Jump to content


Photo

Budowa Przełajówki


59 replies to this topic

#21 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 13 September 2015 - 07:57

Jak ktoś się lubi bawić i wydawać forsę na to, żeby zbudować coś co będzie udawało przełaja, to jego prawo. Moim zdaniem to nie ma sensu. Sens ma sprzedać taki rower, jaki jest i dołożyć cenę kierownicy, klamkomanetek, hamulców itd. i kupić przełaja z prawdziwego zdarzenia. Choćby i najtańszego x-bow, maresa.

 

A to, że Twój kolega odnosi sukcesy w wyścigach nie ma najmniejszego związku ze zmianą kierownicy w rowerze. Jak umie jeździć i ma nogę, to i sama zmiana opon by mu wystarczyła.



#22 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2015 - 08:21

Jak ktoś się lubi bawić i wydawać forsę na to, żeby zbudować coś co będzie udawało przełaja, to jego prawo. Moim zdaniem to nie ma sensu. Sens ma sprzedać taki rower, jaki jest i dołożyć cenę kierownicy, klamkomanetek, hamulców itd. i kupić przełaja z prawdziwego zdarzenia. Choćby i najtańszego x-bow, maresa.

 

A to, że Twój kolega odnosi sukcesy w wyścigach nie ma najmniejszego związku ze zmianą kierownicy w rowerze. Jak umie jeździć i ma nogę, to i sama zmiana opon by mu wystarczyła.

Jestem zielony jeżeli chodzi o cyclo-cross. Czy chodzi o rowery Focus Mares? Z tego co widzę, to gotowe rowery przełajowe są znacznie droższe niż szosowe.

Nie będę się ścigał na przełajach. Chodzi mi bardziej o zmianę pozycji (kierownicy), bo Merida Speeder 100 i tak jest dość uniwersalny. Teraz jeżdżę na oponach 700x25C, a na zimę przełożę na gumy 700x35C z kostką.



#23 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 13 September 2015 - 08:31

Nie ma potrzeby, abyś cytował post, na który odpowiadasz, kiedy odpowiadasz bezpośrednio pod nim.

 

Po pierwsze, skąd potrzeba zmiany?

 

Po drugie czy po zmianie kierownicy rower nie okaże się zbyt długi?

 

Po trzecie, przełaje są nieznacznie droższe niż szosy podobnej klasy. Wynika to zapewne z tego, że są mniej popularne. W każdym razie, jak sprzedasz swój rower za te powiedzmy około 1,5k i dołożysz cenę kierownicy, klamkomanetek szosowych, owijki, nowych linek i pancerzy, hamulców i opon (takie minimum, bo wypadałoby też zmienić korbę ;) ) to -przy założeniu, że zmieniasz części na nowe- się zbierze kwota, z którą można już polować na przełaja.



#24 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 13 September 2015 - 09:32

 

..........................................................

Nie będę się ścigał na przełajach. Chodzi mi bardziej o zmianę pozycji (kierownicy), bo Merida Speeder 100 i tak jest dość uniwersalny. Teraz jeżdżę na oponach 700x25C, a na zimę przełożę na gumy 700x35C z kostką.

Jeśli główny powodem takiej przeróbki nie jest możliwość jazdy w dolnym chwycie (kierownicy szosowej), to ...... zamontuj rogi. 

Zostaną ci lepsze hamulce, no i zaoszczędzisz sporo kasy, a opony możesz zmieniać do woli.

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#25 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 13 September 2015 - 09:39

Moim zdaniem nie ma.

Moim zdaniem ma i wyjdzie z tego całkiem fajna przełajówka. Słabym punktem może być widelec (ale nie musi) bo w przełajówkach jednak jest masywniejszy.



#26 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 13 September 2015 - 10:23

Ale kolega nie chce przełajówki, tylko zmienić pozycję - w takim wypadku już ma taki rower. Może pokombinować z mostkiem (odwrócić, wyrzucić podkładki, albo w ogóle zmienić), zamontować rogi, które dają dodatkowy chwyt. I tak jak pisałem wcześniej - jeśli głównym powodem zmian nie jest potrzeba posiadania dolnego chwytu (trzeba by się zastanowić, ile czasu by się z niego korzystało), który zapewnia tylko kierownica szosowa, to całą tą przeróbkę można sobie darować.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#27 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2015 - 11:52

Ale kolega nie chce przełajówki, tylko zmienić pozycję - w takim wypadku już ma taki rower. Może pokombinować z mostkiem (odwrócić, wyrzucić podkładki, albo w ogóle zmienić), zamontować rogi, które dają dodatkowy chwyt. I tak jak pisałem wcześniej - jeśli głównym powodem zmian nie jest potrzeba posiadania dolnego chwytu (trzeba by się zastanowić, ile czasu by się z niego korzystało), który zapewnia tylko kierownica szosowa, to całą tą przeróbkę można sobie darować.

Robo sprawa ma się tak, że rogi zamontowałem już gdy rower odbierałem ze sklepu :). Mostek odwróciłem po 3 dniach i 3 podkładki poszły do góry, a tylko jedna została na dole. Mam trochę pojęcia o rowerze, bo 20 lat temu jeździłem sobie z chłopakami z sekcji na treningi jako masters. Niepotrzebnie bałem się kolarki przy powrocie do jazdy na rowerze.

Mam możliwość zakupu części w cenie hurtowej i chyba jednak tak zrobię. Wczoraj przejechałem sobie 105km w deszczu z czego około 10km polną utwardzoną drogą i przełajówka za miesiąc będzie OK. Wiem, że masa takiego roweru będzie wynosić około 10,5kg, ale po zmianie komponentów może wagowo zaoszczędzę trochę na korbie. Gdy przejdę na 50/34T. Teraz mam 48/38/28T.

