Spokojnie, zakładając pedały zatrzaskowe nie zyskasz automatycznie 2-3km/h, cudów nie ma, ale rzeczywiście warto to zrobić
No czy na SPD nie uzyska się prędkości średniej o 2km/h większej niż np. jadąc w trampkach to bym się kłócił
Napisano 01 sierpień 2015 - 13:24
No czy na SPD nie uzyska się prędkości średniej o 2km/h większej niż np. jadąc w trampkach to bym się kłócił
Gdy ja się przesiadłem z trampek na spd-sl to moje średnie nie wzrosły o 2hm/h... chyba nie wzrosły w ogóle, a przynajmniej ja tego wzrostu nie zaobserwowałem. Teraz bym nie chciał się przesiadać do trampek, ale mam wrażenie, że problem trampek zaczyna się przy nieco większych prędkościach, a nie na początku przygody z kolarstwem.
Ja tak jeżdżę do 5h dlatego chce mieć sprzęt, który poprawi szybkość i komfort: gacie mam z jakiegoś sportowego sklepu, kask w sumie też, ale nie lubię w nim jeździć I potrzebuje pedały+buty, bo to poprawia podobno osiągi, a +2-3km/h w przeciągu 5h to dużo.
Jak chcesz śmigać 5h, żeby było wygodnie, to musisz mieć dobre spodenki, najlepiej z żelową wkładką. Buty też poprawiają komfort, ale nie licz na poprawę osiągów bo się rozczarujesz. Nie wiem ile czasu masz zamiar spędzić rocznie na rowerze, ale jeśli ma być to dużo czasu, to nie wiem czemu za wszelką cenę chcesz oszczędzać na wszystkim.
Jeśli masz zamiar kupić rower szosowy na próbę, to być może wybór między tribanem, a rometem nie jest aż tak istotny. Za jakieś 2-3 sezony jak się wkręcisz w jazdę, to pewnie będziesz miał zachciankę na coś kilka półek lepszego, a dobre buty i pedały by posłużyły także w nowym rowerze. Weź też pod uwagę, że za 400zł kupisz buty i pedały z raczej niskiej półki. Nie mówię, że będą złe bo mój komplet buty+pedały kosztował jakieś 400zł (według cen katalogowych) i jest to raczej zestaw "dobry bo tani".
Z 2.5tys do 1.75tys to rzeczywiście dobra oferta
Zależy z jakiej strony patrzeć Triban 520 jest lepszy niż w/w romet huragan 1.0, mimo, że jego cena katalogowa jest niższa.
Gdyby cena katalogowa tribana 520 wynosiła 3000zł, a w promocji mógłbyś go kupić za 2200, to pewnie uważałbyś że ten triban jest lepszą okazją niż teraz. Zgadza się ?
Co przedstawione różnice techniczne powodują w jeździe ?
Widelec karbonowy powoduje lepsze tłumienie drgań oraz mniejszą wagę. Poczytaj tutaj: http://kolarsko.pl/p...ki-rower-kupic/(mam na myśli podtytuł "Carbonowy Widelec – obowiązkowo na szosę, w teren opcjonalnie").
To oczywiście jedna z opinii (która zawsze jest subiektywna). Na tym forum znajdziesz sporo innych opinii. Wiadomo, że karbonowy widelec to nie jest 100mm amortyzator. Jedni widzą dużą różnicę między widelcem alu i karbonowym, innym mniejszą. To też zależy od tego na jakich oponach jeździsz, ile je pompujesz oraz od tego jaką masz owijkę na kierownicy
Osprzęt sora ma lepszą precyzję działania niż claris. Ma jedną zębatkę więcej co powoduje, że łatwiej jest dostosować przełożenie do Twojej kadencji (możesz tego nie odczuć, jeśli jeździsz rekrecyjnie i nie pilnujesz kadencji). Cały osprzęt jest nieco lżejszy. Zdaje się, że claris ma sporo elementów stalowych. Sora to aluminium. W teorii części do 8rzędowego clarisa (łańcuch czy kaseta) powinny być tańsze niż do sory, ale jak na allegro patrzę na ceny kaset... to chyba nie do końca tak jest (kasety do sory są tańsze). Technologia idzie do przodu, teraz są już napędy 11rzędowe. Części do starszych napędów wychodzą powoli z użycia i będą coraz trudniej dostępne, więc w tym przypadku 9 rzędowy napęd ma przewagę. Nie wiem czy faktycznie ten problem będzie Cię dotyczył, bo pewnie zanim skończą się części do 8 rzędowych napędów to zmienisz rower na jakąś ultegrę (13 rzędową czy jakie tam będą ).
