Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwsza Szosa Do Około 7500Zł


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 zennez

zennez
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 01:00

Witajcie

 

 

Zacząłem regularnie jeździć na rowerze w tamtym sezonie, niestety kupiłem crossa zamiast brać się za szosówkę. Na początku myślałem o zakupie używki, ale z racji moich parametrów, czyli wysokości (196cm) i zaawansowania wolę postawić jednak na nówkę. Nie śpieszy mi się z zakupem, mogę to zrobić  pod koniec sezonu jeżeli jest to warte czekania ze względu na ewentualne promocje.

 

Chciałbym aby to był rower na 11 rz. i najlepiej karbonie, podobno ma pozytywny wpływ na tłumienie beznadziejnych polskich dróg.

 

Co do pozycji na początku myślałem o rowerze o łagodniej geometrii, ale nie chciałbym znowu za rok szukać czegoś bardziej sport, więc jednak bym wolał iść w tym kierunku jako, że z rozciągnięciem u mnie nie najgorzej. Planuję też wykonywać długie jazdy >300km więc nie może to być iście triathlonowa geometria.

 

Rower ma być używany do amatorskich "treningów" czyli jazd o luźnych założeniach, do sporadycznych wypadów w góry, w przyszłości myślę też o startach w jakimś amatorskim wyścigu, dla udziału. Czyli typowa amatorka ;-)

 

W zamyśle chciałbym dokonać tylko jednej podstawowej modyfikacji, kupienia stożków w następnym lub za dwa sezony.

 

Ze wstępnego przeglądu wpadł mi w oko Canyon Ultimate cf sl 7. Co o nim myślicie pod kątem wymagań? Jakieś inne propozycje? Podpowiedzi? Jestem otwarty na wszelkie uwagi.



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 20 czerwiec 2015 - 07:08

zwroc uwage na korbe kompaktowa i odpowiednia kasete

i rowery testowe maja bardzo dobre ceny, popatrz na specialized tarmac/roubaix

warto miec rower na mixie 105 i ultegry (najlepszy stosunek cena/jakosc)

nie warto isc w 11spd, wiele gorsza zywotnosc napedu i jest on znacznie drozszy...

 



#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2034 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 20 czerwiec 2015 - 09:24

Canyon jest bardzo przyjemny, wiem bo sam śmigam na podobnym. Z napędem nie przesadzajmy. 11rz wcale nie jest taki zły jak się wydaje i wcale nie tak zły pod względem żywotności. Poza tym producenci coraz bardziej wymuszają przejście na 11rz poprzez redukowanie części dostępnych dla 10rz. Na napędzie 11rz zrobiłem w 2 miesiące już ponad 3000km i nie mogę złego słowa powiedzieć. 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#4 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądTychy

Napisano 20 czerwiec 2015 - 10:04

Odnosnie napedow 11rz, pierwsze slysze aby zywotnosc byla znacznie.gorsza. Sam niedawno zlozylem rower na 11rz i szukalem opinii o nich na ten temat - nikt nie narzekal. Ja jeszcze za malo wykrecilem zeby wyrazic swoja opinie.

#5 zennez

zennez
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 20 czerwiec 2015 - 11:16

Dziękuję za odpowiedzi.

 

 

zwroc uwage na korbe kompaktowa i odpowiednia kasete

 

O tym jeszcze będę myślał, w obu przypadkach moje optymalne przełożenie balansuje między blatem a młynkiem, a mała tarcza 36 trochę bardziej do mnie przemawia, bo mam taką teraz w obecnym rowerze i spędzam na niej sporo czasu, 52 przy dużych  koronkach procentowo nie zmienia aż tak wiele. Canyon chyba oferuje możliwość wymiany tego i tego, nie wiem jak z kosztami.

 

Dasz jakiś przykład tych rowerów testowych? Rozumiem, że dają na nie normalną gwarancję?

11 rz to jest rzecz dla mnie kluczowa, myślę o tym rowerze w kategorii 5-6 sezonów, a 10 będzie powoli wygaszana.

 

 

Canyon jest bardzo przyjemny, wiem bo sam śmigam na podobnym

 

A jak ma się ten rower pod względem komfortu? Przy endurance mocno się tym chwalą, a w ultimate jest to trochę na boku w opisach na stronie, a przecież to jedno z głównych zagadnień.



