a propo opon i kół .
tak na szybko że by nie było że jestem ignorantem nowości .
Nasi Polscy zawodnicy do Usa pojechalina szytkach ....25 mm i musimy rozróżnić ludzi na PRO i amatorów , tak samop szytki i opony
Tp dwa kompletnie różne światy .
Zakładam ze na tym forum nie ma nikogo co sie ściga zawodowo w Pro turach .......
Chcecie miec szersze oponki ???? muszą byc szersze felgi , cały system musi być szerszy , dla opony 25 mm obręcz musi mieć C przynajmniej 17 mm aby uzyskać to co być powinno .
to samo dotyczy obręczy pod szytke , pod 23 mm musi ona mieć min 23 mm szerokość pod klocki , pod 25 takze , tu jest jeszcze bardziej rygorystyczne dopasowanie aby uzyskać full aero na styku szytka i obręcz .
Jakie koła uzywają PRO turowcy ??? nie jeżdzą na chińskich tanich cieżkich felgach ... no Panowie 412 g czy 450 g to felga kowadło już , tak samo profile ... chińskie są zbliżone do tego co pwoinno być .
Następnie kto z was śmiga powyzej 45-50 km /h na treningu ??? samodzielnie bo przy 25-35 aero w kołach ma małą wartość , a jak wystepuje niedopasowanie opony czy szytki do felgi to w ogóle nie ma sensu ...
Rozmawiałem na targach z gosciem co siedzi w tym od lat i jest naprawde zawodocem jesli chodzi o sprzęt z topowych pólek .... i rada ..
Dla amatora wystarczą koła z szystkami czy tez oponkami 23 mm , zastosowanie czegoś wiekszego , szerszego itd powoduje wzrost wagi systemu kół - to nie koła specjalnie przygotowywane pod daną trase wyscigu - czy to góry czy płaskie - tu jest bardzo ważna sprawa jesli chodzi o wybór kół , stożków - wysokość , przerłozenia , opony , szersze węższe itd utp
To temat rzeka
Jesli ktos chce wejsć na wyższy poziom ścigania , musi wyłożyć przede wszystkim sporo kasy na koła , róznica w wadze 50 g jest odczuwalna , na feldze , zaplot, , materiały itd ....
Zawsze amatorom sugeruje dalej stosowanie opon 23 mm .... 25 jak ktoś musi czy chce , szytki ..... 22 - 24 mm
Opona poza tym układa sie kompletnie inaczej niz szytka , to całkiem inna jazda na szytce 25 mm niż na oponce , nawet tubeless to też nie to .
Takze nie popadajcie ze skrajności w skrajność , nie dajcie sie medialnie ponieść , korzystajcie z tego co macie bez przesady inwestujać kupe kasy w coś czego nie wykorzystacie .
Jesli ktos ma flege C 15-17 moze spokojnie założyc oponke 25 mm i spróbować czy mu lepiej , czasem róznice sa ... w psychice a niekoniecznie realne .
i jak to mój znajomy specjalista powiedział .... nie patrzmy co mają na podium bo tego w normalnych pieniadzach nie osiagniemy , Na szytke profesjonalną dać od 300 zł wzwyż do jazdy codziennej to chyba przesada , chyba zeby sie pokazać na spotkaniu , za oponke klasy top także podobną kase wyłożyć .
A tanie opony czy szytki ... nie jadą .....
Ja np nie osiągam prędkości wiekszych w czasie jazdy po łaskim jak 40 km/h , czy to zakładam koła 20/24 płaskie szprychy , C 14 mm i oponki 23 ,, Slikstery , czy też kołą 24/28 mm ale zrobione na okrągłych cieniowanych szprychach , czy tezkoła z felgami c 17-18 mm , 20/24 czy 24/28 .... nie widze kosmicznych różnić , może jakis mały procencik i to zależny od tego skąd wiatr wieje .....
Jak ktoś śmiga w terenach górzystych to dla niego wazniejsza będzie waga obręczy , sztywnosci kół i całego roweru , a na płaskch trasach warto zwrócić uwage na dopasowanie wysokości stożka zeby nas wiatr nie zdmuchnął do rowu .
Ogólnie temat rzeka ....... kazde koła dobiera sie indywidualnie jak ktoś miałby jakieś pytania to dzwonic najlepiej , bo nie da sie opisac wszystkiego.
Jak ktoś szuka komfortu ???? treking ze sztycą amortyzowaną pod siodełkiem , amorek z przodu , oponki 35 mm i jazda .
Marvelo ... bede miał niedługo flegi do kół 27" wiesz te szosowe stary standard , takie lepsze felgi , komorowe , c 19 mm tylko nie ma dobrych opon lepszej klasy do tego ...