Jakie Kupić Opony?
#1903
Napisano 11 marzec 2012 - 18:26
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1905
Napisano 11 marzec 2012 - 19:11
#1908
Napisano 11 marzec 2012 - 20:30
#1911
Napisano 12 marzec 2012 - 16:44
ale porównaj przyczepność tej i tej 3razy droższej :-P no i prędkość jaka uzyska tańsza opona będzie trochę niższa niż to opona o 3 razy droższa
A jednak przyczepność ważna rzecz :mrgreen:
Jeśli chodzi o przyczepność to dla mnie nie ma wielkiej różnicy, przesadnie nie ryzykuję, i nie zdarzyło mi się z tego powodu zaliczyć upadku.
Odnośnie prędkości to wiadomo, różnica pewnie jest, aczkolwiek niewielka, ale przecież na treningu nie ma to żadnego znaczenia. Jak ktoś jest mocny to pojedzie na oponach za 3 dyszki, a jak ktoś jest słaby to nawet szytki za 3 stówy mu niewiele dają ;-) .
Inna sprawa to moje treningi, przy moim kilometrażu zdecydowanie wolę inwestować w tanie opony ;-) .
Wyścigi to zupełnie inna sprawa i tu wiadomo, przy większych prędkościach dobra opona a najlepiej szytka powoduje wyraźną różnicę.
#1912
Napisano 13 marzec 2012 - 20:01
Przetarłem oponę Innova 20x2,0. Mogę kupić taką samą tylko w rozmiarze 1,75. Czy założenie węższej opony nie wpłynie jakoś znacząco na jazdę, i jeśli nie to gdzie lepiej założyć węższą oponę?
Thx in adv za pomoc
#1913
Napisano 13 marzec 2012 - 20:24
Ale jeśli to ma być BMX i jego zastosowanie daj opone szerszą,.
Są niedrogie oponki do BMX-a Kendy i Rubeny , nie pamiętam modelu, ale na Pw moge Ci podać jak znajde.
cienka opona nie zamortyzuje Ci "podskakiwań" jak szersza -większa, no i bieżnik - przyczepność
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1915
Napisano 13 marzec 2012 - 22:00
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#1916
Napisano 15 marzec 2012 - 17:58
jaka różnica miedzy conti gp4000 a gp4000S chodzi o wytrzymałość itp. Czy te opony są dobre jako treningówki czy długo wytrzymają jazdę nie tylko po gładkim asfalcie ale dodatkowo na bruk i typowo polski asfalt z prowincji:)? Czy jest sens założenia np takiej opony tylko na przód a na tył coś innego (patrze tu pod kątem ostrego) czy będzie ona spełniała swoją role i poprawi komfort i bezpieczeństwo styczności z nawierzchnią np z czymś słabszym na tyle lub inną oponką. I jeszcze jedno pytanie co do opon veloflex master czy to są opony typowo na wyścigi? jak z ich wytrzymałością? Dzięki. Pozdrawiam
#1920
Napisano 16 marzec 2012 - 11:09
Szersza opona z tyłu znacząco mniej obciąża plecy, cytuję:
Grubsza tylna opona ma dużą pojemność powietrzną przy mniejszym ciśnieniu, co powoduje około 2 krotny wzrost amortyzacji drgań pomiędzy średnicą opony 23 a 25!!. Grubsza opona ma też niższy opór toczenia. W wypadku tylnego koła nie ma problemu oporu powietrza, koło jedzie w „cieniu” ramy! Przednia opona może być cieńsza i wtedy problem strat aerodynamicznych nie istnieje.
źródło: http://www.bodyicoac...za-a-kolarstwo/
pozdrawiam
Trzymaj Koło - blog dla PRO amatorów
Wycieczki weekendowe i atrakcje turystyczne