#6 RAFA.S

RAFA.S
  • Użytkownik
  • 182 postów
  • SkądGolub - Dobrzyń

Napisano 20 czerwiec 2015 - 11:47

No ja mogę polecić Ci Giant Advanced TCR 2. Rower na solidnej karbonowej ramie, z osprzętem nowej 105 (11-tka), prócz korby (która zresztą jest bardzo przyzwoita). Za wyjściowe 6500 zł (ja w październiku 2014 kupowałem model 2015 to słabo utargowałem na 6200, choć w lipcu kupowałem u tego samego sprzedawcy jeszcze jeden rower - dupa nie handlarz ze mnie ; ), które zbijesz powiedzmy do 6000 zł. Masz stosunkowo lekką i mocną karbonową ramę, co jest najważniejsze, dobry osprzęt, który niczym nie różni się prócz minimalnej różnicy w wadze od ultegry (ktoś wczoraj na forum podał, że to podobno raptem 170 gram na całym osprzęcie), a do wymiany koła - ciężkie ale mocne  kotwice i przede wszystkim siodełko (ciężkie i niewygodne). No ja kółka zakupiłem składane pode mnie (przeszło 90 kg masy, to muszą być solidne) i 400 gram rower schudł. Siodełko wymieniłem na BBB z dziurą i zamiast 330 g waży ono 200 gr, czyli kolejne 130 gr do przodu. Oczywiście pierwsze co to zmieniłem opony i dętki, bo to też szału nie robiło, jeśli chodzi o opory toczenia i przyczepność. Piszę, że rama mocna, bo dwa razy dostałem mocne strzały z boku, raz na amatorskim wyścigu duże chłopisko uciekało przed kraksą i mnie trzasnął w przedni widelec, raz na treningu kolega wjechał we mnie rowerem crossowym i nic się nie stało, żadnych pęknięć, rys, niepokojących trzasków. Jeżdżę czasami po wertepach, zwanymi nie wiem dlaczego drogami asfaltowymi ; ) i nic się nie dzieje, a rower naprawdę super tłumi drgania na nierównościach. Inny rower mam z karbonowym widelcem i alu ramę i jest przepaść w komforcie jeśli chodzi o jazdę po popękanym, dziurawym i chropowatym asfalcie. Ja to odczuwałem bardzo konkretnie w krzyżu jak jeździłem aluminiowym rowerem. Na gładkich asfaltach większych różnic pomiędzy alu a karbonem może nie będzie, bo i waga ram zrobiła się teraz podobna, ale ja do aluminium na pewno nie wrócę. Tak więc w budżecie byś się zmieścił, a trochę na kółka i siodełko by kaski zostało.  Aha, no i geometria jest sportowa, ale na pewno nie triathlonowa i jak dla mnie wygodna, choć nie jestem wygimnastykowany jak rumuńska gimnastyczka. Obecnie jeżdżę takim rowerkiem i mogę polecić z czystym sumieniem. Przy Twoim budżecie odradzam używki, bo rowery na drogim osprzęcie raczej są użytkowane intensywnie i wymiana zużytego osprzętu, często krótko po zakupie jest kosztowna i irytująca. Poza tym mnie irytuje jak coś tam terkocze, coś tam piszczy, jęczy jak to w używkach bywa.    



#7 zennez

zennez
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 21 czerwiec 2015 - 15:43

Akurat z tego co widzę TCR ma bardzo agresywną geo, przynajmniej z tego co pojąłem i według mojej oceny kątów i długości.

 

Właściwie ten Canyon mi się bardzo podoba (przeczytałem masę zachwalających opinii), z tym, że jakbym zamówił nawet dzisiaj to pewnie przyjdzie koło początku sierpnia, a to już prawie koniec sezonu, a wtedy chyba już cenowo ten rower nie wychodzi tak korzystnie, bo raczej sami nie zejdą z ceną, a inni tak. Czy patrząc pod takim kątem są jakieś sensowne alternatywy, czy może brać Canyona?
 



#8 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2034 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 21 czerwiec 2015 - 22:04

 

 

A jak ma się ten rower pod względem komfortu? Przy endurance mocno się tym chwalą, a w ultimate jest to trochę na boku w opisach na stronie, a przecież to jedno z głównych zagadnień.

 

 

Cóz, jeśli chodzi o samą pozycję jazdy to nie narzekam, tyle że po ponad 3 latach jazdy ciało przystosowało się do dość sportowej postawy więc cięzko mi powiedzieć jak to może być u osoby zaczynającej przygodę z szosą. Myślę, że źle nie powinno być, ja zaczynałem od dość sportowej geometrii i nigdy nie miałem problemów. Ot szosa to szosa, ma być sportowo i juz. Endurancy to nie dla mnie ;)

 

Pod względem komfortu w sensie tłumienia dziur - doskonały sprzęt :) 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#9 zennez

zennez
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 26 czerwiec 2015 - 15:20

Pozostaje dobór rozmiaru ramy.

 

Kalkulator Canyona sugeruje rozmiar 2XL (wzrost 196, noga 94), a ulubiony kalkulator forowiczów z tego co rozumiem 3XL, to trochę niefajnie, bo z tego co widzę w nowych modelach rezygnują z tego rozmiaru.

 

30i9r2e.jpg

2eft1n7.jpg
 



#10 BraWo

BraWo
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądTarnów

Napisano 02 lipiec 2015 - 13:38

Hej,

 

zakupiłem dokładnie ten sam model w rozmiarze 2XL. Moje gabaryty są praktycznie idento jak Twoje, 196cm a noga ma 94,5cm. Czekam na niego z nieukrywaną niecierpliwością :) wg kalendarza to będzie 29 tydzień. Dam znać jaka się na nim czuję i założę odpowiedni wątek w dziale

 

Pozdrawiam


  • zennez lubi to

ACCENT - CX ONE PRO

CANYON - CF SL 7.0  105 on site

 

 


#11 zennez

zennez
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 08 lipiec 2015 - 22:04

Jest ktoś w stanie ocenić, czy lepszy będzie rozmiar 62 jak sugeruje kalkulator Canyon, czy 65 jak sugeruje competitive cyclist przy dopasowaniu sportowym?



#12 BraWo

BraWo
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądTarnów

Napisano 10 lipiec 2015 - 14:27

Hej

 

w poniedziałek powinienem odpowiedzieć na Twoje pytanie :)

Paczka już w trasie do mnie, jak UPS nie da dooopy będzie przed 15 tą

 

Pozdrawiam


ACCENT - CX ONE PRO

CANYON - CF SL 7.0  105 on site

 

 


#13 BraWo

BraWo
  • Użytkownik
  • 112 postów
  • SkądTarnów

Napisano 13 lipiec 2015 - 20:35

Hej

 

już wiem, ze rozmiar XXL = (2XL) strzelony w 10-tkę ;)

dla mnie jest super, krótka przejażdżka wokół komina (nie było więcej czasu) ustawiłem siodełko, kierownicę i jutro szurne sie gdzies dalej (jak pogoda pozwoli) 

Pozdrawiam


ACCENT - CX ONE PRO

CANYON - CF SL 7.0  105 on site

 

 




Dodaj odpowiedź