mogę się zdecydować na 23 mm i w jakim stopniu przekłada się ten rozmiar, w jakimkolwiek aspekcie, nad 25 mm?
Pozdrawiam!

#1549 czasowiec

czasowiec
  • Użytkownik
  • 262 postów
  • SkądToruń

Napisano 20 marzec 2011 - 09:21

Uważam bys pozostał przy 25tylko wyszukaj sobie opny slic czyli głaciutkie na asfalt tak bedzie dla ciebie i twoich obreczy bezpieczniej . PozdroPAP. ;-) wiadomo ze opny 23 to do ścigania się, ale czy masz takie zamiary by się ścigać ?


Proszę nieco bardziej się wysilać w kwestii ortografii.
M.


#1550 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 marzec 2011 - 15:20

Marpol załóż 23 i śmigaj nie ma ograniczeń wagowych i jakiś tam innych co do szerokości opon , no chyba że producent podaje inaczej w danych technicznych.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1551 marpol

marpol
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 20 marzec 2011 - 17:23

Dziękuję za sugestię, oczywiście mówiłem o treningu, bo gdzież by mi w głowie były wyścigi, od tego są inni:)

#1552 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2011 - 18:31

panie paparazzi najlepiej to 28 kabany . Marpol nie słuchaj bzdur , bierz to na czym każdy jeżdzi . Wyścigi są też i dla Ćiebie . Bywało że czasówki robiłem na 23 , a wyścigi na strasznej nawierzchni na 20 ... życie :-P i dawało rade

#1553 Gosc_dervan_*

Gosc_dervan_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2011 - 22:29

No dobra, to jak już jesteśmy przy szerokościach: odczuję jakąś różnicę pomiędzy szerokością 22 a 23? ;) No i drugie, to problemik z wyborem opon (łooo, ile ja jużczasu spędziłem na przeglądaniu allegro, for, sklepów etc...) Otóż w zeszłym roku kupiłem używane detonatory, i chyba je zabiłem do końca (przepompowałem? dojechałem?). W każdym bądź razie, dość często kapcie łapały, więc mam niemiłe wspomnienia, na końcu zaczęły się rozchodzić warstwy gumy kolorowej i czarnej. Dla tego podświadomość się broni przed Detonarorami ;D Jako że zależy mi i na tym jak będą nieść, i na wadze, i na wytrzymałości, (i na dodatek na cenie...) to szukam kompromisu.

No i znalazłem sobie Continentale Grand Prix 22, z Black Chili. Dużo to daje? tj, opłaca się dołożyć te 45 zł na komplet, i zabrać o milimetr cieńsze? Będę wytrzymalsze, i będą się lepiej kręcić?;)

Oczywiście alternatywami są jeszcze Detonatory i Blizzardy, potencjalnie droższe Ultremo R1, o których sporo już przeczytałem, i o wszystkich są bardzo mieszane opinie, dla tego z chęcią przeczytam jeszcze jakieś jakby co ;)

#1554 PawelM

PawelM
  • Użytkownik
  • 27 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 marzec 2011 - 22:46

W tym temacie mówiono już chyba o wszystkich możliwościach doboru opon, ja od siebie dorzucę Vittorię Zaffiro i jej droższą wersję pro. Miałem obie i byłem zadowolony, podobnie jak sporo użytkowników o których czytałem.
http://www.formicki-...=163&&id_kat=44

#1555 Gosc_dervan_*

Gosc_dervan_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2011 - 23:03

No ale 340g to już kawał gumy jest... A Pro to tylko pełny Slick...

#1556 eib8

eib8
  • Użytkownik
  • 57 postów
  • SkądŚwidwin \ Szczecin

Napisano 21 marzec 2011 - 23:05

polecam również mam Vittorie Zaffiro i sprawuje się bardzo dobrze.

