Skocz do zawartości


Zdjęcie

Siodełka Szosowe

jakie wybrać

1880 odpowiedzi w tym temacie

#561 nergamel

nergamel
  • Użytkownik
  • 29 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 maj 2010 - 18:37

Jeździłem na SLR carbonio i na xp na szosie, teraz na Arione. Zdecydowanie wygodniejsze jest, dłużej na nim wytrzymuję.

#562 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 12 maj 2010 - 11:13

Body Geometry to świetny system. Pewnie po prostu dobrał złą szerokość siodełka.

Wczoraj za 20 pln miałem okazję przetestować siodełko PHENOM Speca i prawdę mówiąc nie czułem jakiejś powalającej różnicy w stosunku do mojego SLR.

#563 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 maj 2010 - 15:51

tcp, nie generalizuj w sprawie siodełek ponieważ to jest bardzo indywidualna prawa i zależna od budowy ciała.

#564 Gosc_kdk_*

Gosc_kdk_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2010 - 19:25

czy istnieje kilka modeli arione (zwykle, nie cx, na pretach kium)? np rozne roczniki czy cos? konkretnie chodzi o ten pasek po srodku, w niektorych jest on zamszowy, a w niektorych z jakiegos innego materialu (bynajmniej tak wyglada na fotkach)?

#565 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2010 - 10:35

Witam. Jestem aktualnie na etapie zakupu siodełka. Jestem zdecydowany na Selle Italia Flite. Mam jednak dylemat którą wersję wybrać. Wstępnie wybrałem Selle Italia Flite Ti316 180g. Ktoś jeździ na tym? Jakieś uwagi do innych wersji? Aha tu link do aukcji w którą celuję http://www.allegro.p...wające</a>.</i>

#566 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 16 maj 2010 - 11:18

Bucz, kup wersję, na którą Cię stać. Niezależnie czy wersja z prętami tytanowymi czy karbonowymi wymagana jest sztyca z jarzmem o dużej powierzchni podparcia, a nie coś takiego jak KCNC, itp.

#567 ziele477

ziele477
  • Użytkownik
  • 192 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 maj 2010 - 19:44

Zmieniam swoje stare siodło i szukam czegoś lekkiego i w miarę taniego niestety budżet mam mocno ograniczony, ostatnio wpadłem na ofertę siodła Velo ProLite za 99 zł co o nim sądzicie jakieś opinie na razie trafiłem na jedna że jest ok, ale to trochę mało, no chyba ze macie jakieś inne propozycje w cenie tak do max 150-170 zł i wadze w granicach 200 gram. Pozdrawiam

#568 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2010 - 19:57

Mam Velo Pro w góralu. Ładnie wygląda ( chociaż ta sztuczna skóra nie jest zbyt estetyczna ), jest lekkie, ma otwór przeciwuciskowy - to plusy. Minus jest jeden i ma charakter zasadniczy - jest twarde i to się nie zmienia w miarę upływu czasu. Po ok. 30 - 40 km drętwieje tyłek. Jak chcesz dobre siodełko na dłuższe dystanse - Selle Italia C2 Gel Flow. Jak odżałujesz i dorzucisz dwie dychy do 170 zł, to w necie kupisz za 180 - 190 zł

#569 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 22 maj 2010 - 20:22

ziele477, obczaj te dwa -->
http://www.hadronspo...roducts_id=1866
http://www.hadronspo...roducts_id=1865

#570 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 596 postów
  • Skądz Polski

Napisano 23 maj 2010 - 18:35

Jestem po pierwszej jeździe na Arione Cx Kium (98 km). Absolutna rewelacja! Żadnych problemów na całej trasie. Siodło bardzo wygodne, lekko miękie, praktycznie go nie czułem przez cały dystans. Jeździłem wczoraj, dzisiaj w ogóle nie bolą mnie 4 litery. Selle Italia Slr xp po 350 km idzie pod młotek :-)

#571 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8626 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 25 maj 2010 - 20:51

Dopłać 50zl do TEGO, to które podałeś, jest siodłem z programu testowego fizika, podobne, ale nie takie samo.


