Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa - Proszę O Pomoc W Koncepcji Wybierania - Do 8Tys.

pierwsza szosa

25 odpowiedzi w tym temacie

#1 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 19 czerwiec 2015 - 21:47

cześć,

od kilku tygodni chodzi mi po głowie zakup szosy. W życiu miałem kilka miejskich rowerów i nic po za tym. 

Jestem człowiekiem aktywnym, biegam kilka razy w tygodniu (około 100km miesięcznie) naprzemiennie z basenem. Mam na swoim koncie starty w półmaratonach i dyszkach biegowych, ale zacząłem myśleć o triathlonie.

Zanim jednak cokolwiek zacznę kombinować z triathlonem chciałbym pojeździć na rowerze. Jako osoba aktywna wiem czego mniej więcej oczekuję od treningu i nie jestem pewny czy mi się jazda na rowerze spodoba.

Mam 181 cm wzrostu i 77kg wagi, pomierzyłem sobie nogę i wyszło mi 83cm.  

 

Zastanawiam się w ogóle nad koncepcją zakupu pierwszej szosy 

1) używana czy nowa?

2) czy kupować przez internet wg rozmiarówki czy iść do sklepu i "przymierzyć rower"

3) czym się kierować szukając roweru? na co zwracać szczególną uwagę - mi najłatwiej w tej chwili porównać cenę i wage...

4) rama alu/carbon/tytan?

 

Myślę o tym aby wybrać kierunek - kupić używany rower, którym przed zakupem będę mógł chwilę pojeździć aby przymierzć, najlepiej jakiś firmowy z ramą z włókna węglowego. Słuszna koncepcja? 

 

Dysponuję środkami do 7-8tysięcy. Wiadomo, że im mniej wydam tym lepiej, ale najważniejsze by było dobrze!. Może moi drodzy mi coś doradzicie?

 



#2 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 19 czerwiec 2015 - 22:08

1. zależy od Ciebie. używana dostaniesz dużo lepszy sprzęt wszystko zależy od stanu, nowa - gwarancja i wszystkie plusy z nią związane. Jak wystarczająco się nie znasz by ocenić czy rower jest zajechany czy nie lub nie masz z kim pójść obejrzeć rowerka żeby Ci doradził ktoś zaufany to kupuj nowy. 

2. wymierz się, gdzieś był kalkulator dobry do wyboru rozmiaru http://www.competiti...culatorBike.jsptutaj link. :) krok po kroku i będziesz miał wynik czego potrzebujesz. Jak masz możliwość się przejechać zawsze plus :) 

3. to od Ciebie zależy jak nie chcesz by był jakiś super ładny tzn, wygląd jest drugorzędną sprawą to się nim nie kierujesz. Jak używka to aby był w dobrym stanie. nówka wiadomo.

4. W twoim budżecie oczywiście, że carbon, nie wiem czy sens w tytan się pchać, a alu pewnie zaraz grupa zapalonych nowościami poleci Ci alu bo produkują już tak superlekkie, że konkuruje wagowo z carbonem ale mimo wszystko ja wybrałbym carbon. Osprzętowo w tym przedziale minimum najnowsza 105, ultegra też na plus. DA raczej zabraknie kasy. No i fakt, że trzeba się liczyć z kosztami potem wymiany. Więcej kosztować będzie wymiana czegoś w ultegrze jak się rozdupi niż w 105. Zależy od Ciebie. Koła, w rowerach nowych po pewnym czasie pewnie i tak stwierdzisz, że to co dostajesz to za mało, bo niestety ale do kół w gotowych rowerach nowych coś mało przywiązują wagę. W używkach trzeba by się zastanowić, zależy co się znajdzie. 

 

Przejrzyj najpierw oferty nowych bryk z gianta, meridy, treka, scotta, lapierre, canyona, wiliera, cervelo, argona, bianchi, i kilku innych firm, może coś Ci wpadnie w oko. Jak nie no to po używkach można zacząć szukać. 



#3 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 07:31

Pomysl nad typem roweru ja polecam endurance (dlugodystansowy o wygodniejszej pozycji), w takich rowerach często też da się zamontować szersze opony i błotniki więc uniwersalność 105/Ultegra to dobry wybór

Pojezdzij po sklepach poogladaj poprzymierzaj się poproś o pomoc w ustaleniu rozmiaru TO WAŻNE!

