Skocz do zawartości


Zdjęcie

Shimano 105 St5510 Vs Sora 3400 Vs Campagnolo Xenon


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Diakon166

Diakon166
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 25 czerwiec 2015 - 02:12

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem roweru szosowego, niestety jest on wyposażony w standardowe klamkomanetki  MTB.

Chcę to zmienić przy okazji montowania kierownicy szosowej. Przeglądając portale aukcyjne natknąłem się na kilka propozycji mieszczących się w moim budżecie. 

 

Shimano ST 5510

http://allegro.pl/kl...5481336064.html

Sprzęt jest w pełni sprawny ale używany. Nie wiadomo ile maja przejechane 

 

Campagnolo Exenon 9s

http://allegro.pl/kl...5473233191.html

Sprzedawca twierdzi że są w 100% sprawne tak samo jak w przypadku 105-ątek nie wiadomo ile zrobiły kilometrów. Do tego wyglądają nieciekawie. 

 

Alternatywą są nowe klamkomanetki Shimano Sora St-3400

http://allegro.pl/sh...5464324358.html

 

 

Zastanawiam się czy lepiej wybrać nowe klamkomanetki niższej grupy czy zdecydować się na używki grup wyższych.

 

Modelu kasety niestety nie znam, przerzutka to Shimano 105 rd-5600

 

Rower docelowo ma przejeżdżać 1000 max 1500km miesięcznie.

 

 

Diakon

 

 

 

 

 



#2 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2015 - 06:55

Poczekaj - to jaki ty masz teraz rower, szosowy z prostą kierownicą? Podasz model?

 

Zmiana z prostej kierownicy na baranka to nie tylko wymiana kierownicy i klamek! Idzie za tym tez z reguły zmiana hamulców, o ile nie... ramy (długość górnej rury po zmianie na baranka będzie zbyt duża i będziesz zbyt pochylony!)

 

 

Przy okazji - nie ma czegoś takiego jak "standardowe klamkomanetki MTB" - klamki i manetki sa osobno. Kiedyś Shimano (może ktoś jeszcze, nie wiem) robiło klamkomanetki DualControl do MTB, ale zrezygnowali z tego.



#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2015 - 07:02

Gdybam że chodzi o zintegrowane manetki i dźwignie hamulcowe.



#4 RoadBikeRider

RoadBikeRider
  • Użytkownik
  • 119 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 czerwiec 2015 - 07:20

Ja jestem użytkowinikiem SH 5510 i śmiało mogę polecić. Kultura ich pracy jest o niebo lepsza niż Sora. A trwałość wzorowa.



#5 Diakon166

Diakon166
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 25 czerwiec 2015 - 07:39

Poczekaj - to jaki ty masz teraz rower, szosowy z prostą kierownicą? Podasz model?

 

Zmiana z prostej kierownicy na baranka to nie tylko wymiana kierownicy i klamek! Idzie za tym tez z reguły zmiana hamulców, o ile nie... ramy (długość górnej rury po zmianie na baranka będzie zbyt duża i będziesz zbyt pochylony!)

 

 

Przy okazji - nie ma czegoś takiego jak "standardowe klamkomanetki MTB" - klamki i manetki sa osobno. Kiedyś Shimano (może ktoś jeszcze, nie wiem) robiło klamkomanetki DualControl do MTB, ale zrezygnowali z tego.

Rower to Bergamont prime speed, podobny do tego

http://allegro.pl/be...5267963360.html



#6 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 25 czerwiec 2015 - 08:29

W takim razie to nie jest rower szosowy tylko all road. Pomijając geometrię ramy, która nie bardzo pasuje do baranka o czym wspomniano wcześniej, rower jest wyposażony w hamulce typu V-brake które nie będą współpracować z szosowymi klamkomanetkami. Z założeniem hamulców szosowych do takiej ramy tez może być kłopot, sprawdź czy na pewno przedni i tylny widelec posiadają otwory do ich mocowania, a na załączonych zdjęciach też słabo to widać.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#7 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 czerwiec 2015 - 08:35

Klamkomanetki to taki element, który jest podatny na zchrzanienie się i nie chodzi tu nawet o to, że te konkretne używki mogą być "nadwyrężone", ale o to, że na ten element przydałaby się gwarancja. Dlatego w przypadku tych części najlepszym rozwiązaniem jest nówka.

Ale jak koledzy pisali - nie w tym rowerze.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#8 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 25 czerwiec 2015 - 09:12

No i Campa do współpracy z Shimano też nie bardzo.

Osobiście albo sprzedać rower i kupić typową szosę (pewnie nie wchodzi w grę), albo geo ustawić na maksa sportowe, a kasę zainwestować w lekkie koła, zamiast bawić się w wymiany osprzętu.



#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 czerwiec 2015 - 12:21

 

Przy okazji - nie ma czegoś takiego jak "standardowe klamkomanetki MTB" - klamki i manetki sa osobno. Kiedyś Shimano (może ktoś jeszcze, nie wiem) robiło klamkomanetki DualControl do MTB, ale zrezygnowali z tego.

 W odniesieniu do manetek mtb (czy innych na prostą kierownicę) określenie "klamkomanetki" jest zwykle używane do dźwigni hamulca i tych do obsługi przerzutek na wspólnej obejmie. 

 

Ile masz zębatek na kasecie w tym rowerze? Od tego zależy wybór klamkomanetek.

Domyślam się, że 9.

Klamkomanetki brałbym raczej nowe. Jeśli kaseta jest już zużyta, to nawet pomyślałbym nad przejściem na 8 biegów i manetkami Claris (w cenie Sory będziesz miał nowe manetki Claris + nowa kaseta i łańcuch). Hamulce musiałbyś zmienić na mini -v lub canilever (w przypadku canti dochodzą wieszaki do pancerzy, ale używane czy nawet nowe canti kupisz  za grosze).

Campagnolo Xenon szybko się zużywa, więc używanych nie polecam, w dodatku do 9-biegowego napędu musiałbyś kupić Campagnolo na 10 biegów, by to zadziałało (szukaj : "Shimergo your bike").

 

P.S.

Ta starsza Sora 3400 (dopiero teraz zauważyłem) nie daje możliwości zrzucania biegów w dolnym chwycie (boczny guzik jest za daleko), choć cena nie jest zła. Osobiście wolałbym jeden bieg mniej i Clarisa lub Sorę 3500 (widziałem nowe za 400 zł). 



#10 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Napisano 25 czerwiec 2015 - 12:44

A ja bym w ogóle nie szedł w tym kierunku, na tej ramie nawet po wymianie hamulców i kierownicy powstanie dziwny twór niepodobny do niczego a najmniej do roweru szosowego. Lepsze efekty da wymiana opon na typowo szosowe (o ile takich jeszcze nie masz), do tego mostek z kątem ujemnym + rogi aby obniżyć pozycję na rowerze w stosunku do obecnej. Sama ilość biegów i przełożenia to osobny temat.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#11 Diakon166

Diakon166
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 26 czerwiec 2015 - 01:07

Dzięki za odpowiedzi. 

Po namyśle daruje sobie zmiany. 

Temat do zamknięcia 

 

 

Diakon





Dodaj odpowiedź