Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Kupić Opony?


4760 odpowiedzi w tym temacie

#4421 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2204 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 grudzień 2020 - 18:25

Witam, szukam porządnych opon do roweru szosowego/gravel szerokosc najlepiej 32 mm.
To na czym mi zależy to możliwie duża odpornosc na przebicia, oczywiście kosztem wagi i oporów toczenia.
Aktualnie używam Continentali Ultra Sport II i wkurzają mnie częste kapcie, a nie ścigam sie i te kilkaset gr wiecej mi nie zrobi róznicy
Słyszałem że opony Schalbe Marathon Plus są bardzo pancerne, ale czy to prawda?
Pozdrawiam


Miałem marathony plus w rowerze miejskim, 35c lub 38c. Baaaardzo ciężkie, ale faktycznie pancerne, pamiętam jednego kapcia - gwóźdź - wyciągałem go z opony kombinerkami bo palcami nie byłem w stanie ;)

Ja bym jednak szukał czegoś innego, te opony zabiją charakter szosówki.
  • tygrysek lubi to

#4422 wymoczek

wymoczek
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • SkądRG

Napisano 01 grudzień 2020 - 20:45

A te Grand Prixy-4 season ???  Może ktoś używał i sie wypowie.



#4423 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 01 grudzień 2020 - 21:07

GP 4 Seasons ujeżdzałem przez ok 15000 km, rozmiar 28mm. Bardzo odporne na przebicia, złapałem przez cały okres użytkowania tylko dwa kapcie. Wzmocnione boki zwiększają ochronę przed przebiciem. Minusem dość miękka mieszanka, która dość łatwo łapała nacięcia i zbierała wszelki syf z drogi. Następcą została Michelin Pro 4 Endurance.
Jeżdżę głównie po szosie tak, że nie wiem jak obydwie opony sprawowałyby się w jeździe mieszanej włączając dziury. Chociaż dobry skuter jest lepszy od dziurawej asfaltu 😉

#4424 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 21:15

Jeździłem jeden sezon na tych Michelin Endurance Pro 4. Kapci nie łapały, ale przyjemności z jazdy na tych gumach nie było. Mułowate. Potem wjechały gp4000,które też kapci nie łapały a przyjemność z jazdy nieporównywalnie większa :)

#4425 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 21:36

a to o Gatorach (z poprzedniej strony) też niestety słyszałem, że mułowate.



#4426 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 21:52

Mogą być mniej mułowate niż Michelin. Miałem też chwilę Conti Ultra Grip i bardzo przyjemnie jeździły (na pewno lepiej niż Michelin).
Teraz gp5000 i są świetne. W przelaju też mam Conti po przygodzie z różnymi innymi oponami.
Także Conti to dla mnie pewniak.
Jeśli potrzebujesz mocniejszych opon, poszedłbym po Conti 4 season.

#4427 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 01 grudzień 2020 - 22:25

W sumie na stronie Conti można całkiem przyjemnie (wg. preferencji) wyklikać opony:

https://www.continen...m/bicycle/tires

 

 



#4428 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądSobótka

Napisano 02 grudzień 2020 - 06:06

A te Grand Prixy-4 season ??? Może ktoś używał i sie wypowie.

Dla mnie super opony, bardzo trwałe i odporne na przebicia. Ja na nich nie złapałem żadnego kapcia przez 2 lata, syn jednego w tym samym czasie.
  • admsk lubi to

#4429 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 04 grudzień 2020 - 13:03

Mogą być mniej mułowate niż Michelin. Miałem też chwilę Conti Ultra Grip i bardzo przyjemnie jeździły

Nie ma takich opon jak Conti Ultra Grip według Google, na pewno tak się one nazywały?



#4430 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 04 grudzień 2020 - 16:31

Masz rację. Słownik mi to zmienił. Chodziło o Ultra Sport.

#4431 Maly_Mtb

Maly_Mtb
  • Użytkownik
  • 30 postów

Napisano 11 styczeń 2021 - 12:16

Proszę o pomoc przy wyborze opon do nowych kół . 

 Brać GP 5000  700X25   czy może  Schwalbe Pro One  700x25  ewentualnie  prosze o alternatywe  dla tych 2 opon które rozważam.

Która z opon ma lepszą ochronę przed przebiciem i żywotność  . Budżet  to max 400 zł  za 2 sztuki , opony pod dętkę. 



#4432 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 11 styczeń 2021 - 12:44

https://www.bicycler...ht-tubular-2017

 

 

Zaś jedna z najlepszych alternatyw dla GP 5000 to jest oczywiście Pirelli P Zero Velo (opcjonalnie w wersji 4S). Nie wiem jak się ma do nich Schwalbe, ale na Schwalbe nie jeżdżę od kiedy nie mam MTB.

 

Rozważałem na ten sezon GP5000 ale raczej się skłaniam ku Pirelli P Zero Velo i chyba w odmianie 4S, no bo zawsze mniej dętek do zmieniania na trasie dwa, że i w deszczu się zdarza śmigać i w temperaturach różnych a gramowo nie jest dużo gorzej niż klasyczne Pirelli P Zero Velo.