Pozdrawiam

#4 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 07:57

dzięki za sugestie i za link do wymiarów. Pomierzyłem się sam i wychodzi mi coś takiego:

 

The Eddy Fit (cm)  

Seat Tube Range c–c: 54.3 - 54.8 cm
Seat Tube Range c–t: 55.9 - 56.4 cm
Top Tube Length: 58.2 - 58.6 cm
Stem Length: 10.7 - 11.3 cm
BB–Saddle Position: 78 - 80 cm
Saddle Handlebar: 56.6 - 57.2 cm
Saddle Setback: 4 - 4.4 cm

 

The Competitive Fit (cm)  

Seat Tube Range c–c: 53.1 - 53.6 cm
Seat Tube Range c–t: 54.7 - 55.2 cm
Top Tube Length: 58.2 - 58.6 cm
Stem Length: 11.8 - 12.4 cm
BB–Saddle Position: 78.8 - 80.8 cm
Saddle Handlebar: 55.8 - 56.4 cm
Saddle Setback: 2.8 - 3.2 cm

 The French Fit (cm)  

Seat Tube Range c–c:56 - 56.5 cm
Seat Tube Range c–t:57.6 - 58.1 cm
Top Tube Length:59.4 - 59.8 cm
Stem Length:10.9 - 11.5 cm
BB–Saddle Position:76.3 - 78.3 cm
Saddle Handlebar:58.3 - 58.9 cm
Saddle Setback: 3.5 - 3.9 cm
 

Rozumiem, że dla mnie jako jeszcze leszcza i amatora najlepszy będzie albo eddy fit albo french fit. Dzięki!

 

Czytam trochę na tym forum o różnych sklepach - jedne są polecane inne należy omijać dużym łukiem. Czy ktoś potrafi polecić jakiś dobry sklep w Poznaniu lub Bydgoszczy? Mieszkam akurat tak pomiędzy tymi miastami. 

Znalazłem jeszcze na olx dość ciekawą używkę z UK:

http://olx.pl/oferta...html#37fd449780

Mogę kogoś poprosić aby ocenił ten rower? Mam do sprzedawcy dość blisko i mogę się któregoś dnia do niego wybrać. Na co mam zwracać uwagę podczas jazdy próbnej? Dowiedziałem się, że rower ma hamulec tylny z lewej strony i trzeba będzie zamienić żyłki, cz to jakaś wyższa szkola czy poradzę sobie z tym sam?

Zaraz popatrzę jeszze na te rowery co mi pokazał wojtek. Dzięki!



#5 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 08:33

Rower dość ciekawy, ale co do DI2 ... hmm. Jeździłem na DI2, precyzja działania elegancka choć moja Ultegra tez działa bardzo precyzyjnie. Nie wiem jak wygląda sprawa eksploatacji i serwisowania DI2, ale z pewnością jest kłopotliwa, ponieważ wątpię aby OD RĘKI można było w sklepie coś do tego kupić. Inna sprawa, że cenowo też nie wygląda to najekonomiczniej.

Nabazgrane na Note4 ...



#6 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 08:35

Podsumowując DI2 - ilu zwolenników, tylu przeciwników.

Nabazgrane na Note4 ...



#7 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 12:26

Muszę podjechać i sprawdzić. Na co zwracać szczególną uwagę podczas jazdy próbnej? W sumie to nigdy szosą nie jeździłem, więc nie mam kompletnie pojęcia na co patrzeć. Pewnie najlepiej by było wcześniej wybrać się gdzieś do sklepu i pogadać najpierw ze sprzedawcą.

 

z tego co szperam po różnych stronach widzę, że raczej na pewno nie ma co kupować pierwszego roweru ze strony internetowej nie jeżdżąc w ogóle na nim wcześniej. Każdy producent ma inną rozmiarówkę i na pewno na różnych rowerach człowiek inaczej będzie siedzieć.

