Jump to content


Photo

Jakie Kupić Opony?


4760 replies to this topic

#1901 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 11 March 2012 - 18:07

Tak oczywiście chodziło mi o opony z wkładką antyprzebiciową hehe :) no te continentale mają dobre opinie tylko że nie widzę żeby mieli taki zestaw kolorystyczny jak chcę :/

#1902 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 11 March 2012 - 18:12

GrzegorzP o kurde :P spoko opcja widzę producenci ogumienia starają się zadowolić wszystkich. Właśnie kurcze ciężko mi znaleźć coś odpowiedniego w tym zestawie kolorystycznym co mnie interesuje ale szukamy dalej

#1903 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 11 March 2012 - 18:26

http://www.durotire....uctDetails.aspx
inne kolory
http://www.durotire....54/Default.aspx

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1904 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 11 March 2012 - 18:43

Conti 4000 s bardzo fajne tylko szkoda że takie drogie. Mi ostry kamyczek po remoncie drogi rozciął całą conti na odcinku 1 cm ;/ i poszła do śmieci.

u2250y2014v3.gif


#1905 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 posts
  • Skądrybnik

Posted 11 March 2012 - 19:11

Czy antyprzebiciowe czy nie, jak będziesz miał pecha to przebijesz każdą oponę. Dlatego jeśli chodzi o treningi to ja kupuje najtańsze opony po 30-40zł, i jeśli chodzi o trwałość czy kapcie to nie widzę różnicy. A nawet jak wiadomo lżejsze opony szybciej się zużywają. Opona/szytka toczyć to się ma na wyścigach ;-) .

#1906 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 March 2012 - 19:18

mariusz k a jakie konkretnie kupujesz i jaki przebieg mniej więcej opona wytrzymuje??


#1907 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 11 March 2012 - 19:59

mariusz k, ale faktycznie widać różnice w samych oporach toczenia. Na pewno w tym roku kupie kolejny komplet.

u2250y2014v3.gif


#1908 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 posts
  • Skądrybnik

Posted 11 March 2012 - 20:30

Ostatnio jeździłem na najtańszych oponach CST, akurat nie mogę ich nigdzie znaleźć. W najbliższym czasie kupie komplet, jeszcze nie wiem co dokładnie, ale na pewno nie drożej niż za 40zł/szt, może coś takiego http://allegro.pl/op...2198343553.html jeśli chodzi o przebiegi to myślę że te ok 10 tys. wytrzymują. A jak już rozwalić oponę bo to się zdarza to lepiej taką niż 3 razy droższą.

#1909 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 posts
  • SkądKoźle/Opolskie

Posted 11 March 2012 - 20:50

ale porównaj przyczepność tej i tej 3razy droższej :-P no i prędkość jaka uzyska tańsza opona będzie trochę niższa niż to opona o 3 razy droższa
A jednak przyczepność ważna rzecz :mrgreen:

#1910 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 11 March 2012 - 21:00

te CST to syf jaki mało. Moja dziewczyna miała je od nowości w rowerze. 4 tysie wytrzymały i popękały wzdłużnie przy drucie usztywniającym oponę. Nie mówiąc już o dużej ilości kapci. Z tanich to chyba Detonatory najlepsze.

u2250y2014v3.gif


#1911 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 posts
  • Skądrybnik

Posted 12 March 2012 - 16:44

ale porównaj przyczepność tej i tej 3razy droższej :-P no i prędkość jaka uzyska tańsza opona będzie trochę niższa niż to opona o 3 razy droższa
A jednak przyczepność ważna rzecz :mrgreen:


Jeśli chodzi o przyczepność to dla mnie nie ma wielkiej różnicy, przesadnie nie ryzykuję, i nie zdarzyło mi się z tego powodu zaliczyć upadku.

Odnośnie prędkości to wiadomo, różnica pewnie jest, aczkolwiek niewielka, ale przecież na treningu nie ma to żadnego znaczenia. Jak ktoś jest mocny to pojedzie na oponach za 3 dyszki, a jak ktoś jest słaby to nawet szytki za 3 stówy mu niewiele dają ;-) .

Inna sprawa to moje treningi, przy moim kilometrażu zdecydowanie wolę inwestować w tanie opony ;-) .

Wyścigi to zupełnie inna sprawa i tu wiadomo, przy większych prędkościach dobra opona a najlepiej szytka powoduje wyraźną różnicę.