Tak chwaliliście, że też sobie właśnie identyczne sprawiłem. 4 stów to bym nie dał, ale trafiła się wyprzedaż za 199 złociszy (plus 7 przesyłka) to i się zdecydowałem na zakup ;-). Ważne, że ma ok. 130 mm (ostatnio jeździłem na 140 i jednak moja miednica potrzebuje węższego podparcia) no i biały kolorek ;-)

Aha Arione CX od "zwykłego" Arione różni się nieco niższą wagą - całe 20 gramów. No i 20 dolców droższe. Cytując www fizika: "The Arione CX features a new lightweight foam yielding a 20 grams weight reduction from the standard Arione."
Arione CX Braided ma 70 g mniej od standardowego Arione (głównie zasługa karbonowych prętów), no i jeszcze jest karbonowa deseczka Arione K:1 ważąca całe 149 gramów...
Szczegóły na stronie Fizik'a

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#572 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8626 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 26 maj 2010 - 07:42

A tak na marginesie: wie ktoś może o co chodzi Fi'zi:k'owi z jego klasyfikacją siodełek, a właściwie to przeznaczeniem dla: byków (Aliante), kameleonów (Antares) i węży(Arione)? Bo z opisu niewiele wynika, no może to, że Aliante (dla byków) jest dla entuzjastów, Antares'a producent określa jako trzecie "A" pomiędzy Aliante a Arione (jest też najlżejsze - porównując odpowiednie wersje)...
Jakieś pomysły na rozgryzienie zagadki?
;-)

Ktoś się pytał o co chodzi z poszyciem siodełka - z tego co widzę ze strony umożliwiającej dobór własnej kolorystyki pokrycia (i innych elementów), to materiał cover (pokrycia środkowej części) oraz thigh glides (czyli "ślizgu dla ud" czy jakoś tak ;-) ) jest wykonany z tego samego materiału, czyli microtexu np. wersja biała/biała jest zrobiona tak:
# Cover: Chalk White microtex 3038
# Thigh Glides: Chalk White microtex 3038

wersja środek perłowo biały, reszta biała:
# Cover: Pearl white Microtex 3011
# Thigh Glides: Chalk White microtex 3038

gdzie 30xx oznacza nr koloru microtexu ;-)

i tak dalej - możecie sobie złożyć własne siodełko (kolory + pręty) na stronie Fi'zi:k'a

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#573 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 maj 2010 - 08:03

Wszystko zależy od tego jak mocno jesteś rozciągnięty. Aliante jest dla najmniej rozciągniętych, dla mnie pasuje idealnie. Wiele zawodowców także je używa, nie każdy pro jest super rozciągnięty i wszystko cacy.

#574 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8626 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 31 maj 2010 - 10:54

arione jest bardzo płaski, praktycznie to jest płaski jak stół. [...]:)

No, nie bardzo mogę się z tym zgodzić. Do stołu mu daleko, no fakt widziałem bardziej wyprofilowane siodełka, ale akurat arione cx ma dla mnie dobry profil. Miałem nie tak dawno (nie)przyjemność jazdy na WTB Silverado (na MTB) - zachwalanego jako bardzo wygodne siodełko - może i Brian Lopes na tym śmiga, dla mnie niestety zbyt płaska, niewyprofilowana decha z elastyczną wyściółką jest porażką, za żadne skarby mój tyłek nie chciał się ułożyć na WTB.
Arione CX nie jest miękkie - subiektywnie czuć go pod tyłkiem praktycznie cały czas, z tym, że przy innych siodełkach wrażenie niewygody potęgowało się z czasem jazdy. Arione czuć od początku do końca jazdy, jednak jest to uczucie, że siodełko jest we właściwym miejscu i... tyle. Nie jest ani za miękkie, ani za twarde, nie obciera - budowa jest ciekawa, bo ten środkowy pasek microtexu ma faktycznie strukturę jakby zamszu, czyli zapobiega ślizganiu się po siodełku, za to boczny microtex ułatwia przesuwanie ud po siodełku przy pedałowaniu (uda łatwiej ślizgają się po tych bocznych częściach).