 

Polecicie jakiś dobry sklep z poznania lub bydgoszczy? może być też toruń od biedy :)



#8 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2015 - 12:39

Z moim doświadczeń, popatrz, poruszaj czy nie ma luzów na korbie, czy koła jakoś lekko niescentrowane, czy napęd nie zajechany tzn jak zębatki wyglądają, Czy jakichś odprysków lakieru nie ma na ramie/rys tudzież czegokolwiek innego co by mogło wskazywać na dzwona czy jakieś szlify ;)



#9 Wikt00r

Wikt00r
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 12:52

Masz taki budżet i brak doświadczenia to ja proponuję Ci raczej nowy rower.

Jeśli myślisz o tri, to ja ja Ci zamieszam w głowie moją propozycją :-)
Poszukaj szosy typu Endurace, które mają wygodniejsze pozycje.
Za 5000 PLN +/- 500 pln będziesz miał albo alu z Ultegrą albo karbon ze 105 (np. Canyon Endurace). Pojezdzisz, zobaczysz czy szosa to jest to. Jesli nie, mało stracisz.
Jesli jednak zlapiesz bakcyla (a jest szansa), to na pewno do triathlonu bedziesz później chciał kupić dedykowany rower, więc oszczędności z pierwszej szosy się przydadzą :-)

#10 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 13:25

Ten Canyon Endurance mi się bardzo bardzo podoba, dopisałem go do swojej shortlisty po pierwszym poscie wojtka. Podobają mi się też lapierre pulsium 300 oraz cervelo, ale te ostatnie to trochę poza budżetem. szukam dalej. Dzięki wiktor za radę, myślę że tak właśnie zrobię. Muszę w przyszłym tygodniu pochodzić po sklepach i popatrzeć. 

 

A zapytam tak jeszcze trochę przewrotnie, bo jestem polskim przedsiębiorcą i uważam się za patriotę, dlatego też chciałbym wspierać polski przemysł/myśl techniczną... (oczywiście polskim samochodem nie jeżdżę :)). Ale co sądzicie o polskich producentach rowerów szosowych? Znalazłem w sieci romet huragan crd. Wygląda całkiem nieźle, a cenowo podobny do konkurencji.



#11 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 20 czerwiec 2015 - 13:32

Maja Włoszczowska jeździ na Krossie i swoje wygrywa. Ja sam przeglądałem ofertę Krossa i zastanawiałem się nad kupnem jakiegoś. Kiedyś jakoś negatywnie byłem nastawiony ale chyba mi przeszło i w sumie zawsze to jakaś opcja ;) 



#12 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 17:44

Di2 jest ok miałem i polecam, ale teraz mam Ultegre 6800 i nie widzę zastrzeżeń, nowa 105 powinna działać tak samo

6-8 tysięcy to spokojnie jakiś Carbon na 105 np focus, szukaj też w uzywkach są rowery z przebiegami max 1500km bez śladów użytkowania po - 40-50% - nietrafione rozmiary, sam taki sprzedałem :-(

#13 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 21 czerwiec 2015 - 13:59

Przewertowałem nieco internet i znalazłem takie oto rowery. Wytyczne które zadałem przy wyborze to zgodnie z radami forowiczów - rower typu endurance z ramą z włókna węglowego na osprzęcie shimano 105. Posegregowałem wg cen znalezionych w sieci.

 
Merida Scultura 4000 cena 6.490,00zł http://www.rowerymer...wer-merida.htmlkoła 700C felgi Merida comp 24 pair waga 8.45kg
 
Canyon Endurace CF 8.0 cena 6.499,00zł https://www.canyon.c...ike.html?b=3680koła DT Swiss r24, waga 7.5kg
 
Scott Cr-1 20 cena 6.799zł http://www.scott.pl/...3/rower-cr1-20/koła Syncros Race 27 Aero obręcze, Formula Pro hubs Schwalbe Lugano opony 
 
Giant Defy Advanced 2 cena 6.999,00zł http://www.giant-bic....2/18820/76286/kołaGIANT P-R2 Disc, hamulce tarczowe
 
Fuji Gran Fondo 2.7C 7.059,00zł http://rower.com.pl/...2-5-c-28-494393koła Oval 327 aero alloy, waga 8.67kg
 
Focus Izalco Ergoride 2.0 cena 7.590,00zł http://wertykal.com/...E-2.0-2015/2169Koła Fulcrum WH-CEX 6.5 
 