 

EDIT: poprawka! Przecież do trenażera mam jakieś niebieskie Schwalbe 23c :D



#4433 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 818 postów
  • SkądSobótka

Napisano 11 styczeń 2021 - 13:01

https://www.bicycler...ht-tubular-2017


Zaś jedna z najlepszych alternatyw dla GP 5000 to jest oczywiście Pirelli P Zero Velo (opcjonalnie w wersji 4S). Nie wiem jak się ma do nich Schwalbe, ale na Schwalbe nie jeżdżę od kiedy nie mam MTB.

Rozważałem na ten sezon GP5000 ale raczej się skłaniam ku Pirelli P Zero Velo i chyba w odmianie 4S, no bo zawsze mniej dętek do zmieniania na trasie dwa, że i w deszczu się zdarza śmigać i w temperaturach różnych a gramowo nie jest dużo gorzej niż klasyczne Pirelli P Zero Velo.

Kupiłem do kół wyścigowych dla syna Pirelli P zero velo 4s, fajne opony lekkie i dobrze się toczą, na razie obyło się bez kapci.
  • artho lubi to

#4434 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 styczeń 2021 - 13:02

a ja Wam powiem, że ujeżdżałem przez długi czas Continental Ultra Sport II - zwykłe, niezbyt lekkie treningówki i GP5000 i szczerze - nie widzę żadnej różnicy w oporach toczenia czy w przyczepności. Nawet na GP5000 nie pobiłem swoich czasów na kilku krętych zjazdach, gdzie naprawdę mocno się wykładam na winklach. Gdyby ktoś mi zrobił niespodziankę i wsadził na rower GP5000, to nie zorientowałbym się. I uwaga: to są odczucia przy GP5000 z dętkami Supersonic, w porównaniu z Ultra Sport z dętkami Race Light. Wrzuciłem to kombo GP5000 z dętkami Supersonic licząc na jakiś nowy level kolarstwa. A wyszedł kapiszon za sporo kasy. Byłem zawiedziony, bo liczyłem na odczuwalne zyski, które choćby trochę obronią sens inwestycji. 

 

Czekam na riposty, że na pewno złe ciśnienie - otóż nie, chcę tylko uświadomić tutejszych, że przeskok ze średniopółkowych, treningowych ultra sport na topowe, premium GP5000, to nie jest żadna rewolucja, a jeżeli zmiana jakaś jest, to chyba mierzona w warunkach laboratoryjnych, bo ja nie odczułem po prostu żadnej. Natomiast rozumiem, że psychologia działa, kiedy mamy tę pewność, że wydaliśmy tyle pieniędzy ile się dało, więc performance musi być najlepszy z możliwych i przynajmniej nie ma powodów, żeby sobie zarzucać, że poszło się na jakiś kompromis ;)


  • dywyn i lukaszzsch lubią to

#4435 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 11 styczeń 2021 - 13:05

https://www.bicycler...ht-tubular-2017

 

 

Zaś jedna z najlepszych alternatyw dla GP 5000 to jest oczywiście Pirelli P Zero Velo (opcjonalnie w wersji 4S). Nie wiem jak się ma do nich Schwalbe, ale na Schwalbe nie jeżdżę od kiedy nie mam MTB.

 

Rozważałem na ten sezon GP5000 ale raczej się skłaniam ku Pirelli P Zero Velo i chyba w odmianie 4S, no bo zawsze mniej dętek do zmieniania na trasie dwa, że i w deszczu się zdarza śmigać i w temperaturach różnych a gramowo nie jest dużo gorzej niż klasyczne Pirelli P Zero Velo.

 

Dałeś starą oponę. Z 2020 jest znacznie poprawiona. 

https://www.bicycler...e-tubetype-2020

 

Nie mam porównania do GP5000, ale mam do GP4000. Mam Schwalbe Pro One 2020 z dętką i jestem bardzo zadowolony. Znacznie większa odporność na przebicia i z tego co można wyczytać o GP5000 zdecydowanie bardziej odporna na ścieranie. 

Jakbym miał kupować kolejne opony, to raczej te samo Pro One. 


  • Maly_Mtb i artho lubią to

#4436 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 11 styczeń 2021 - 13:18

Kupiłem do kół wyścigowych dla syna Pirelli P zero velo 4s, fajne opony lekkie i dobrze się toczą, na razie obyło się bez kapci.

To już prawie pewny jestem tego wyboru ;). Tylko raczej 28c.

 

Czekam na riposty, że na pewno złe ciśnienie - otóż nie, chcę tylko uświadomić tutejszych, że przeskok ze średniopółkowych, treningowych ultra sport na topowe, premium GP5000, to nie jest żadna rewolucja, a jeżeli zmiana jakaś jest, to chyba mierzona w warunkach laboratoryjnych, bo ja nie odczułem po prostu żadnej.