#1912 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 posts
  • SkądRadom

Posted 13 March 2012 - 20:01

Przepraszam, że poniekąd nie w temacie to pytanie, ale na forum BMX zostało zignorowane, więc może ktoś pomoże, bo to problem mojego syna, który początkuje na BMXie


Przetarłem oponę Innova 20x2,0. Mogę kupić taką samą tylko w rozmiarze 1,75. Czy założenie węższej opony nie wpłynie jakoś znacząco na jazdę, i jeśli nie to gdzie lepiej założyć węższą oponę?
Thx in adv za pomoc

#1913 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 13 March 2012 - 20:24

do jakiego zastosowania ??? bo tak do tylko jazdy do szkoły , czy na piwo możesz sobie założyć cokolwiek sie zmieści .
Ale jeśli to ma być BMX i jego zastosowanie daj opone szerszą,.
Są niedrogie oponki do BMX-a Kendy i Rubeny , nie pamiętam modelu, ale na Pw moge Ci podać jak znajde.

cienka opona nie zamortyzuje Ci "podskakiwań" jak szersza -większa, no i bieżnik - przyczepność

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1914 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 posts
  • SkądRadom

Posted 13 March 2012 - 21:24

no rower (WTP) ma być do trick'ów, bo na piwo to pojedzie za kilka, mam nadzieję.
Jeśli znajdziesz te oponki do polecenia to z góry dziękuję

#1915 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 13 March 2012 - 22:00

przypomnij mi na pw jutro

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#1916 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 15 March 2012 - 17:58

panowie pytanko,
jaka różnica miedzy conti gp4000 a gp4000S chodzi o wytrzymałość itp. Czy te opony są dobre jako treningówki czy długo wytrzymają jazdę nie tylko po gładkim asfalcie ale dodatkowo na bruk i typowo polski asfalt z prowincji:)? Czy jest sens założenia np takiej opony tylko na przód a na tył coś innego (patrze tu pod kątem ostrego) czy będzie ona spełniała swoją role i poprawi komfort i bezpieczeństwo styczności z nawierzchnią np z czymś słabszym na tyle lub inną oponką. I jeszcze jedno pytanie co do opon veloflex master czy to są opony typowo na wyścigi? jak z ich wytrzymałością? Dzięki. Pozdrawiam

#1917 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1,415 posts
  • Skądłódź

Posted 16 March 2012 - 07:42

w gp 4000s jest chyba mieszanka black chilli. Do ostrego nie ma sensu takich opon zakładać bo i tak na ostrym nie wchodzi się ciasno w zakręty. Same opony niosą bardzo dobrze i myślę, że sezon spokojnie wytrzymają, oczywiście taki do 8-10tysi

u2250y2014v3.gif


#1918 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 posts
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Posted 16 March 2012 - 07:48

ja jednak nie polecam conti 4000s na "prowincjonalne asfalty". To świetne, bardzo komfortowe oponki, świetnie trzymające w zakrętach ale po prostu szkoda je niszczyć jeżdżąc po wiochach, mówię to z przykrego własnego doświadczenia.

#1919 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 16 March 2012 - 11:01

A jak jest z wymiarami opon tzn jakie jest lepsze połączenie czy obie tej samej szerokości czy np przód węższy tył szerszy? Jakie odczucia?

#1920 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 March 2012 - 11:09

W Contiental Force & Attack których teraz używam tył jest szerszy i jak na razie wszystko pracuje idealnie, ale czy jest znaczna różnica między takimi oponami a takimi o tej samej szerokości to nie zauważyłem jakoś bardzo. Możliwe, że inne odczucia będą po jeździe w górach i szybkim pokonywaniu zakrętów.

Szersza opona z tyłu znacząco mniej obciąża plecy, cytuję:
Grubsza tylna opona ma dużą pojemność powietrzną przy mniejszym ciśnieniu, co powoduje około 2 krotny wzrost amortyzacji drgań pomiędzy średnicą opony 23 a 25!!. Grubsza opona ma też niższy opór toczenia. W wypadku tylnego koła nie ma problemu oporu powietrza, koło jedzie w „cieniu” ramy! Przednia opona może być cieńsza i wtedy problem strat aerodynamicznych nie istnieje.

źródło: http://www.bodyicoac...za-a-kolarstwo/

pozdrawiam



Reply to this topic