Bianchi Intenso 105 11sp 1.999,00 Euro http://www.bianchist...-11sp-compact_1 koła Fulcrum Racing Sport
 
Lapierre Pulsium 300 8.399,00zł http://www.porebarow...-CP-2015,page:1waga 8.4kg koła SHIMANO RS010
 
Cannondale Synapse Carbon 105 8.999,00zł http://www.cannondal...e-carbon-105-6 
 
Wilier Triestina GTS (ultegra)  lub Wilier Triestina GTS Disc (105) 9.300,00zł http://wertykal.com/...estina-GTS/2207 Koła SHIMANO - RS10 Przerzutki Shimano Ultegra 
Cena na oficjalnej stronie GTS na osprzęcie shimano 105 to 1849 Euro
 
Trek Domane 4.3 cena 9.499,00zł http://www.trekbikes...ne_4_3_compact/ koła Bontrager Tubeless Ready wyprzedaż modelu 2014 http://www.bikeateli...domane-4-3-2014 6.999,00zł
 
 
Patrząc na linie i wygląd najbardziej podobają mi się Canyon, Scott, Fuji, Lapierre i Cannondale. Mam teraz w planie wybrać się do paru sklepów, przymierzyć i jednocześnie szukać po aukcjach jakiś okazji wśród używanych. 
Co sądzicie o powyższych propozycjach?
 
 
 
 


#14 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 21 czerwiec 2015 - 14:58

Ile użytkownikow tyle opinii, popatrz co Ci się podoba to Ty będziesz na tym jeździł, Ja mam domane i bardzo go sobie chwałę ale ten który podałeś to model 2014 (stara 105) i seria 4, pomyśl co chcesz napis na ramię czy stosunek cena -jakośc? Przejrzyj wątek endurance, jak ja szukałem to znalazłem sklepy które miały po kilka marek (na stanie) i chętnie udostepnialy rowery do testów. Można poświęcić dzień pojechać i potestować.

wyznacz kryteria
1. Rama - to ewidentnie podstawa
Typ, właściwości, wygląd
Carbon a Carbon to duża różnica pamiętaj o tym
2. Koła też ważne ale seryjne i tak zmienisz więc się nie ma co spinac
3. Osprzęt zobacz co Ci pasuje nowa 105/Ultegra jest ok, sram - dobra waga, mam teraz stara campe Avanti i też jest fajna.

Widziałem sporo ciekawych używek nawet forumowych też można by je wziąść choć pod uwagę, 7-8 t to może być fajny sprzęt

#15 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 21 czerwiec 2015 - 16:47

Szczerze ja nie wiem czemu ktoś polecił ramę Endurace tym bardziej, że kolega napisał, że jest człowiekiem aktywnym i ze sportem jest za Pan brat. Dodatkowo myśli też o triathlonie więc po co ma się czołgać z ramą "turystyczną" trochę przesadziłem dlatego wziąłem w cudzysłów, no bo to jest coś pomiędzy ala sport ala turystyka. Wygodna pozycja jak ktoś napisał. Nie wiem co za problem kupić coś z agresywniejszą sylwetką. Jest sporo miejsc do bike fittingu, które jakby coś było nie tak, tzn z wygodą na sportowej geometrii mogą pomóc w ustawieniu konkretnym i na pewno dla człowieka aktywnego nie byłaby problemem taka geometria. Więc nie wiem czemu skupianie się na Endurance. Ja bym poszerzył trochę obszar poszukiwań i szukał tego co się najbardziej podoba. Sprzętowo i z ramą będzie w wielu wypadkach podobnie w tym przedziale cenowym, chyba skupiłbym się na tym co jest najwygodniejsze tzn przejechać się na kilku. Najlepiej pojechać do miasta gdzie najwięcej rowerków do przetestowania by było, nawet cały dzień poświęcić na to, i dodatkowo na kołach bo to chyba największa różnica w wielu modelach, czasami dadzą kichę, a czasami coś lepszego się trafi. Reszta zawsze będzie podobna bardzo a chyba właśnie od strony technicznej największe różnice w kołach można znaleźć. 