Zamiast riposty napiszę tak - po prostu Ultra Sport II (a może III też) są wręcz nieopłacalnie dobrymi oponami. Oczywiście pomijam te przypadki, które mają wady fabryczne - bo sporo osób podobno dość szybko połapało na nich kapcie. Ja w 2020 ani jednego kapcia na nich, szutry się zdarzały ale nie za wiele. Rozmiar 25c.

 

Dałeś starą oponę. Z 2020 jest znacznie poprawiona. 

https://www.bicycler...e-tubetype-2020

 

Nie mam porównania do GP5000, ale mam do GP4000. Mam Schwalbe Pro One 2020 z dętką i jestem bardzo zadowolony. Znacznie większa odporność na przebicia i z tego co można wyczytać o GP5000 zdecydowanie bardziej odporna na ścieranie.

 

Dzięki za korektę, właśnie słabo jestem zorientowany w Schwalbe. Dokładnie, podobno w GP5000 różnie z tymi przebiciami... dlatego planuję 4S dla spokoju.

 

Wagi Pirelli P Zero Velo:

25c - 210g

28c - 230g

 

Wagi Pirelli P Zero Velo 4S:

23c - 205g

25c - 220g

28c - 250g

 

Chociaż kusi mnie też eksperyment wsadzić kiedyś do szosy 30c lub 32c i zobaczyć "czy wybuchnie", bądź czy "piorun zejdzie z nieba i mnie powali" a widzę, że Schwalbe One Pro mają opcję 30c :P.



#4437 bonobo

bonobo
  • Użytkownik
  • 1963 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 styczeń 2021 - 13:39

 

Zamiast riposty napiszę tak - po prostu Ultra Sport II (a może III też) są wręcz nieopłacalnie dobrymi oponami. Oczywiście pomijam te przypadki, które mają wady fabryczne - bo sporo osób podobno dość szybko połapało na nich kapcie. Ja w 2020 ani jednego kapcia na nich, szutry się zdarzały ale nie za wiele. Rozmiar 25c.

 

 

Widocznie faktycznie to są bardzo dobre opony za rozsądne pieniądze. Ja zajechałem trzy komplety bez żadnych wad fabrycznych oraz z niewielką ilością kapci. Za to na GP5000 i dętce supersonic złapałem dwa bardzo szybko. Nigdy nie oczekiwałem odporności na przebicia od lekkich opon w zestawie z lekkimi dętkami. 

 

A piszę to dlatego, że czasami mam wrażenie, że jakiś komponent jest promowany na forach jako na tyle dobry, że powstaje przekonanie, że jak się go nie ma, to zostaje się w tyle z osiągami. Tymczasem po przeskoku ze średniawek na topówki ani nie odkryłem jakiejś nowej niesamowitej przyczepności, ani nie byłem szybszy, ani się szybciej nie rozpędzałem. Może ten marginal gain jakiś był, ale byłbym gotów powiedzieć, że różnica jak przy wymianie dwóch śrubek z mostka ze stalowych na tytanowe. Nieodczuwalna, wręcz nieistniejąca. Może mówiłbym inaczej przechodząc z drutowanych najtańszych opon na GP5000. Może ja po prostu nie wiem co to znaczy kiepska opona ;) Ale na pewno Ultra Sport II taka nie jest w porównaniu z GP5000. 

 

A i dodam, że teraz w nowym rowerze mam wrzucone jakies turbo kosmos zajebiaszcze Cadex Race za 350 zł za sztukę. Tak jest, komplet za 700 zł. GP5000 to muszą być przy nich jakieś kasztany dla ubogich. Zobaczymy, jeszcze w terenie nie testowałem, ale czuję, że KOMy się posypią :) Oczywiście specjalnie ironizuję. 



#4438 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 11 styczeń 2021 - 13:52

Na pewno kiepska nie jest za to niestety sporym minusem Ultra Sport-ów jest waga. Oczywiście przy szosie wycieczkowej ma to małe znaczenie, ale już przy tej drugiej, gdzie szukamy każdego grama to niestety po prostu Ultra Sport-y są ciężkie.



#4439 Gosc_Kuba__H_*

Gosc_Kuba__H_*
  • Gość

Napisano 11 styczeń 2021 - 14:04

Jeżdżę na ultasportach 2 i 3  po tymjak jeździłem na GP 4000 .... brak zauważalnych różnic :) poza tym ze Ultrasporty nie tną się na bokach ... tak jak 4000 :) do tego kosztują mniej niż połowę tego co 4000 :) nic tylko brac i jeździć :)

 

Edit:

Ostatnią rzeczą przy 190 cm wzrostu i 90+ kg jest przejmowanie się wagą o 50 gram cięższą na oponie xD .... chyba musiałbym postradac zmysły żeby się tym przejmować, jak do zrzucenia z siebie mam 10 kg 


  • artho lubi to

#4440 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2832 postów

Napisano 11 styczeń 2021 - 14:10

No prawda, ale w sumie jak chcesz raz dwa zrobić z roweru 8kg rower 7.5kg to w sumie akurat opony + dętki w ramach tych 0.5kg do zrzucenia zdecydowanie zrobią zauważalny % :D :D





Dodaj odpowiedź