Ważniejsze od osprzętu są rama i koła... ale nie wiem czy tu jakieś zalety ktoś jest w stanie wskazać, które są lepsze. W obu rowerach są "dobre jak na swoją cenę".
Być może z obu rowerów będzie zadowolony. Wszystko kwestia oczekiwań
Napisano 01 sierpień 2015 - 23:32
Spodenki z żelową wkładką nie byłyby złe obecne spodenki tylko po części zaspokajają komfort jazdy. Pedały+buty zawsze można przekręcić do innego roweru jakby co , więc to zakup w sumie opłacalny. Teraz jeździłem na normalnych pedałach i po kilku tysiącach kilometrów całkowicie się rozsypały został sam trzonek Czy niższa półka ma w tym temacie dłużę znaczenie ? W sumie Triban i Romet ważą po tyle samo 10kg. Chyba zdecyduje się na tego Rometa
Napisano 02 sierpień 2015 - 09:27
Koła i kierownicę też możesz przełożyć do innego roweru . Nie bardzo wiem co dokładnie masz tutaj na myśli.Pedały+buty zawsze można przekręcić do innego roweru jakby co , więc to zakup w sumie opłacalny.
Pedały zatrzaskowe też nie są wieczne.Teraz jeździłem na normalnych pedałach i po kilku tysiącach kilometrów całkowicie się rozsypały został sam trzonek
Opisałem Ci, na miarę mojej wiedzy, jakie ma znaczenie. Oba rowery są z niskiej półki. Być może z obu byłbyś zadowolony. Z tą wagą to jest dla mnie zagadka, bo wagi podane pzez producentów jakieś dziwne mi się wydają.Czy niższa półka ma w tym temacie dłużę znaczenie ? W sumie Triban i Romet ważą po tyle samo 10kg. Chyba zdecyduje się na tego Rometa
Napisano 02 sierpień 2015 - 18:32
Napisano 03 sierpień 2015 - 22:24
Napisano 03 sierpień 2015 - 22:50
Tak swoją drogą : http://www.decathlon...id_8239800.html
super promocja (999zł). Wie ktoś, czy dostępne są "normalne" rozmiary ?
Podejrzewam że powiadomienie * Cena od 26/07/2015 i do wyczerpania zapasów! oznacza że w tej cenie zostały tylko te rozmiary.
Napisano 03 sierpień 2015 - 23:05
Potrzebuje szybkiej odpowiedzi czy będą do siebie pasować pedały http://allegro.pl/or...5078422038.html i http://allegro.pl/buty-szosowe-spd-sl-shimano-sh-r087-r-40-biale-i5560951385.html
Napisano 04 sierpień 2015 - 09:02
No czy na SPD nie uzyska się prędkości średniej o 2km/h większej niż np. jadąc w trampkach to bym się kłócił
Akurat zdarza się mnie jeździć od czasu do czasu na gejach wyposażonych w mini christopche,
w przysłowiowych trampkach i różnic w osiągach( również na podjazdach) pomiędzy zatrzaskami, a tym nie zauważam, jedynie po dystansie 100 km podbicie zaczyna odczuwać zmęczenie spowodowane miękka podeszwą.
CykloOpole !!!
Napisano 04 sierpień 2015 - 09:56
Warto zaznaczyć, że dla początkujących szosowców triban 520 ma jeszcze jedną zaletę, a więc trzy rzędową korbę. Pozwala to zarówno na wjechanie mniej zaawansowanym kolarzom na praktycznie każde wzniesienie w Polsce przy jednoczesnym odpowiednim zestopniowaniu.
Napisano 31 sierpień 2015 - 13:18
Panowie chciałbym o coś zapytać mam dylemat w kwestii rowerów. Chcę kupić szosę do treningów oraz na zawody. W Częstochowie mam do wyboru meridę race 80 oraz tribana 500 lub 520. Co możecie doradzić ? Merida jest ostatnia na mój wzrost 177, tribany pewnie też jeszcze są. Rower chciałbym rozbudowywać.. Czytałem dużo wątków na temat Meridy oraz Tribanów. Są osoby które polecają Tribana, są osoby które polecaja Meride a inni doradzają używkę Jak jest z geometrią obydwu rowerów, sztywność ramy i widelca itp. ?