 

Co do używek to w tym przedziale cenowym to może być istna kosa :D Ale no to już trzeba się znać i jeśli się nie spieszy powoli szukać. Poszukaj może czegoś co Ci się podoba też po allegro w tym przedziale cenowym. podlinkuj, sporo ludzi przejrzy w tym ja i każdy wyda opinie i może coś się znajdzie. Może znajdzie się coś blisko Ciebie albo kogoś z forum to zgadacie się i Razem podejść zawsze można, to ktoś Ci doradzi :) 



#16 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 22 czerwiec 2015 - 21:20

Muszę zobaczyć po sklepach. W czwartek mi się uda wybrać do Poznania to zobaczę Trek'a i Cannondale'a. Jeśli chodzi o ramę Endurance to nie jest to oczywiście przesądzone. Zobaczę co mi doradcy w sklepach powiedzą. Myślę jednak, że taki endurance może się sprawdzić w moim przypadku, bo  na tych moich kujawskich ziemiach to straszne dziury wszędzie.

A jak się wkręcę dalej to może faktycznie będzie jak wikt00r napisał kupię se jakiś turbomega zajebisty agresywny rower :) 

Wielkie dzięki za wszystkie wskazówki.

Tymczasem znalazłem na allegro coś takiego http://allegro.pl/tr...5446677727.htmltrochę poza budżetem, ale powiedzcie mi co to znaczy że "przerzutka tylna na Ultegrę z dłuższym wózkiem i kaseta na 11/32"? to lepiej czy gorzej czy poprostu inaczej. 



#17 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 22 czerwiec 2015 - 21:38

Muszę zobaczyć po sklepach. W czwartek mi się uda wybrać do Poznania to zobaczę Trek'a i Cannondale'a. Jeśli chodzi o ramę Endurance to nie jest to oczywiście przesądzone. Zobaczę co mi doradcy w sklepach powiedzą. Myślę jednak, że taki endurance może się sprawdzić w moim przypadku, bo  na tych moich kujawskich ziemiach to straszne dziury wszędzie.

A jak się wkręcę dalej to może faktycznie będzie jak wikt00r napisał kupię se jakiś turbomega zajebisty agresywny rower :)

Wielkie dzięki za wszystkie wskazówki.

Tymczasem znalazłem na allegro coś takiego http://allegro.pl/tr...5446677727.htmltrochę poza budżetem, ale powiedzcie mi co to znaczy że "przerzutka tylna na Ultegrę z dłuższym wózkiem i kaseta na 11/32"? to lepiej czy gorzej czy poprostu inaczej. 

 

Przerzutka ma dłuższy wózek po to, aby można było wsadzić kasetę z większą koronką, właśnie 11-32. Bardzo przydatne przełożenia w wysokich górach :)



#18 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 22 czerwiec 2015 - 21:38

Pytanie czy lepiej czy gorzej zależy do czego ma służyć rower, w tym przypadku zastosowanie kasety 11/32 wynikało z konieczności używania "miękkich przełożeń", normalnie w rowerach szosowych takich się nie stosuje a do obsługi takiej kasety potrzeba dłuższego wózka aby skompensować większą różnicę w napięciu łańcucha między skrajnymi przełożeniami.

 

Dla porównania tutaj masz linki do porównania tej samej przerzutki z krótkim (SS) i dłuższym wózkiem (GS)

 

http://allegro.pl/pr...043182910.html 

 

http://allegro.pl/sh...5126707557.html

 

 


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#19 laszlo20

laszlo20
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 22 czerwiec 2015 - 21:56

Rozumiem, dzięki. Wymiana takiej kasety jest sprawą skomplikowaną czy każdy kto miał śrubokręt w ręku sobie poradzi? Co sądzicie o samym rowerku?



#20 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 22 czerwiec 2015 - 22:01

Rozumiem, dzięki. Wymiana takiej kasety jest sprawą skomplikowaną czy każdy kto miał śrubokręt w ręku sobie poradzi? Co sądzicie o samym rowerku?

 

Wystarczy klucz do kasety ;)

 

Przede wszystkim ważnym pytaniem jest, czy Trek przenosi dożywotnią gwarancję na kolejnych użytkowników? Koledzy z forum pewnie pomogą, a rowerek oczywiście bardzo miły :)





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pierwsza szosa