Myślę, że do takiego suchego opisu można dodać wyłuskane (-) tej konkretnej opony, bo to wydaje się ważne, np. że ulteremo w jakiejś wersji były wadliwe, że pro3race są mniej trwałe niż pro2race czy, że określone opony nie nadają się na mokre warunki ...Może prościej czyściej i przejżyściej będzie zrobić zamknięty temat podwieszony, w którym będą opisane wszelkie wymienione tu (a więc chyba wszystkie dostępne na rynku) opony, przedział cenowy (jeśli ktoś szuka 'budżetówek'), rozmiary, suche dane techniczne lub też linki do stron producentów z takimi danymi ... Wszystko w jednym miejscu na jednej stronie.
Jakie Kupić Opony?
#1561
Napisano 22 marzec 2011 - 10:27
#1562
Napisano 22 marzec 2011 - 12:07
#1563 Gosc_dervan_*
Napisano 22 marzec 2011 - 17:33
Moim zdaniem ma sens. Aczkolwiek kompenduim ocen mogło by być lepsze. No ale go nie ma ;-)jest bez sensu ...
Co do oponek: Dużo się naczytałem dobrego o 4000S. Tylko proszę o hinta gdzie je kupić w normalnej cenie. Bo widzę je najtaniej za 136 zł. Nieco dużo, zakładając że celuję w oponki za 170 za komplet, ekstremalnie do 200 zł.
I sorry, ale tu nie zczaiłem. Sugerujesz że to to samo czy że wielka różnica, bo ja tu widzę dwa sprzeczne zdania (źle odczytałem?)Aale dylematy ... tacy profi jesteście i takie ważne czy 22 czy 23 czy 24 ?
Standard to 23 i tego trzymać się ...
#1566 Gosc_dervan_*
Napisano 23 marzec 2011 - 00:06
Jednak, co przemawia na ich niekorzyść, cytując:
Wider tires roll easier, yield higher mileage and offer more comfort and grip, therefore the new Grand Prix profile is 24mm.
To prawda, że szersze opony mają mniejsze opory?
P.S Kolejne pytanie... Ile ważą Vittorie Zafiro Pro? Widzę "Waga rzeczywista:230g" no i dwa różne zdjęcia, na jednym 249g na innym 226g. To ile to jest?:-)
#1567
Napisano 23 marzec 2011 - 15:06
Może producent podaje wagę uśrednioną iluś tam opon? Schwalbe Durano S waży teoretycznie 225 g, a moje 2 sztuki ważą odpowiednio 219 i 231 g. To i tak mniejsza rozbieżność niż ta, o której piszesz, ale może po prostu producenci nie są w stanie zapewnić 100% powtarzalności procesu technologicznego i tak podają? Chociaż wtedy nie powinno się używać określenia "rzeczywista", no ale cóż...dwa różne zdjęcia, na jednym 249g na innym 226g. To ile to jest?
#1568 Gosc_dervan_*
Napisano 23 marzec 2011 - 19:03
#1569
Napisano 23 marzec 2011 - 19:25
#1570
Napisano 23 marzec 2011 - 19:42
A co do mieszanek Schwalbe do MTB to np. moje Smart Samy po ok. 1000 km (kilka ostrzejszych zjazdów) miejscami nie miały prawie bieżnika!
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#1571
Napisano 23 marzec 2011 - 20:02
#1574
Napisano 24 marzec 2011 - 09:51
Przecież:Dziękujemy za obszerną recenzję ;-)
Na pewno jak przejedzie 1.000 km, a potem 5.000 km to zda relację ;-) A teraz pewnie miał na myśli, że ładne...Kilka kilometrów...
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#1575 Gosc_Matt_*
Napisano 24 marzec 2011 - 12:40
Jak mówiłem, przejechałem wczoraj na nich może 10 - 15 km po mieście i okolicach. Pogoda na razie jak i stan dróg uniemożliwiają jazdę.
Co miał autor na myśli pisząc wczoraj, że "wrażenia bardzo pozytywne", już śpieszę z wyjaśnieniem.. :
-Opony są bardzo lekkie i jakość ich wykonania też jest niczego sobie.
-Świetna cena (85 zł/ sztuka)
-Łatwość zakładania i zdejmowania opon w porównaniu do moich poprzednich opon firmy Kenda.
-Fajne logo pasujące kolorystycznie
-Pomimo max 8.5 BAR całkiem przyjemnie niosą.
Teraz tak trochę żałuję, że nie wybrałem rozmiaru 22.
Więcej napisze jak zaliczę w nich trochę więcej kilometrów.
Pozdrawiam.
#1576
Napisano 24 marzec 2011 - 13:09
To akurat można stwierdzić na podstawie zdjęciapewnie miał na myśli, że ładne
Sarkazm niepotrzebny.Przepraszam, że od razu nie walnąłem recenzji na 5 stron maszynopisu.
Liquigas mówi Panu to coś? ;-)Nie kojarzę, żeby jakaś szosowa grupa zawodowa jeździła na produktach tej firmy
#1577 Gosc_Matt_*
Napisano 24 marzec 2011 - 16:46
Sarkazm niepotrzebny.
Zgadzam się, sam jednak zacząłeś.
Dziękujemy za obszerną recenzję ;-)
A ja kończę. - EOT. ;-)
Pozdrawiam,
Dodam jeszcze, że miejsce styku opon z nawierzchnią jest znacznie grubsza od bocznej ścianki. Opona sprawia wrażenie znacznie solidniejszej od moich dotychczasowych opon.
Oponki jeżdżą z normalnymi dętkami Schwalbe 100 gramowymi nie jakimiś tam super-extra light.
#1579 Gosc_Matt_*
Napisano 24 marzec 2011 - 18:30
Oczywiście. Powodów jest kilka;
- Jeszcze mniejsze opory toczenia w przypadku opon 22. (ostatnio miałem 25 i bałem się trochę kupować jeszcze mniejsze rozmiary zwłaszcza po przesiadce z XC)
-Mniejsza waga opon o rozmiarze 22.
-Na 24 musiałem czekać jakiś czas i kilka słonecznych dni mnie ominęło.
Jak widać powody są błahe, teraz jednak widzę, że niepotrzebnie obawiałem się rozmiaru 22. :oops: Gdybym miał wybierać raz jeszcze wybrałbym te same opony ale raczej w rozmiarze 22.
Pozdrawiam,