http://www.bicyclero...00s-ii-23-25-28
polecam lekturę, pouczające...
Posted 03 October 2015 - 08:40
Posted 04 October 2015 - 07:41
Posted 04 October 2015 - 21:00
Opory toczenia są mniejsze przy takim samym ciśnieniu, ale kto pompuje szerszą oponę do takiego samego ciśnienia. Aero zależny od zestawu koła gumy.
Ale tak naprawdę nie interesują mnie dane opon tylko szytek i to raczej tych co trzymają wymiar ![]()
<p>
Posted 04 October 2015 - 21:18
http://www.competiti.../learn/25-vs-23
i cytat:
“That’s part of the beauty of the wider tire. You can run it at lower air pressure, and it feels softer and gives you more comfort. When you race, you just pump it up a little more. If you go by the numbers in the lab, if you have a 19mm tubular tire and a 25mm tubular both ridden at 9 bars in a 40km time trial, you would win with the 25mm tires by 50 seconds. That’s all just from the reduction in rolling resistance. “
Posted 04 October 2015 - 21:43
Posted 04 October 2015 - 21:58
gdyby dawniej internet był tak dostępny, jak jest teraz, to ludzie na forach wykłócaliby się o wyższość mostków na klin nad ahead ![]()
Posted 04 October 2015 - 22:09
Wszystkie te testy pokazują, że różnice są tak niewielkie ze nie ma co zmieniać kół. Samych opon wcale nie ma sensu zmieniać bo zyski na oporze toczenia, nie pokryją strat na aero.
Nie spotkałem jeszcze nikogo na 19mm ale na 20 tak ![]()
<p>
Posted 04 October 2015 - 22:56
Między 23 i 25 jest wyczuwalna różnica na korzyść 23 na gładkich asfaltach. Raz założyłem 25, tylko na tył i byłem najszczęśliwszym człowiekem na świecie w dniu kiedy 25 doszła kresu żywota i z powrotem wrzuciłem 23... Koniec kropka ![]()
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
Posted 05 October 2015 - 07:39
Posted 05 October 2015 - 08:27
Żeby te wypowedzi miały nieco więcej sensu warto podawać dokładnie o jakich oponach się pisze i ile mają rzeczywistej szerokości.
Posted 06 October 2015 - 15:55
Żeby te wypowedzi miał nieco więcej sensu warto podawać dokładnie o jakich oponach się pisze i ile mają rzeczywistej szerokości.
Zgadza się, praktycznie żadna firma nie trzyma się wymiaru, sprawdziłem osobiście i na swoim przykładzie, oraz za swoje pieniądze
opony 23C takich marek jak;
- vittoria, michelin, bontrager, mavic, veloflex, kenda, schwalbe,
Dodatkowo to o czym już kilka lat temu, na tym forum pisał SPIKE, są różne szerokości obręczy i różnie się opony układają, i tym samym szerokość "balona" jest różna .... temat rzeka, identyczne rozprawy są w ilości znacznej w różnych internetach, nieraz po kilka stron nieźle spoconej kłótni.
Każdy jeździ na czym mu pasuje, wygodnie, na ile ma kasy, i jaki efekt chce uzyskać .... 25c mają fajną trakcje, 23c też są ogólnie fajne i w miarę uniwersalne *(o ile sa 23c hehe, ostatnio kupiłem szytki Vittorii Corsa 23c, faktyczny rozmiar przy 9bar to 22c ......)
Posted 20 October 2015 - 21:21
Posted 14 June 2016 - 23:59
Spike: Gadasz ok 90% głupot
Enyłej - jak Ci się podoba moja "szosówka" : http://www.pinkbike....photo/12703421/
EDIT: a jako osoba mająca ~2 metry, to chciałbym mieć koła ~700mm.
fajny cyc
Posted 15 June 2016 - 06:54
Odkopuję ![]()
A ja polecam zwrócenie uwagi na to, na jakiej "nawierzchni" robili ten test
)) Na pewno nie jest to symulacja gładkiego asfaltu, nic dziwnego że szersza opona wykazała przewagę. To właśnie jest typowa manipulacja.
Posted 15 June 2016 - 09:56
Generalnie temat jest dość zawiły i ciężko o jednoznaczną odpowiedź. To tak jak w MTB - jedne test pokażą, że wyższe ciśnienie to mniejsze opory, a inne - na odwrót. Tak samo jest z szerokością w MTB. Wszystko zależy od nawierzchni na jakiej testujemy. Analizowałem temat z różnych stron i doszedłem do takiego wniosku:
jeśli asfalt byłby gładki jak lustro, to lepiej brać 21mm i napompować na maxa
jeśli asfalt byłby bardzo chropowaty to lepiej 25mm i jakieś 7-8 bar
A że na ogół skrajności są rzadkością trzeba szukać kompromisów i celować w coś pomiędzy. Takie moje zdanie. Temat oczywiście można by strasznie mocno rozszerzyć, podałem wnioski w maksymalnym skrócie.
Posted 15 June 2016 - 13:10
Generalnie temat jest dość zawiły i ciężko o jednoznaczną odpowiedź. To tak jak w MTB - jedne test pokażą, że wyższe ciśnienie to mniejsze opory, a inne - na odwrót. Tak samo jest z szerokością w MTB. Wszystko zależy od nawierzchni na jakiej testujemy. Analizowałem temat z różnych stron i doszedłem do takiego wniosku:
jeśli asfalt byłby gładki jak lustro, to lepiej brać 21mm i napompować na maxa
jeśli asfalt byłby bardzo chropowaty to lepiej 25mm i jakieś 7-8 bar
A że na ogół skrajności są rzadkością trzeba szukać kompromisów i celować w coś pomiędzy. Takie moje zdanie. Temat oczywiście można by strasznie mocno rozszerzyć, podałem wnioski w maksymalnym skrócie.
Kiedyś kupiłem opony 20mm, to serwisant się mocno zdziwił. I w sumie miał rację, takie cieniutkie nadają się tylko na nawierzchnię z wylewki betonowej jak w supermarkecie, po chropowatej polskiej drodze szybko się zużyją, a i komfort żaden.
Także raczej ta druga opcja.
Posted 15 June 2016 - 13:32
Kiedyś kupiłem opony 20mm, to serwisant się mocno zdziwił. I w sumie miał rację, takie cieniutkie nadają się tylko na nawierzchnię z wylewki betonowej jak w supermarkecie, po chropowatej polskiej drodze szybko się zużyją, a i komfort żaden.
Także raczej ta druga opcja.
Bardzo dawno było to 'kiedyś'? Bo jeszcze kilka lat temu serwisanci mocno dziwili się na widok opon 25mm ![]()