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#575 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 02 czerwiec 2010 - 11:29

A czy może ktoś już wypowiadał się na temat siodełek Brooks, nic nie mogę znaleźć w postach? Wiem, że należą do kategorii jednej z najstarszych sprzedawanych produktów, ale jakoś podchodzę do nich z wielki dystansem.
Raz, że mają bardzo klasyczny, wręcz staromodny wygląd i dwa nie mogę się coś przekonać, że jeden, 5mm kawałek skóry zaoferuje mi wygodę jak żadne inne siodełko. Chętnie bym się poradził kogoś, kto ma szosę z tym siodełkiem, iż kosztuje ono nie lada pieniądze. I żeby się pakować w ten zakup bez wcześniejszych opinii może być ryzykowne.

Najczęściej polecają typy B15 jako najwygodniejsze z serii.

#576 dobryrower

dobryrower
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądPolska

Napisano 02 czerwiec 2010 - 11:34

Jeżeli mówimy o wygodzie to nic nie może się równać z Selle Royal Respiro Soft Aathletic które dzięki zastosowaniu Microtex'u i kanałów wentylacyjnych utrzymuje niższą temperaturę nawet do 25%.

#577 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2010 - 11:37

Witam,

jakos Brooks ze wzgledu na ciezar (prawie pol kilo) i wyglad bardziej pasuja mi do ostrego, niz szosowki. No, ale do jakiegos klasyka moze.

#578 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 czerwiec 2010 - 12:20

Sico2>
Jezeli priorytetem bedzie dla Ciebie waga to brooks wiadomo, raaczej odpada. Ja akurat uzywam dwoch brooksow, jednego wyscigowego swifta na tytanowym stelazu i starego conquesta na sprezynach + selle italia flite (classic). Jezeli chodzi o wygode, nie bede mowil ze brooks jest naajlepsze... cos takiego nie istnieje, nie mamy tych samych odlewow 4 liter. Poza tym jezeli spotykam brooksy w szosowkach to wlasnie - na ogol klasyki, na ogol dla kogos kto jezdzi dlugie dystanse nie liczac przy tym kazdego grama. Skora procz tego ze Ci sie dopasuje do tylka, jest rowniez cholernie mocna. Mialem takie jedno OTB kiedy rower zaliczyl salto w powietrzu i centralnie siodelkiem uderzyl o ziemie. Kilka rys na skorce... ja troche gorzej.
W zimie jezdzilem na starym conquest'cie http://www.flickr.co...ack/3933406195/ to nie jest szosowe siodlo, ale mam wsadzone w szosowego singla. Wsiadajac na rower zapominalem zupelnie ze to rower, ze zimno, ze pada :mrgreen:

#579 Sico2

Sico2
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądWałbrzych/UK

Napisano 02 czerwiec 2010 - 15:12

Waga nie gra roli u mnie w rowerze, jak się na ogół to przyjęło. Nie siedziałem na szosie już 8 lat i stwierdziłem, ze po czasach stalowych ram, ruskich przerzutek i linek w klamkach, czas na coś nowoczesnego i porządnego. Nie będę się ścigał, robił czasówek czy podobne. Chce jeździć dla przyjemności i zdrowia. A ze przy okazji chce sklepać ładniutki sprzęt, w miarę moich wydatków, pomyślałem sobie, ze tak zachwalana część jak siodełka Brooks, dopełniła by mój komplet. Wygląd mnie raczej aż tak nie razi, co sama cena, no i jako mówiłem, wygoda.
Ale trudno zapewne coś powiedzieć, jak już niektórzy wspomnieli, póki się nie usiądzie, to nie będzie się miało pojęcia o tym, jak ciało współgra z Brooksami.

#580 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 02 czerwiec 2010 - 17:06

Wyscigowe modele ze stalowym stelazem duzo ciezsze nie sa w stosunku do tytanowych, a roznica w cenie jest znaczna...
Mozesz tez wzi±æ pod uwage san marco regal'a/rolls'a, rowniez chwalone pod katem wygody. Kiedys jezdzilem w spodenkach z pampersem, dzis juz nie jestem tak 'sportowy' i pomimo tak spedzonych kilku godzin na szosie nie czuje jakiegos dyskomfortu, czego w przypadku np. wspomnianego selle italia flite raczej bym nie powiedzial. Tym samym mysle ze dobrze kombinujesz... nie widze sensu w pasowanie sie do wyzylowanych, wyscigowych siodelek jezeli waga nie jest priorytetem a raczej przyjemnosc/zdrowie...



Dodaj odpowiedź