 

Co do przeznaczenia roweru, to przez 7 tygodni zrobiłem > 2000km z czego 95% na szosy. Ale wiem, że w zimie 1/2 będzie w terenie.


  • kaloo likes this

#28 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2015 - 12:03

Moim zdaniem ma i wyjdzie z tego całkiem fajna przełajówka. Słabym punktem może być widelec (ale nie musi) bo w przełajówkach jednak jest masywniejszy.

Mam aluminiowy masywny widelec jak w góralach starego typu. Jedyny minusik to fakt, że hamulce muszę kupić typu cantilever. bo skok w nowych jest zbyt duży. I niestety klamkomanetki Shimano Claris sobie z tym nie poradzą.

Krótko i na temat chcę przejść na przełajówkę ze względu na kierownicę i uniwersalność roweru. Z czasem może złożę sobie drugie koła i wtedy będę mógł cały rok jeździć gdzie chcę. 

Pomysł na rower przełajowy podsunął mi znajomy w sklepie, bo wielu byłych kolarzy wybiera właśnie ten rower na koniec przygody ze sportem. Oczywiście uświadomił mi, że oryginalna przełajówka ma jednak inne kąty (mniejszą główkę ramy itd) i jest droższa, ale dla takiego Cyklo Ziutka jak ja może być jedynym ratunkiem w mojej sytuacji.

"A jak nie to sprzedaj fitness i kup sobie kolarkę za 3 500zł i mtb za 1 000zł na zimę". Przemyślałem zagadnienie i chyba jednak zainwestuję około 800zł w podzespoły żeby uwolnić się od prostej kierownicy :).



#29 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 13 September 2015 - 12:33

Hamulce mogą być też mini V-brake. Klamkomanetki Claris kiedyś widziałem nówki w sklepie za 280 zł - jak masz dojście do hurtowych cen to może warto wziąć lepsze?



#30 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2015 - 18:34

Hamulce mogą być też mini V-brake. Klamkomanetki Claris kiedyś widziałem nówki w sklepie za 280 zł - jak masz dojście do hurtowych cen to może warto wziąć lepsze?

V-brake bardzo dobry pomysł. Zawsze kojarzyły mi się z BMX, ale do krosówki chyba też podejdą.

Lepsze klamkomanetki to Sora, ale są przeznaczone do 9-rzędowej kasety. Chyba będę wszystko składał na Claris-ie.



#31 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 September 2015 - 19:37

Nie V-brake, tylko mini-V. Różnica niby niewielka w brzmieniu, ale kolosalna w działaniu, bo mini-V są przystosowane do klamek szosowych, więc nie pomyl się przy zakupie.

 

Ogólnie to są fajne hamulce, ale weź poprawkę na to, że znacznie gorzej radzą sobie z błotem w porównaniu do canti. Jeżeli zamierzasz się poruszać w błocie (czy to z rozmiękłej ziemi, czy ze śniegu), osobiście stanowczo odradzam mini-V. Próbowałem, źle się to skończyło.

 

BTW z BMX-ami mógł Ci się raczej kojarzyć jeszcze inny typ hamulców, czyli U-brake ;) Tak przynajmniej zgaduję. V-Brake to domena prostszych rowerów MTB, crossowych i trekkingowych.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#32 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 September 2015 - 19:50

Oczywiście miałem na myśli mini, bo v-brake mam teraz. Trochę zmarteiłeś mnie tym błotem, bo myślałem, że odpadnie mi sprawa wieszaków.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka



#33 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 02 October 2015 - 06:59

No i stało się.

W sumie to jestem zadowolony, bo dla 50-letniego "emeryta" to całkiem OK rowerek na cały rok za niewielkie pieniądze.

Masa 10,8kg.

21853454616_505c6d2757_o.jpg



#34 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 10 October 2015 - 17:57

Moje skromne dzieło:

 

Attached Thumbnails

  • CUBE.jpg


#35 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 10 October 2015 - 19:52

Co to za bagażnik masz? To taki ze zintegrowaną torbą? 

Widziałem coś podobnego, chyba Authora, ale większy. Fajna rzecz na trochę dłuższe jazdy.



#36 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 10 October 2015 - 19:56

A gdyby tak wyjąć podkładki i odwrócić mostek kierownicy? Ja tak zrobiłem, ale niestety mam wysoką główkę ramy. Na wiosnę wyjmuję opór pancerza linki przedniego hamulca i zamontuję nowy na widelcu. Zejdę z kierą jakieś 7 mm. Na koniec obcinam nadmiar rury widelca. W poniedziałek zmieniam trczę korby z 50 na 46 i zakładam opony 700x35c. Będzie bardziej przełajowo.

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka



#37 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 10 October 2015 - 20:23

Nie ma konkursu na najniżej opuszczoną kierownicę. Każdy jeździ, jak mu dobrze.

#38 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 10 October 2015 - 21:15

Bagażnik to Author Litepack 6. Oczywiście można wyjąć podkładki i odwrócić mostek ale tak jest dość wygodnie nawet w dolnym chwycie. Choć w przyszłości pewnie wyjmę trochę podkładek.

#39 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 10 October 2015 - 21:33

Taki jak ten?

https://www.centrumr...hor,182937.html

Na zdjęciach reklamowych wydaje się większy niż u Ciebie w rowerze.



#40 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 10 October 2015 - 23:21

Tak, to ten. Tylko kupiony w czasie obniżki gdy kosztował około 140 zł.



Reply to this topic