#1557 Gosc_dervan_*

Gosc_dervan_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2011 - 23:12

W tym temacie mówiono już chyba o wszystkich możliwościach doboru opon


O Grand Prix 22 chyba jeszcze nie mówiono ;)


Edit:
Trochę mówiono, o samym rozmiarze, cytując, "nie odczujesz". No ale to trochę mało, chociaż od biedy zadowolę się i tym. No ale pytanie: Grand Prix vs. reszta pozostaje aktualne, zwłaszcza że informacji o GP nie widziałem (tylko o 3000/4000/4000S)

#1558 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 21 marzec 2011 - 23:48

Aale dylematy ... tacy profi jesteście i takie ważne czy 22 czy 23 czy 24 ?
Standard to 23 i tego trzymać się ...
Z jednej strony detonatory, z drugiej ultremo ... aaaaa
IMO - chcesz super i w miare tanio - 4000S, bo wszelkie inne z wysokiej półki są droższe.
Alternatywa to droższe pro3race (zdaje sie ze jednak mniej wytrzymałe niż pro2race), moze ultremo (chyba poprawiono wytrzymałość na przetarcia i wybulanie), lub niestety bardzo drogie z wyższej półki vittoria ...
Mozna jeszcze dooobre force&attack 22 i 24 - ale wtedy odpada podmianka tył z przodem (tył szybciej zuzywa się).
Najtańszych nie bede polecał - nie używam.
Ale jeżeli coś w średnim asortymencie, to michelin, conti czy vittoria - na pewno sprawdzi się i będzie OK.
I na pewno nie opłaca sie zbyt duzo mysleć nad 10zł w te czy w druga stronę .... odpuścić sobie 2 piwa w knajpie i to są te 10zł oszczędności ...

#1559 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marzec 2011 - 07:28

Bontrager Race Lite, na zawody Bontrager Race X lite

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1560 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 22 marzec 2011 - 08:57

emer, prawdę mówiąc cały ten temat (przynajmniej DLA MNIE) jest bez sensu ...

Po pierwsze - ponad 100 stron na temat 'Jakie kupić opony?' a praktycznie na każdej stronie pojawia się to pytanie, mimo, że na ten temat już chyba wszystko zostało napisane/powiedziane. Może prościej czyściej i przejżyściej będzie zrobić zamknięty temat podwieszony, w którym będą opisane wszelkie wymienione tu (a więc chyba wszystkie dostępne na rynku) opony, przedział cenowy (jeśli ktoś szuka 'budżetówek'), rozmiary, suche dane techniczne lub też linki do stron producentów z takimi danymi ... Wszystko w jednym miejscu na jednej stronie.
Po drugie - jeśli miałby być to temat o obiektywnych odczuciach z użytkowania opon, to też pojawia się 'problem', bo opona oponie nierówna, w tym sensie, że każda jeździ pod innym zawodnikiem (inna waga), każda na różnej nawierzchni, każda ujeżdżana przez różną ilość kilometrów, każda w różnych warunkach ... (rzeczy mające wpływ na ten kawałek gumy można wymieniać i wymieniać!) Więc oczywistym faktem jest, że nie znajdzie się "jedna uniwersalna, niezawodna opona w cenie do 'iluś-tam-zł', która wytrzyma x sezonów i jest naj, naj, naj ..." (a chyba takiej opony szukają tu ci, którzy proszą o poradę). Poza tym, jak mówi stara prawda: 'każdy chwali swoje' (nawet jak wcześniej przetestował x opon i teraz pozostał przy tej jednej jedynej, która 'się sprawdza'), i dla danej osoby ta jedna opona będzie naj, naj, ale dla innej osoby, która będzie jeździła w innych warunkach (a są one proporcjonalnie zmienne w stosunku do każdej innej opony) będzie już totalnym badziewiem i ta osoba zacznie, tą wcześniej polecaną oponę, innym odradzać ...
W ten sposób nigdy nie dojdzie się do 'złotego środka', jakiegokolwiek consensusu.
Podobnie jest z tematem siodełek, spodenek (i wkładek w nich), butów, czyli wszelkich rzeczy czysto indywidualnie dopasowanych do danego osobnika.

Wiem, wiem .. takie tam moje gderanie (ale myślę, że w miarę obiektywne i racjonalne) i zapewne utonie ono gdzieś w głębinach tego tematu, nie mając żadnego wpływu na usystematyzowanie go. No chyba, że jakiś mod znajdzie trochę czasu któregoś dnia i zrobi w tym temacie porządek ;-)



Dodaj odpowiedź