Sora vs Tiagra. A może coć z Campy?
Started By
Gosc_barman_*
, 06 gru 2009 10:32
53 odpowiedzi w tym temacie
Gosc_barman_*
Napisano 06 grudzień 2009 - 10:32
Witam serdeczne. :mrgreen:
Mam zapytanie odnoście klamko-manetek.
Jestem laikiem, nigdy nie jeździł ma szosie, a przynajmniej nie ma taki z dualem.
więc nie mam porównania żadnego. A chodzi mi o te "dzyndzelki" pod klamkami np. w Tiagrze. W Sorze ich nie ma i wnioskuję że biegi zmienia się przesuwając klamkami w odpowiednie strony.
1.1-Chodzi mi o to, które rozwiązanie jest lepsze. Tzn. te "dzyndzelki" czy Coś takiego jak w sorze.
1.2-Gdzie jest mniejszy skok.
Wiem że sora jest tańsza, ale obsługuje tylko 8 kasetę. A Tiagra już 9.
I kolejne moje pytanie:
2.1-czy manetki dajmy na to Campy z indeksem 9 obsłużą kasetę Shimano 9, oraz przerzutkę Shimano 9?
2.2- to samo pytanie odnośnie przodu.
Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście o pomożecie. :mrgreen:
Mam zapytanie odnoście klamko-manetek.
Jestem laikiem, nigdy nie jeździł ma szosie, a przynajmniej nie ma taki z dualem.
więc nie mam porównania żadnego. A chodzi mi o te "dzyndzelki" pod klamkami np. w Tiagrze. W Sorze ich nie ma i wnioskuję że biegi zmienia się przesuwając klamkami w odpowiednie strony.
1.1-Chodzi mi o to, które rozwiązanie jest lepsze. Tzn. te "dzyndzelki" czy Coś takiego jak w sorze.
1.2-Gdzie jest mniejszy skok.
Wiem że sora jest tańsza, ale obsługuje tylko 8 kasetę. A Tiagra już 9.
I kolejne moje pytanie:
2.1-czy manetki dajmy na to Campy z indeksem 9 obsłużą kasetę Shimano 9, oraz przerzutkę Shimano 9?
2.2- to samo pytanie odnośnie przodu.
Mam nadzieję, że mnie zrozumieliście o pomożecie. :mrgreen:
Napisano 06 grudzień 2009 - 10:49
W taigrze ten dzyndzel pod dźwignią hamulca służy do zrzucania przełożenia na cięższe a dźwignia hamulca na lżejsze. Obie wychylają się do wewnątrz.
W sorze trochę inaczej to rozwiązano. Tą dźwignię zastąpiono dzyndzlem po wewnętrznej stronie klamki jak na zdjęciu
Dzyndzlem zrzucasz, dźwignią hamulca wrzucasz.